וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה איבנוביץ': "היה לי קשה מאוד בגיל 20, התקשיתי להתמודד עם ההצלחה"

טניסאית העבר התראיינה ודיברה על הזכייה ברולאן גארוס בגיל צעיר: "לא רציתי ללכת למסיבות ואירועים, זה היה נגד האישיות שלי. הייתה תקופה קשה". על דג'וקוביץ': "קיבל את ההחלטה הנכונה"

אנה איבנוביץ' טניסאית עבר סרבית. GettyImages
איבנוביץ'/GettyImages
"כשאני מסתכלת אחורה אני גאה יותר במה שהשגתי. עשיתי כל כך הרבה כדי להפוך למקצוענית והשגתי הרבה יותר ממה שחלמתי להשיג. אני גאה בעצמי"

ב-28 בדצמבר 2016 הודיעה אנה איבנוביץ' על פרישה מטניס. הסרבית, שתחגוג בעוד ארבעה חודשים את יום הולדתה ה-30, תלתה את המחבט אחרי למעלה מ-13 שנה בסבב המקצועני ועם תואר גרנד סלאם אחד (רולאן גארוס 2008), גמר אליפות אוסטרליה ב-2008, 15 תארים בסך הכול ו-15.5 מיליון דולר רווחים מטניס בלבד. אתמול (חמישי) התראיינה איבנוביץ', שגרה כיום בשיקגו יחד עם בעלה בסטיאן שווינשטייגר שמשחק בשיקגו פייר, לפודקאסט הטניס של ספורטס אילוסטרייטד.

הסרבית, שדורגה בשיאה במקום הראשון בעולם, דיברה רבות על הקריירה שלה, על המחשבות לפני הפרישה ואחריה ובעיקר ההתמודדות עם הכוכבנות בגיל צעיר. איבנוביץ' זכתה ברולאן גארוס כשהייתה בת 20 בלבד ומאז הפכה לסמל של טניס הנשים, כיכבה במסעות פרסום רבים וחוותה שנים לא פשוטות ומוצלחות במיוחד בסבב. "למעשה, אני מתגעגעת מעט לטניס", אמרה איבנוביץ', "אני כן מתגעגעת להתחרות, אבל אני יודעת שעבדתי קשה מאוד כדי לחזור לעצמי, גם הצוות שלי יודע את זה. לא השגתי את התוצאות שרציתי ועברתי הרבה פציעות ולכן אני לא מתגעגעת לזה. הרגשתי שנתתי את הכול ושזה היה הזמן הנכון בשבילי לעזוב. אני שמחה מאוד לגבי ההחלטה שלי לפרוש וחושבת שזו הייתה ההחלטה הנכונה. עכשיו אני שמחה לעשות יוגה וחוץ מזה אני כמעט לא עושה ספורט.

"אני חושבת הרבה על הקריירה שלי וחשבתי הרבה לפני שפרשתי. כשאני מסתכלת אחורה אני גאה יותר במה שהשגתי. עשיתי כל כך הרבה כדי להפוך למקצוענית והשגתי הרבה יותר ממה שחלמתי להשיג. אני גאה בעצמי. אני חושבת על החברים שלי שעדיין משחקים. כשאתה בתוך זה אתה שוכח כמה טוב אתה מצליח. אתה רק חושב שאתה לא משיג תוצאות טובות, מתאכזב ודברים כאלה. במבט לאחור, אני מעריכה מאוד את מה שעשיתי וטופחת לעצמי על השכם לראשונה זה עשר שנים. אני מרגישה שכל מה שקרה עד 2008 כשזכיתי ברולאן גארוס והייתי במקום הראשון, בא בקלות. אחר כך המשכתי לעבוד באותה צורה בדיוק, אבל הדברים הלכו קשה והתחלתי להיפצע הרבה. הייתי ביישנית והתקשיתי מאוד ב-2009 וב-2010, אלה היו שנים קשות. אני גאה מאוד במה שהשגתי לאחר מכן".

אנה איבנוביץ' טניסאית עבר סרבית. GettyImages
איבנוביץ' במהלך ביקור ברולאן גארוס השנה/GettyImages
"אני ממש לא מאשימה את נובאק או באה אליו בטענות על ההפסקה הזו שהוא לקח. אני רק חושבת שהיו רגעים בקריירה שלי שחבל שאני לא עשיתי את זה במקום להמשיך לדחוף קדימה, אבל כן, אני חושבת שזה דבר טוב"

כשנשאלה לגבי הפרסום הרב שנלווה לזכייה שלה ברולאן גארוס והפיכתה לכוכבת, אמרה איבנוביץ': "הקונפליקט הכי גדול שלי היה ששיחקתי כי אהבתי את המשחק ובשלב מסוים, כשזכיתי בגרנד סלאם והייתי במקום הראשון בעולם אנשים התחילו להסתכל עליי בצורה אחרת. לא הלכתי לשחק טניס כדי להיות מפורסמת. לא רציתי ללכת למסיבות, רק לשחק טניס וליהנות מהמשחק. פתאום התחילו לדבר איתי שאני חייבת לעשות את הדבר הזה והדבר ההוא וזה לקח ממני את הדברים שאהבתי ורציתי לעשות. פתאום הייתי צריכה לחלוק את הזמן עם מחויבויות אחרות. איבדתי ביטחון והיו ממני ציפיות אחרות פתאום. זו הייתה תקופה קשה בשבילי. גדלתי והתבגרתי, למדתי הרבה על עצמי ואז זה נהיה קצת קל יותר. אבל כשהייתי בת 20 זה היה קשה מאוד כי זו לא הייתה האישיות שלי. המאמנים שלי ניסו לעזור לי, אבל בסופו של דבר זה ספורט אישי. יכולתי לדבר גם עם עזרה מקצועית וגם קיבלתי קצת עזרה מקצועית. רציתי להבין את זה, אבל כן הרגשתי כאילו זה לא עבד בשבילי. זה לא היה קל עבורי".

איבנוביץ' דיברה גם על השנה האחרונה שעברה על בן ארצה, נובאק דג'וקוביץ', אותו היא מכירה מגיל צעיר מאוד: "קשה לי, קשה לי לקבוע בנושא. אני מכירה אותו מצוין, גדלנו ביחד. אני מרגישה שאני מזדהה איתו. זה לא קל, הוא שלט בטניס מבחינת הרמה שלו במשך כל כך הרבה זמן וזה דבר מדהים לעשות. ברולאן גארוס בשנה שעברה הוא סוג של סגר מעגל כשהשלים זכייה בכל תארי הגרנד סלאם. אחרי זה קצת קשה להתמודד עם הדברים, אתה צריך לשבת לאחור ולנתח את המצב החדש. אתה צריך להבין איך אתה ממשיך לעבוד, והוא עושה את הדברים האלה במשך כל כך הרבה שנים. אני חושבת שההחלטה לגמור את השנה עכשיו היא הנכונה מבחינתו, זו החלטה קשה כי כולם רוצים לראות אותו משחק כמובן ויש ספונסרים ועוד המון דברים. לא דיברתי איתו או משהו, אבל אני חושבת שזה אולי זמן טוב לקחת קצת הפסקה ולהתחיל להתכונן לשנה הבאה. זה מה שרוג'ר עשה בשנה שעברה והוא חזר חזק מאוד השנה. אני ממש לא מאשימה את נובאק או באה אליו בטענות על ההפסקה הזו שהוא לקח. אני רק חושבת שהיו רגעים בקריירה שלי שחבל שאני לא עשיתי את זה במקום להמשיך לדחוף קדימה, אבל כן, אני חושבת שזה דבר טוב".

טניסאית העבר דיברה על מערכת היחסים שלה עם בעלה, שגם הוא ספורטאי בענף אחר וקבוצתי, בניגוד לה שהייתה ספורטאית בענף יחידני: "כן, אני ובסטי מדברים הרבה באופן כללי. ענף ספורט אישי וקבוצתי זה כל כך שונה. יש דברים טובים ורעים בכל דבר. כמו שבעלי תמיד אומר: 'יש לך כל כך הרבה מזל, את תמיד יכולה להחליט בשביל עצמך ולקחת אחריות על עצמך', אני אומרת לו: 'כן, אבל לפעמים יש לך ימים רעים ויש לך חברים טובים לקבוצה שמוציאים אותך מהמצב הזה'. פעם אחת הייתי כל כך לחוצה ועייפה אחרי ששיחקתי הרבה משחקים בתקופה קצרה ואמרתי לו את זה, אז הוא אמר לי: 'אולי היום יהיה לך מזל ולא תצטרכי לרוץ כל כך הרבה'. אז אמרתי לו שהוא שוכח שאני לבד על המגרש". איבנוביץ', שכאמור גרה בשיקגו, דיברה על החיים בארצות הברית בעידן הפוליטי הנוכחי ואמרה: "כן, אני מרגישה כמה זו תקופה מוזרה בהיסטוריה האמריקאית עכשיו. מרגישים את זה באוויר. מרגיש אפילו קצת לא אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully