וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד פיקה על ניימאר: הוא צריך להחליט אם הוא רוצה כסף או תארים

הברזילאי עומד לעבור לפריס סן ז'רמן, ברצלונה תטען שהצרפתים עוברים על חוקי הפייר פליי, אופ"א כבר הודיעה לפ.ס.ז': תצטרכו למכור שחקנים ב-110 מיליון יורו. וגם: הבונוס השערורייתי לאבא של ניימאר, אינייסטה וסוארס מחכים שהסאגה תיגמר

צילום מסך

ניימאר בדרך לפריס סן ז'רמן. היום (שבת) הכותרות הראשיות בעיתוני קטאלוניה מדווחים שאחרי שניימאר כבר הודיע לשחקני ברצלונה שהוא החליט לעזוב ויעבור לקבוצה הפריסאית, כעת הוא גם הודיע לצוות המקצועי של הקבוצה.

ב"אל מונדו דפורטיבו" מדווחים כי ניימאר לא ייסע עם ברצלונה למסע לסין, אלא ימריא לדוחא כדי לחתום על חוזה עתק של 300 מיליון יורו (60 מיליון לשנה) כדי להיות שגריר עולמי של קטאר לקראת מונדיאל 2022. ניימאר יחתום מול Qatar Sports Investment, החברה שבבעלותה נמצאת פ.ס.ז'. על פי ההערכות, מדובר בעוד ניסיון של הקטארים לשפר את תדמיתם אחרי השערוריות האחרונות והדיווחים בעולם סביב הגביע העולמי שבמדינה.

עוד בנושא

דיווח: "פ.ס.ז' הציעה את די מריה לברצלונה במסגרת העסקה על ניימאר"
תקרית חמורה באימון ברצלונה. צפו בנייימאר הולך מכות עם סמדו
פריס סן ז'רמן מגבירה את הלחץ על ניימאר, פסימיות בברצלונה

אנדרס אינייסטה, ניימאר, לואיס סוארס שחקני ברצלונה חוגגים. AP
"כולנו מקווים שיישאר". אינייסטה עם ניימאר/AP

ב"ספורט" מדווחים שפריס סן ז'רמן וברצלונה כבר "מנהלות משא ומתן על ניימאר". לא מדובר בגובה התשלום (ברצלונה תדרוש את מלוא הסכום שמופיע בסעיף השחרור שלו כמובן), אלא באופן שבו תתבצע המכירה. מבחינת ברצלונה זה לא משנה איך יתקבל הכסף, הדבר חשוב יותר לפריסאים ולדרך שבה תוגדר העסקה ברשויות המס של צרפת. פ.ס.ז' רוצה להימנע מלשלם מס נוסף על העסקה, שתגדיל את עלותה ל-300 מיליון יורו, עוד לפני המשכורת של ניימאר.

בצרפת טוענים כי אופ"א הודיעה לפריסאים שאם ברצונם לקנות את ניימאר ב-222 מיליון יורו, הם חייבים למכור שחקנים ב-110 מיליון יורו על מנת לעמוד בחוקי הפייר פליי. הצרפתים יכולים לעשות זאת עד יוני 2018.

יש לציין כי הצרפתים מצדם טענו עוד לפני כן כי הם בדקו עם המשפטנים שלהם ולטענתם כן יכולים לבצע את העסקה במסגרת המגבלות. אתמול פורסם ב"ל'אק'פ" מקור באופ"א שטוען ש"פ.ס.ז' בדקה היטב את המספרים". אם הפריסאים יעברו על החוקים הם עלולים להיענש בחומרה, ולספוג עונש הרחקה ממפעלים אירופיים.

נשיא "לה ליגה" טוען: "נגיש תלונה נגד פ.ס.ז' כי הם מפרים את חוקי הפייר פליי של אופ"א, ואם הם לא יעשו כלום, נתלונן לערכאות בבריסל ובשוויץ, ולאחר מכן לא נפסול לפנות לבתי המשפט בצרפת ובספרד. זה לא רק ניימאר. תכננו להתלונן עוד לפני כן. הליגה לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים. זה לא עניין רק של ברצלונה, אלא של כל הליגה. היום זה בארסה, מחר זה ריאל או כל קבוצה אחרת".

כך או כך בברצלונה מתכוונים להגיש תלונה לאופ"א נגד פ.ס.ז' על כך שהיא לא עומדת בחוקי הפייר פליי. לטענת המועדון, על פי הנתונים שפורסמו בפומבי, אין אף קבוצה שיכולה לשלם במזומן סכום של 222 מיליון יורו, ותוהים "מאיפה הכסף?".

אגב, אם אכן המעבר יקרה בחודש אוגוסט ולא ביולי (שמסתיים עוד יומיים), אביו של ניימאר צפוי לקבל מברצלונה כ-26 מיליון יורו כחלק מהחוזה עליו חתם ניימאר בשנה שעברה. מדובר בסעיף "נאמנות" על הארכת החוזה שלו בקיץ שעבר.

עוד באותו נושא

"פ.ס.ז' הציעה את די מריה לברצלונה במסגרת העסקה על ניימאר"

לכתבה המלאה
ניימאר דה סילבה האב עם בנו ניימאר. GettyImages
יכניס עוד כסף. אבא של ניימאר/GettyImages

גם מסיבת העיתונאים שקיימה ברצלונה הלילה (בין שישי לשבת) לקראת משחק ההכנה מול ריאל מדריד במיאמי (בין שבת לראשון) עסקה בעיקר בעזיבה האפשרית של הברזילאי לפריס סן ז'רמן. "היינו מעדיפים לא לדבר על זה כל כך הרבה", אמר אנדרס אינייסטה, "יש רק דרך אחת לסגור את הסיפור הזה - שניימאר יכריז על החלטתו".

"אני לא חושב ש-200 או 300 מיליון יורו יועילו לקבוצה יותר מלהשאיר את ניימאר", הוסיף, "אין לי שום ספק שכולנו מקווים שיישאר". על הקטטה של ניימאר באימון עם נלסון סמדו: "נכון שהייתה תקרית, אבל זה קורה באימונים. בגלל המצב וכל הדיבורים סביבו זה קיבל סיקור נרחב יותר. עבורנו, שנכחנו שם, זה שום דבר".

גם לואיס סוארס הודה ש"השחקנים רוצים שניימאר יישאר, זאת חוויה לראות אותו משחק, ויהיה חבל מאוד לאבד אותו, אבל ככל שהסיפור הזה יסתיים מהר יותר, כך יהיה טוב יותר לכולנו".

נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו העניק ראיון ל-ESPN, ואיך לא, התייחס גם הוא לסאגת ניימאר. "אנחנו רוצים שימשיך", אמר, "אבל יש לו סעיף שחרור. אם פריס סן ז'רמן רוצה אותו, היא תצטרך לשלם את הסעיף עד האגורה האחרונה. כשנחזור מהמחנה נשב ונדבר איתו, ואם אכן יעזוב הקבוצה תתחזק בכסף שנקבל תמורתו".

ג'רארד פיקה התייחס לדילמה של ניימאר, וענה בראיון: "ניימאר ואני קרובים מאוד ואני רוצה שיישאר, אבל אני גם יודע באיזה מצב הוא נמצא. כרגע הוא לא יודע מה לעשות, ואנחנו מנסים לעזור לו, אנחנו השחקנים שקרובים אליו, כדי שיקבל את ההחלטה הנכונה.

"הוא יכול ללכת לכל קבוצה שהוא רוצה, פריס, ברצלונה, צ'לסי או סיטי. כולם רוצים את זה, אבל ניימאר צריך להחליט מה הוא מעדיף: יותר כסף, או יותר תארים?".

עדכון ראשון: 8:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully