וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: תקציב מכבי חיפה יחצה את רף מאה מיליון השקלים

28.8.2017 / 7:01

החתמת בוזגלו, אתנסיאדיס, סלליך ושחקן נוסף ישברו שיא מועדון. לוזון נוטה לחזור ל-4:4:2, במועדון מרוצים: "הרווחנו חזרה את רוקאביציה". סלליך ירוויח כ-200 אלף דולר, כיצד תושפע הגעתו על ההחלטה להחתים עושה משחק זר או את אזולאי?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. אמרת כנף

בעונה שעברה, במסיבות העיתונאים שקיים לאחר המשחקים, התלונן גיא לוזון שוב ושוב על נקודה אחת שקשורה לאיכות הסגל שלו. "אין לי ווינגרים", אמר המאמן, והבטיח לערוך את השינוי המהותי בחלון ההעברות. אחרי קיץ ארוך שכלל החתמות כמו אופיר מזרחי וקאיו, ההחלטה להאריך את חוזהו של גילי ורמוט וכמובן השארת ניקיטה רוקאביציה, שחקני מכבי חיפה היו בטוחים שהעונה לוזון ישפר את הקבוצה בעזרת הסתמכות על שחקני הקו שהוא כל כך רצה.

גם לוזון בעצמו חשב כך. הוא יצא למחנה בפולין עם שתי שיטות בראש, אבל חזר רק עם אחת: 4:3:3. אחרי המחנה, הוא החליט שמשהו צריך להשתנות. הוא לקח חלק בתהליך שרבים ממאמני ליגת העל שותפים לו העונה, ותרגל את שיטת שלושת הבלמים. אחרי כל ההחתמות והשיחות על היעדר שחקני כנף, ארנסט מאבוקה וניקיטה רוקאביציה הפכו לשחקני הקו הבכירים שלו וגם השחקנים שאלו את עצמם מה יעלה בגורל שאר שחקני הכנף. לוזון האמין שהקבוצה שלו יכולה לשחק בשתי השיטות באותה רמה, אבל ראה את אבוקסיס מנצח אותו עם שיטה חכמה שכוללת שלושה בלמים אבל שני שחקני קו בכל אגף – 5:4:1. המאמן הבין שטעה, ומול באר שבע שוב שינה את המערך, כשהפעם החליט להחזיר את שחקני הקו לעניינים. לוזון עלה עם ארבעה שחקני הגנה, אבל אחרי רבע שעה ביקש מהשחקנים לעבור לשיטה מהעונה שעברה, 4:4:2, ומורמוט לזוז שמאלה. שני משחקים, שלוש שיטות, ובכל זאת לוזון יצא מנצח אתמול, עם נתון סטטיסטי משכנע – השחקנים שלו רצו עשרה קילומטר יותר מאשר שחקני באר שבע.

ומה הוא מתכנן לגבי ההמשך? ובכן, החתמת סטפנוס אתנסיאדיס והשער של דמארי (ירד אתמול מעט עצבני לחדר ההלבשה ונראה כעוס בשיחה שערך עם לוזון, אך בחיפה טענו: "דוידוביץ' שהיה על הספסל צעק לו לסגור שחקן במהלך המשחק, אבל שום דבר מעבר. הם לחצו ידיים") רק מחזקים אצל המאמן את התחושה שלמרות שישחק בכל מקרה בשתי שיטות לפחות, השיטה המובילה צריכה להיות 4:4:2. זה כמובן עתיד להשתנות, אבל נראה כי אחרי שני מחזורים המאמן מתחיל לגבש את השיטה העיקרית שלו בעונה הקרובה.

אתמול, אולי בפעם הראשונה מאז תחילת משחקי ההכנה העונה, שמענו מלוזון אמרת כנף.

עוד בנושא:

מכבי חיפה הרשימה עם 1:3 ביתי על הפועל באר שבע
לוזון: "ניצחנו את הקבוצה הטובה בארץ, אחרי שציירו אותנו ככישלון"
האיש שהפיח תקוות מחודשות במכבי חיפה: סינטאיהו סלליך

רועי קהת שחקן מכבי חיפה עם מאמנו גיא לוזון. ברני ארדוב
מתחיל להתקבע על שיטה. לוזון/ברני ארדוב

2. צרות של עשירים

שער, בישול, הכשלה לפנדל, החמצה מהנקודה הלבנה וכדור חכם לורמוט שבישל את השער השלישי. אחרי עונה רעה, ששה שערים בכל המסגרות, גם אחרי החמצת הפנדל רוקאביציה כובש כבר באוגוסט את מחצית מהשערים שכבש בעונה שעברה. שחקנים סיפרו שהאוסטרלי שלוזון לקח כפרוייקט ברגע שהגיע למכבי חיפה השתנה בתקופה האחרונה. הוא נצמד לאליסון דוס סנטוס, מדבר עם אלברמן ופתוח יותר לביקורת גם מצד החברים שלו. בשביל להגיע למספרים מבית"ר ירושלים, הדרך כמובן עוד רחוקה. במכבי חיפה עדיין חוששים מהפציעות שלו, מהעובדה שמדובר בשחקן רגיש, אבל אם הכל יתקדם לפי התכנית – רוקאביציה אמור לשחזר את העונה ההיסטורית מבית"ר לפחות באופן חלקי. וכל זה עם שיטה שכוללת שני חלוצים עליהם הוא בונה, בניהם אתנסיאדיס שמחמם מנועים (ואתמול חגג פעמיים: בבוקר יום הולדת לבת הזוג, אחרי המשחק עם אלברמן והחברים על הדשא), דמארי שחוזר להבקיע, עוואד על הספסל ווייסמן, שכנראה יושאל, ביציע. פתאום, ללוזון יש צרות של עשירים.

ולא סתם עשירים. מכבי חיפה תגיש העונה, לראשונה בהיסטוריה שלה, תקציב שיא לבקרה. עם החתמת מאור בוזגלו, אתנסיאדיס, סלליך ושחקן נוסף (כנראה אחרון) שתחתים – המועדון יחצה לראשונה את רף 100 מיליון השקלים. כרגע, בחיפה מתלבטים מאוד אם לצרף קשר עושה משחק זר. "החתמת סלליך מלמדת שחיפה לא ממתינה למכבי תל אביב בנוגע לעסקת עטר. היא לא לחוצה לצרף שחקן נוסף באמצע. אם העסקה תצא לפועל זה עלול לקרות, אבל היא לא לוחצת כדי שזה יקרה כי יש לה יותר מדי שחקני אמצע. גיא קיבל את מה שרצה", אמר מקורב לעסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סינטאיהו סלליך (מימין) עם עומרי בן הרוש שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
אולי עכשיו הוא כבר לא מרגיש פספוס? סלליך חוגג/ברני ארדוב

3. "סלליך, קוראים לי סלליך"

מוצאי השבת, כפר גלים, שעת לילה מאוחרת. סינטאיהו סלליך הוא השחקן היחיד שהתבקש להישאר במתקן האימונים דקות ארוכות אחרי שכיבו את האורות וכל החברים כבר הלכו הביתה. לא מעט מחשבות עלו בראשו ערב הסיכום. כפי שפרסמנו במוצאי שבת שעברה, מכבי חיפה החליטה לצרף אותו עם הצעה מפתה לשנתיים. עד לפני מספר ימים החזרה הייתה נראית רחוקה, אבל השיחות התכופות עם שחר, האיש שיזם בעצמו את החזרה שלו לאימונים הקבוצה, הובילו אותו למסקנה שכדאי לו לחזור.

סלליך ראה את האקסית מעפילה לשלב הבתים של הצ'מפיונס, והרגיש מעט פספוס כשלא לקח חלק במסע האירופי המוצלח שלה. אחרי לא מעט התייעצויות, במוצאי שבת בלילה נפל הפור: הוא החליט לחזור אחרי אור ירוק מלוזון ושיחה נוספת עם שחר, למרות שהבין שחזרה לקדמת הבמה לא תהיה פשוטה כל כך. עמית זנטי כנראה יושאל אבל הוא לא הבעיה שלו, אלא השחקנים הבכירים במערך: גילי ורמוט ומאור בוזגלו שישוב בחודשים הקרובים (אם יכל לשחק כבר עכשיו, סביר להניח שסלליך היה ממשיך לכוון לקבוצה מעבר לים) ואופיר מזרחי. ובכל זאת, בלילה ההוא שלשום, סלליך החליט שהוא רוצה מכבי חיפה. מנהל האדמניסטרציה רועי שני פעל מהר כדי להספיק לרשום אותו בזמן ומכבי חיפה החתימה שחקן נוסף, שאגב סגר את הפרטים ישירות מול הבעלים וללא תיווכו של דודו דהאן. כך או כך, עד אתמול סלליך לא חלם לפתוח בהרכב, בטח לא על שער. לוזון אמנם מיקם אותו בתחילת המשחק כשחקן כנף, אך הוא מתכנן להשתמש בו לא מעט בתפקיד אותו מילא במאריבור: השחקן הקדמי במערך של שלושה שחקני אמצע. "למרות היכולת אתמול, סינטאיהו עדיין לא בשיא היכולת שלו", אמרו אתמול בחיפה. "הרווחנו אותו וגם את רוקאביציה בחזרה בערב אחד". יחד עם מענק חתימה, הוא צפוי לשלשל לכיסו כמעט 200 אלף דולר לעונה, חוזה יפה גם ביחס למה שקיבל באירופה.

ובכל זאת, אחרי ההצגה אתמול, רק דבר אחד הפריע לו. "סלליך, לא סולליך. קוראים לי סלליך", הסביר לאוהדים, שעדיין עסוקים בלשנן את אתנסיאדיס.

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
עבודה מרשימה. מאבוקה/ברני ארדוב

4. מי ניצח את וואקמה?

למרות המאזן של רוקאביציה, מבין שחקני הרכש שלו יעקב שחר מזכיר בשיחות פנימיות יותר מכל אחד אחר את דווקא המגן הקמרוני שלו. אתמול הוא בישל את השער הראשון, עלה לא מעט למעלה וניצח במאבק פיזי את אנתוני וואקמה, דבר שאינו מובן מאליו. כמה סימבולי שכל השבחים מצד הבעלים לארנסט מאבוקה מגיעים דווקא בערב מיוחד עבורו - טקס הפרידה שלו מאייל משומר.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם סינטאיהו סלליך (מימין). ברני ארדוב
"יש לנו קבוצה עם הרבה מאוד כלים". אלברמן/ברני ארדוב

5. אלברמן לא נסחף

הקשר גל אלברמן התראיין הבוקר לאתר הרשמי ואמר: "ידענו שהולך להיות משחק קשה מול יריבה שנמצאת בקצב משחק יותר גבוה משלנו. היה חשוב לנו לנצל את השטחים הפנויים שהיו לנו בהתקפה. הגענו להמון מצבים בשביל לנצח את המשחק, למרות שבדקות מסוימות היינו צריכים לדעת לשלוט בקצב המשחק, בטח שבאר שבע היו בעשרה שחקנים.

"לא נכנסנו לדיכאון אחרי ההפסד בשבוע שעבר. גם אחרי הניצחון הזה לא נצא מגדרנו", סיכם הקשר. "אנחנו בתחילת הדרך. יש לנו קבוצה עם הרבה מאוד כלים גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו יכולים להשתמש בהרבה שחקנים במגוון תפקידים. נצטרך לדעת להשתמש בכלים האלה בצורה נכונה. אנחנו מאמינים שאנחנו קבוצה טובה, אבל יחד עם זאת יש לנו הרבה מאוד עבודה. יש לנו נכונות לעבוד קשה ולהשתפר, שזה המפתח מבחינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully