וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 קבוצות פנו, 6 הציעו טריידים: מה קורה עם קיירי אירווינג?

הגזרה סביב כוכב קליבלנד מתחממת ואדריאן ווג'נארוסקי מ-ESPN ניסה לעשות סדר בדברים: מי הציעו טריידים, מה הבעיה התפיסתית בין הקאבס לקבוצות הללו ומה השאלות הבוערות לגבי קיירי?

עריכה: מתן חדד

בווידיאו: דן גילברט מדבר על המצב של אירווינג

הדרישה של קיירי אירווינג, לעבור בטרייד מקליבלנד, ממשיכה להסעיר את ה-NBA למרות שהליגה נמצאת עמוק בפגרה. היום (שישי), הכתב הבכיר של ESPN, אדריאן ווג'נארוסקי, פרסם טור ארוך בו הוא מנסה לשפוך מעט אור על המצב ולתהות לגבי העתיד הצפוי לסגנית האלופה והגארד שלה.

ווג' טען כי בקבוצות הליגה השונות עומלים בימים אלה על השגת מידע לגבי קיירי, אופיו והמנהגים שלו, כמו גם יכולות ההנהגה שלו והבילויים שהוא אוהב. שחקנים ואנשים שעבדו בקליבלנד לצדו מוצפים בשיחות, כמו גם אנשי ושחקני נבחרת ארצות הברית שהיו איתו ואפילו נציגי החברות שהוא מפרסם. בפתיחת הטור שלו, ווג' הציב שלוש שאלות מרכזיות עליהן כולם ב-NBA מנסים לענות כרגע:

1) עד כמה מוכנה כל קבוצה להשקיע בטרייד על קיירי?
2) עד כמה קיירי מסוגל לסחוב קבוצה בלי לברון ג'יימס לצדו?
3) עד כמה קיירי התבגר מאז ימיו הראשונים והבעייתים משהו בליגה?

על פי הטור המדובר, לא פחות מ-20 קבוצות כבר יצרו קשר עם קליבלנד וביקשו לשמוע מה הקבוצה רוצה בתמורה לאירווינג. מתוך אותן 20 קבוצות, רק שש, סן אנטוניו, הקליפרס, פיניקס, מינסוטה, הניקס ומיאמי הגישו הצעות רשמיות לטריידים.

עוד בנושא:

דיווח: "קליבלנד לא מצליחה ליצור קשר עם קיירי אירווינג"
דן גילברט: "מצפה מקיירי להיות חלק מהקבוצה בפתיחת מחנה האימון"
בחרו את הטרייד המושלם: לאיזו קבוצה קיירי אירווינג צריך לעבור?
עולם הפרסום: על הקריירה והמעבר של אדריאן ווג'נראוסקי ל-ESPN

קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס. רויטרס
כולם רוצים תשובות. אירווינג/רויטרס

הפער הזה נוצר בגלל ההבדל בתפיסות: בקליבלנד רוצים עבור כוכב המשנה שלהם חבילה דומה לזו שדנבר קיבלה מהניקס ב-2011 תמורת כרמלו אנתוני - שחקנים צעירים, ותיקים שיעזרו לנצח כבר עכשיו ובחירות דראפט (בעסקה ההיא, שכללה גם את מינסוטה, עברו בסך הכול 13 שחקנים. הנאגטס קיבלו את ווילסון צ'נדלר, דנילו גלינארי, ריימונד פלטון וטימופיי מוזגוב, לצד בחירת סיבוב ראשון ושתי בחירות סיבוב שני, החלפת בחירת סיבוב ראשון ב-2016 וכסף).

מנגד, בשל העובדה שלאירווינג נותרו רק עוד שנתיים בחוזה והוא יוכל להפוך לשחקן חופשי ב-2019 אם יוותר על אופציית השחקן שלו ובשל הדברים שהוזכרו למעלה לגבי בגרותו ויכולת ההובלה שלו ככוכב המרכזי, קבוצות הליגה מכוונות יותר למשהו שדומה לטרייד ששלח בערב הדראפט את ג'ימי באטלר למינסוטה. הבולס קיבלו תמורת הכוכב שלהם את זאק לאבין, כריס דאן והבחירה השביעית בדראפט (ושלחו גם את הבחירה ה-16 לוולבס).

הדברים תלויים כרגע, על פי ווג', בעיקר בקובי אלטמן, שהוכרז השבוע רשמית כג'נרל מנג'ר החדש של הקאבס. במסיבת העיתונאים בה הוצג אלטמן, הוא והבעלים דן גילברט טענו כי אין מניעה לכך שקיירי יגיע למחנה האימונים. בקבוצה לא פוסלים אפילו את השארתו עד ה-15 בדצמבר, אז שחקנים חופשיים שחתמו בקיץ הנוכחי בקבוצות הליגה, יוכלו לעבור בטרייד, מה שיגדיל את האפשרויות עבור קליבלנד. אלא שלא נראה שמישהו בקבוצה באמת מעוניין לבדוק מה יקרה כשלברון וקיירי יתייצבו על אותו פרקט ביחד ולכן ייתכן שהגארד יישלח בטרייד בשבועות הקרובים.

אלטמן זוכה עד כה למחמאות על התפקוד שלו בסיטואציה המסובכת הזו. הוא לא נלחץ, מאפשר לקבוצות השונות ליצור עמו קשר ולא ממהר לחזור אליהן, מתוך תקווה שככל שיחלוף הזמן, ההצעות ישתפרו. מצד שני, אם כאמור יחלוף יותר מדי זמן, אולי קליבלנד היא זו שתיכנס ללחץ לקראת פתיחת המחנה ותיבחר בטרייד פחות טוב, כך שהדברים עדינים מאוד.

הבעלים של קליבלנד קאבלירס דן גילברט עם הג'נרל מנג'ר קובי אלטמן. AP
אלטמן מקבל מחמאות על התפקוד, אבל הוא וגילברט יצטרכו לקבל החלטות בהקדם/AP

לפי גורמים בליגה, יש שתי קבוצות שמחזיקות באפשרות הטובה ביותר לטרייד על אירווינג: פיניקס ובוסטון. הסאנס לא מוכנים כרגע לוותר על הבחירה 4 בדראפט האחרון, ג'וש ג'קסון. לגבי הסלטיקס, קשה להאמין שקליבלנד תרצה להעביר את אירווינג ליריבה ישירה במזרח, שם רכז אחד אמר לאחד הג'נרל מנג'רים ששאל אותו לגבי קיירי: "אני לא אוהב אותו ברמה האישית, אבל אני שונא לשחק נגדו. הייתי מוכן להעביר המון בטרייד כדי להשיג אותו", בעוד חבר לשעבר לקבוצה אמר ל-GM אחר: "הוא חיה. תתעלם מכל מה ששמעת, ולך תשיג אותו".

על פי ווג', מיאמי מוכנה לכלול בטרייד את גוראן דראגיץ' וג'סטיס ווינסלו, אבל בקליבלנד לא שוכחים איך מיאמי גנבה את לברון ב-2010 והיחסים בין הצדדים לא ממש חמים. השבוע, באותה מסיבת עיתונאים, תקף הבעלים דן גילברט את אינדיאנה וטען ש"היא הייתה יכולה לעשות עבודה טובה יותר בטרייד על פול ג'ורג'", זאת לאחר שטרייד אפשרי עם קליבלנד ושתי קבוצות נוספות, שהיה מעביר את ג'ורג' לקאבס, נפל ברגע האחרון והוא נשלח לאוקלהומה סיטי במקום. כעת, גילברט יצטרך להוכיח שהוא אכן מסוגל לעשות עבודה טובה יותר.

"כל ה-NBA מסתובבת כרגע סביב קיירי", כתב ווג'אנרוסקי, "ההשקעה שתידרש כדי להביא אותו תהיה מאסיבית והתהליך כבר יצא לדרך ונמצא בשיאו. כמה רחוק קבוצות יילכו עבורו? מיהו קיירי בלי לברון? התשובות לכך יכריעו את העתיד של הקאבלירס ואולי ישנו את מאזן הכוחות ב-NBA כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully