וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: מכבי תל אביב הוגרלה עם ויאריאל, אסטנה וסלביה פראג

הקבוצה של ג'ורדי קרויף ("מאכזב שזכינו ליריבה קשה מהדרג השלישי") נמנעה ממפגש מול ארסנל או מילאן האטרקטיביות מדרג א', אבל קיבלה יריבות קשות יחסית בדרגים הנמוכים. הכירו אותן

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב קיוותה לקבל הגרלה נוחה ואטרקטיבית יותר מזו שקיבלה היום (שישי) בהגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית. הצהובים הוגרלו עם ויאריאל הספרדית, אסטנה הקזחית וסלביה פראג הצ'כית בבית א' של המפעל, בו יופיעו בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות.

לוח המשחקים של מכבי תל אביב:

מחזור ראשון, 14/9: סלביה פראג (חוץ)
מחזור שני, 28/9: ויאריאל (בית)
מחזור שלישי, 19/10: אסטנה (חוץ)
מחזור רביעי, 2/11: אסטנה (בית)
מחזור חמישי, 23/11: סלביה פראג (בית)
מחזור שישי, 7/12: ויאריאל (חוץ)

מדובר בהגרלה לא פשוטה עבור הצהובים, שנכללו בקבוצת הדירוג השנייה וקיוו שזה יסייע להם לקבל יריבות נוחות יותר.

מהדרג הראשון קיבלה מכבי תל אביב את ויאריאל הספרדית, אופציה סבירה יחסית בהתחשב בעובדה שהייתה יכולה לקבל קבוצות כמו ארסנל, מילאן וזניט סנט פטרסבורג. הצוללת הצהובה סיימה את העונה החולפת במקום החמישי בליגה הספרדית, וכוכבה הגדול על החלוץ הקולומביאני הוא קרלוס באקה.

מהדרג השלישי קיבלו הצהובים יריבה קשה בדמותה של אסטנה הקזחית. אלופת קזחטן, שגם היא כמו ויאריאל לובשת מדים צהובים-כחולים, הודחה בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות על ידי סלטיק, ונחשבת לאחת הקבוצות היותר חזקות בדרג ג'.

גם מהדרג הרביעי קיבלה מכבי תל אביב את היריבה הכי קשה שיכולה להיות, סלביה פראג. אלופת צ'כיה, שהיא גם היריבה העירונית החדשה של האקס טל בן חיים מספרטה, נשרה גם כן ממוקדמות ליגת האלופות.

תאריכי המשחקים:

14/9
28/9
19/10
2/11
23/11
7/12

עוד בנושא:

מכבי תל אביב עלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית עם 2:2 מול אלטאך
ג'ורדי קרויף: "יש משחקים שבהם האופי מכריע, חייבים חיזוק"
שרן ייני במונולוג עצבני: "אני לא ג'ון אוגו, לא טיפוס של שואו"
קרויף: "שלחו אותי מכאן אחרי חמישה חודשים, אבל אני עדיין כאן"

כריסטיאן באטוקיו שחקן מכבי תל אביב עם וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
חתיכת אתגר. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

התגובות

המאמן ג'ורדי קרויף אמר בתום ההגרלה: "לפני ההגרלה אתה לעולם לא יכול לדעת את מי תקבל. אני חושב שזה בית קשה. בדרך כלל יש ציפייה לקבל בבית יריבה אחת שאתה יודע שיהיה ניתן לצבור נקודות מולה. אחרי שמונה משחקים אני שמח שהצלחנו להעפיל לשלב הזה. זה לא פשוט ועשינו את זה. זה הישג גדול עבורנו ועם קצב הנקודות שצברנו בעונה שעברה גם הצלחנו להיות מדורגים לאורך כל השלבים. זה קצת מאכזב שאחרי שהוגרלנו מהדרג השני זכינו ליריבה קשה בדרג השלישי. כמובן שהמטרה הראשונה שלנו היא הליגה. אנחנו רוצים להתמודד על האליפות. אירופה שניה בסדר העדיפויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכיר בסדר העדיפויות. קרויף/ברני ארדוב

הבתים המלאים

בית א': ויאריאל, מכבי תל אביב, אסטנה, סלביה פראג
בית ב': דינמו קייב, יאנג בויז, פרטיזן בלגרד, סקנדבורו
בית ג': בראגה, לודוגורץ, הופנהיים, איסטנבול באשקשהיר
בית ד': מילאן, אוסטריה וינה, רייקה, א.א.ק אתונה
בית ה': ליון, אברטון, אטאלנטה, אפולון לימאסול
בית ו': קופנהאגן, לוקומוטיב מוסקבה, שריף טירספול, פסטאב זלין
בית ז': ויקטוריה פלזן, סטיאווה בוקרשט, הפועל באר שבע, לוגאנו
בית ח': ארסנל, באטה בוריסוב, פ.צ. קלן, הכוכב האדום בלגרד
בית ט': זלצבורג, מארסיי, ויטוריה גימראייש, קוניאספור
בית י': אתלטיק בילבאו, הרטה ברלין, זוריה לוגנסק, אוסטרסונד
בית יא': לאציו, ניס, זולטה וארחם, ויטסה
בית יב': זניט, ריאל סוסיאדד, רוזנבורג, ורדאר

seperator

הכירו את היריבות

ויאריאל

האצטדיון: אסטדיו דה לה סרמיקה, 24,890 מקומות

המאמן: פראן אסקריבה, ספרדי בן 52 שעבד כעוזר מאמן באתלטיקו מדריד ואימן גם את אלצ'ה וחטאפה. הגיע לוויאריאל בקיץ שעבר והוליך אותה למקום החמישי.

הסגל, קווים לדמותו: כיאה לקבוצה החזקה ביותר בבית, לפחות על הנייר, לא מעט שמות מוכרים יגיעו לישראל - ברשות קרלוס באקה, רוברטו סוריאנו, מריו גספאר וסדריק בקאמבו. רוב שחקני המפתח בגילאים 22-30.

הכוכב: קרלוס באקה הושאל בקיץ ממילאן, כשבסיום העונה תהיה לצוללת הצהובה אופציה לרכוש אותו תמורת 15.5 מיליון יורו. כבש 31 שערי ליגה במדי הרוסונרי בשנתיים הקודמות, ולפני כן הפציץ בסביליה.

שימו לב ל...: הקשר האחורי ברונו סוריאנו כבר בן 33, אך יש שיגידו שהוא רק משתבח עם הגיל. אשתקד שבר את שיא ההופעות לשחקן בוויאריאל, ובקיץ שעבר היה חלק מהסגל של נבחרת ספרד, גם בגילו המתקדם.

מה עשתה העונה: אכזבה והפסידה במשחק פתיחת העונה 1:0 ללבנטה.

מה עשתה בחלון ההעברות: היתה פעילה בהחלט. רובן סמדו נרכש מספורטינג ליסבון תמורת 14 מיליון יורו, אנס אומאל נרכש ממנצ'סטר סיטי תמורת סכום זהה ופאבלו פורנאלס נרכש ממלאגה תמורת 12 מיליון יורו. השם הבולט שעזב הוא מתאו מוסאקיו, שנמכר למילאן תמורת 18 מיליון יורו. רוברטו סולדאדו נמכר לפנרבחצ'ה וג'ונתן דוס סנטוס עבר ל-MLS.

ברונו סוריאנו שחקן ויאריאל. GettyImages
כוחו עוד במותניו. ברונו סוריאנו/GettyImages

אסטנה

האצטדיון: אסטנה ארנה, 30 אלף מקומות

המאמן: סטנימיר סטוילוב, בולגרי בן 50 שכשחקן רשם 14 הופעות בנבחרת הלאומית. כמאמן הדריך את נבחרת בולגריה, מספר קבוצות מקומיות ואת אנורתוזיס פמגוסטה. מאמן את אסטנה מאז 2014 והדריך אותה אשתקד לאליפות שלישית ברציפות.

הסגל, קווים לדמותו: הקבוצה החזקה ביותר בקזחסטן בשנים האחרונות מתבססת בעיקר על שחקנים זרים בגילאי ביניים, כמו גם על השחקנים המקומיים הטובים ביותר במדינה.

הכוכב: ג'וניור קבנאנגה, מהרפובליקה של קונגו, הגיע לאסטנה ב-2015 אחרי כמה שנים בליגה הבלגית ומאז כבש 25 שערי ליגה. אשתקד מצא את הרשת 15 פעמים ובאליפות אפריקה האחרונה סיים כמלך השערים, עם שלושה.

שימו לב ל...: מרין טומאסוב הקרואטי יכול לשחק בכל עמדות הקישור ההתקפי. הקרואטי בן ה-29 מושאל מרייקה, ואף שלא הצליח להגשים את הפוטנציאל שלו, אקס מינכן 1860 בהחלט שחקן מסוכן.

ראש בראש עם ישראל: לקזחים מפגש אחד עם קבוצה ישראלית - הפועל תל אביב, אותה הדיחו בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית ב-2014/15, עם 0:3 בבית ו-1:0 בחוץ.

מה עשתה העונה: בליגת האלופות הגיעה עד שלב הפלייאוף. במשחק הראשון הובסה 5:0 בידי סלטיק, אך לא היתה רחוקה מלהשלים מהפך בגומלין, לפני שניצחה בסופו של דבר 3:4. בליגה היא מדורגת ראשונה אחרי 23 משחקים, מרחק 4 נקודות ומשחק חסר מקאיראט.

מה עשתה בחלון ההעברות: שאלה את מרין טומאסוב מרייקה ואת לאסלו קליינהייסלר מוורדר ברמן. איבדה את מי שהיה אחד מכוכביה הגדולים ביותר, נמניה מקסימוביץ', לוולנסיה.

שחקני אסטנה. רויטרס
הובסו מול סלטיק, ותיקנו. שחקני אסטנה/רויטרס

סלביה פראג

האצטדיון: אדן ארנה, 20,800 מקומות

המאמן: ירוסלאב סילאהבי, צ'כי בן 55, עבר בין היתר בסלובן ליברץ ודוקלה פראג. הגיע לסלביה בקיץ שעבר וחתם לשלוש שנים. אשתקד הוליך את הקבוצה לאליפות הראשונה שלה מאז 2008/09.

הסגל, קווים לדמותו: משופע זרים. כמה משופע? לא פחות מ-16 שחקנים שלא מייצגים את צ'כיה נמצאים בסגל של סלביה.

הכוכב: דני. הקשר ההתקפי הפורטוגלי נרכש על ידי זניט ב-30 מיליון יורו ב-2008. בקיץ הוא עזב את המועדון אחרי 177 הופעות ו-52 שערים ומצא בית חדש. כבר בן 34, אך עם 38 הופעות בנבחרת פורטוגל, מוטב שלא לזלזל בו, גם בגילו המתקדם.

שימו לב ל...: מירוסלב סטוך. אחרי כמה עונות השאלה לא מוצלחות במיוחד, הסלובקי שרשם ארבע הופעות בצ'לסי בסוף העשור הקודם סירב להצעות מספרד, צרפת ורוסיה וחתם בקיץ בסלביה שרכשה אותו מפנרבחצ'ה במיליון יורו. באמתחתו לא פחות מ-55 הופעות בנבחרת סלובקיה עם שישה שערים.

מה עשתה העונה: עברה את באטה בוריסוב במוקדמות ליגת האלופות והגיעה לשלב הפלייאוף, שם הודחה בידי אפואל ניקוסיה. את העונה בצ'כיה פתחה בצורה בינונית, עם 8 נקודות מ-4 משחקים.

מה עשתה בחלון ההעברות: הביאה את סטוך ודני, כאמור, כמו גם שורה של שחקנים נוספים, ביניהם חליל אלטינטופ. נאלצה למכור מספר שחקני מפתח, בראשם השוער ירי פבלנקה שנמכר לוורדר ברמן תמורת 3 מיליון יורו, והקשר ההתקפי אנטוניו ברק שנמכר לאודינזה תמורת סכום זהה.

דני שחקן זניט סט. פטרסבורג. AP
שם גדול יגיע ארצה. דני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully