וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיטור העוז: רשמים ראשונים מהקמפיין של הנבחרת לפני היורובאסקט

8.8.2017 / 15:00

הנקודות החיוביות: בלייזר, דאוסון וטימור נכנסים היטב לנעליים של הוותיקים, והמשחק שוטף גם בלעדיהם. החדשות הרעות: הפציעות של כספי, מקל ואוחיון עלולות להסתבך, והאוול עדיין לא נגמל מההרגל המגונה. סיכום ביניים של תקופת ההכנה (המוצלחת) של הנבחרת

אתר רשמי

נבחרת ישראל חזרה אתמול (שני) מסנט פטרסבורג אחרי הניצחונות במשחקי ההכנה על פינלנד ורוסיה שהעלו את מאזן השחקנים של ארז אדלשטיין לארבעה ניצחונות מארבעה משחקי הכנה. הנבחרת תחזור להתאמן היום, ביום שבת תערוך משחק הכנה סגור לקהל ולתקשורת נגד בריטניה, וביום ראשון משחק פתוח מול אותה נבחרת.

בנבחרת יבדקו את שלושת השחקנים הפצועים - עומרי כספי, גל מקל ויוגב אוחיון - בתקווה לראות אותם בסגל כבר נגד הבריטים. בינתיים, אחרי ארבעה משחקי אימון אפשר ללמוד כמה תובנות, ולהצביע על כמה נקודות לשיפור ולשימור.

עוד בנושא:

עדיין מושלמים בהכנה: נבחרת ישראל ניצחה את נבחרת רוסיה 71:79
ארז אדלשטיין חגג: "חיבור, הקרבה, שיטה ודרך יכולים לחפות על הכל"
צפו: ילד הפלא הסלובני לוקה דונצ'יץ' מככב במשחקי ההכנה ליורובאסקט

גיא פניני נבחרת ישראל בכדורסל מול רוסיה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
בינתיים זה נראה טוב. פניני מול מוזגוב/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

סיבות לאופטימיות

1. השטף. במהלך המדיה דיי של נבחרת ישראל לתקשורת המקומית, ביקש מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין מהתקשורת, "לא לספור לנו מאזנים". אבל עכשיו, כשהנבחרת במאזן של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים, נראה שהיא באמת לא מסתנוורת מעצם הניצחונות, וממשיכה כל הזמן לתקן ולהתקדם.

הנקודה המרכזית שאפשר לשים עליה את האצבע אחרי ארבעה משחקים היא השטף. לנבחרת ישראל אין יתרון פיזי על אף נבחרת אירופית סבירה, ולכן במשך שנים הנבחרת מעדיפה לשחק משחק מהיר, ובמשחק כזה אחד האלמנטים החשובים הוא אלמנט המסירה. "החבר'ה פשוט אוהבים למסור", אמר אדלשטיין אחרי הניצחון על רוסיה, "לפרקים ממש שטפנו את המגרש", אמר גל מקל אחרי הניצחון על פינלנד. העובדה שרוב השחקנים בנבחרת מכירים זה את זה במשך שנים רבות הופכת את החיבור לקל יותר, אבל כשרואים את התיאום גם עם ריצ'רד האוול, שחדש בעסק, אפשר להצביע גם על עבודה טקטית טובה של הצוות המקצועי בראשות אדלשטיין.

יחד עם זאת, גם לחולשה היחסית של היריבות יש חלק. מול נבחרות טובות יותר יהיה קשה יותר לרוץ ולבצע את התרגילים שנראים בינתיים נהדר, אבל בשביל התחלה מדובר בהצלחה גדולה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנצל את ההזדמנויות עד תום. בלייזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. הדם החדש בנבחרת. אי אפשר להתעלם מהתהליך שעוברת נבחרת ישראל בקמפיין הנוכחי. שלושה שחקנים שלא היו קבועים ברוטציה בשנים עברו הפכו לחשובים למדי. הראשון הוא בר טימור, שפתח בחמישייה בכל אחד מהמשחקים עד כה. כנראה שזה לא מקרי: אדלשטיין היה זה שנתן לו את הבמה הראשונה בליגת העל במדי הפועל תל אביב, וכעת מסתמן שיהפוך לרכז חשוב למרות התחרות הגדולה על דקות משחק. טימור צריך לחלוק את דקות המשחק שלו עם ארבעה שחקנים נוספים שיושבים על עמדות 1-2 בלבד - גל מקל, יוגב אוחיון ויותם הלפרין. נראה היה שהסיכוי שלו לקבל דקות משמעותיות נמוך, אך בינתיים הוא מוכיח שמקומו על הפרקט.

השני הוא שון דאוסון. עם סיום העונה היו כאלה שפקפקו בהחלטה להכליל אותו בסגל, וקשה היה לאור היכולת הלא משכנעת שהציג במכבי ראשון לציון ובניסיון הקצר בארצות הברית. אלא שמאז תחילת האימונים דאוסון מקבל שבחים על היכולת ועל המאמץ הרב שהוא משקיע. שני המשחקים נגד רומניה היו מוצלחים וגם מול רוסיה הוא היה המצטיין. דאוסון רקד על המגרש נגד הרוסים וקיבל שבחים מארז אדלשטיין על ההתעקשות ללכת פנימה במקום לזרוק מבחוץ.

השלישי הוא כנראה השחקן המצטיין של נבחרת ישראל עד כה, ובטוח שהיציב ביניהם - עוז בלייזר. פורוורד מכבי חיפה כבר נופה מהסגל בשני הקמפיינים הקודמים, אבל מקומו בסגל היה מובטח עוד לפני משחקי ההכנה. 10 נקודות למשחק הוא רשם בארבעת המשחקים הראשונים בהכנה, כשהוא נותן הרבה אנרגיות מהספסל, הגנה מצוינת והרבה שקט נפשי. עד כה ניצל בלייזר את ההיעדרות של ליאור אליהו מהנסיעה לרומניה, ואת זאת של עומרי כספי מהנסיעה לרוסיה, ומעניין יהיה לראות כיצד יתפקד כשהוא יבוא כפורוורד שני מהספסל, לצד גיא פניני. האם גם כשיקבל דקות מועטות הוא יהיה יעיל?

שון דאוסון נבחרת ישראל בכדורסל מול רוסיה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
אדלשטיין מרוצה ממנו. שון דאוסון עם הגב/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

3. היריבות מקרטעות. החדשות הטובות של ישראל מגיעות גם מחמש הנבחרות האחרות שיגיעו בסוף אוגוסט ליד אליהו. איטליה איבדה את דנילו גלינארי שסובל משבר בכף ידו (גם הפורוורד הבכיר השני ג'יג'י דאטומה סובל מפציעה שתשבית אותו למרבית ההכנה), ואוקראינה שתצטרך להסתדר ללא מתאזרח וללא הקפטן קירילו פסנקו. הפציעה של גלינארי לא הפריעה בינתיים לאיטליה לנצח בהכנה, אך במשחק שהוא נפצע בו, נגד הולנד, הם נראו משמעותית פחות טוב מהרגע שבו שחקנה החדש של לוס אנג'לס קליפרס ירד מהפרקט.

ליטא, שסומנה כפייבוריטית לסיים בראשות הבית, לא הרשימה בשני משחקי ההכנה שלה עד כה. במשחק הראשון, בו שותפו כל השחקנים המובילים כולל יונאס ולנצ'יונאס מטורונטו, הם ניצחו בקושי את פולין (58:59). לאחר מכן הם פגשו את גאורגיה, אליה מיד נחזור, והפסידו 81:70, כשוולנצ'יונאס לא משותף. מלבד הסנטר, מי שמובילים את הנבחרת הם מינדאוגאס קוזמינסקס (אחרי עונה של ייבוש על הספסל בניקס) וארתוראס גודאיטיס האלמוני יחסית.

גרמניה, שעדיין חסרה את דניס שרודר שהשתתף בסוף השבוע האחרון במשחקי ה-NBA באפריקה, עדיין לא מסתדרת ללא הגארד של אטלנטה. הגרמנים הפסידו לעיני 4,000 צופים ביתיים נלהבים לבלגיה (71:69). לגרמנים יש עוד הרבה סיבות להיות מודאגים, אבל עם שרודר זה אמור להיראות טוב בהרבה.

היחידה שנראית בכושר טוב היא גיאורגיה. הגאורגים עדיין חסרים את זאזה פאצ'וליה שיצטרף בהמשך, אבל סוללת הגבוהים שלה איכותית גם בלעדיו, וגיורגי שרמדיני וטוקו שנגלייה כבר הובילו אותה לניצחונות יפים על לטביה וליטא. הגיאורגים צפויים להראות אפילו טוב יותר עם פאצ'וליה, והם בהחלט עשויים להיות הסוס השחור של הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע קריטי גם עבור ישראל. גלינארי והאגרוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיבות לדאגה

1. הפציעות. פחות משלושה שבועות מאז החלה ההכנה, ונבחרת ישראל כבר סופרת שלוש פציעות. אמנם לא מדובר בפציעות קשות מדי, אבל אף אחד מאנשי הנבחרת לא יכול היה לומר בפה מלא בסוף השבוע האחרון כי הפציעות הללו לא יפריעו, או אפילו לא ימנעו את שיתופם של מי מהשחקנים שנפצע. עומרי כספי סובל ממתיחה במפשעה, לגל מקל התגלתה נפיחות קלה בברך ואילו יוגב אוחיון מתח את שריר התאומים. השלושה ייבדקו בקפידה בימים הקרובים לפני המשחקים נגד בריטניה.

בנבחרת לקחו בחשבון עוד לפני הקמפיין כי ייתכנו פציעות שישנו את התוכניות המוקדמות, ולכן התכוננו ל-16 שחקנים בסגל, אלא שג'ייק כהן וכרם משעור לא הופיעו לתחילת האימונים, והסגל הצטמצם ל-14 בלבד. תסריט הבלהות שכולל היעדרות של אחד או יותר משלושת השחקנים המובילים נראה אולי פחות סביר בשלב הזה, אבל עד שלא יקבלו את האישור מרופא הנבחרת לשוב לפעילות, אפשר לקחת הכל בחשבון.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. יוסי ציפקיס
רק שזה לא יידרדר. כספי/יוסי ציפקיס

2. העבירות של האוול. ריצ'רד האוול הוא ללא ספק מפתח בהצלחה או כישלון של הנבחרת בקיץ. חוסר הניסיון המובהק של המתאזרח של הפועל ירושלים ברמות הללו באו לידי ביטוי כבר בארבעת משחקי ההכנה עד כה. בשלושת המשחקים הראשונים הודבקו לו שתי עבירות אחרי פחות מחמש דקות, ובאחד המשחקים נגד רומניה המשיך ביצע עבירות גם כשחזר למגרש. בנבחרת מאמינים כי דווקא בנושא הזה יחול שיפור אצל השחקן, שסבל מאותה "מחלה" גם בליגת העל. בכל מקרה, בנבחרת יתכוננו לתרחיש שבו לא יוכל לשחק דקות ממושכות.

במשחק נגד רוסיה האוול דווקא הצליח לשמור את עצמו מעבירות מוקדמות, אבל התקשה להסתדר עם טימופיי מוזגוב הענק. ברגע שמוזגוב יצא, ישראל החלה את הקאמבק שלה, בדרך לניצחון המשמעותי. בהמשך המשחק האוול נראה טוב יותר נגד מוזגוב, כשגם אלכס צ'וברביץ' עשה עבודה טובה נגדו. בנבחרת יודעים כי בכל הנוגע לסנטימטרים הם בחיסרון משמעותי מול ולנצ'יונאס, פאצ'וליה והענקים הנוספים של הנבחרות היריבות, וכבר במשחקי ההכנה הקרובים יצטרך האוול להתמודד מול סמיח ארדן, פורקאן אלדמיר הטורקים וגאספר וידמאר הסלובנים ולגרום לקצת יותר נחת ושקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסתבך בעבירות, בדיוק כמו בליגה. האוול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully