וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים רבים והשלישי בסוף מנצח: מאחורי הקלעים של חזרת אלירן עטר למכבי תל אביב

30.8.2017 / 6:40

החלוץ נתקע בין שני המועדונים המסוכסכים ולא פלא שגם הוא היה מותש מכל הסוגייה. קרויף השלים מהפך של 180 מעלות, איך עזר אבי נמני, וגם: מה חושב מאמנו לשעבר, יוסי מזרחי, על העסקה?

קובי אליהו

1. תבוא, אנחנו מחכים לך יותר מדי שנים

בסלון ביתו ישב אמש אלירן עטר ונראה שפוך לגמרי. "אני מותש אחרי כל מה שעברתי", אמר לקבוצת אוהדי מכבי תל אביב שרדפו אחריו לאורך כל היום. משעות אחר הצהריים הם חיכו לו מחוץ למשרדי המועדון ברחוב שארית ישראל וגם כשנאמר להם שהוא בכלל בקרית שלום, הם לא האמינו והמשיכו להמתין בפתח הבניין עד שהתייאשו ונסעו אליו הביתה עם עוגה ועם קליפ שהוכן ליום בו הוא יחזור למכבי תל אביב. "תבוא, אנחנו מחכים לך יותר מדי שנים", שר עמיר בניון ב'עומד בשער' שליווה את הקליפ שהוכן לעטר.

עוד בנושא:
עטר ירוויח 435 אלף דולר לעונה במכבי תל אביב
שלומי אזולאי עבר למכבי חיפה כחלק מהעסקה
סופית: מכבי תל אביב רכשה את אלירן עטר ממכבי חיפה

"אנחנו השתגענו אין לנו יותר פנים", המשיך השיר להתנגן בסלון ועטר הצטרף לבניון ולאוהדים הנרגשים ושר איתם יחד כמעט בלחש. "אלירן היה נחוש לחזור למכבי תל אביב מאז שובו מצרפת", סיפר אמש אחד מהאוהדים שהגיעו לביתו. "כמעט שלוש שנים מאז שהוא חזר מצרפת והמטרה שלו הייתה לחזור למכבי תל אביב. זו האמת. הוא עבר תקופה מאוד קשה אבל עכשיו הוא צריך לשים הכול בצד, להתאמן כמו מקצוען ולהחזיר לעצמו וגם לנו את החיוך".

יעקב שחר בעלים מכבי חיפה. ברני ארדוב
הכול הלך קשה בשל היחסים העכורים בינו לבין ראשי מכבי תל אביב. יעקב שחר/ברני ארדוב

2. עטר נפל אל תוך האיבה בין שני המועדונים

זו הייתה עסקה כמעט בלתי אפשרית. הזמן הממושך, חסר התקדים ממש, נבע ממערכת יחסים עכורה במיוחד בין שני המועדונים המעורבים. מכבי תל אביב ומכבי חיפה לא היו מעולם במקום הזה אחד כלפי השני. לכך צריך להוסיף שלזירה בקרית שלום נכנס מנכ"ל חדש הקיץ, בן מנספורד, שלא יכול היה להזיז את הגלגלים בשל העובדה שהוא מעט מאוד זמן כאן ואף אחד לא סופר אותו עדיין. בימים רבים אי אפשר היה לתפוס את מיטש גולדהאר כדי לוודא שהוא מוכן לזוז מאותו סכום שאישר מלכתחילה בסך 600 אלף יורו. בסופו של דבר נסגר הסיפור גם הודות למערכת היחסים הטובה שיש בין אבי נמני, סוכנו של עטר, לבין מכבי תל אביב וגולדהאר. נמני גם נחשב לאיש אותו מעריך יעקב שחר, כך שהיה לו את המפתח לדלתות של השניים, אבל זה לקח המון זמן בכל קנה מידה.

בסביבת עטר ציינו אמש למעט נמני גם את משה דמאיו שסייע בעיקר מול שחר. "זו הייתה עסקה כמעט בלתי אפשרית", אמרו אמש בסביבת החלוץ, "אלירן נפל כאן בין שני מועדונים שמצאו את עצמם באחרונה על נתיב של איבה. כשאנשים שמעו שיש 50 אלף דולר שמפרידים בין הצדדים הם לא האמינו, אבל זו האמת. שני טייקונים כמו גולדהאר ושחר לא הסכימו להתפשר". בסופו של דבר נסגרה העסקה על 650 אלף יורו (לטענת מכבי תל אביב) או 750 אלף דולר (לטענת מכבי חיפה) פלוס שלומי אזולאי. אם מכבי חיפה הייתה מוותרת על אזולאי, מכבי תל אביב הייתה משלמת 800 אלף יורו והעסקה הייתה יוצאת לדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יצא משבוע קשה עם ניצחון מול קרית שמונה, עלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית ועם אלירן עטר. קרויף/ברני ארדוב

3. קרויף לא כפה את עטר על גולדהאר

אחרי האימון אמש בקרית שלום, אליו קפץ עטר רק כדי להצטלם ולהגיד שלום לחברים, נסע ג'ורדי קרויף לחתונת בתו של המאמן רוני לוי. זה היה שבוע קשה מאוד עבור ההולנדי. אחרי ששמו הוכפש בשל הגעת סטיב מקלארן ואחרי שרבים לעגו למעמדו המכורסם, באו המשחקים מול אלטאך ועירוני קרית שמונה ועשו עמו חסד ובסיכומו של שבוע כשהוא יוצא גם עם עטר ביד, אין לו עוד אל מי לבוא בטענות. קרויף אמר באחרונה בכל הזדמנות שהוא לא עוסק במשא ומתן ולא יודע מה קורה בין המועדונים. אמר ואמר את האמת. לא רק שהדיר רגליו מהתעסקות בדבר, הוא לא יכול היה להקדיש זמן ומחשבה למגעים האינסופיים בשל החשש שמכבי תל אביב תיפגע בכל הקשור ליכולת האימון שלו.

קרויף ידע שאם יחלק את הזמן בין אימון הקבוצה למסע השכנועים להבאת עטר, הוא ייצא קירח מכאן ומשם ולכן ישב בצד וחיכה. "טעות לחשוב שג'ורדי כפה את עטר על גולדהאר ואנגלידיס", אומרים בסביבתם של ראשי מכבי תל אביב, "אם מיטש לא היה רוצה, עטר לא היה במכבי תל אביב ולא משנה מה ג'ורדי היה אומר".

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איך יעבוד שיתוף הפעולה שלו עם עטר? קיארטנסון/ברני ארדוב

ואחרי המרדף הגדול, השאלה איזה עטר תקבל מכבי

ועכשיו נשאר לראות איזה אלירן עטר מכבי תל אביב תקבל. קרויף חולם על עטר שנתן הרבה כוח למכבי תל אביב באליפות הראשונה, אבל סימני השאלה סביב החלוץ גדולים בשל השנים שעברו ולא הפכו אותו לצעיר יותר ובשל הפציעות שסחב במכבי חיפה. ואם מכבי תל אביב לא מכינה הפתעה בדמות מכירת וידאר קיארטנסון יהיה מאוד מעניין לבחון את שיתוף הפעולה בין השניים.

האיסלנדי רוצה כדורים לגולים ועטר, שאמור לשחק לצידו, הוא אחד שרוצה גם את השערים לעצמו. "המבחן יהיה בשיתוף הפעולה ביניהם", אומר גורם במכבי תל אביב, "כולנו מאמינים שאלירן עטר התבגר והשתנה והוא הרבה יותר קבוצתי מאי פעם", מקווים במכבי תל אביב. יוסי מזרחי, שאימן את עטר במכבי תל אביב ב-2010 כאשר הוא הובא מבני יהודה, משוכנע שמכבי תל אביב עשתה עסקה טובה. "בכדורגל יש עניין של קארמה ולאלירן עטר יש קארמה טובה עם מכבי תל אביב. עטר יכול לחזור לעצמו מבחינת מספרים וצריך לומר את האמת, אין למכבי תל אביב סוג כזה של שחקן בהתקפה. לכן זה צעד נכון מאוד לשני הצדדים. במכבי חיפה הוא לא מיצה את עצמו ואת היכולות שלו. עטר תמיד נתן מספרים במכבי תל אביב".

בעיני אוהדים רבים של מכבי תל אביב חזרה לעטר היא הליכה לאחור. על כך אמר מזרחי: "מה זה ללכת לאחור? הכול תלוי מה יש לך בשוק. מכבי חיפה הלכה לאחור כשהביאה את גל אלברמן בגילו? מה זה ללכת אחורה ומה זה ללכת קדימה? מי שהיה אצלך והצליח, יכול לחזור שוב ולהצליח ולא צריך לפחד מזה. הרי עטר הלך ממכבי לצרפת בגלל שהוא הצליח ולא בגלל שהוא לא הצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully