וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכאון בהפועל באר שבע: "זה האתגר הכי גדול שלנו בשנים האחרונות"

28.8.2017 / 6:37

האלופה מתחילה לחשוש ממשבר של ממש: הצוות המקצועי גער בשחקנים ש"מתחפרים בתוך עצמם" (אולם היה מעודד מהיכולת במחצית השנייה), הוותיקים מודים ש"זה לא קרה בעבר", והאם מוגרבי וג'אבר על הכוונת?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. אנשי הצוות גערו בחלק מהשחקנים: "אסור שכל אחד יתחפר בתוך עצמו"

זה כנראה האתגר הכי גדול שלנו בשנים האחרונות. עד עכשיו היו לנו תקופות לא טובות, אבל צברנו נקודות. עכשיו קורה לנו משהו שפחות קרה בעבר - אנחנו משחקים לא רע, אבל לא מצליחים לייצר נקודות"

בשבועות האחרונים זה כבר הפך לעניין שבשגרה: גם אמש (ראשון) נראו שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים ומדוכדכים אחרי ההפסד 3:1 למכבי חיפה, שהותיר את האלופה עם נקודה בלבד משש אפשריות בפתיחת העונה בליגת העל. כמה שחקנים אף נותרו ישובים על הספסל והחליפו מבטים מיואשים, עד שכמה אנשי צוות הורו להם ללכת יחד עם שאר השחקנים להודות לקהל. "זה לא לעניין שכל אחד יתחפר בעצמו בחדר ההלבשה", הסביר גורם במועדון את הכעס על חלק מהשחקנים, "אנחנו אלופים וצריכים להמשיך להתנהג ככאלה".

המראות הללו המחישו אולי יותר מכל את מה שעובר על באר שבע בשבוע האחרון. מצד אחד, אווירת דיכאון ואכזבה השתלטה על השחקנים. מצד השני, הצוות המקצועי מנסה שלא לשקוע בדכדוך כדי למנוע משבר של ממש. "אנחנו בתקופה לא טובה", הודה אחד השחקנים, "דברים שהלכו לנו עכשיו פתאום לא הולכים, הכל הולך קשה יותר, אבל אנחנו חייבים לשכוח מזה ולחזור מהפגרה רעבים ובטוחים בעצמנו".

בקבוצה מבינים שעומדת כעת בפני ברק בכר משימה לא פשוטה. "זה כנראה האתגר הכי גדול שלנו בשנים האחרונות", העיד אחד השחקנים בקבוצה. "עד עכשיו היו לנו תקופות לא טובות, אבל צברנו נקודות. עכשיו קורה לנו משהו שפחות קרה בעבר - אנחנו משחקים לא רע, אבל לא מצליחים לייצר נקודות".

עוד בנושא:

הפועל באר שבע נוצחה 3:1 בידי מכבי חיפה, לואי טהא הורחק
בכר מנסה לשמור על אופטימיות: "גאה ומאמין בשחקנים שלנו"
אוחנה לא הצליח להשפיע: ניתוח המצ' אפ של קשר באר שבע

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
גם הוותיקים לא זוכרים תקופה כזאת בשנים האחרונות. ברדה מאוכזב/ברני ארדוב

2. ההגנה מקרטעת: אלו מאוכזב, אלחמיד ייתן את היציבות?

מתחילת העונה חוליית ההגנה של האלופה סופגת ביקורות רבות מהפרשנים, אך במועדון מטילים את האשמה לא רק עליהם. עיקר הביקורת בתוך הקבוצה היא על חוסר ריכוז. "בכל משחק יש לנו טעות שמובילה למצב של כיבוש ליריבה, אנחנו חייבים לשפר את זה", אמר שחקן בקבוצה. גם השער השני שספגה באר שבע אמש נבע מטעות שהובילה למתפרצת של מכבי חיפה. כעת, מאמינים בבאר שבע, חאתם עבד אלחמיד ייכנס לעניינים ויעזור בייצוב ההגנה. דור אלו שהגיע בקיץ בקול תרועה רמה שוב לא שיחק ונראה אתמול מאוכזב מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. ברני ארדוב
חוסר ריכוז שעולה בספיגות. שחקני באר שבע/ברני ארדוב

3. למרות ההפסד: ברק בכר אופטימי

למרות התוצאות המאכזבות, בבאר שבע כן מצאו כמה נקודות אור - העיקרית שבהן היא היכולת והעיקשות שהקבוצה הפגינה גם כשהייתה בפיגור של שני שערים עם עשרה שחקנים, אחרי ההרחקה של לואי טהא. "לא נשברנו לרגע וזה מעיד הרבה על האופי שלנו. שיחקנו לא רע בכלל, למרות ההפסד", העיד אחד השחקנים הוותיקים בקבוצה.

"כשמפסידים הרבה, יותר קל לראות הכל שחור, אבל באמת היו הרבה דברים טובים", הסביר שחקן אחר. בכר המשיך את הקו ואמר לשחקניו שיצא אופטימי מהמשחק, למרות ההפסד.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע (מימין) עם איתן עזריה. ברני ארדוב
אופטימי, למרות הכל. בכר/ברני ארדוב

4. דרוש חיזוק: פיראס מוגרבי ועטאא ג'אבר על הכוונת?

עם או בלי קשר להפסד, באר שבע בוחנת את האפשרות להתחזק בעוד שחקן לפני תום מועד ההעברות. בבני סכנין טענו אתמול שבאר שבע מתעניינת באפשרות לצרף את פיראס מוגרבי או עטאא ג'אבר, טענה שגורמים בבאר שבע הכחישו. למרות זאת, בסכנין ישנם גורמים בהנהלה שמתעקשים על כך שהאלופה מעוניינת באחד משני השחקנים. במקביל, בקבוצה מקווים שיצליחו להשאיר את אנתוני וואקמה לפחות עד ינואר, בעוד אמיר חלאיילה עשוי לצאת להשאלה.

פיראס מוגרבי שחקן בני סכנין בועט פנדל. אדריאן הרבשטיין
זה החיזוק שבאר שבע צריכה? מוגרבי/אדריאן הרבשטיין

5. הפצועים מתאוששים לאט לאט

באר שבע מקווה לקבל לאחר הפגרה את איסק קואנקה, שגם הוא הגיע בקול תרועה רמה אולם סבל מכמה פציעות מאז הצטרף. בקבוצה מחכים שהספרדי ייכנס לעניינים, אך העובדה שזה לא קרה עד עכשיו מעוררת לא מעט תהיות לגבי החתמתו. גם בן שהר עשוי לחזור לאימונים. החלוץ יעזוב את מכון השיקום באנגליה בשבת אחרי שיעבור בדיקות רפואיות. אם יתברר שיש שיפור ניכר במצבו, שהר יחזור להתאמן בהדרגה עם הקבוצה בשבוע הבא ויקווה לחזור למגרשים תוך כמה שבועות. גם מוחמד גדיר צפוי לחזור להיות כשיר אחרי הפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully