וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה לנבחרות עתודה: ישראל ניצחה 88:94 את ליטא

הכחולים-לבנים המשיכו להיראות נהדר, וניצחון על אוקראינה בשני יסדר להם את פסגת הבית. תמיר בלאט היה נפלא, עם 27 נקודות, 13 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. עודד קטש: "עשה עבודה גדולה"

שחקני נבחרת העתודה עם תמיר בלאט. FIBA, אתר רשמי
פשוט נפלא. תמיר בלאט/אתר רשמי, FIBA

נבחרת העתודה של ישראל ממשיכה להיראות נהדר באליפות אירופה, והערב (ראשון) היא רשמה ניצחון שני בשני משחקים, 88:94 על ליטא. אחרי שהביסו את לטביה במשחק הפתיחה, השחקנים של עודד קטש שוב עשו את העבודה, כאשר מעל כולם היה פעם נוספת תמיר בלאט המצוין. הגארד של הפועל חולון סיים עם 27 נקודות (8 מ-15 לשלוש), 13 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, והליטאים פשוט לא מצאו תשובות לקליעה ולניהול המשחק שלו. ריצת 0:16 ברבע הראשון סידרה לשחקנים בכחול-לבן יתרון דו ספרתי, עליו שמרו כמעט לכל אורך הדרך. ברבע האחרון ליטא צימקה לשלוש בלבד, אך שלשה של בלאט עצרה את הקאמבק והבטיחה לישראל את הניצחון. מלבד בלאט, בלטו בהתמודדות גם רועי הובר, יובל זוסמן ודניאל קופרברג.

ביום שני תנעל הנבחרת את השלב המוקדם נגד אוקראינה, וניצחון יבטיח לה את המקום הראשון בבית. כל הנבחרות מהבית עולות לשלב הבא, שלב שמינית הגמר, שבו הבית הישראלי יצטלב מול הבית של סרביה, איטליה, ספרד וסלובניה. ניצחון בשמינית הגמר ישאיר את ישראל בדרג א' ויעלה אותה לרבע הגמר, הפסד והנבחרת של עודד קטש תרד למשחקי הדירוג 9-16, כששלוש האחרונות יורדות לדרג ב'.

* מוקדם יותר הערב, נבחרת העתודה של הנשים הביסה 49:77 את בריטניה, וסיימה במקום השביעי את אליפות אירופה, עם מאזן 2:5. ירדן דנן וטל לב הובילו את ישראל עם 16 נקודות כל אחת.

עוד בנושא

אליפות אירופה לנבחרות עתודה: ישראל הביסה 54:90 את לטביה
בעקבות אי הופעתו לאימוני הנבחרת האולימפית: איתי שגב הושעה מנבחרות ישראל

שחקן נבחרת העתודה של ישראל יובל זוסמן. FIBA, אתר רשמי
יובל זוסמן נאבק/אתר רשמי, FIBA

קלעו לישראל: תמיר בלאט (7 שלשות, 13 אסיסטים, 8 ריבאונדים) 27, רועי הובר (6 אסיסטים) 19, יובל זוסמן 16, דניאל קופרברג 12, נתנאל ארצי 9, מירון רוינה 6, אוראל נבון 3, מיכאל מושקוביץ' 2.יונתן רבינוביץ' וטום ספיר שותפו ולא קלעו.

עודד קטש אמר בסיום: "שיחקנו נגד קבוצה טובה ואיכותית. אפשר להגיד הכי טובה בבית. שיחקנו טוב. נפלנו מהרגליים בסוף, אבל ניצחון טוב. אצל הליטאים רוב המשחק מתבסס על שני גבוהים שמשחקים פוסט אפ. ניסינו בכל מיני הגנות לצאת להם מהמשחק הרגיל שלהם ויחסית הצלחנו. אתמול הם קלעו 50 נקודות מתוך הצבע. אני חושב שיחסית שיחקנו טוב ועשינו סקור גבוה במחצית הראשונה".

על תמיר בלאט: "חד משמעית מגיעות לו מחמאות. עשה עבודה גדולה בשבילנו. מקום ראשון בבית יכול להיות משמעות בהצלבה. תמיר עשה מאמץ יוצא דופן. נאלץ לתת לו דקות מנוחה כי מחר המשחק מוקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני נבחרת העתודה של ישראל. FIBA, אתר רשמי
פתח את המשחק בסערה. דניאל קופרברג/אתר רשמי, FIBA

מהלך המשחק:

נבחרת ישראל פתחה עם: יובל זוסמן, דניאל קופרברג, רועי הובר, תמיר בלאט, נתנאל ארצי.

שש הנקודות הראשונות של ישראל הגיעו מקופרברג, שניצל שני אסיסטים של בלאט ואחד נוסף של הובר, בדרך ל-3:6. הליטאים נכנסו לעניינים ועלו ל-15:20, אבל הובר וזוסמן דאגו להחזיר את הנבחרת, וארצי השלים את המהפך. המומנטום נותר כחול-לבן, ושתי שלשות רצופות של בלאט הקפיצו את היתרון לתשע. הריצה נעצרה על 0:16, והרבע הסתיים ב-22:34. קליעות עונשין של ליטא הורידו את היתרון הישראלי לחד ספרתי, 33:42, וגרמו לקטש להזעיק פסק זמן. ישראל חזרה עם נקודות של קופרברג בצבע, ואחרי שהליטאים שוב הורידו לשמונה, בלאט המצוין השיב עם שלשה. אקורד הסיום היה שייך גם הוא לבלאט, שקבע 44:56, וירד למחצית עם 21 נקודות.

המחצית השנייה נפתחה עם חטיפה של ארצי ושלשה של הובר מהעבר השני. בלאט הוכיח שהוא ממש לא רק יודע לקלוע, וחילק ארבעה אסיסטים (שהביאו אותו לשמונה במשחק) בחמש הדקות הראשונות של הרבע, האחרון לקופרברג שקבע 52:66. שלשה גדולה של הובר, מטר מהקשת, העלתה לפלוס 15 לפני שליטא ענתה עם שלשה משלה. מושקוביץ סידר לישראל יתרון 62:75 בסיום הרבע, מהאסיסט ה-11 (!) של בלאט במשחק. בפתיחת הרבע האחרון ההתקפה הישראלית מעט נתקעה, ושלשה של זוסמן נותרה הנקודות היחידות של השחקנים של קטש בארבע הדקות הראשונות. ליטא ניצלה זאת ושתי שלשות שלו צימקו לשלוש בלבד, ארבע דקות לסיום, אך בלאט והובר התעוררו וענו עם צליפות משלהם מחוץ לקשת. זה פחות או יותר סגר את הסיפור, ובסיום 88:94 לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully