וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחב התמרון הצר של קליבלנד, הירך של תומאס: מה קורה עם הטרייד?

חמישה ימים לאחר שסוכם הטרייד הגדול, הקבוצות עדיין בפלונטר ולא ברור אם ייצא לפועל. ההגינות של בוסטון בנוגע לפציעה, הדרישות המוגזמות של הקאבס וההשלכות של ביטול העסקה. דו"ח מצב

אייזיאה תומאס, בוסטון סלטיקס. AP
כמה בלגן סביב ירך פצועה אחת. אייזאה תומאס/AP

חמישה ימים חלפו מאז התבשרנו על הטרייד הענק, שהיה אמור לשלוח את קיירי אירווינג לבוסטון תמורת אייזאה תומאס, ובשלב זה לא ברור האם המהלך אכן ייצא בסופו של דבר לפועל. ההסבר הפשוט לכך הוא שקליבלנד נבהלה ממצב הירך הפצועה של תומאס, וכי בימים מאז הבדיקה הרפואית שערכה לו היא מנסה לשכנע את הסלטיקס להוסיף נכס נוסף לחבילה שתעשה את דרכה אל הקאבס. אך התמונה הגדולה מסובכת יותר, וממנה ניתן ללמוד שהמאבק בין שתי הקבוצות הגדולות במזרח כבר נמצא בעיצומו, הרבה לפני פתיחת העונה ב-NBA.

ראשית, כדאי להכיר את השתלשלות האירועים בנוגע לפציעה של תומאס. בוסטון הייתה גלויה לחלוטין לגבי מצב הירך של הכוכב שלה מהרגע הראשון - החל מההודעה הראשונית על הפציעה שנגרמה לו במהלך סדרת גמר המזרח נגד קליבלנד. מיד לאחר הסדרה סיפר תומאס לתקשורת כי הירך הימנית שלו "הרגישה קצת שונה במשך כל חיי". גם לאורך הקיץ הסלטיקס הקפידו לעדכן לגבי אופן הטיפול בתומאס, ולפני כחודש סיפר הג'נרל מנג'ר דני איינג' כי הרכז לא יזדקק לניתוח.

עוד בנושא

קליבלנד תדרוש מבוסטון את בראון או טייטום כדי להשלים את הטרייד
דיווח: אייזאה תומאס פצוע בירך, קליבלנד עשויה לבטל את הטרייד
הגאון שרצח את הרגשות: דני איינג' ממשיך בדרכו הבלתי מתפשרת

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קיירי אירוויג. רויטרס
אירווינג איים כי לא ישתתף במחנה האימונים של קליבלנד/רויטרס

גם בימים שקדמו לסיכום הטרייד, בוסטון לא התכוונה להסתיר שום דבר. "תומאס נח הרבה ועבר שיקום", סיפר אז המאמן בראד סטיבנס, "המצב שלו השתפר הרבה בשבועות האחרונים, אך נוכל לדעת מה קורה איתו רק בתחילת ספטמבר". כמובן שלא מדובר רק ברצון הטוב של הסלטיקס, שבכל מקרה היו מחוייבים לדווח על כל מידע רלבנטי לבריאותו של תומאס בשיחה שערכו עם קליבלנד ועם נציגי הליגה ביום שסוכם הטרייד. כל הסתרה או הטעיה של בוסטון הייתה יכול להסתיים בביטול הטרייד על ידי הליגה, ואף באובדן של בחירות דראפט כעונש, בקנסות של עד מיליון דולר ובהשעיה של מנהלי הקבוצה. סביר מאוד להניח שבוסטון לא הייתה מסתכנת בעונשים מהסוג הזה.

אייזאה תומאס, ג'יי קראודר בעל החוזה בנוח, אנטה זיזיץ', ובחירת דראפט עתידית בסיבוב הראשון - מהווים תמורה נאה עבור אירווינג - בעיקר בחירת הדראפט הלא מוגנת שעוד עשויה להתברר כנכס עצום בשביל קליבלנד. בעצם, יכול מאוד להיות שהסלטיקס מלכתחילה בחרו לא להגן על בחירת הדראפט שיעבירו לקאבס, בידיעה שהם צריכים לפצות את סגנית האלופה על החששות בנוגע לפציעתו של תומאס.

הסיכויים שבוסטון תיענה לדרישתה של קליבלנד, להוסיף לחבילה גם את ג'יילן בראון או ג'ייסון טייטום, נמוכים עד לא קיימים. כעת, הקאבלירס יקוו לקבל בעסקה בחירות דראפט נוספות -דבר שלבוסטון יש בכמויות. על פי ההערכות, הסלטיקס ממש לא מתכוונים לפצות את קליבלנד עם עוד בחירת סיבוב ראשון, ויהיו מוכנים להעביר לה רק בחירת סיבוב שני. "הם סיימו לחלק בחירות סיבוב ראשון", אמר כריס מניקס מהוורטיקל, "הם אולי יעבירו בחירת סיבוב שני כדי שדן גילברט (הבעלים של קליבלנד) יוכל להכריז שהוא ניצח את הטרייד, אבל כל דרישה אחרת של קליבלנד תביא לביטול הטרייד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקני בוסטון סלטיקס אייזאה תומאס, ג'יי קראודר. AP
יסכימו להישאר בסופו של דבר בבוסטון? תומאס וקראודר/AP

בשורה התחתונה - לקליבלנד יש מעט מאוד מרחב תמרון. על פי הדיווחים, אירווינג מאיים לא להשתתף במחנה האימונים אם לא יעזוב, ונראה כי לא ניתן לתקן את היחסים שלו עם מנהלי הקבוצה. בנוסף, קשה מאוד לראות אותם מבצעים טרייד טוב יותר עבורם מזה שסיכמו עם בוסטון. לבוסטון יהיה לא קל לפייס את תומאס וקראודר, אחרי שהסכימו להעבירם וקיבלו את אירווינג בהרבה אהבה ציבורית, אך זה אפשרי. כנראה שגם הם מבינים שלא קל לוותר על האפשרות להביא את אירווינג עם עוד שנתיים בחוזה.

"הצדדים צריכים להגיע להסכמה עד יום רביעי, או להחליט יחד על דחיית הדדליין", כתב ג'ו וארדון מ-cleveland.com, "הקאבס עוד יכולים להחליט על ביטול הטרייד בשל הפציעה של תומאס, אך גורמים בקבוצה מצפים שהעסקה תצא אל הפועל". כנראה שבימים הקרובים נקבל תשובה סופית - ונדע האם הפלונטר נפתר או רק הולך ומסתבך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully