וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון: "אם לא הייתי מחמיץ את הפנדל, הייתי כנראה במכבי תל אביב"

"בסוף הליגה חשבתי שאני הולך לחתום במכבי ת"א, ואחר כך לתפקיד. ידענו שהוותיקים ישלמו. היה קצר עם ליטו. איתי כמנהל מקצועי הנבחרת תגיע רחוק". לכבוד בחירתו לספר '100 הגדולים בכדורגל הישראלי', בניון התארח בפודקאסט הפודיום, וגם בחר את ה-11 הכי טובים ששיחקו איתו

ברני ארדוב

יוסי בניון התארח בפודקאסט "הפודיום", אורן יוסיפוביץ ואביעד פוהורילס דיברו איתו על הכללתו בספר "100 הגדולים בכדורגל הישראלי", על מה לעזאזל קרה בגמר הגביע מול בני יהודה - הספסול והפנדל, מדוע לא חזר לבאר שבע, איך הגיע לבית"ר והרבה ענייני אוהדים ונוסטלגיה.

עוד בנושא:

"דבר אחד לא טוב, והשחקן הישראלי נשבר": ראיון משותף של הבלמים הזרים
התקדמות משמעותית בשיחות בין מכבי ת"א לחיפה לגבי עטר
סוף הרומן: בית"ר ירושלים ושרון מימר עוברים לשלב הפיצויים
אייל גולסה ייעדר מהמשחק נגד אלטאך ובספק רב לבית"ר ירושלים

להאזנה לפרק באייפון/אייטונס

לו"ז האזנה

אורן יוסיפוביץ מארח את אביעד פוהורילס ואת יוסי בניון כדי לדבר על הכללתו בספר "100 הגדולים של הכדורגל הישראלי" (01:00), טרמפים בדימונה (02:30), זיכרונות מאייאקס (08:00), תרבות ספורט, קנאה, וההבדלים בין חו"ל לכאן (13:30), העתיד של נבחרת ישראל - יוסי רוצה לעזור (18:00), 11 הכי טובים ששיחקו איתו (23:00), 5 הישראלים הכי גדולים בכל הזמנים (27:30), מה לעזאזל קרה בגמר הגביע? (37:30), אם הוא כובש את הפנדל - הוא כנראה נשאר במכבי (42:00), למה לא חזר לבאר שבע? (45:00), בניון והאוהדים (48:00), כשהכסף משנה את החיים (58:00), התפקיד שלו בבית"ר וההתמודדות עם הידיעות והשמועות על יחסי טביב-מימר (01:03:00), הציפיות (01:07:00), אחרי הפרישה (01:12:00).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
seperator

ציטוטים נבחרים

"הנבחרת תעלה בקמפיין הזה? אמרו לי שצריך להצעיר. מה להצעיר? ישראל חיה בססמאות. כולם מתקדמים וישראל הולכת אחורה. למה? כי כולם בססמאות"

על הפערים בתרבות בין אנגליה לישראל:

"אין תרבות ספורט כאן. אוהדי ליברפול - אומרים עליהם 'אהבה ללא תנאים'. פה זה לא יהיה. כי ככה הורגלו פה, רוצים רק תוצאות. נבחרת ישראל לא מגיעה? אני הבעיה של הנבחרת. סבבה, יוסי זז הצדה. עלינו? הנבחרת תעלה בקמפיין הזה? אמרו לי שצריך להצעיר. מה להצעיר? ישראל חיה בססמאות. כולם מתקדמים וישראל הולכת אחורה. למה? כי כולם בססמאות. בואו, תעשו משהו, בואו תנסו לשנות".

אם היו נותנים לך חמש שנים כדי…

"אני כבר אומר לך 'כן', אני יודע לאן אתה הולך. כן".

מה היית עושה כדי לשדרג את הכדורגל כאן?

"ביום שאצטרך להגיד איך, אם ירצו, יש לי את הדרך שלי. אני לא צריך לתת את הדרך שלי למישהו אחר. אם היו באים ואומרים לי 'קח את נבחרת ישראל', אבל באמת… ולא לשנתיים, שנתיים לא יעזור לאף אחד".

אם היו נותנים לך את הנבחרת לחמש-שבע שנים, התוצאות היו אחרות?

"במיליון אחוז".

מה היו התוצאות?

"הרבה יותר טובות ממה שאתה רואה בשנים האחרונות. נבחרת ישראל תהווה איזשהו גורם משפיע בכל בית שנהיה בו, עם כדורגל טוב יותר והתקדמות של שחקנים. כמה שחקנים התקדמו פה? תראה לי. אומרים שצריך להצעיר. כמה צעירים טובים שלא נתנו להם הזדמנות יש כאן".

אז תסביר.

"כולם מתקדמים ואנחנו לא כי הם עובדים בצורה אחרת, מגיל צעיר, ואנחנו לא. אצלנו מגיעים לבוגרים ורוצים ללמד שחקן איך לעמוד ואיך להסתובב ואיך לעצור כדור. הוא כבר לא יכול לעשות, זה לא יקרה. אם אין לו, לא יהיה לו. אז הוא יכבוש כמה שערים ויעבור שניים-שלושה שחקנים ויגידו 'איזה שחקן גדול', אבל לאורך זמן הוא לא יפגע. וזה מה שקורה פה עם המון שחקנים".

שחקן נבחרת ישראל, יוסי בניון. ברני ארדוב
אם היו נותנים לך את הנבחרת לחמש-שבע שנים, התוצאות היו אחרות? "במיליון אחוז"/ברני ארדוב
"כדי לתרום לנבחרת באמת צריך משהו מלמטה עד למעלה - להיות מנהל מקצועי של כל המחלקות. כולל הבוגרת, כולל הכול. כמנהל מקצועי - כך הכי אוכל לתרום. אבל זה לא אומר שבעוד שנה-שנתיים לא תראה אותי מאמן במדינה אחרת?

כשתפרוש, תילחם על תפקיד בנבחרת, לשנות פה?

"אני לא צריך לדרוש מאחורי הקלעים. מי שמאמין שאני יכול לעזור ולתרום לכדורגל הישראלי, יכול להשיג אותי. אני לא מתחבא. אם זה לא יקרה, אני לא מודאג, יש לי הצעות ויהיו לי הצעות גם מישראל וגם מחוץ לישראל ואת מה שאני רוצה לעשות אני אוכל לעשות גם במקומות אחרים".

איפה אתה רואה את עצמך תורם לכדורגל הישראלי אחרי הפרישה?

"בעיקר במה שאמרנו עד עכשיו. ספציפית בנבחרת. כדי לתרום לנבחרת באמת צריך משהו מלמטה עד למעלה - להיות מנהל מקצועי של כל המחלקות. כולל הבוגרת, כולל הכול. כמנהל מקצועי - כך הכי אוכל לתרום. אבל זה לא אומר שבעוד שנה-שנתיים לא תראה אותי מאמן במדינה אחרת".

על ההפסד בגמר הגביע עם מכבי תל אביב:

"זה לא ברור. אבל זה לא מתחיל שם. זה מתחיל בשבועות שלפני, הרגשתי שיש בעיה עם ליטו, הבנתי שמשהו לא בסדר. היה איזשהו קצר. הבנת שאנשים לא הולכים באותו הראש".

הוא לא היה מחובר לחדר ההלבשה?

"לא ממש, לא ממש. הרגשת שדברים קורים למעלה, שמשהו קורה ביניהם, משהו שפחות קשור לשחקנים. ראית את הלחץ שהיה שם בשבועות האחרונים, ולא היינו ביכולת טובה במשחקים האחרונים.

"מבחינת הגמר, האכזבה האישית שלי היא לא שלא נכנסתי מוקדם יותר אלא שלא פתחתי בהרכב. כי הוא אמר לי שאני בהרכב במשך כל השבוע, וכמה שבועות לפני כן אמר לי 'יוסי, הכי חשוב שתגיע לי מוכן לגמר'. יום לפני המשחק שאלתי אותו 'קואץ', הכול בסדר?'. אמר לי שכן. שאלתי 'אתה בטוח?'. כי משהו הריח לי לא טוב. עם הניסיון אתה מכיר מאמנים במבט של ה'בוקר טוב', של האימון, של השבוע שלפני - כבר אז אני יכול להגיד לך אם אני פותח או לא פותח.

"כמה ימים לפני המשחק נגד בית"ר ירושלים, שלא היה חשוב לנו, ליטו אמר לי 'אתה לא משחק דקה, אתה פותח בגמר הגביע'. אמרתי 'אוקיי, אתה המאמן'. עשינו אימון מסכם, הייתי טוב, הוא קורא לי, 'שמע, בכל פעם אתה גורם לי לשנות את ההחלטה. רוצה לשחק נגד בית"ר? אוציא אותך בדקה 60 ותהיה מוכן לגמר'. אמרתי לו 'אין בעיה'.

"אני מתחיל את המשחק נגד בית"ר, ומגיעה הדקה ה-60, ואני מסתכל עליו, ודקה 70, 80, והתחלתי להריח שמשהו לא בסדר. כשיצאתי (דקה 80) הוא אמר לי 'מצטער, הייתי חייב להשאיר אותך עם איך שהמשחק התפתח'. סבבה. כבר אמרתי לעצמי 'משהו לא הגיוני' אבל לא, הבן אדם הרגיע אותי, כביכול. אמר לי 'אתה פותח בגמר, 100 אחוז'. מבחינתי זו האכזבה. זכותו של מאמן כמובן לקבוע את ה-11, אבל כשהוא נותן לך מילה ובסוף עושה משהו אחר…".

שאלת אותו לאחר המשחק?

"לא החלפנו מילה".

יוסי בניון שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. ברני ארדוב
ופעם ראשונה שהייתי הכי רגוע בעולם בפנדל". בניון/ברני ארדוב
"אם היית מדבר איתי שבוע-שבועיים לפני סוף הליגה אז הייתי אומר לך שאני הולך לחתום על חוזה במכבי, וגם אחר כך לתפקיד ומסיים שם עוד כמה שנים. אבל ברגע שראיתי מה שהולך עם המאמן ובכלל שם הרחת שמשהו לא בסדר, בלי קשר אליי"

החמצת את הפנדל. אם אתה מבקיע ואתם זוכים בגביע אתה ממשיך במכבי?

"יכול להיות. אני חושב שסיכוי גבוה שזה היה קורה. ההחלטות שהתקבלו בסופו של דבר היו לפי זה שהקבוצה לא זכתה בתארים שנתיים. אם היית מדבר איתי שבוע-שבועיים לפני סוף הליגה אז הייתי אומר לך שאני הולך לחתום על חוזה במכבי תל אביב, וגם אחר כך לתפקיד ומסיים שם עוד כמה שנים. זה מה שהעבירו לי. אבל ברגע שראיתי מה שהולך עם המאמן ובכלל שם הרחת שמשהו לא בסדר, בלי קשר אליי. ישבתי בשקט בצד ועשיתי מה שצריך במגרש ולא התייחסתי לכל הדברים. ברגע שהפסדתי ידענו שיהיו שינויים, ומי שישלם זה הוותיקים.

"אבל זה לא רק אני, אתם לא מדברים בכלל על גל אלברמן. אף אחד לא מתייחס לקפטן מכבי תל אביב שאחרי שנים הלך ככה למכבי חיפה. אני חושב שאם היינו מנצחים היו אומרים שזה לא כישלון, מקום 2, אז לא צריך הרבה שינויים".

אז עזיבת אלברמן, לדעתך, זה לא דבר שהיה צריך לקרות.

"אישית, אני, במערכת, לא הייתי מוותר על שחקן כמו גל אלברמן".

קרויף משך אותך?

"הוא ביקש ממני לחכות. נפגשנו לשיחה ארוכה, דיברנו בטלפון גם. הוא אמר לי 'יוסי, ברגע שהכנסתי אותך להרכב הייתי מספר 1, אתה החזקת את הקבוצה כשאני הייתי מאמן. אתה ויצחקי. ואני מוריד את הכובע. עכשיו אני הולך להיות מאמן ואני לא יכול להתחייב שאתם תשחקו'. אמרתי לו שאני רוצה לשחק בכל משחק, אם אני טוב. אם זה לא המצב, אני מעדיף ללכת לקבוצה אחרת. הוא אמר לי לחכות, שבוע ועוד שבוע. אמרתי לו בסוף 'ג'ורדי, הכול בסדר, שיהיה בהצלחה. נהניתי מאוד, אחד הצעדים הכי טובים בשעשיתי בקריירה זה להגיע למכבי תל אביב'. זה החזיר לי את החיוך לכדורגל, היה לי שקט. אבל החלטתי להתקדם… ההצלחה הכי גדולה שלי היא שאני מתחיל עונה רביעית מהחזרה לישראל".

על החמצת הפנדל שלו בגמר הגביע:

"כשהלכתי לבעוט, זה כאילו היה סרט שאמרו 'בוא, יוסי, אתה מביא את הגביע'. ואני לא משקר לך, לקחתי את הכדור, ופעם ראשונה שהייתי הכי רגוע בעולם בפנדל. אמרתי 'אלוהים, אני בועט, הרי אם אתה רוצה הכדור ייכנס לא משנה לאיפה אבעט אותו, ואם לא תרצה, לא ייכנס, גם אם אתן חץ לחיבור'. בסופו של דבר מה שצריך לקרות קרה, כי הייתי צריך להיות היום בבית"ר…".

הידיעות והשמועות על מעמדו של שרון מימר בבית"ר ואיך זה משפיע:

"כמובן שאתה מעדיף שלא יהיה את הדברים האלה אבל אנחנו השחקנים פשוט צריכים לבוא ולעבוד קשה. אם יהיו תוצאות טובות, אתה מאמין שהכותרות האלו יהיו? בית"ר מועדון מספיק גדול, ונכון שיש תחרות, והתוצאות בסופו של דבר הן שיביאו את השקט".

הציפיות:

"בית"ר תהיה קבוצה חזקה השנה ונקודתית, להתמודד מול באר שבע ומכבי, אין ספק שאנחנו מסוגלים. צריך להראות יציבות נגד הקבוצות 'על-הנייר' היותר קטנות. אם נהיה יציבים במשחקים האלה, אין סיבה שלא ניצמד למעלה"

להזמנת הספר "100 הגדולים בכדורגל הישראלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
?בית?ר תהיה קבוצה חזקה השנה". בניון ואביעד פוהורילס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully