וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן רוסי: לאנדרו פארדס, היורש של ריקלמה, פוגש את בני יהודה

27.7.2017 / 6:30

חואן רומן ריקלמה סימן אותו, ופארדס למד מהמאסטרו בשקיקה במהלך השנים המשותפות בבוקה ג'וניורס. כעת, אחרי עונת פריצה ברומא, הוא חתם במפתיע בזניט כדי להפוך לנווט של רוברטו מנצ'יני

צילום ועריכה: קובי אליהו

"הגשמתי את כל חלומותיי, ואני עוזב. עכשיו תורו של פארדס", אמר חואן רומן ריקלמה בשלהי 2012, כאשר היה בדרכו החוצה מבוקה ג'וניורס. בסופו של דבר, חזר בו המאסטרו ונשאר באצטדיון לה בומבונרה שנתיים נוספות, אך זה רק גרם אושר ליורשו המיועד. לאנדרו פארדס תמיד העריץ את ריקלמה וניסה לחקות אותו מאז שהוא זוכר את עצמו. כך הוא הגדיר את ייעודו, וכך גם ראו אותו בבואנוס איירס. הוא היה רומן החדש.

הם אפילו חולקים מנטור. ראמון מאדוני, מגלה הכשרונות המיתולוגי, היה זה שאיתר את ריקלמה, וגם זה ששם עין על פארדס כאשר היה בסך הכול ילד בן חמש. בגיל שמונה הוא כבר צורף לאקדמיה של בוקה, ומאז צבר מחמאות בקצב מסחרר. כולם שיבחו את ראיית המשחק שלו, את המסירות המדודות, את קור הרוח והיכולת לשמור על הכדור תחת לחץ. פארדס תופקד כפליימייקר, זהר בטורנירים בינלאומיים, והתקדמותו היתה כה מהירה שהוא ערך הופעת בכורה בקבוצה הראשונה של בוקה כבר בגיל 16, בנובמבר 2010. הוא נכנס כמחליף לשבע הדקות האחרונות וקבוצתו הפסידה, אבל לא היה מאושר ממנו. "הגשמתי את שתי השאיפות – ללבוש את החולצה של בוקה ולשחק לצידו של ריקלמה", אמר הנער. הוא היה ברקיע השביעי.

שיתוף הפעולה הזה נמשך ביתר שאת. "מעולם לא שיחקתי עם מישהו טוב יותר מריקלמה. הוא היה חיוני וקריטי להתפתחותי כשחקן. הוא נתן לי המון עצות כאשר שיחקנו והתאמנו ביחד. כאשר אמר שאני היורש שלו, היתה זו מחמאה עצומה עבורי. לא אשכח את זה לעולם. עקבתי אחריו כאוהד, ואז היתה לי הזכות ללמוד ממנו. זה מזל גדול", הצהיר לימים פארדס, כאשר כבר כיכב בליגה האיטלקית במדי רומא.

שחקן בוקה ג'וניורס לשעבר, חואן רומן ריקלמה. AP
"הייתה לי הזכות ללמוד ממנו". חואן רומן ריקלמה/AP

למד גם מפירלו

למעשה, הדחף לייצג את קבוצתו האהובה ולשחק עם אלילו עיכב את המעבר של פארדס לארץ המגף. כישרונו זהר למרחקים עוד באקדמיה, ולא מפתיע כי ואלטר סבאטיני, המנהל הספורטיבי של פאלרמו, ניסה להחתימו כאשר היה בן 15. לאנדרו ואביו סירבו כי סברו שאין צורך לקפוץ למים העמוקים ולסכן את הקריירה מוקדם מדי. הם העדיפו להמתין וללמוד מריקלמה, אבל סבאטיני ממש לא שכח אותו. כאשר עזב את סיציליה לטובת רומא, הוא רשם את שמו של פארדס ברשימת יעדי הרכש החשובים ביותר באולימפיקו, ובסופו של דבר קיבל את מבוקשו. הקשר האלגנטי הגיע בתחילת 2014, על אף שבסגל הג'לאורוסי לא היה מקום לזרים חדשים. הפיתרון היה חתימה זמנית בקייבו, במדיה לא ראה דשא, ומשם היישר לזרועותיו של סבאטיני.

בעונת 2014/15 מיעט פארדס לשחק, כי התחרות על המקום בהרכב של רודי גרסיה היתה קשה מדי, אבל היה לו מספיק זמן למצוא מודל חדש לחיקוי. אנדראה פירלו היה האיש, וגם העמדה שלו על המגרש השתנתה. מקשר התקפי מובהק בבוקה, הפך הארגנטיני הצעיר לפליימייקר נסוג, בדיוק בסגנון של המאסטרו הוותיק. מאז הוא רואה את עצמו כסוג של שילוב בין ריקלמה לפירלו, וב-2015/16 הוא אפילו קיבל מורה מצוין לטיפוח מיומנויות אלה בדמותו של מרקו ג'אמפאולו, בעונת השאלה באמפולי.

הייתה זו השנה הראשונה בה קיבל פארדס מקום קבוע בהרכב בליגה האיטלקית, והוא לקח את ההזדמנות בשתי הידיים. אמפולי היתה זקוקה לשחקן שיחליף את מירקו ולדיפיורי אשר עזב לנאפולי יחד עם המאמן מאוריציו סארי (ונעלם מהרדאר), והרומאי המחונן התאים למשימה כמו כפפה ליד. פארדס ניווט מאחור את המהלכים, ירד לאחור על מנת להתחיל את ההתקפות, והוגדר על ידי ג'אמפאולי כשחקן פנומנלי לעמדה זו. "לאנדרו לא צריך לחלק את המסירה האחרונה, אלא את המסירה הלפני האחרונה", טען המאמן, ולוצ'אנו ספאלטי הסכים איתו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן רומא לאנדרו פארדס. GettyImages
שילוב של ריקלמה ופירלו. פארדס במדי רומא/GettyImages

ספאלטי העריץ אותו

מאמן רומא דאז התלהב מאוד מהפוטנציאל של פארדס וטען כי הוא חיוני לעתיד המועדון. "אפשר למכור את מיראלם פיאניץ', אבל לא את פארדס", הדהים ספאלטי את האוהדים, כאשר הקשר הבוסני עבר ליובנטוס. ואכן, הארגנטיני היה אמור לתפוס את מקומו. המשימה לא היתה טריוויאלית כלל, כאשר המתחרים על התפקידים בקישור המרכזי היו דניאלה דה רוסי, קווין סטרוטמן וראג'ה נאינגולין. לאור זאת, הסטטיסטיקה של פארדס מרשימה בהחלט, עם 15 משחקי ליגה בהרכב ועוד 12 הופעות כמחליף. הוא היה שחקן רוטציה אינטגרלי וחשוב בקבוצה שנאבקה על האליפות, ואף סיפק לא מעט רגעים קסומים, כולל שערים מול טורינו וססואולו בבעיטות מצוינות ממרחק.

אלא שפארדס רצה יותר, וכך מצא את עצמו הקיץ בזניט. "חשוב לי מאוד לשחק כמה שיותר", הוא הסביר את המעבר המפתיע לרוסיה, "ברומא יש תחרות גדולה מאוד על התפקיד שלי, והרצון של רוברטו מנצ'יני לראות אותי בקבוצה שיכנע אותי. עד כמה שהבנתי, המאמן הוא זה שדחף לביצוע העסקה. לא האמנתי שהמהלך אפשרי עד שהוא לא התקשר אלי אישית. רומא קיבלה הרבה הצעות, אבל רובן היו מאיטליה, והמועדון נתן לי להבין שלא אשוחרר ליריבה ישירה בשום אופן. לכן החלטתי שזה הזמן לנסוע למדינה שמארחת את המונדיאל הקרוב ולהיות חלק מהפרוייקט השאפתני של זניט".

מבחינת המועדון העשיר ביותר ברוסיה מדובר במציאה. זניט הצליחה להחתים את אחד הכוכבים הצעירים העולים בכדורגל העולמי תמורת 23 מיליון יורו בלבד – מחיר נמוך בעולם בו קייל ווקר נמכר ב-50 מיליון ליש"ט. "לאנדרו הוא שחקן ברמה העולמית הגבוהה, עם טכניקה מעולה וראיית משחק פנומנלית", שיבח נשיא זניט החדש, סרגיי פורנסקו. התכונות האלה באו לידי ביטוי באופן מיידי, ופארדס כבר הפך למנהיג הקישור של מנצ'יני.

שחקן זניט סנט פטרסבורג לאנדרו פארדס. טוויטר, אתר רשמי
כבר הפך למנהיג הקישור/אתר רשמי, טוויטר

סמפאולי סימן אותו

המאמן האיטלקי נתן לארגנטיני בן ה-23 את המפתחות. הוא מנהל את הכל – תמיד פנוי כהרגלו לקבל את הכדור, מחלק אינספור מסירות קצרות ושולח גם לא מעט כדורים ארוכים מדודים, לעתים בנגיעה אחת. פארדס הוא מהסוג הנדיר של שחקנים שמתכננים את המשך ההתקפה הרבה לפני שקיבלו את הכדור. הוא משחק עם ראש מורם, שולט בכדור באופן אבסולוטי ומחליט על הקצב. הוא מוציא לפועל התקפות מהירות במידת הצורך, אך גם מאט את המשחק אם רואה זאת לנכון. הוא המנצח על התזמורת, ושום דבר לא קורה בלעדיו.

בקיצור, הוא ריקלמה של זניט. פארדס היה המצטיין על המגרש בשני המחזורים הראשונים בליגה הרוסית, בהם גברה החבורה של מנצ'יני על חבארובסק ורובין קאזאן. במשחק הביתי מול הטטארים הוא אף נהנה לשתף פעולה עם בו ארצו סבסטיאן דריוסי, רכש ארגנטיני צעיר נוסף וחבר טוב של פארדס, על אף שגדל בריבר פלייט

עכשיו, במשחקו השלישי במדים החדשים, מגיע פארדס להתארח אצל בני יהודה. זו הזדמנות נהדרת לראות בפעולה את האיש שעשוי להיות דומיננטי מאוד גם בנבחרת בשנים הקרובות. חורחה סמפאולי, המאמן הלאומי החדש, כבר זימן אותו לפני חודש, ו"רומן החדש" כבש בהופעת הבכורה נגד סינגפור. בעוד שנה הוא מקווה להיות שם במונדיאל על אדמת רוסיה, וכדי לעשות זאת חשוב להצעיד את זניט גם להישגים בליגה האירופית. הדרך לשם מתחילה באצטדיון המושבה בפתח תקוה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

שחקן נבחרת ארגנטינה לאנדרו פארדס. GettyImages
כבש בבכורה בנבחרת. פארדס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully