וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק משה מישאלוב": האם כנסת ישראל תמגר את קבוצות המנודים?

25.7.2017 / 12:31

קפטן הפועל עכו נפגש עם סגנית יו"ר הכנסת נאוה בוקר וגולל בפניה את המסכת שהוא, דניאל בורחל וגל אראל עוברים. בוקר טענה כי תנסה להעביר חוק בנושא: "תופעה רחבת היקף שמחייבת תיקון בחוק"

צילום: שלומי גבאי

האם כנסת ישראל תעביר חוק שיאסור על קבוצות ספורט "לנדות" שחקנים תחת חוזה שאינם בתוכניות המקצועיו? קפטן הפועל עכו משה מישאלוב נפגש אמש (שני) עם סגנית יו"ר הכנסת חברת הכנסת נאוה בוקר וגולל את המסכת שהוא, דניאל בורחל וגל אראל עוברים.

"אתמול הגעתי לכנסת ישראל, שם נפגשתי עם סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר, שבישרה לי כי בכוונתה להגיש את "הצעת חוק מישאלוב" שתביא למיגור תופעת המנודים בכדורגל הישראלי", אמר מישאלוב. "כששיתפתי את הסרטון המביש בפייסבוק לא ציפיתי שזה יגיע עד למסדרונות הכנסת והדבר יבשיל להצעת חוק. לאחר שקראתי את דבריה החדים והברורים של בוקר, אין לי מה להוסיף, פשוט תקראו את השורות הבאות".

וזה מה שהיה לבוקר להגיד: "נפגשתי אתמול עם משה מישאלוב ואשתו שנמצאת בחודש מתקדם להריונה ושמעתי מהם איך במשך מספר שבועות נוהגים ראשי הקבוצה במשה ובחבריו "המנודים", ופשוט הזדעזעתי. לא יתכן שמעסיק בכל תחום במשק ינהג בעובדיו כאילו היו סחורה פגומה שאינה ראויה יותר לשיווק. מדובר בשחקן שמחזיק בחוזה העסקה ומחובת המעסיק לכבד את החוזה ואת האדם איתו נחתם החוזה ולאפשר לו תנאים ראויים לפעילות.

"לא מדובר במקרה יחיד, אלא בתופעה רחבת היקף שמחייבת תיקון בחוק. בימים אלה אני בוחנת אפשרות להגיש הצעת חוק שתמנע מהמעסיקים בספורט להרע את תנאיהם של הספורטאים, כאשר אחד הפרמטרים העיקריים להרעת תנאים על פי הצעת החוק היא אימון השחקן במנותק מהקבוצה. הפגיעה היא לא רק כעת אלא גם עתידית, שכן יתקשה שחקן שלא מצוי בכושר משחק למצוא קבוצה שתקלוט אותו.

"אני מתקשה להבין כיצד מועדון מקצועני נוהג באופן הזה בשחקן ששירת את הקבוצה במשך שש שנים, איפה הסנטימנטים לקפטן שנתן את נשמתו לקבוצה. במקרה של משה הנידוי הגיע בשלהי הקריירה, במקרים אחרים מדובר בשחקנים צעירים שעלולים לסיים את הקריירה המקצוענית שלהם בעקבות ביזוי מעמדם וירידה חדה בכושר שלהם".

עוד בנושא:

הפועל עכו נענשה בהפחתת שלוש נקודות, היו"ר הורחק לשנה
גל אראל נגד הפועל עכו: "קיבלתי פצצה לפנים"
הפועל עכו למנודים: החוזים יכובדו ותוכלו להתאמן היכן שתרצו
משה מישאלוב נגד הפועל עכו: "שיא הביזיון, זלזול שלא היה כמותו"

משה מישאלוב שחקן הפועל עכו (ימין) מול אלון תורג'מן שחקן בני יהודה. אדריאן הרבשטיין
דרוש תיקון. מישאלוב/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully