וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחזור עם הזנב בין הרגליים: חזרה של עטר למכבי תל אביב תהיה כישלון

30.7.2017 / 16:00

אם אלירן עטר באמת ישוב למכבי תל אביב, זו תהיה הודאה שלו בכישלון וגם הכרה של קרויף עצמו במחדלי הרכש שלו. בלוג הקיץ, והפעם חמי אוזן על העיסקה שכולם רוצים בה ועל חוסר הכבוד לאוהדי מכבי חיפה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מלפפון: מכבי פתח תקוה עומדת להחתים עוד זר מרשים - נתן קבלסה מהסגל של אנדרלכט. המאמצים של הלוזונים הקיץ לקפוץ עוד כיתה בליגה הם מרשימים, אבל חשוב לזכור: ברוב המקרים בהם מכבי פתח תקוה הצליחה, זה קרה כאשר היא התבססה על סגל ביתי ופחות על לגיון זרים זמני.

צנון: לא ברור מה עומד מאחורי מצב הרוח הרע של גארי קגלמאכר הקיץ. האם זו רק הכוונה להביא בלם או שמא המאמן גיא לוזון לא אוהב אותו כי הוא מזוהה עם המנהל המקצועי הקודם, שעזב וטינף את המאמן הנוכחי. דבר אחד בטוח: למכבי חיפה אין את הפריבילגיה לוותר על השחקן הכי טוב שלה בעונה שעברה.

עוד בנושא

לחצן מצוקה: הרצון להחזיר את אלירן עטר ממחיש את הייאוש במכבי תל אביב
קואנקה הפצוע לא ייצא עם באר שבע לבולגריה
מכבי חיפה מרוצה מאלברמן ודוס סנטוס

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אלירן עטר בצהוב/ברני ארדוב

סיפור של קיץ

העובדה שקרויף נואש כל כך להחזיר את עטר היא תעודת עניות לא קטנה בכלל עבורו. לקרויף היו את כל האפשרויות לדאוג שעטר יהיה שלו, אבל זלזל בכך. תחילה לפני שהחלוץ יצא לצרפת ואחר כך כאשר עטר חזרה ארצה

אנשי כדורגל שאמורים לדעת מעט יותר מכולם בנושא הזה, טוענים שכל סיפור אלירן עטר למכבי תל אביב יקבל תאוצה אחרי שהצהובים יבטיחו את עלייתם לליגה האירופית. שבלי הכרטיס לשלב הבתים ואותו מענק השתתפות לא יהיה לזה כל הגיון כלכלי. שמיטש גולדהאר, שגם ככה לא מעריץ גדול של עטר, לא יאשר ללכת למהלך כזה עד שלא ייכנס סכום כסף גדול למועדון.

יכול להיות, אגב, שמכבי תל אביב משחקת פוקר עם מכבי חיפה, שכבר הרבה יותר מסתם מפלרטטת עם מאור בוזגלו. האבא של האחרון, יעקב, אומר שדברים ינועו קדימה אחרי תשעה באב. אם זה באמת נכון, יהיה מעניין לראות כיצד מכבי תל אביב תגיב: האם תיתן למכבי חיפה לחכות להצעה על עטר, שתעזור לה להצדיק את סיפור בוזגלו כלכלית? או שמא הכל מתואם בשקט, וכאשר יבשילו התנאים הכספיים והדתיים, השידוכים הללו יהפכו לסופיים.

בכל מקרה, אם באמת הסיפור הזה יסתיים עם שתי עסקאות ענק, אפשר יהיה בהחלט לבחור את שני המפסידים הכי גדולים: ג'ורדי קרויף, וגם עטר עצמו. העובדה שקרויף נואש כל כך להחזיר את עטר היא תעודת עניות לא קטנה בכלל עבורו. לקרויף היו את כל האפשרויות לדאוג שעטר יהיה שלו, אבל זלזל בכך. תחילה לפני שהחלוץ יצא לצרפת ואחר כך כאשר עטר חזרה ארצה.

לכולם היה ברור שעטר לא באמת רוצה לצאת לצרפת. הוא העדיף חוזה במכבי תל אביב. אבל מכבי תל אביב של קרויף לא ששה לתת לו זאת, ובעצם דחפה אותו החוצה. עטר הבין את המסר, עשה את הפרצוף העצבני המוכר שלו, וקיפל את החפצים לצרפת. הוא נתן למכבי תל אביב זכות ראשונים להחזיר אותו אליה, אבל זו ויתרה גם עליה. סביר להניח ששכרון הכוח של המועדון באותם ימים, תחושת האיש לא יכול עלינו, הניעה לא מעט את האנשים שקיבלו את ההחלטה. עטר עשה לא מעט כדי שמכבי תל אביב תשיב אותו, אבל המועדון, בראשות ג'ורדי, בחר אחרת.

שחקני מכבי תל אביב מאור בוזגלו, אלירן עטר מאוכזבים. ברני ארדוב
יש תיאום בין שתי העסקאות? בוזגלו ועטר/ברני ארדוב
לא מגיע לאוהדי מכבי חיפה שחקן כל כך בכיר שרוצה לעבור למכבי תל אביב. עטר היה צריך מזמן להוציא הודעה שכל כולו במכבי חיפה, שהוא לא מתכוון לערוק ליריבה השנואה, שהוא מעריך את הבית שנתנו לו בכרמל בזמן שבקבוצה הקודמת שלו בישראל טרקו לו את הדלת

עכשיו אותו קרויף רוצה שעטר יציל אותו. ייאמר להגנתו של מאמן מכבי תל אביב שהוא כבר ניסה להוציא את החלוץ ממכבי חיפה, ובכך כבר חזר בו מאותן פעמים בהן ויתר על עטר. אבל זה לחלוטין לא מספיק. עצם הכוונה להחזיר את מי שוויתרת עליו כך היא הודאה בכישלון. הודאה במחדלי הרכש שלך עצמך. יש בסיפור הזה עוד המון רבדים: מדוע קרויף כל כך נחוש לבצע רכש, בזמן שגם בסגל הקיים מכבי תל אביב שלו צריכה לשחק הרבה יותר טוב. מדוע לא להאמין ששוינפלד יכול להיות העטר הבא שלך? למה לא לגדל את יונתן כהן? אבל את זה נעזוב כרגע.

גם לעטר כל הסיפור הזה הוא כתם לא קטן. לא מגיע לאוהדי מכבי חיפה שחקן כל כך בכיר שרוצה לעבור למכבי תל אביב. עטר היה צריך מזמן להוציא הודעה שכל כולו במכבי חיפה, שהוא לא מתכוון לערוק ליריבה השנואה, שהוא מעריך את הבית שנתנו לו בכרמל בזמן שבקבוצה הקודמת שלו בישראל טרקו לו את הדלת. זה בסדר. אין מה לצפות להודעה כזו. עטר לא יעשה זאת. הוא מאוד, מאוד רוצה לחזור למכבי תל אביב.

אבל גם כאן יש הודאה בכישלון. הודאה של עטר שהוא לא יכול להצליח בענק מחוץ למכבי תל אביב. שהוא לא מסוג הכוכבים שיכול להוביל מספר מועדונים בכירים, בסיטואציות שונות. בעצם הרצון שלו לשוב למכבי תל אביב עטר מודה: אני יכול להצליח רק בדרך מסוימת, רק בקבוצה מאוד מסוימת. עבור שחקן עם כישרון כמו שיש לו, מדובר בעלבון לא קטן.

ימים יגידו האם בסופו של דבר כל הסיפור הזה יבשיל לעסקאות אמיתיות. אבל דבר אחד זועק לעין: בזמן שמכבי תל אביב, וגם מכבי חיפה, עדיין משחקות בנדמה לי עם כל מיני מלפפונים גדולים, הפועל באר שבע מתבססת מזמן בליגה משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully