וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר ווימבלדון: רוג'ר פדרר ניצח את מארין צ'יליץ' 3:6, 1:6, 4:6

רגע לפני גיל 36, הטניסאי הגדול מכולם עשה עוד היסטוריה עם זכייה שמינית בלונדון, ועוד בלי לאבד מערכה אחת. פדרר טייל בגמר מול הקרואטי וחגג גראנד סלאם 19 בקריירה

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי, אלוף ווימבלדון 2017. רויטרס
טורניר מושלם. רוג'ר פדרר/רויטרס

הגדול מכולם: רוג'ר פדרר גבר היום (ראשון) בקלילות (שעה ו-43 דקות של משחק) על מארין צ'יליץ' הקרואטי 3:6, 1:6, 4:6 בגמר ווימבלדון כדי להפוך לשיאן הזכיות בווימבלדון עם הנפה שמינית. הפנומן השוויצרי לא הסתפק בשבירת שיא אחד, וגם זכה להיות האלוף המבוגר ביותר בעידן הפתוח (בן 36 בחודש הבא), והפך לשני בהיסטוריה שזוכה בטורניר מבלי להפסיד ולו מערכה אחת (הראשון שעשה זאת היה ביורן בורג בשנת 1976). כמו כן, מדובר בזכייה 19 בקריירה של פדרר בתואר גראנד סלאם.

פדרר פתח את המשחק טוב, היה רגוע, והשיג שבירה כדי לזכות במערכה הראשונה עם 3:6. במערכה השנייה, בפיגור 0:3 במשחקונים, צ'יליץ' ירד לנוח ומירר בבכי ברגע מיוחד ונדיר. הקרואטי חזר למגרש, אך לא יכל לפנומן השוויצרי ששייט לעבר 1:6 וניצחון במערכה השנייה. במערכה השלישית צ'יליץ' ניסה לתת את כל מה שיש לו ואולי לגנוב מערכה ולהרוס לפדרר את המאזן המושלם בטורניר, אבל RF לא התכוון לוותר וסגר עניין עם 4:6 וזכייה שמינית בווימבלדון.

עוד בנושא:

האישה למשימות מיוחדות: מוגורוסה הראתה שהיא פורחת במעמדים הגדולים
גרבינייה מוגורוסה זכתה בווימבלדון וחשפה: "שיחקתי על דשא לראשונה רק בגיל 18"
ווימבלדון: גרבינייה מוגורסה אלופת הנשים עם 5:7, 0:6 על ונוס וויליאמס

משלים טורניר מדהים. רוג'ר פדרר/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

צ'יליץ' לקח את משחקון ההגשה הראשון שלו, וזאת למרות שביצע מספר טעויות. הקרואטי קיבל ביטחון ונראה טוב במשחקון ההגשה של פדרר, אבל השוויצרי הצליח לשמור ולהשוות ל-1:1. במשחקון הרביעי קיבל צ'יליץ' הזדמנות לשבור, אך פדרר התעשת ואיזן ל-2:2. מיד לאחר מכן קיבל פדרר שלוש אפשרויות שבירה, וניצל את השלישית כדי לעלות ל-2:3. גם בשלושת המשחקונים הבאים הצליחו השניים לשמור על ההגשות והשוויצרי מצא עצמו ביתרון 3:5. במשחקון ההגשה הבא של הקרואטי פדרר קיבל הזדמנות לזכות במערכה עם שבירה נוספת. שגיאה כפולה של צ'יליץ' נתנה לשוויצרי את המערכה עם 3:6.

נתוני המערכה הראשונה:

אייסים: 0:0
שגיאות כפולות: 2:2
נקודות שבירה: 2 מ-5 לפדרר, 0 מ-1 לצ'יליץ'
ווינרים: 3:6 לפדרר
שגיאות לא מחויבות: 4:10 לצ'יליץ'
סך נקודות: 25:34 לפדרר

עוד באותו נושא

השיאים החדשים של פדרר: "היה לי טורניר קסום, מקווה לנצח גם בשנה הבאה"

לכתבה המלאה
מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי בוכה,  גמר ווימבלדון 2017. רויטרס
פרץ בבכי. מארין צ'יליץ'/רויטרס

מערכה 2

פדרר פתח את המערכה עם שמירה על משחקון ההגשה שלו. צ'יליץ' נראה לחוץ ואיבד את המשחקון שלו ל-RF, ששבר מוקדם ועלה ל-0:2. השוויצרי עלה ל-0:3, ובירידה למנוחה צ'יליץ' פרץ בבכי ולא הצליח לעצור את הדמעות. השניים שמרו על ההגשות שלהם ופדרר עלה ל-1:4. השוויצרי המשיך לשייט לעבר התואר, ושבר את הקרואטי פעם נוספת ועלה ל-1:5. פדרר שמר על המשחקון האחרון במערכה ועלה ל-1:6 כדי לנצח את המערכה השנייה.

נתוני המערכה השנייה:

אייסים: 2:3 לפדרר
שגיאות כפולות: 0:0
נקודות שבירה: 2 מ-3 לפדרר, 0 מ-0 לצ'יליץ'
ווינרים: 4:6 לפדרר
שגיאות לא מחויבות: 2:5 לצ'יליץ'
סך נקודות: 12:28 לפדרר

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי, גמר ווימבלדון 2017. רויטרס
חוגג באיפוק. רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה 3

המערכה השלישית נפתחה עם שמירה של השניים על משחקוני ההגשה שלהם. במצב של 1:1, פדרר התקרב לשבירה, אך צ'יליץ' שמר על המשחקון ועלה ל-1:2. במשחקון הרביעי השוויצרי היה רגוע, כנראה רגוע מדי, אך התעשת בזמן כדי לקבוע 2:2 ולא לאבד את המשחקון. במצב של 3:3 פדרר השיג את השבירה המיוחלת ועלה ל-3:4. הפנומן שמר על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-3:5, במרחק נגיעה מזכייה היסטורית. צ'יליץ' דחה מעט את החגיגות ושמר על המשחקון, 4:5 לפדרר. השוויצרי שמר על המשחקון הקריטי ביותר במשחק כדי לזכות במערכה עם 4:6 ולזכות בתואר בפעם השמינית בחייו.

נתוני המערכה השלישית:

אייסים: 5:8 לפדרר
שגיאות כפולות: 2:3 לצ'יליץ'
נקודות שבירה: 1 מ-2 לפדרר, 0 מ-0 לצ'יליץ'
ווינרים: 9:11 לפדרר
שגיאות לא מחויבות: 2:8 לצ'יליץ'
סך נקודות: 27:34 לפדרר

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי, אלוף ווימבלדון 2017. רויטרס
במילה אחת? אגדה. פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully