וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוראטה נפרד מריאל מדריד: "עובר למאמן שהכי האמין בי עד היום"

החלוץ שנשלח לצ'לסי הפך לספרדי היקר אי פעם ולמכירה הגבוהה בתולדות הבלאנקוס. חוסר הקרדיט, "האהבה הבלתי אפשרית" עם המועדון, "הקורבן של בנזמה" ועוד: "אני עוזב כדי להיות שחקן מוביל"

צילום מסך

שתי הגדולות של ספרד פעילות בשוק ההעברות גם בקיץ הזה, אולם בניגוד לעבר, ריאל מדריד וברצלונה דווקא מתחילות להיפרד מכמה כוכבים.

לגבי ריאל לפחות, בליל אמש (רביעי) הדברים הפכו לרשמיים, כאשר צ'לסי הודיעה על סיכום עם אלופת אירופה בנוגע לרכישת אלברו מוראטה, שצפוי להצטרף לבלוז תמורת 80 מיליון יורו, מה שיהפוך אותו לאחד השחקנים היקרים אי פעם.

בהוראת המאמן זינדין זידאן, מוראטה לא התאמן אתמול עם שחקני ריאל השוהים בארצות הברית ובשעות הלילה הוא המריא ללונדון, לקראת החתימה אצל הבלוז. בשדה התעופה בלוס אנג'לס, מוראטה דיבר עם העיתונאים לראשונה על המעבר הצפוי: "זה היה קיץ מעט משונה עבורי, קרו הרבה דברים ובסופו של דבר, אם ירצה השם, מחר אצטרף למועדון שרוצה אותי כבר כמה שנים, עם מאמן ששמרתי איתו על קשר רציף, כך שאני מאוד שמח. המשכתי להתאמן עם ריאל בידיעה שאני עשוי לעזוב, והמטרה שלי הייתה צ'לסי. עצוב לי לעזוב את ריאל, אבל אני מקווה שהכל יילך טוב בצ'לסי".

מוראטה הוסיף: "היה לי העונג לשחק עבור ריאל ותמיד אהיה בעדה, אלא אם היא תשחק מול צ'לסי. האם אני עובר כדי להיות שחקן מוביל? אם זה לא היה המצב, לא הייתי עוזב. הודיתי לזידאן על הכל ואיחלתי לו הצלחה בעונה הקרובה. קשה לי להאמין שאחזור שוב לריאל, בפעם השלישית. אני גם לא חושב על זה כרגע. אני רק רוצה להגיע ללונדון כמה שיותר מהר, להשלים את המעבר ולשים את החולצה החדשה. אני ממש לא מאוכזב מהקדנציה השנייה שלי בריאל, זכיתי בארבעה תארים, כולל הצ'מפיונס השני שלי עם ריאל. אני עוזב שמח. הפעם האחרונה בה לבשתי את החולצה של ריאל הייתה בחגיגות בכיכר סיבלס".

עוד בנושא:

צ'לסי הודיעה: רכשנו את אלברו מוראטה מריאל מדריד
העברות בעולם: מתיאה דה שיליו חתם ביובנטוס, פפ מכוון גבוה
גביע האלופות: פ.ס.ז' ניצחה את רומא בפנדלים, בכורה לדני אלבס

שחקן ריאל מדריד אלברו מוראטה. רויטרס
לא קיבל מספיק קרדיט. מוראטה/רויטרס

עוד אמר החלוץ: "נפרדתי מהחברים, אמשיך לדבר איתם. אפשר להחליף קבוצה ועיר, אבל החברים תמיד יהיו שם. עד שלא אהיה בלונדון ואעבור את הבדיקות ואוצג בצ'לסי, אני עוד לא חוגג את המעבר. אני עובר עכשיו לשחק אצל המאמן שתמך והאמין בי יותר מכל אחד אחר עד היום וזה נהדר מבחינתי. הלוואי שאשחק מול ריאל בצ'מפיונס, כי זה אומר ששתי הקבוצות יגיעו לשלבים מתקדמים. שוחחתי כבר עם אספיליקווטה ועם פרננדו טורס על צ'לסי. הם הבטיחו לעזור לי במה שצריך".

מוראטה אולי נפרד ברוח טובה, אבל ב"אס" המדרידאי כינו אותו "עוד קורבן של בנזמה". הצרפתי, שסוגר שמונה שנים בריאל, בלתי ניתן להזזה, בטח לא כל עוד זידאן מנהל את העסק ומוראטה, שירוויח בצ'לסי תשעה מיליון יורו לעונה, הוא רק השם האחרון שנותר בלי מספיק דקות בריאל. חלוצים אחרים שעזבו את ריאל בתסכול אחרי משחקים רבים מדי על הספסל היו עמנואל אדבאיור, שעבר לקריסטל פאלאס, גונסאלו היגואין, שנמכר לנאפולי והרים את הקריירה וחאבייר "צ'יצ'ריטו" הרננדס, שהגיע ממנצ'סטר יונייטד, המשיך ללברקוזן והפך לכוכב בגרמניה.

"מוראטה בכה מאושר כאשר הברנבאו נפתח לכבוד הצגתו המחודשת בקיץ שעבר, והוא בוודאי יעזוב עם דמעות גם הפעם", נכתב ב"מארקה", "אבל זו הייתה אהבה בלתי אפשרית. הוא מעולם לא הצליח להפוך לפותח במועדון בו גדל. בגיל 17 הוא אמר שהמשימה הכי גדולה שלו היא להיות בהרכב של ריאל בחמישה משחקים רצופים. שמונה שנים חלפו, וזה לא קרה אפילו פעם אחת. השיא היה העונה, עם ארבעה משחקים רצופים בהרכב בין הליגה לסופרקאפ האירופי, אבל לא יותר מזה". בסך הכול, מוראטה רשם 97 משחקים בריאל, רק 32 מהם בהרכב ורק ב-14 מתוכם השלים 90 דקות. הוא כבש 30 שערים, 19 הגיעו בעונה החולפת, אבל גם בה לא שותף אפילו לדקה מול ברצלונה או באיירן מינכן. הוא גם לא שיחק בשניים מתוך ארבעת הדרבים ובגמר הצ'מפיונס נכנס רק בדקה ה-89.

מוראטה יהפוך כעת לשחקן היקר ביותר שריאל מכרה אי פעם. את אנחל די מריה היא שלחה ליונייטד תמורת 75 מיליון יורו, מסוט אוזיל נמכר לארסנל עבור 50 מיליון, רוביניו למנצ'סטר סיטי ב-43 מיליון והיגואין, עם ה-39 מיליון שלו, הוא החמישי ברשימה והראשון שלא עבר לקבוצה אנגלית. אגב, מוראטה נמצא גם במקום ה-12 באותה רשימה, לאחר שנמכר ליובה ב-2014 תמורת 22 מיליון יורו. החלוץ העוזב גם הפך לספרדי היקר אי פעם, הרבה יותר מה-58 מיליון יורו בהם נרכש פרננדו טורס על ידי צ'לסי. גאייצקה מנדייטה שלישי (50 מיליון ללאציו), חואן מאטה רביעי (42 ליונייטד) ודויד וייה חמישי (40 לברצלונה).

עוד באותו נושא

צ'לסי הודיעה: רכשנו את אלברו מוראטה מריאל מדריד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully