וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים מאפס: האם מסע הרכש של מילאן לקראת העונה החדשה מוגזם?

15.8.2017 / 14:00

כאשר בוחנים כל שחקן רכש של הרוסונרי לחוד, אפשר רק להתרשם לטובה. ואולם, האם החתמת מספר כה גדול של כוכבים רצויה ובריאה, וכיצד היא תשפיע על השלד הקיים? הבלוג של יוכין מנתח

אימג'בנק GettyImages

"זהו קיץ חלומותיי, והוא עדיין לא נגמר", אמר לא מכבר מאמן מילאן וינצ'נצו מונטלה. אפשר להבין אותו. הבעלים הסינים החדשים של האדומים-שחורים נכנסו במרץ חסר תקדים לשוק ההעברות, החתימו לא פחות מתשעה כוכבים חדשים בהשקעה של כ-200 מיליון יורו, והאוהדים ברקיע השביעי. אחרי שנים של שפל, הם מאמינים כי מועדון הפאר מסוגל לחזור למקומו הטבעי בצמרת ולהיאבק על תואר האליפות.

הקיץ של מונטלה דווקא החל רע מאוד כאשר ג'אנלואיג'י דונארומה סירב לחתום על חוזה חדש והודיעה על כוונתו לעזוב את המועדון, בעצת הסוכן השערורייתי מינו ראיולה. אלא שהשוער הצעיר הפנים את ההשכלות, הבין כי הוא מדובר במהלך שמסכן את הקריירה כפי שהסברנו כאן, עשה פניית פרסה ונשאר. זה היה האיתות החזק ביותר לכך שהדברים מתחילים להסתדר, והמזל מאיר פנים לרוסונרי. העסק לא נגמר שם, והקבוצה קיבלה לפתע הזדמנות נדירה להחתים את הבלם האיטלקי הטוב ביותר מהיריבה הגדולה יובנטוס. המעבר הסנסציוני של לאונרדו בונוצ'י הוא הסיפור המרכזי בכדורגל האיטלקי, ורבים הישוו אותו להחלטה של אנדראה פירלו לעזוב את מילאן לטובת יובנטוס בקיץ 2011.

עוד בנושא

לאציו זכתה בסופרקאפ האיטלקי עם 2:3 דרמטי על יובנטוס
פורסם לוח המשחקים לעונה: בונוצ'י יארח את יובנטוס ב-29.10

לאונרדו בונוצ'י שחקן מילאן. GettyImages
המזל האיר פנים למילאן. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

כוכב רכש לכל עמדה

בונוצ'י הוא מאחרוני המצטרפים לסגל המסקרן שבונים הסינים. הראשון היה הבלם הארגנטיני מתיאו מוסאקיו, צעיר יחסית אך מנוסה, שמגיע אחרי שמונה שנים בויאריאל. השני הוא פרנק קסייה, תגלית העונה שעברה במדי אטאלנטה – קשר בן 20 מחוף השנהב עם יכולת רב גונית מזהירה שמזכירה מאוד את יאיא טורה הצעיר. השלישי הוא המגן השמאלי השוויצרי ריקארדו רודריגס, בן 24 שכיכב במשך שש שנים בוולפסבורג, שותף במונדיאל ובאליפות אירופה, אשר הוכיח את עצמו כאחד הטובים בעולם בתפקידו, וגם יתרום כישורים נהדרים בביצעים כדורים נייחים.

זו היתה יריית הפתיחה. באמצע יוני רכשה מילאן את אנדרה סילבה, יהלום פורטוגלי בן 21 שנסק תוך חודשים ספרים למעמד של סופר סטאר במולדתו. רבים הופתעו כאשר בחר להגיע דווקא למילאן, וגם סכום ההעברה הצנוע יחסית לשחקן מתוקשר כמוהו, 38 מיליון יורו, יכול להירשם כהישג לאיטלקים. במקביל אליו חתם בסן סירו גם פאביו בוריני, חלוץ איטלקי בן 26 שטרם מימש את הפוטנציאל, הלך לאיבוד בכל מקום אליו הגיע ונחשב לכשרון מבוזבז, אך יכול להתגלות כהחתמה מבריקה באופן פוטנציאלי.

יולי החל עם הגעתו של הקשר הגרמני-טורקי הקאן צ'לחאנוילו, עושה משחק אלגנטי ואשף הבעיטות החופשית, שעזב את לברקוזן אחרי שהחמיץ את חצי העונה האחרונה בשל השעיה ביזארית למדי שקשורה לסכסוך כספי בין מועדונים מלפני שש שנים. מיד לאחר מכן צורף המגן הימני אנדראה קונטי, תגלית מופלאה נוספת באטאלטה של המאמן המצוין ג'אן פיירו גאספריני. מדובר בשחקן עם תרומה התקפית יוצאת דופן, שכבש שמונה שערי ליגה בעונה החולפת, ומצטיין במיוחד במערך עם שלושה בלמים. לקינוח, אחרי בונוצ'י, חגגה מילאן החתמה של כוכב ותיק נוסף בדמותו של לוקאס ביגליה. האדריכל של לאציו עזב את האולימפיקו בגיל 31 אחרי ארבע שנים, ומילאן הגשימה חלום ישן למדי לראותו בשורותיה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מאמן מילאן וינצ'נזו מונטלה. רויטרס
ממשיך לחיות בחלום. וינצ'נזו מונטלה/רויטרס

בובאן לא התרשם

זה לא צריך להיעצר כאן. מילאן מנהלת משא ומתן ארוך להחתמתו של החלוץ הקרואטי ניקולה קאליניץ' מפיורטינה, והאטה את המגעים בימים האחרונים על מנת להיות מוכנה לנצל הזדמנויות גדולות יותר. פייר אמריק אובמיאנג, הסקורר של דורטמונד, הצהיר לאחרונה כי ישמח לשוב לקבוצה שוויתרה עליו בצעירותו. גם אנדראה בלוטי, הכוכב הגדול של טורינו והשם העולה בנבחרת איטליה, עדיין יכול להיות רלוונטי. מסע הרכש חסר התקדים טרם נגמר, ומונטלה ממשיך לחיות בחלום. "אנחנו לא ממהרים עכשיו. אין לנו דדליין. רק צריך לשים לב להתפתחויות ולהזדמנויות", הוא הצהיר.

ואולם, האם ההוצאה הזו עשויה להשתלם? הדעות בנושא חלוקות, ומעניין להקשיב לכוכב העבר זבונימיר בובאן, אשר ידוע כפרשן ביקורתי במיוחד. "מילאן לא מרשימה אותי. היא החתימה שחקנים טובים רבים, אך אינם מצוינים פרט לבונוצ'י. בסן סירו, אתה תמיד בבעיה אם אינך שחקן מצוין", אמר הקרואטי. בונוצ'י יהיה המנהיג, אך אחת השאלות המרכזיות היא אם יהיו שחקנים חדשים נוספים שמסוגלים לקחת את המעמסה על כתפיהם, מבלי להכיר לעומק את המועדון ומסורתו, בהיעדר תמיכה של הכוחות הקיימים בחדר ההלבשה. וכאן אנחנו מגיעים לסוגיה העדינה ביותר – האם אפשר לבנות קבוצה מאפס, והאם נכון לעשות זאת?

מילאן אמנם סיימה את העונה שעברה במקום השישי המאכזב, אך היא גילתה ניצוצות של כדורגל חיובי בעונתו הראשונה של מונטלה. החל להתהוות תלכיד מעניין אשר עליו ניתן היה לבנות את העתיד. כעת התקבלה ההחלטה לזרוק את השלד הזה לפח, ולהתחיל את הכל מאפס. כיצד יתקבל הדבר על ידי השחקנים המוכשרים שנותרו בסגל, והאם הם מסוגלים לקלוט את הכוכבים החדשים בזרועות פתוחות? האם זה הוגן כלפיהם?

פאביו בוריני עם אנדרה סילבה שחקני מילאן. GettyImages
מסע הרכש עוד לא הסתיים. אנדרה סילבה עם פאביו בוריני/GettyImages

מה יהיה עם רומאניולי ולוקאטלי?

קחו, למשל, את אלסיו רומאניולי. האיש שהוגדר כבלם העתיד של הכדורגל האיטלקי בחר לעזוב את רומא לטובת מילאן לפני שנתיים, בין היתר על מנת לשתף פעולה עם המאמן סינישה מיכאילוביץ'. הסרבי פוטר והותיר אותו במצב עדין, אך רומאניולי גילה יכולת טובה ברוב שלבי העונה שעברה, גם כאשר גבריאל פאלטה שצוות אליו במרכז ההגנה ספג חמישה כרטיסים אדומים. התוכנית המקורית היתה להחליף את פאלטה במוסאקיו, אך הגעתו הבלתי צפויה של בונוצ'י טרפה את הקלפים, וכעת נדמה כי האיטלקי ייאלץ לשבת על הספסל.

רומאניולי אינו בוגר האקדמיה של מילאן, אך מנואל לוקאטלי בהחלט כן. מעמדו של הנער, שעשה התקדמות מרשימה מאוד בעונה שעברה וכבש את לבבות האוהדים, נמצא כעת בסכנה ממשית. קסייה, ביגליה וצ'לחאנוילו לא ישיארו לו הזדמנויות, וזאת עוד לפני שדיברנו על ג'אקומו בונאבנטורה. ג'ק, כפי שהאוהדים קוראים לו, הפך לדמות נערצת בסן סירו והפגין יכולת נהדרת גם בעונה שעברה, לפני שהפציעה קטעה אותה בינואר. בגיל 28, הוא היה אמור להפוך למנהיג הקבוצה, אך ההחתמות החדשות עלולות לדחוק אותו לשולי הסגל. גם עתידו של סוסו, שפרח אצל מונטלה בעמדת הקיצוני הימני, לא ממש ברור. קרלוס באקה, החלוץ הקולומביאני שנרכש מסביליה תמורת 30 מיליון יורו לפני שנתיים והוכיח את עצמו מעבר לכל ספק, מקבל לפתע יחס של פלופ ונמצא בדרך החוצה על אף שהוא רק בן 30.

הדרך הנכונה ביותר לבנות קבוצה היא לזהות את השלד המקומי ולחזק אותו. המקרה של יובנטוס בקיץ 2011 מדגיש זאת מצוין. כאשר מונה אנטוניו קונטה למאמן הגברת הזקנה, הוא לא זרק את כולם. השחקנים שעזבו היו הכשלונות האמיתיים, כגון זדנק גריגרה, פליפה מלו ומומו סיסוקו. ג'יג'י בופון, ג'ורג'ו קייליני, בונוצ'י ואנדרה ברזאלי כבר היו בקבוצה. כך גם הכשרון המקומי קלאודיו מקריזיו. גם אלסנדרו דל פיירו לא הועזב באופן מיידי, אלא רק בחלוף שנה. לבסיס האיתן הזה צורפו, בנוסף לפירלו, גם ארתורו וידאל ושטפן ליכטשטיינר, והלבנים-שחורים חגגו תואר היסטורי אחרי בצורת ארוכה.

מילאן בוחרת בדרך אחרת לגמרי. במקום לקחת על רומאניולי, בונאבנטורה, באקה והחייל הוותיק והנאמן איניאציו אבאטה, היא עלולה לוותר עליהם ולהתחיל הכל מהתחלה. זו צפויה להיות הרפתקה מרתקת, אך ייתכן כי מספר השחקנים החדשים פשוט גדול מהרצוי.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

אלסיו רומאניולי עם מנואל לוקאטלי שחקני מילאן. GettyImages
יידחקו הצידה? רומאניולי ולוקאטלי/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מילאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully