וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שצריך לדעת על הפועל תל אביב החדשה בליגה הלאומית

ידין ינהיג, לקס יהפוך ליקיר האוהדים, גלבאן יתחפש לערן לוי ואיוניר יהיה חייב להגיע רעב. עמית גולדשטיין עם המסקנות ממחנה האימון, כולל היורש של דה סילבה ("רק בלי השתייה")

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

1. מוטי איוניר עדיין רעב?

את השרוולים הוא חשף כבר באימון הראשון, הקעקועים על הידיים נצנצו. יש לו שיק ופאסון של תל אביבי אמיתי. כזה שבדרך כלל שייך לצד השני של העיר. על הנייר מוטי איוניר הוא המאמן שכל שחקן ישראלי חולם עליו. כזה שיודע לשמור על דיסטנס, אבל גם מבין את נפש השחקן. אחד שיודע להסביר לאוויל הכי גדול מערך טקטי במילים פשוטות. מישהו שיודע המון כדורגל. אבל לחבילה המושלמת הזאת צריך לחבר אלמנטים נוספים בשביל סיפור הצלחה – רעב, הבנה שזו ההזדמנות האחרונה, רצון לעבוד קשה. וממש לא בטוח שלאיוניר יש אותם.

מאמן הפועל תל אביב מוטי איוניר. ברני ארדוב
"יודע לשמור על דיסטנס, אבל גם מבין את נפש השחקן. איוניר/ברני ארדוב

2. היורש של דגלאס דה סילבה

איוניר לא מוותר על מערך שלושת הבלמים. גם בלאומית, ובלי שום קשר לשאלת אוראל דגני ואדי גוטליב – יעזבו או ישארו. במשחקי ההכנה במחנה האימון טל בנש שיחק בשלישיית הבלמים ולמרות שאת מרבית הקריירה העביר באגף הימני של ההגנה, עושה רושם שהוא מתאקלם טוב במרכז. אבל עם כל הכבוד ליכולת הטובה של בנש, מי שקנה את אנשי הקבוצה במחנה בפולין הוא הבלם הברזילאי ברונו סוארס. "הוא מזכיר באופי את דגלאס דה סילבה", אמרו שם והוסיפו בצחוק: "רק בלי השתייה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קנה את אנשי הקבוצה. סוארס מתחת ברשצקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. אביחי ידין נותן את הטון

למרות שאיבד הרבה מחבריו בעונה שעברה ועל אף שהוא מנהל הליך בוררות מול המועדון, אביחי ידין הוא עדיין המנהיג של הפועל תל אביב. הוא נותן את הטון בחדר ההלבשה ביחד עם אור אוסטוינד (יחזור לאימונים מלאים בעוד כשבועיים) ועידו אקסברד. במועדון כבר הספיקו לספר ש"אביחי הוא האחראי הראשי על הקייטנה" – עדות לכמות הגדולה של שחקנים צעירים. בהפועל תל אביב יש שטוענים (כמו בכל קיץ) שבעונה הקרובה הקבוצה תהיה מגובשת יותר מבשנה שעברה, בעיקר בזכות השלושה הנ"ל, שלקחו תחת חסותם את הצעירים.

אביחי ידין הפועל תל אביב על כתפי האוהדים באימון הפתיחה. ברני ארדוב
"האחראי הראשי על הקייטנה". ידין/ברני ארדוב

4. האחים ניסנוב, ללא סנטימנטים

מבנה ההנהלה בהפועל תל אביב הוא עדיין בגדר תעלומה מבחינת לא מעט אנשים. בפועל האחים ניסנוב מחזיקים ביחד ב-37.5 אחוזים מהשליטה במועדון, למאיר תושב יש 37.5 אחוזים משלו וזאב גרינברג מחזיק ב-25 אחוזים נוספים. על הנייר ההחלטות אמורות להתקבל בשיתוף פעולה, אולם מי שמכתיב את העניינים הם בעיקר האחים ניסנוב. תאהבו את הדרך שלהם או לא, השניים הללו לא יוותרו על שקל ולא משנה למי. בימים בהם אפילו שני השחקנים שעליהם ההנהלה נלחמה כדי שיישארו - אוראל דגני ואביחי ידין - נמצאים בהליכי בוררות עם המועדון, בהפועל תל אביב מראים שאין סנטימנטים לאף אחד כשזה מגיע לכסף. עידן חדש? בהחלט!

איציק ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עידן חדש, בהחלט! איציק ניסנוב/ברני ארדוב

5. מני ויצמן עדיין מעורב?

בקרב חלק מאוהדי הפועל תל אביב נרשמה מיני היסטריה בכל הנוגע למחנה האימון. והיא לא נבעה מהרכש, התוצאות במשחקי ההכנה או היכולת. החלק האחרון של המחנה כלל שהות של יומיים בברלין ואוהדים שקרובים למועדון היו משוכנעים שהוא מומן על ידי מני ויצמן. למי שהספיק לשכוח, לאיש העסקים שחלק גדול מהפעילות שלו מתרחשת בגרמניה וקשורה בעסקי המלונאות, קשר הדוק להתפרקות של הקבוצה בעונה שעברה. גם לפרויקט האצטדיון בבת ים שעדיין רודף את המועדון. עם ההגעה לברלין, הלחץ עלה וכל בעלי התפקידים בהפועל קיבלו טלפונים זועמים. במועדון טוענים בתוקף כי המלון והאירוח היו על חשבון הקבוצה.

מני ויצמן יחד עם אמיר כבירי. רפי דלויה
ההגעה לברלין הלחיצה כמה אוהדים. ויצמן משמאל, עם אמיר כבירי/רפי דלויה

6. פדרו גלבאן בתפקיד ערן לוי

*בקיץ צצו שמועות שערן לוי - הכוכב הבלתי מעורער של הליגה הלאומית - בדרך להפועל תל אביב. "ערן לוי בלאומית זה כמו רונאלדו בריאל", טענו בנתניה בעונה החולפת. "כל נגיעה שלו בכדור יכולה לשנות את המשחק. ההבדל היחיד זה שהוא בקושי זז". אז ערן לוי לא הגיע בסופו של דבר להפועל תל אביב, אבל לאדומים יש שחקן בסגנון דומה וקוראים לו פדרו גלאבן. לא תיראו ממנו ספרינטים, בכלל לא בטוח שהוא ירוץ יותר מדי. הוא בא "כדי להבקיע שערים וזהו", כפי שאמרו בהפועל תל אביב.

פדרו גלבאן הפועל תל אביב עם אוהד. ברני ארדוב
לא הגיע בשביל לרוץ ספרינטים. גלבאן/ברני ארדוב

7. ניר לקס יהפוך לשחקן מרכזי

למרות שההנהלה כיוונה לכך שאת סרט הקפטן יענוד בעתיד אריק ינקו שחזר הביתה, נראה שמי שעתיד לתפוס את תפקיד המנהיג לצד אביחי ידין, הוא ניר לקס. מוטי איוניר כבר הפך אותו ל"שחקן שלו" על המגרש ואף העניק לו את תפקיד סגן הקפטן, שני לאביחי ידין. לקס, בן 23 בחודש הבא, גדל בהפועל תל אביב, שימש כשחקן מפתח בקבוצת הנוער ובמחנה האימונים גילה יכולת גבוהה. למרות שאנחנו בעידן בו כבר אין סמלים, אם יש מישהו שיכול לעמוד בהגדרה הזו ובדרך להפוך לאהוב האוהדים, זה ניר לקס.

שחקן הפועל תל אביב ניר לקס. ברני ארדוב
הזמן שלו סופסוף הגיע. לקס/ברני ארדוב

8. לברשצקי אין מתחרים

מוטי ברשצקי הגיע להפועל תל אביב כשחקן עם פוטנציאל גדול והוא כבר הוכיח את עצמו בליגה הלאומית. אבל למחנה האימונים הוא הגיע כשהוא רחוק מלהיות בטוח במעמדו וגם הביע חשש שיידחק לספסל העונה. כשבוע וחצי לאחר מכן אפשר היה להבין בוודאות: לברשצקי אין מתחרים בהפועל תל אביב בכל הנוגע לכישרון בחלק הקדמי. "הלוואי שהיו לנו עוד שחקנים כאלה", אמרו במועדון. המבחן של הקשר ההתקפי העונה יהיה כפול: הוא ימדד במספרים שלו, אבל גם ביכולת לעמוד בלחץ של קבוצה שחייבת לנצח כל משחק.

שחקן הפועל תל אביב, מוטי ברשצקי. יוסי ציפקיס
יצטרך לספק מספרים ועמידה בלחץ. ברשצקי/יוסי ציפקיס

9. חידת דנילו

אם בהפועל תל אביב מתלהבים מהבלם סוארס, הרי שהחלוץ הברזילאי דנילו עדיין מוגדר כחידה. בקבוצה מאמינים שיש לו יכולת להתבלט, בעיקר בליגה הלאומית, אבל מזכירים שהוא מעולם לא שיחק מחוץ לברזיל. דנילו חווה מעט קשיי התאקלמות שנובעים מקשיי השפה, אבל במהלך מחנה האימונים סוארס וגלבאן ניסו לעזור לו עם "מונחים כדורגלניים" בסיסיים בעברית ואנגלית. וזה עבד לא רע – בהפועל דיווחו על שיפור לקראת סיום מחנה האימון. כך או כך, העלויות של הברזילאי לא גבוהות ובחוד יש גם את עידו אקסברד שהוכיח את היכולת שלו בליגת המשנה. בקבוצה אמרו על דנילו ש"הוא שווה את ההימור".

דנילו לופז שחקן הפועל תל אביב. דף הפייסבוק של הפועל תל אביב, אתר רשמי
תחנה ראשונה מחוץ לברזיל. דנילו/אתר רשמי, דף הפייסבוק של הפועל תל אביב

10. ההבטחה הגדולה על הקווים

בהפועל תל אביב מדברים כבר זמן רב על מאמן צעיר ומבטיח בשם ניב סידי. בסך הכול בן 29, סידי כבר הוליך קבוצות שונות במחלקות הצעירות להישגים והאדומים טוענים שמדובר ב"עכבר כדורגל אמיתי, אחד שמכיר כמעט כל שחקן בכל ליגה". בקיץ האחרון סידי קודם לעמדת עוזר המאמן של מוטי איוניר (לצד עוזר המאמן הנוסף עומר פרץ) וממש לא במקרה. ממש כפי שמסמנים שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל כבר במחלקות הנערים, כך סידי סומן במועדון האדום. ואם התחזיות יתממשו, בעוד כמה שנים התואר שלו יהיה "מאמן הפועל תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully