וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ברק בכר יודע: זה רגע שיכול לסדר לו חוזה באירופה

16.8.2017 / 15:40

אילו אנשים בבאר שבע בונים על העפלה לצ'מפיונס כדי לשדרג את הקריירה, למה השחקנים רגועים למרות פציעת ויטור ומדוע כולם מחכים לשפן הטקטי של המאמן הישראלי. שלמה וייס לקראת המשחק הגורלי

יוסי ציפקיס

1. באר שבע לבשה חג

מי שנכנס אמש (שלישי) לאצטדיון טרנר בבאר שבע הרגיש תחושה מוזרה. באמצע החום הכבד של אוגוסט, בירת הנגב לבשה בגדים מחויטים והתחפשה לעיר במערב אירופה. על השלטים מסביב למגרש כבר הותקנו שטחי הפרסום של אופ"א, סמוך לחדרי ההלבשה נתלה שלט "חדר ראיונות", ומשקיפים של אופ"א הסתובבו במגרש ודיברו עם העיתונאים באנגלית.

בכניסה לחדר הראיונות עמד חאתם עבד אלחמיד. הרכש הכי טרי של האלופה בהה בעמדת הראיונות ואולי פינטז על הופעה במפעל הקבוצות הכי יוקרתי בעולם, שכן ניצחון במפגש הכפול עם מאריבור ישלח את הפועל באר שבע לשלב הבתים של ליגה האלופות. על הדשא אפשר היה להבחין בהתרגשות של השחקנים, גם של אליניב ברדה ומוחמד גדיר, שכבר הופיעו בשלב הבתים של הצ'מפיונס.

הערב תתייצב הפועל באר שבע למשחק הכי חשוב בתולדות המועדון – כך הגדיר אותו לא מזמן המאמן ברק בכר. היא תנסה לעשות עוד צעד מדהים בהפיכתה מקבוצה שנכשלה במשך ארבעה עשורים, לכזו ששולטת בכדורגל הישראלי ומוכרת ברחבי אירופה.

עוד בנושא:

חאתם עבד אלחמיד חתם בהפועל באר שבע לחמש שנים
דן איינבינדר החלים וצפוי לפתוח נגד מאריבור בטרנר
כל החדשות והסיפורים על הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
כולם מתרגשים, גם אלו שכבר עמדו על במות גדולות/יוסי ציפקיס

2. המסר אחרי הפציעה של מיגל ויטור

בדקה ה-36 של משחק "אלוף האלופים" נגד בני יהודה, בהפועל באר שבע החסירו פעימה ראשונה; דן איינבינדר הרגיש כאבים במפשעה ונאלץ לעזוב את כר הדשא. בדקה ה-64 החסרת הפעימה כבר הפכה ללחץ בחזה; מיגל ויטור סובב את הברך והוחלף בעצמו. התגובות הלקוניות אחרי פגיעות מהסוג הזה בדרך כלל אומרות "נמתין לתוצאות הבדיקה", אבל מי שישב על הספסל של באר שבע באותו ערב יודע לספר שמיד היה אפשר להבין שמדובר בפציעה רצינית.

שחקנים מהפועל באר שבע כבר עברו פציעות לא פשוטות בשנים האחרונות. במועדון מקפידים תמיד לא להתרגש, אבל המקרה של מיגל ויטור גרם לקצת לחץ. זו בדיוק הסיבה בגללה בשבוע האחרון כל השדרה המקצועית – מברק בכר, דרך עוזרו עמיר נוסבאום, עבור במאמני הכושר וכלה ביועץ המנטלי איתן עזריה – הייתה עסוקה בהעברת מסר חד משמעי לחברי הסגל: "שחקני הספסל שלנו מספיק טובים כדי להתמודד בכל משחק".

"מי שמכיר את חדר ההלבשה של הפועל באר שבע, יודע שגם שחקנים שבתפיסה הם אחרונים ברוטציה, מחזיקים מאוד מעצמם ובטוחים שהם שווים הרכב", קובע אחד השחקנים. "ברור לכולם שהפציעה של מיגל זו אבדה קשה, אבל בשנה שעברה לואי טהא הוכיח שכשצריכים אותו הוא שם. באופן כללי, בשנה שעברה הוכחנו שכשיש אצלנו מכת פציעות, שאר השחקנים הופכים להיות יותר חדים".

עוד באותו נושא

21:45, ספורט 5: הפועל באר שבע - מאריבור

לכתבה המלאה
מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע (משמאל) לפני נריוס ולסקיס שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
הדאגה הוחלפה מהר מאוד בתחושת ביטחון. ויטור/ברני ארדוב

3. ברק בכר בכוננות שיא

מי שמכיר את ברק בכר, יודע שהוא אוהב להגיע למשחקים וסיטואציות עם הגב לקיר - כשהסיכויים כביכול נגדו, כשמאתגרים אותו. כך היה למשל אחרי המשחק הראשון נגד הונבד, בו באר שבע ניצחה 1:2 בבית. המאמן של האלופה ההונגרית התגאה שהוא יודע לנצל את החסרונות הטקטיים של האלופה הישראלית וציין שהוא העמיד מערך שהפתיע אותה. בכר שמע ונדלק. לכל אורך הימים הבאים הוא עבד על תכנית משחק שתהלום בהונבד בביתה וכך קרה. שני שערי חוץ מהירים סגרו סיפור בבודפשט, בדרך ל-2:3 ועליית שלב.

דווקא משחק הגומלין נגד לודוגורץ רזגארד בישר על כישלון תכנית המשחק של מאמן באר שבע. האלופה שיחקה בקצב גבוה והלכה קדימה במטרה להשיג שער חוץ, נענשה וכמעט הודחה. זו הייתה הפעם הראשונה מאז שהוא נחת בבירת הנגב שהתכנית של בכר לא הצליחה.

בבאר שבע מעידים שהמאמן מגיע למשחק הערב כשהוא בשיא הפוקוס. השחקנים מעידים שהם ראו אותו כל כך ממוקד רק פעם אחת בעבר: לפני המשחקים נגד אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות בשנה שעברה. האתגר תמיד גדול, אבל הפעם עומדת על הפרק העפלה היסטורית לשלב הבתים של ליגת האלופות, וזו מסוג הסיטואציות שמוציאות מבכר את המיטב. "בכדורגל של היום קשה להפתיע, אבל תהיו בטוחים שמתישהו במהלך ההתמודדות בכר ינסה לשלוף שפן מהכובע", אמר אחד השחקנים.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
אוהב אתגרים מסוג זה. בכר/יוסי ציפקיס

4. המקפצה של לא מעט שחקנים

במסיבת העיתונאים אתמול התיישב מהראן ראדי וסיפר כמה הוא רוצה לחוות שלב בתים של ליגת האלופות. בחמש השנים האחרונות ראדי זכה בחמש אליפויות, גביע המדינה, פעמיים בגביע הטוטו ופעמיים ב"אלוף האלופים". אבל בקורות החיים שלו עדיין לא מופיעה השורה "הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות".

גם אם יעלה למפעל היוקרתי, ראדי כבר לא יוכל לנצל את זה לקפיצת מדרגה לליגה בכירה. אבל שחקנים כמו בן ביטון, שיר צדק, מיכאל אוחנה, דן איינבינדר וכמובן ג'ון אוגו ואנתוני וואקמה, יוכלו לנצל את ההופעות שלהם שם כדי להשתדרג מקצועית וכלכלית. איגביני יעקובו, איתי שכטר, דודו אוואט, ערן זהבי ואחרים כבר ניצלו את הבמה הזו בעבר, ויכול להיות שבבירת הנגב משחקים עכשיו השחקנים שיימכרו בכסף גדול בקיץ הבא.

"בעונה שעברה נתנו קמפיין אדיר בליגה האירופאית וכל השחקנים עדיין כאן", מעיד שחקן בקבוצה "זה לא שלא שמו עין על הרבה מאיתנו, אבל לתת הופעות טובות בליגת האלופות זה כבר משהו אחר. כל העולם מסתכל על התקצירים של ליגת האלופות מדי שבוע. לפעמים מבצע טוב אחד יכול לבנות לך קריירה שלמה".

מלבד השחקנים יש גם את ברק בכר כמובן. המאמן אמנם מצהיר שטוב לו בבאר שבע, אבל אם הוא יוביל את הקבוצה לקמפיין אירופי איכותי הוא עשוי למצוא את עצמו מעבר לים. פתיחת קריירה אירופית בגיל כל כך צעיר? מי יודע היכן זה יגמר.

קשר הפועל באר שבע מהראן ראדי. יוסי ציפקיס
רוצה להוסיף שורה בקורות החיים. ראדי/יוסי ציפקיס

5. מחשבים את נקודות הדירוג

אתמול אנשי הפועל באר שבע קיבלו איחולי הצלחה מהנהלת סאות'המפטון לקראת המשחק הערב. המועדון פיתח יחסים חמים עם כמה מהמועדונים אותם פגש במסע האירופי בשנה שעברה וכמו השחקנים, גם בהנהלה רוצים לגדול. כמובן שהתדמית היא דבר חשוב, אבל פה מדובר גם על עניין מקצועי גרידא.

עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות תזכה את באר שבע בארבע נקודות דירוג. קמפיין טוב שם, יזניק את הקבוצה קדימה עד כדי כך שבשנה הבאה היא כבר תוכל להיות מדורגת בפלייאוף (אם תזכה באליפות ותגיע לשם). קראבח מאזרבייג'אן, לה 18 נקודות, הייתה מדורגת בסיבוב הקודם. לבאר שבע יש היום 10.895 נקודות והיא כאמור תצבור עוד הרבה אם תמשיך במפעל. "אין ספק שהחלום הוא שלב הבתים של ליגת האלופות", קובע גורם באלופה, "יש כאן הזדמנות אדירה להשתדרג מכל הבחינות. אין לחץ אבל יש התרגשות אדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully