וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע חוגגת: "אם אחרי יכולת כזו עברנו שלב, השמיים הם הגבול"

3.8.2017 / 6:53

הפועל באר שבע באופוריה אחרי ההעפלה לפלייאוף מוקדמות הצ'מפיונס ("חגגנו יותר מאשר אחרי האליפות"), מפיקה לקחים וממשיכה לצבור נקודות דירוג. וגם: מחמאות לברדה הצרוד, והאם קואנקה יהיה כשיר?

שחקני הפועל באר שבע חוגגים בחדר ההלבשה. עמוד הפייסבוק של הפועל באר שבע, אתר רשמי
יותר מסן סירו, יותר מהאליפות בנתניה. שחקני באר שבע חוגגים/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של הפועל באר שבע

1. "שמחנו יותר מאשר בחגיגות האליפות"

שחקני הפועל באר שבוע חגגו אמש (רביעי) במשך דקות ארוכות אחרי ההפסד 3:1 ללודוגורץ וההעפלה לפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות (שעל הדרך, הבטיחה לאדומים לכל הפחות הופעה בשלב הבתים של הליגה האירופית). "הייתה חגיגה יותר שמחה מהחגיגה של האליפות, זה אחד הימים הכי מאושרים בהיסטוריה של המועדון", אמר אחד השחקנים.

האמירה הזו של אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה משקפת את הלך הרוח אחרי המשחק. שחקני באר שבע מעידים ששמחו אתמול כמו שלא שמחו גם אחרי הניצחונות על אינטר בסן סירו והניצחון על מכבי תל אביב בנתניה שהבטיח אליפות בסוף העונה שעברה. גם המאמן ברק בכר ואנשי הצוות נראו בסוג של אופוריה אחרי ההעפלה. "יכול להיות שבגלל שזה השמחה כל כך גדולה", קבע גורם בקבוצה, "היו שני דברים בולטים שהורגשו עם השריקה לסיום - אחד זו שמחה באמת יוצאת דופן ושניים, זה שחרור לחץ כי המשחק הזה הוריד לכולנו כמה שנים טובות מהחיים".

בקבוצה היה גם מי שמתח ביקורת על צורת המשחק והיכולת. כבר במחצית ברק בכר העיר לשחקנים על חוסר האגרסיביות שלהם, אולם בתדריך הוא ניבא את העתיד. "אנחנו שווים גול. לא משנה מה קורה במשחק, גול משנה הכל. אז תאמינו שניתן אותו", אמר לשחקנים ביתרון 0:2 לבולגרים. "שיחקנו חלש מאוד, אפשר להגיד זוועה", אמר אחד השחקנים בקבוצה. "זה אולי המשחק הכי חלש שלנו מאז גמר הגביע מכבי תל אביב ב-2015. נתנו להם שטחים למרות שידענו שהיתרון שלהם הוא במשחק מעבר ועשינו את כל הטעויות האפשריות. אבל אם במשחק כזה מצאנו את הכוחות לחזור ולכבוש, אם אחרי יכולת כזו עברנו שלב, אז השמיים הם הגבול. ולמרות ההעפלה, מי שמכיר את ברק ואותנו יודע שנפיק לקחים ונבין שבאירופה אסור להיות רכים".

עוד בנושא:

באר שבע הפסידה 3:1 ללודוגורץ אך העפילה לפלייאוף מוקדמות הצ'מפיונס
באר שבע הבטיחה מעל 30 מיליון שקל, בכר: "הישג גדול מבשנה שעברה"
היריבה האפשרית הבאה של באר שבע: סלטיק, אולימפיאקוס ועוד שלוש

2. המנייה האירופית ממשיכה להתחזק

באר שבע ממשיכה לקדם את מעמדה באירופה. ההעפלה הבטיחה כאמור לכל הפחות מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית ולכן לקופת המועדון ייכנסו לפחות שלושים מיליון שקלים. אך בשורה טובה נוספת היא שבאר שבע הבטיחה לעצמם לפחות שתי נקודות דירוג. המשמעות היא שגם אם תפסיד את כל המשחקים הבאים שלה באירופה העונה, בעונה הבאה האלופה תתקרב ל-13 נקודות דירוג. אם האלופה הישראלית תעפיל לליגת האלופות היא תצבור שתי נקודות נוספות. כל תיקו בשלב הבתים (בליגה האירופית או ליגת האלופות) מבטיח נקודה וניצחון מבטיח שתי נקודות, כך שעונה אירופית מוצלחת דוגמת העונה שעברה תעמיד את באר שבע עם קרוב ל-20 נקודות, מה שיבטיח לה כמעט בוודאות להיות מדורגת בשנה הבאה בשלבי המוקדמות.

צפו בחגיגות של באר שבע

גם תומאש פקהארט כבר חזק בעניינים

3. בעיית הפנדלים מהעונה שעברה נמשכת

אחד הלקחים שברק בכר הסיק מהעונה שעברה היה שחייב להיות בועט פנדלים קבוע. במהלך העונה המאמן הבין זאת והורה שבן שהר, כל עוד על המגרש, יבעט את הפנדלים. אתמול שהר הפצוע לא היה על כר הדשא וטוני וואקמה היה זה שאמור היה לבעוט. כשנשרק פנדל לטובת באר שבע ניגש ג'ון אוגו לוואקמה וביקש לבעוט, והחלוץ השיב בחיוב. אחרי שאוגו בעט לשמיים, נראה שבעיית הפנדלים של באר שבע מהעונה שעברה נמשכת. בקבוצה יחדדו את הנהלים ויבהירו שהבועט שאמור לבעוט מלכתחילה הוא זה שייקח את הבעיטות, אך למרות זאת לא נשמעה ביקורת על ההחלטה שקיבלו הזרים. "לפעמים יש במשחק תחושות ואינטואיציות", אמר שחקן בקבוצה. "אם אוגו רצה לבעוט והרגיש חם, אז בטח שטוני לא יעצור אותו. אם לא רוצים שזה יקרה אז צריכה להיות הוראה ברורה מהספסל שלא משנה מה, מי שנכתב על הלוח הוא הבועט".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם מוחמד גדיר. הפייסבוק של הפועל באר שבע, אתר רשמי
הרבה מזל. באר שבע חוגגת עם גדיר/אתר רשמי, הפייסבוק של הפועל באר שבע

4. ברדה סיים את המשחק צרוד: "הוא תורם לא רק מקצועית"

ביתרון 0:3 לזכות הבולגרים, ברק בכר הקים מהר את מיכאל אוחנה ושלח אותו למגרש. אוחנה אמנם סיים עם כרטיס אדום, אבל בקבוצה לא הפסיקו לשבח את השחקן שנכנס כמחליף. אוחנה זכה למחמאות גם מהצוות המקצועי וגם מחבריו לקבוצה. "מיכאל מוכיח העונה שכל פעם שהוא על המגרש הוא מועיל", טען אחד השחקנים. "הוא מראה שהוא לא רק דריבליסט, אתמול הוא הוסיף הרבה נוכחות, פיזיות וגם שחרר הרבה פעמים את הלחץ". גם לואי טהא זכה למחמאות על כך שנכנס ועזר לייצוב ההגנה. מי שעוד זכה למחמאות מבלי ששיחק דקה אחת הוא אליניב ברדה. הקפטן ישב או נכון יותר עמד על הספסל ולא הפסיק לדרבן את חבריו לאורך כל תשעים הדקות. במהלך המחצית הוא עבר גם בין השחקנים באופן פרטני ודרבן אותם. בקבוצה העידו שברדה סיים את המשחק צרוד. "צריך להעריך את התרומה של אליניב, לא רק מבחינה מקצועית", אמרו בקבוצה. "ברור לכולם למה הוא חלק כל כך חשוב בהצלחה".

שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה. הפועל באר שבע, אתר רשמי
ויתר בשביל החבר הטוב. וואקמה/אתר רשמי, הפועל באר שבע

5. מאמצים להכשיר את קואנקה לפלייאוף

היום בצהריים תנחת הקבוצה בישראל ותחכה להגרלה ביום שישי כדי לראות מי תהיה היריבה בשלב הבא. ללא קשר לזהות היריבה, בבאר שבע מקווים מאוד להכשיר את איסק קואנקה הספרדי למשחק הראשון בפלייאוף בעוד שבועיים. גם ניב זריהן נמצא בעיצומו של הליך השיקום מהפציעה שלו, אך במקרה שלו ההערכה שלא יהיה כשיר לפחות לא למשחק הראשון. בסוף המשחק התלונן מיחאי קורהוט על כאבים בשריר, אך בקבוצה מעריכים שדובר בעומס בלבד ולא בפציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully