וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הצרפתית יצאה לדרך: מונאקו ניצחה 2:3 את טולוז

האלופה התקשתה והצליחה לחזור פעמיים מפיגור הודות לשערים של ז'מרסון (28), פלקאו (58) וגליק (70). אמבפה נפצע והוחלף (75). בשבת: פ.ס.ז', ללא ניימאר, מול העולה החדשה אמיין

שחקני מונאקו ז'מרסון, זו'אאו מוטיניו. רויטרס
פתיחה חלק. ז'מרסון ומוטיניו/רויטרס

אחרי חודשיים בהם נאלצנו להסתפק בטורנירי נבחרות יחסית זניחים ובמשחקי מוקדמות והכנה, הליגה הצרפתית היא הראשונה מבין חמש הגדולות באירופה שפתחה את עונת 2017/18. המשחק הראשון ענה על הציפיות, כשמונאקו גברה הערב (שישי) 2:3 על טולוז. בשבת יעלו על הדשא גם פריס סן ז'רמן (עדיין ללא ניימאר), ניס וליון ובסך הכול יתקיימו שישה משחקים נוספים במסגרת המחזור הראשון.

שחקני טולוז חוגגים. רויטרס
כמעט הפתיעה. טולוז חוגגת את הראשון/רויטרס

מונאקו - טולוז 2:3

האלופה שמכרה במהלך הקיץ את ברנרדו סילבה, טיימואה בקאיוקו, בנג'מין מנדי ו-ואלר ז'רמן, תמורת סכום כולל של 157מיליון יורו, התקשתה למשך דקות ארוכות אך לבסוף צלחה את המבחן הראשון שלה העונה.

טולוז עלתה ליתרון מפתיע כשאנדי דלור הגיע ראשון לכדור קרן ומצא עם החזה את זינדין משאש, שבעט נהדר לפינה וקבע 0:1 בדקה השישית. האלופה חזרה עם כדור קרן משלה, כשז'מרסון נגח פנימה הגבהה של ז'ואאו מוטיניו בדקה ה-28. דלור העלה את האורחת ל-1:2 עם בעיטה חדה מקצה הרחבה בדקה ה-53, רדמאל פלקאו דאג להשוות חמש דקות לאחר מכן, עם נגיחה מקרוב, והמילה האחרונה היתה שייכת לקמיל גליק, ששפשף כדור חופשי של מוטיניו בדקה ה-70 וקבע את תוצאת המשחק. חמש דקות לאחר מכן נפצע קיליאן אמבפה, וירד לספסל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים עם דני אלבס. GettyImages
וניימאר בדרך. פ.ס.ז' חוגגת עם דני אלבס בסופרקאפ/GettyImages

פ.ס.ז' - אמיין (שבת, 18:00, ספורט 5)

סגנית האלופה שמרה, לפחות בינתיים, על כל השחקנים החשובים בסגל שלה למרות עניין מצד הגדולות של אירופה ברבים מהם. לכך היא צירפה את המגן יורי ברצ'יצ'ה מריאל סוסיאדד ואת דני אלבס, שכבר הספיק לככב ולהוביל את פ.ס.ז' לזכייה בסופרקאפ הצרפתי. כל זה עוד כלום, כמובן, לעומת צירופו של ניימאר תמורת סכום שיא לא ייאמן של 222 מיליון יורו. עדיין ללא הברזילאי, שיוצג לאוהדים לפני שריקת הפתיחה, השחקנים של אונאי אמרי לא אמורים להתקשות מול העולה החדשה במחזור הראשון.

ליון - שטרסבורג (שבת, 18:00)

ליון איבדה בפגרה את שני כוכביה הגדולים, אלכסנדר לקאזט שכבש בעונה שעברה 28 שערי ליגה ועבר לארסנל, וקורנטן טוליסו שעבר לבאיירן מינכן. הקבוצה התחזקה בשחקן הכנף הצעיר ברטרן טראורה וחלוץ ריאל מדריד מריאנו דיאס, ותקווה להשיג לפחות את המקום השלישי - כמו בעונה שעברה. שטרסבורג, ששבה לליגה הבכירה אחרי שסיימה במקום הראשון בליגת המשנה בעונה שעברה, ספגה חמישייה בפעם הקודמת בה התארחה אצל ליון, וזה היה לפני עשר שנים.

סנט אטיין - ניס (שבת, 21:00, ספורט 5)

הקבוצה המפתיעה של העונה שעברה חוותה קדם עונה מוצלח מאוד. זה החל עם ארבעה ניצחונות מחמישה משחקי הכנה, כולל מול גנט ובורוסיה מנשנגלדבאך, והמשיך עם העפלה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, אחרי 3:3 בסיכום נגד אייאקס ויתרון בשערי חוץ. כעת, היא מקווה לקבל עוד עונה טובה ממריו באלוטלי (15 אשתקד, ייעדר מהמשחק בגלל פציעה), ולהמשיך במסלול ההצלחה. במחזור הראשון תתארח אצל סנט אטיין, אותה ניצחה 0:1 בשני המפגשים בעונה שעברה. אוסקר גרסיה יערוך בכורה רשמית על הקווים.

משחקים נוספים (שבת, 21:00):

מץ - גנגאן
מונפלייה - קון
טרואה - ראן

מריו באלוטלי שחקן ניס. רויטרס
יספק עוד עונה מוצלחת? באלוטלי/רויטרס

ההעברות הגדולות של הקיץ

1. ניימאר: מברצלונה לפריס סן ז'רמן, 222 מיליון יורו
2. יורי טילמאנס: מאנדרלכט למונאקו, 25 מיליון יורו
3. איסמעילה סאר: ממץ לראן, 16 מיליון יורו
4. יורי ברצ'יצ'ה: מסוסיאדד לפ.ס.ז', 15 מיליון יורו
5. טרנס קונגולו: מפיינורד למונאקו, 14.1 מיליון יורו
6. טיאגו מאיה: מסנטוס לליל, 13.2 מיליון יורו
7. פלוריאן תובאן: מניוקאסל למארסיי, 10.3 מיליון יורו
8. לואיז אראוחו: מסאו פאולו לליל ,9.9 מיליון יורו
9. לואיז גוסטבו: מוולפסבורג למארסיי, 9.4 מיליון יורו
- לואיס דיוני: מדיז'ון לסנט אטיין, 9.4 מיליון יורו
- אדמה דיאקבי: מראן למונאקו, 9.4 מיליון יורו
- ברטרן טראורה: מצ'לסי לליון, 9.4 מיליון יורו
- ניקולא פפה: מאנז'ה לליון, 9.4 מיליון יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully