וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון נפרד מקיירי: "בחור מיוחד. איזו דרך עברנו בשלוש השנים יחד"

ב-NBA הגיבו בסערה לטרייד הענק, ששלח את אירווינג לבוסטון תמורת אייזאה תומאס. לברון אומר שלום למרות העימות, שחקני הליגה נותרו המומים ובתקשורת מנסים להבין "מי ניצח את הטרייד"

קיירי אירווינג שחקן בוסטון סלטיקס. בוסטון סלטיקס, אתר רשמי
ברוכים הבאים לעיר השעועית. אירווינג/אתר רשמי, בוסטון סלטיקס

עסקה היסטורית התבצעה הלילה (בין שלישי לרביעי) ב-NBA, כאשר לראשונה בתולדות הליגה, שתי קבוצות שפגשו זו את זו בגמר האזורי/גמר הליגה בעונה החולפת, עשו טרייד ישיר במהלך הפגרה שלאחר מכן: קיירי אירווינג, שביקש לפני כחודשיים לעזוב את קליבלנד, נשלח בטרייד לקבוצה עליה גברו הקאבלירס בגמר המזרח האחרון, בוסטון וזו בתמורה העבירה לאלופת המזרח בשלוש השנים החולפות את הכוכב הגדול שלה אייזאה תומאס, כמו גם את ג'יי קראודר, אנטה ז'יז'יץ' ובחירת הדראפט (לא מוגנת) של ברוקלין בדראפט הבא, בחירה עליה הסלטיקס שמרו בקנאות במשך תקופה ארוכה.

ראשית, קחו כמה מספרים, כדי לנסות ולהבין קצת את הטרייד הזה: בדראפט 2011, קיירי אירווינג נבחר ראשון. תומאס לעומתו, נבחר במקום ה-60 והאחרון באותו דראפט ממש. בעונה החולפת, אייזאה סיים עם 28.9 נקודות בממוצע למשחק, הנתון השלישי בטיבו ב-NBA. ב-2015/16, הוא דורג במקום ה-11 בתחום, עם 22.2 נקודות. מצד שני, רק חמישה שחקנים שנבחרו ראשונים בדראפט העמידו ממוצעים של 20 נקודות ו-5 אסיסטים לפחות בשש העונות הראשונות שלהם בליגה: אוסקר רוברטסון, אלן אייברסון, דרק רוז, לברון ג'יימס וקיירי אירווינג. בשלוש העונות שלו לצד לברון, אירווינג קלע 22.4 נקודות למשחק, הכי הרבה עבור שחקן ששיחק לצד קינג ג'יימס לאורך הקריירה של האחרון.

למעשה, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שני שחקנים שקלעו לפחות 25 נקודות בממוצע למשחק בעונה הקודמת מוחלפים זה בזה בקיץ. לפני הטרייד, סיכויי ה-MVP של אירווינג עמדו על 1 ל-50 ושל תומאס על 1 ל-30. אחריו, אירווינג זינק ל-1 ל-25, בעוד תומאס צנח ל-1 ל-100. לאחר הטרייד הזה, לא פחות משישה אולסטארים בעונה החולפת כבר החליפו קבוצה בקיץ הזה (תומאס, אירווינג, ג'ימי באטלר, פול ג'ורג', גורדון הייוורד ופול מילסאפ).

עוד בנושא:

טרייד ענק ב-NBA: אירווינג בבוסטון, תומאס בקליבלנד

לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
לברון שם הכל בצד/GettyImages

לברון, שהיה ככל הנראה הסיבה בגללה אירווינג ביקש מלכתחילה את הטרייד באמצע יוני, השאיר בצד את הבעיות מול הווינגמן שלו ונפרד מקיירי באהבה. אחד מאוהדי קליבלנד פרסם סרטון בו הוא פורס את חולצתו של קיירי, אך במקום לשרוף אותה, כפי שנוהגים אוהדים לעשות במקרים דומים, הוא מניח עליה פתק עליו נכתב: "תודה רבה" עם ציור של לב. בתגובה לסרטון הזה כתב לברון בחשבון הטוויטר שלו: "זו הדרך היחידה להתייחס לילד! בחור מיוחד וכישרון מיוחד! יש לי רק כבוד כלפיו, איזו דרך עברנו בשלוש השנים ביחד". הקאבלירס צייצו לאירווינג: "תודה ענקית מכל הארגון שלנו. אנחנו מאחלים לך הצלחה בפרק הבא בקריירה שלך".

בערב הפתיחה של העונה הקרובה, ה-17 באוקטובר, קליבלנד תארח את בוסטון למשחק שגם כך היה מסקרן וכעת מקבל משמעות הרבה יותר גדולה. "זה הולך להיות מעניין", אמר אחד משחקני הקאבס ל-ESPN. ב"יאהו" ניסה דן ווצל לנתח מעט את הטרייד: "אל תטעו. הטרייד הזה, כמו כל כך הרבה דברים שקשורים ל-NBA, נוגע בעיקר למי שלא מעורב בו... לברון ג'יימס. בוסטון קיבלה את השחקן הטוב ביותר בעסקה הזו ובדרך כלל ככה שופטים טריידים בליגה, אבל קליבלנד זכתה לתמורה נאה עבור שחקן שדרש לעזוב לאחר שנקלע לעימות עם לברון. האם זה מספיק כדי להיאבק עם הווריירס? האם יש מספיק כדורים בשביל לברון ותומאס ביחד? האם זה מספיק כדי לשכנע את לברון להישאר? עוד נראה. יש לו זמן לבחון את המצב ולבדוק האם הקבוצה הזו טובה או מהנה יותר בלי קיירי. בוסטון קיבלה כוכב, קליבלנד קיבלה סיטואציה טובה יותר ובסופו של דבר, כמו תמיד, הכל סביב לברון".

זאק לואו מ-ESPN ניתח: "הקאבס הרוויחו היטב מהטרייד. הבחירה של הנטס היא כנראה הנכס הכי טוב שקבוצה קיבלה בטרייד על כוכב מאז העסקה על דרון וויליאמס. הסלטיקס ויתרו על הרבה ומן הסתם, הם בונים על עונה טובה של טייטום ובראון. אבל בגלל זה הם התעקשו על עוד בחירה בטרייד על פולץ עם פילדלפיה".

פול אוגטי מ"The Ringer" כתב: "על הנייר, מדובר בטרייד מדהים, אבל הוא הגיוני מאוד ברגע שבוחנים את הנכסים של הסלטיקס". באתר גם הציבו את המנצחים והמפסידים של הטרייד. בגזרת המנצחים: אירווינג עצמו, בראד סטיבנס, קובי אלטמן (ה-GM החדש של קליבלנד), לברון ג'יימס, דן גילברט, הליגה כולה. בגזרת המפסידים: המדליפים של קליבלנד (שלא ראו את זה מגיע בכלל), קווין לאב.

עוד באותו נושא

טרייד ענק: קיירי אירווינג בבוסטון, אייזאה תומאס בקליבלנד

לכתבה המלאה

הבדיחות צצו מהר

קצת תגובות של שחקני הליגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully