וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "אולי זו אליפות אירופה האחרונה שלי, דברים עוד יכולים להשתנות"

27.7.2017 / 7:30

הפורוורד שלא יצא עם הנבחרת למשחקי ההכנה ברומניה סירב להתחייב: "לפעמים הנבחרת צריכה אותך ואתה מוצא לנכון לחזור". יותם הלפרין: "יש לי כמה פציעות לא פשוטות שאני צריך להתמודד איתן. הסיטואציה מאפשרת לחשוב רק על המשחק נגד איטליה"

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

נבחרת ישראל יצאה הבוקר (חמישי) לרומניה, לקראת צמד משחקי ההכנה הראשונים שלה ליורובאסקט 2017, שבית אחד מתוכו ייערך בסוף אוגוסט ביד אליהו.

הנבחרת של ארז אדלשטיין תפגוש בשישי וראשון את רומניה, שהעפילה אף היא לאליפות. בסגל למשחק ההכנה הראשון יהיו 12 שחקנים לאחר שליאור אליהו נותר בארץ לאימונים אישיים ואילו עומרי כספי יכול לשחק רק החל ממשחק האימון השני, בהתאם לחוקי ה-NBA. אדלשטיין אמר אתמול כי כל השחקנים צפויים לשחק בין 18 ל-20 דקות, שכן ההכנה החלה רק לפני שבוע.

"אני מאוד שמח, יש לנו פה הזדמנות לעשות יורובאסקט בארץ, זו הפעם הראשונה בשבילנו", אמר יותם הלפרין, "אני אוהב את החברים שלי לנבחרת ומאמין בצוות שנמצא פה, בתקווה שנעשה קיץ טוב". גארד הפועל ירושלים גם התייחס למטרות לקראת שלב הבתים: "לא רוצה להשתמש במושגים של כישלון או הצלחה, כי נבחרת ישראל צריכה לחשוב ממשחק למשחק. אנחנו לא ספרד, אין לנו רוטציה של 20 גבוהים ו-20 גארדים. אנחנו משחקים בבית עם נבחרות חזקות וזה בטח לא יהיה פשוט. הסיטואציה מאפשרת לנו לחשוב רק על המשחק מול איטליה ואם נצליח לעבור את הבית הראשון, משם הכל ייפתח מהר. נקווה שנצליח לעשות את זה".

עוד בנושא:

ריצ'רד האוול: "אני מרגיש ישראלי, המון דברים מרגישים כמו בבית"
עומרי כספי: "צוות המאמנים שלנו מהטובים באירופה ואולי בעולם"
יובל זוסמן צפוי לשחק במכבי תל אביב בעונה הקרובה

ליאור אליהו נבחרת ישראל כדורסל. יוסי ציפקיס
הסיבוב האחרון שלו? אליהו/יוסי ציפקיס

לגבי עתידו בנבחרת אחרי האליפות אמר הלפרין: "רובנו לא צעירים. אני נושק ל-34. ישבתי עם עצמי ועם ארז והרופאים לחשוב אם זה יהיה נכון מבחינתי, כי יש לי כמה פציעות לא פשוטות שאני צריך להתמודד איתן. הקונספט משתנה מהשנה הבאה, כי המשחקים יהיו במהלך העונה וזה יקל עלינו להיות בנבחרת. נעבור את הקמפיין הזה, שכולנו רצינו להגיע אליו ואחרי זה נחשוב מה לעשות".

אליהו, שכאמור נותר בישראל, נשמע אתמול (רביעי) מאושר לחזור למדים הלאומיים: "אחרי הפסקה של קיץ אחד, מגיעים מאוד רעבים. מעבר לזה, אנחנו יודעים שזו אליפות אירופה ראשונה בארץ ואם תמיד אנשים מחויבים, עכשיו על אחת כמה וכמה. צריך לעשות למענינו, אבל יותר למען הכדורסל הישראלי. אנחנו רוצים להצליח ושזה יעשה טוב לכדורסל".

פורוורד הפועל ירושלים סירב לקשור בין סיום העונה הטוב של קבוצתו לבין הצלחה בנבחרת: "צריך להבדיל בין מה שקורה ברוב העונה למה שקורה בנבחרת ובתקופת ההכנה. עוברים 11 משחקי אימון, זו תקופה לא קלה ויש הווי אחר ותפיסה אחרת. יש חמישה משחקים בשבעה ימים. הצורה היא שונה, הכל פה שונה לחלוטין ממה שקורה בקבוצה. כולם שמים את מה שקרה מאחור, לטוב ולרע, ופותחים דף חדש".

עוד באותו נושא

ריצ'רד האוול: "אני מרגיש ישראלי, המון דברים מרגישים כמו בבית"

לכתבה המלאה
יותם הלפרין אימון נבחרת ישראל. קובי אליהו
מתייצב אחרי עוד עונה מתישה. הלפרין/קובי אליהו

כמו הלפרין, גם אליהו לא רצה להכריז על האליפות הנוכחית כאחרונה שלו, למרות שייתכן מאוד שכך יהיה: "כל דבר בזמנו. יכול להיות שזה אליפות אירופה אחרונה שלי ויכול להיות שדברים ישתנו. בדיוק דיברתי עם מוטי דניאל, שפרש ובגיל 37 חזר לקיץ נוסף. לפעמים הנבחרת צריכה אותך ואתה מוצא לנכון לחזור. אולי זה הכיוון של קיץ אחרון, אבל דברים יכול לקרות. לא פספסתי אף קיץ בנבחרת, לא השתמטתי בשום קיץ, ההווי הזה של הנבחרת הוא כיף מאוד גדול".

אליהו נשאל גם על מטרות הנבחרת ועל ריצ'רד האוול, חברו לקבוצה, שיערוך קמפיין ראשון במדים הלאומיים: "חייבים לעלות? אני לא אוהב להשתמש במילה הזאת, אבל המטרה היא לעבור שלב. פה בבית, עם הקהל שידחוף אותנו, ויש לנו נבחרת מצוינת. מעבר לזה אני לא מסתכל. זו תהיה משימה ואתגר מאוד גדול עבור ריץ'. אני מאמין ביכולות שלו. הוא בא מאוד מחויב, ואתה לא תמיד מקבל את זה ממתאזרחים. הוא משחק חזק מהאימון הראשון והיה אימון שהוא קצת איחר ושלח הודעה לכולם שהוא מאחר והתנצל. הוא מראה רצון גדול להיות בנבחרת, לפעמים זה חשוב לא פחות מדברים מקצועיים. זה יהיה אתגר בשבילו לשחק מול שחקנים לא פחות גדולים ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully