וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר דוידזאדה: "אמרתי לסוכן שיחליט עבורי, הוא אמר לי שמכבי תל אביב הכי מאמינה בי"

20.8.2017 / 14:30

"המאמן בבלגיה החליט שאי אפשר לסמוך עליי. הפכתי לשחקן שהמאמן לא מאמין בו. יכולתי להתעסק ברחמים, אבל בחרתי לעבוד עם מאמן אישי. רואים את זה היום במגרש". אופיר דוידזאדה מסביר מדוע לא חזר להפועל באר שבע ואיך הפך משחקן אומלל בבלגיה לרכש הכי טוב של מכבי תל אביב

צילום ועריכה: קובי אליהו

עומר אצילי, כריסטיאן באטוקיו, טינו סוון סושיץ? אופיר דוידזאדה הוא בינתיים שחקן הרכש מספר 1 של מכבי תל אביב. עוד לפני הפריצה הסוחפת באגף ביום חמישי האחרון בדרך לשער הכה חשוב של וידאר קיארטנסון מול אלטאך, היו אלה ההופעות של המגן השמאלי בשלבים המוקדמים של הליגה האירופית שלימדו כי עשתה נכון מכבי תל אביב שחיזרה אחריו וזכתה בשירותיו.

לפני שנה הוא היה על גג העולם. אליפות היסטורית עם באר שבע, משחקים נפלאים במוקדמות ליגת האלופות, מעבר יוקרתי לבלגיה ומקום בטוח בהרכב של נבחרת ישראל. ואז באה העונה הקשה בגנט עם החזרה לישראל בסופה ודוידזאדה היה צריך לשקם את עצמו. גם הוא לא האמין שזה יקרה לו כל כך מהר.

עוד בנושא

מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים (21:00)
הכיסא החם: מדור חדש עם דירוג מעמדם של מאמני ליגת העל
#דירוג_וואלה: הפרויקט המסורתי שמדרג את כל שחקני ליגת העל

שחקן מכבי תל אביב, אופיר דוידזאדה. ברני ארדוב
היה צריך לשקם את עצמו במהירות. אופיר דוידזאדה/ברני ארדוב
"זו היתה שנה שחיזקה אותי כי האימונים שם הם ברמה גבוהה מאוד. ברור שיכולתי להשתפר יותר אם הייתי גם משחק, אבל ידעתי שאם אני אוריד את הראש ולא אדאג לעצמי שם, לא אגיע למצב שקבוצה כמו מכבי תל אביב תרצה אותי"

אופיר, איך אתה מסכם את השנה שעברה עליך?

"הרבה שואלים אותי איך עברתי את העונה הקשה בבלגיה. אז אני אומר, בשבילי זו לא היתה עונה קשה אלא עונה מאתגרת. זו סיטואציה שלא התמודדתי איתה בעבר כי תמיד הייתי שחקן דומיננטי ומוביל. מישהו שתמיד בנו עליו ואז הגעתי לגנט והפכתי לשחקן שהמאמן לא בונה עליו ומשאיר אותו מחוץ לסגל. עמדו בפניי שתי אופציות. יכולתי להסתובב שם בבלגיה עם ראש מורכן וכל הזמן להתעסק ברחמים עצמיים או לבחור באופציה השניה ולהגיד לעצמי שיש לי זמן לעבודה קשה, לאימונים אישיים בלי הקבוצה. החלטתי לבחור באופציה השנייה. לקחתי מאמן אישי שיעבוד איתי על האלמנטים שהיו חסרים לי. נשארתי בכל יום באימון ושיפרתי חלק עליון ורגליים. רואים את זה עכשיו במגרש".

מה שרואים ממך כרגע זה לא מקרה קלאסי של שחקן שנעדר ממשחקים שנה שלמה, אבל אתה לא מצטער על שנה מקצועית שהלכה לאיבוד?

"אני ממש לא מצטער ואני ממש לא מסתכל על זה כך. מבחינתי זו לא היתה שנה מבוזבזת. זו היתה שנה שחיזקה אותי כי האימונים שם הם ברמה גבוהה מאוד. גנט מתאמנת בקצב מאוד גבוה ואני הייתי עושה בכל יום עוד אימון. ברור שיכולתי להשתפר יותר אם הייתי גם משחק, אבל ידעתי שאם אני אוריד את הראש ולא אדאג לעצמי שם, לא אגיע למצב שקבוצה כמו מכבי תל אביב תרצה אותי. ידעתי שאני עומד לפני שנת מבחן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אופיר דוידזאדה שחקן גנט. האתר הרשמי של גנט, אתר רשמי
"אני ממש לא מצטער ". אופיר דוידזאדה/אתר רשמי, האתר הרשמי של גנט
"ניסיתי לרכך אותו אבל זה לא הצליח. בסופו של דבר כדורגל זה גם עניין של מזל ויכולתי ליפול בבלגיה על מאמן וקבוצה יותר נכונים עבורי"

למה הרמת ידיים שם וחזרת לארץ?

"שמע, המאמן שלא האמין בי נשאר. לא ראיתי את עצמי מתקדם מקצועית בקבוצה הזו. החלטנו יחד גם אני וגם גנט שעדיף להיפרד. מכבי תל אביב היתה רצינית לגביי. היא האמינה בי ואני רוצה להחזיר למכבי על כך במגרש".

מה קרה שם שלא שיחקת כמעט עונה שלמה? המאמן מחק אותך בגלל צהוב שני וכרטיס אדום?

"אני חייב לקבל כל החלטה של מאמן. באותו משחק הובלנו וגם אחרי שהורחקתי הובלנו, אבל אז הפסדנו את המשחק. המאמן מאוד התאכזב והתעצבן כי הפסדנו בדקה האחרונה".

הוא החליט שהוא לא יכול לסמוך עליך ומחק אותך?

"כנראה שהוא החליט שהוא לא יכול לסמוך עלי. שקבלת ההחלטות שלי לא נכונה".

ניסית לדבר איתו?

"ניסיתי לרכך אותו אבל זה לא הצליח. בסופו של דבר כדורגל זה גם עניין של מזל ויכולתי ליפול בבלגיה על מאמן וקבוצה יותר נכונים עבורי".

מהיכן הגישה הבוגרת הזו?

"אני חושב שתמיד היה בי משהו מהתכונות האלה, אבל מי ששיפר אותי ושיכלל את זה זו אשתי. מאז שהיא נכנסה לי לחיים רק פרחתי. אשתי תמיד יודעת מה לומר ברגע הנכון. היא היתה אתי באותה תקופה בגנט. זה גם לא היה קל לה אבל הסתדרנו בזכות קשרים עם הקהילה ועם השחקנים הישראלים ששיחקו בגנט".

מתי ידעת שאתה חוזר למכבי תל אביב ולמה לא להפועל באר שבע?

"אמרתי לדודו דהאן הסוכן שלי שיחליט מה נכון עבורי. הוא אמר לי שמכבי תל אביב היא הקבוצה שהכי רוצה ומאמינה בי".

מה היה עם באר שבע?

"גם באר שבע רצתה וגם מכבי חיפה, אבל בסופו של דבר מכבי תל אביב היתה הכי רצינית לגביי".

היתה אפשרות להישאר בבלגיה במועדון אחר?

"היתה אבל החלטתי שהכי נכון לי לחזור לישראל".

בעבר שחקנים חששו להגיע למכבי תל אביב מכיוון שהמועדון הגדול הזה היה די מאיים.

"הרושם שקיבלתי לפני שהגעתי למכבי תל אביב היה על מועדון גדול, מלחיץ ומפחיד עם ציפיות בשמיים. אבל מאז שבאתי לכאן אני לא מרגיש מזה כלום. אני מרגיש שהגעתי למשפחה גדולה שכל הזמן דואגת לשחקנים. אני עדיין לא מרגיש שום לחץ, בטח לא כזה שמדברים עליו מבחוץ. מכבי תל אביב יודעת לשמור על השחקנים שלה. אני רואה את זה בדינמיקה מול התקשורת וגם ביום יום בחדר ההלבשה".

מה ההבדלים בין מכבי תל אביב לבאר שבע?

"אני לא מנסה לחפש לעשות השוואות בין שני המועדונים. זה ממש לא נכון לי".

אופיר דוידזאדה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"מרגיש שהגעתי למשפחה גדולה שכל הזמן דואגת לשחקנים". אופיר דוידזאדה במכבי תל אביב/ברני ארדוב
"המשפחות שם מאוד אוהבות לארח את הכדורגלן הישראלי. יש שם איכות מאוד גבוהה של חיים. אפשר גם לצאת משם להרבה מקומות באירופה. אני לא מצטער לרגע שיצאתי לשם"

גדלת בהפועל באר שבע ושיחקת גם בתקופות הפחות טובות. איפה הרגשת שהנה מגיע השינוי הגדול ובאר שבע עומדת להפוך למפלצת?

"אני חושב שהשינוי היה כשאלונה ברקת החליטה להביא סגל מקצועי צעיר ורעב. היא הביאה את ברק בכר כמאמן והוא הגיע עם צוות רעב מאוד להצליח. זו מבחינתי הסיבה הראשונה לשינוי. ההגעה של ברק עשתה את השינוי".

וטרנר?

"ברור. טרנר זה מבצר כמו שבלומפילד היה מבצר וכעת הוא חסר לשחקנים של מכבי תל אביב".

איך זה היה לשבת שם בבלגיה הקודרת ולראות את הפועל באר שבע במסע כל כך קסום בליגה האירופית?

"אני חושב שהם עשו מסע יפה מאוד, אבל לא קינאתי בהם לרגע. הייתי כל כך שלם עם ההחלטה שלי לצאת לאירופה כי זה היה החלום שלי. הלב שלי אמר שאירופה זה הצעד הכי נכון עבורי ובכדורגל צריך ללכת עם הלב".

מבחינת יכולת אתה מתאים לליגה הבלגית?

"ללא ספק. אני משוכנע בכך. אבל אני בן אדם שאוהב מעשים ועובדות על הדשא ולא שיחקתי מספיק כדי לענות על השאלה הזו".

איך נראים החיים של כדורגלן ישראלי בבלגיה?

"קודם כל יש הבדל בין שחקן שמשחק לשחקן שלא משחק. כשאתה לא משחק הכל נראה קודר וכבד יותר. ההנאה והכיף זה כאשר אתה משחק. ברור שאם הייתי משחק בגנט הייתי נהנה יותר. אבל גם בלי לשחק נהניתי מאוד להתארח אצל משפחות יהודיות באנטוורפן. המשפחות שם מאוד אוהבות לארח את הכדורגלן הישראלי. יש שם איכות מאוד גבוהה של חיים. אפשר גם לצאת משם להרבה מקומות באירופה. אני לא מצטער לרגע שיצאתי לשם. לא הייתי סולח לעצמי אם לא הייתי יוצא לבלגיה אפילו שלא שיחקתי".

אופיר דוידזאדה הפועל באר שבע עם שיר צדק נפרד מהקהל. ברני ארדוב
"הם עשו מסע יפה מאוד, אבל לא קינאתי בהם לרגע". דוידזאדה בפרידה מבאר שבע/ברני ארדוב
"ברור שהייתי מעדיף שמכבי תל אביב תקנה אותי. אני מתרכז כרגע במכבי תל אביב ואני מרגיש שאני נותן יכולת מאוד טובה. אני מפתיע את עצמי ביכולת בה אני נמצא כרגע. תמיד יש לאן לשאוף"

היית מעדיף שמכבי תל אביב תקנה אותך? אתה הרי מושאל בגלל הסעיף שמחייב את מכבי תל אביב לשלם חצי מיליון יורו לבאר שבע אם היא קונה אותך.

"ברור שהייתי מעדיף שמכבי תל אביב תקנה אותי. אני מתרכז כרגע במכבי תל אביב ואני מרגיש שאני נותן יכולת מאוד טובה. אני מפתיע את עצמי ביכולת בה אני נמצא כרגע. תמיד יש לאן לשאוף".

הקהל מחבק אותך בינתיים כי היה חסר להם מגן שמאלי מסוגך.

"אני מרגיש את ההערכה הזו של הקהל אבל אני ממש לא חשבתי על מה שהיה בעבר ואם היו כאן מגנים שמאליים טובים או פחות טובים ממני".

אתה מסכים שכדי להחזיר למכבי תל אביב את האליפות היא צריכה לפגוע בשחקנים שיהיו התשובות לג'ון אוגו ולטוני וואקמה?

"אני לא מתעסק בזה. בחיי שלא. יש לנו השחקנים כל כך הרבה משימות ויש צוות מקצועי שיעשה את העבודה הזו של צירוף שחקנים".

האליפות תהיה של באר שבע או מכבי תל אביב?

"אני לא פוסל את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. תהיה ליגה מאוד חזקה בעונה הקרובה".

אתה מצייר בראש את תסריט משחק החזרה שלך לטרנר?

"יש עוד הרבה זמן עד אז. זה יקרה רק במחזור השמיני".

אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"מרגיש את ההערכה הזו של הקהל". אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס
"אני שחקן יותר טוב ממה שהייתי לפני שנה. גם התקפית וגם הגנתית. אני מאוד רוצה לחזור לנבחרת לקראת המשחקים הקרובים. אני מאוד מרוצה מהיכולת שלי בשלב הזה של העונה"

אומרים שהשתנית?

"אם מתכוונים לזה שבעבר הייתי יותר מופנם, אז כן זה נכון. בעבר הייתי יותר מופנם והיום אני יותר פתוח. הייתי סגור ועברתי שינוי בזכות בת הזוג שלי. התחלתי יותר לדבר, להיות משוחרר ואני חושב שזה גם בא לי עם הזמן. אני חושב שדווקא בבלגיה כשלא הייתי בתכניות הרגשתי יותר משוחרר ונפתחתי. בבלגיה הבנתי את החיים. פתאום הייתי בסיטואציה בה לא הייתי מעולם. הבנתי כמה דברים על עצמי. השהייה בבלגיה גרמה לי להיכנס יותר לתוך האישיות שלי והפכתי לאדם יותר חזק בראש".

לפני שנה היית מגן הנבחרת מול איטליה ומקדוניה. איפה אתה ממקם את עצמך היום?

"אני שחקן יותר טוב ממה שהייתי לפני שנה. גם התקפית וגם הגנתית. אני מאוד רוצה לחזור לנבחרת לקראת המשחקים הקרובים. אני מאוד מרוצה מהיכולת שלי בשלב הזה של העונה".

הפועל באר שבע לפני עלייה הסטורית לליגת האלופות. תחזיק להם אצבעות במאריבור?

"אני מתרכז רק בהצלחה של הקבוצה שלי. יש לנו משחקים חשובים מאוד השבוע וכל המחשבות שלי נתונות רק לגבי המשחקים שלנו מול בית"ר ירושלים ואלטאך".

שחקן מכבי תל אביב, אופיר דוידזאדה. ברני ארדוב
"אני שחקן יותר טוב ממה שהייתי לפני שנה". אופיר דוידזאדה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully