וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה למשימות מיוחדות: מוגורוסה הראתה שהיא פורחת במעמדים הגדולים

התואר בווימבלדון היה בסך הכול הרביעי שלה בקריירה והראשון מאז רולאן גארוס אשתקד, אבל לא הייתה ראויה יותר מהספרדייה, שהשלימה טורניר נהדר. מה צריך צ'יליץ' כדי ללכת בעקבותיה?

אתר רשמי

מערכה 1

לגרבינייה מוגורוסה הגיע לזכות בווימבלדון 2017, והיא עשתה את זה עם 5:7, 0:6 משכנע מאוד מול ונוס וויליאמס בגמר. הספרדייה בת ה-23 הייתה בלי צל של ספק הטניסאית הטובה ביותר בטורניר בשבועיים האחרונים והפכה לקטלנית במיוחד אחרי הניצחון על אנג'ליק קרבר בשמינית הגמר. נראה שהמשחק המצוין ההוא, הטוב בטורניר, שנערך ביום שני הלוהט שבו נערכו כל שמיניות הגמר, היה מה שנתן למוגורוסה את הדחיפה האחרונה להאמין בעצמה וביכולת שלה לזכות בתואר.

מאז היא לא שמטה מערכה, למרות שהייתה קרובה מאוד לעשות את זה נגד ונוס וויליאמס בגמר (היא הצילה שתי נקודות מערכה), ושלוש מארבע המערכות האחרונות ששיחקה הסתיימו ב-1:6, 1:6 ו-0:6. מוגורוסה שיחקה בגמר טניס שהוא חוויה לעיניים, במיוחד במערכה הראשונה כשוויליאמס עדיין הקשתה עליה והוציאה ממנה את המיטב, אבל גם כמובן במערכה השנייה. מוגורוסה חבטה חזק מאוד, נכנסה כל הזמן אל תוך המגרש, הלכה על ווינרים ושיחקה בצורה אגרסיבית מאוד (אולי אפילו מעט יותר מדי, בעיקר במערכה הראשונה).

למוגורוסה יש חבטות נהדרות, אבל הפורהנד שלה הוא עדיין הצד שמייצר יותר טעויות וכך היה גם אתמול. ונוס שיחקה הרבה על הצד של הפורהנד שלה וקיבלה משם כמה מתנות במערכה הראשונה. ככל שהזמן חלף, הפורהנד השתפר והיא הצליחה לשחק חזק מאוד מהצד הזה, גם אם לא לחבוט ווינרים עוצמתיים כמו שעשתה מהבקהנד. כך היא הצליחה לגרור את וויליאמס לנקודות ארוכות, בעצימות גבוהה מאוד, וגרמה לאמריקאית להרגיש בת 37 לקראת סוף המערכה הראשונה, ובטח בשנייה.

עוד בנושא

גרבינייה מוגורסה אלופת הנשים בווימבלדון עם 5:7, 0:6 על ונוס וויליאמס
גרבינייה מוגורוסה חשפה אחרי הזכייה: "שיחקתי על דשא לראשונה רק בגיל 18"
ב-16:00, גמר הגברים: רוג'ר פדרר בדרך לשלל שיאים נוספים?

גרבינייה מוגורוסה טניסאית ספרדייה, אלופת ווימבלדון 2017. רויטרס
ניצחון משכנע. גרבינייה מוגורוסה בסיום הגמר/רויטרס

במסיבת העיתונאים שלה אחרי המשחק, אמרה הספרדייה שבעברה שיחקה טניס מאוד ספרדי. באופן כללי מוגורוסה מאוד ספרדייה גם בתשובות שלה ובהתנהלות שלה. היא חביבה ונחמדה מאוד, אבל עונה בצורה יבשושית לשאלות, אפילו אחרי שזכתה בווימבלדון. הטניס הספרדי גרם לה לעמוד הרחק מאחורי קו הבסיס, לרוץ בלי הפסקה ולהחזיר עוד ועוד כדורים למגרשי החימר. לאט לאט, כשהגוף שלה גדל והיא גבהה כל כך (1.82 מטר), היא הבינה שהיתרונות הגדולים שלה יכולים לבוא לידי ביטוי בעוצמה וכך גם עשתה. זה הוביל אותה לזכייה ברולאן גארוס ובווימבלדון (ועוד גמר אחד בווימבלדון) עד גיל 23. מה רע בזה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מערכה 2

מוגורוסה היא מסוג הטניסאים שמתעלים לצורך אירוע. אם בגברים מי שנוהג לעשות את זה בשנים האחרונות הוא בלי ספק סטן ואוורינקה, אז אצל הנשים זו מוגורוסה. הספרדייה זכתה בכל הקריירה שלה בסך הכול בארבעה תארים, שניים מהם תארי גרנד סלאם כשביניהם לא זכתה בכלום. בסך הכול היא זכתה בהובארט 2014, בייג'ינג 2015 ואז ברולאן גארוס 2016 ובווימבלדון 2017. אחרי המשחק היא הודתה שהיא אוהבת וחיה את המגרשים הגדולים ושמחה מאוד כשניתנה לה ההזדמנות לשחק בשני משחקי גמר מול סרינה וויליאמס.

מוגורוסה היא בדיוק ההיפך מטניסאיות כמו סימונה האלפ למשל. הרומנייה המצוינת בת ה-25 הגיעה פעמיים לגמר גרנד סלאם ועדיין לא זכתה בתואר נחשק כזה, אבל יש לה כבר 15 תארים בסבב והיא הגיעה אל ווימבלדון השנה מהמקום השני, ולא מה-15 כמו מוגורוסה. קרולינה פלישקובה, שתעלה למקום הראשון בעולם בדירוג הקרוב שיתפרסם, גם היא בת 25 וגם היא זכתה כבר בתשעה תארי WTA. עם זאת, היא הגיעה רק פעם אחת לגמר גרנד סלאם והפסידה לאנג'ליק קרבר בארצות הברית.

איך מסבירים את ההבדל הזה? זה לא שהאלפ ופלישקובה משקיעות את כל מה שיש להן בטורנירים קטנים יותר ולכן מגיעות עם הלשון בחוץ לטורנירי גרנד סלאם, גם הן מכוונות את עצמן קודם כל לארבעת הטורנירים הגדולים. זה גם לא שמוגורוסה מוותרת על הטורנירים הקטנים כדי לשחק חזק רק בגרנד סלאם. אז מה בכל זאת ההבדל? יכול מאוד להיות שמדובר במשהו מנטלי וביכולת להתעלות ברגעים גדולים במגרשים גדולים, אבל יכול בהחלט להיות שגם מדובר בצירוף מקרים, הגרלות שונות וקצת מזל. כן, גם מזה צריך בספורט.

טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
גם היא מכוונת את עצמה קודם כל לזכייה בגרנד סלאם. סימונה האלפ נפרדת מווימבלדון/רויטרס

מערכה 3

ונוס וויליאמס הגיעה לגמר במצב אופטימלי, אחרי שדי שייטה אליו. האמריקאית גם פתחה טוב את המשחק, שיחקה בעיקר על הפורהנד של מוגורוסה וניסתה לקצר את הנקודות כדי לא להיסחב לנקודות ארוכות מהקו האחורי מול מוגורוסה, לה יתרון בכושר הגופני. הכול הלך נהדר מבחינת האמריקאית הוותיקה, שאפילו השיגה שתי נקודות מערכה בפיגור 5:4. ברגע ההוא, מוגורוסה שוב הצליחה לגרור אותה לנקודות ארוכות מאוד ו-ונוס לא הצליחה לזכות במערכה הראשונה.

בתחילת המערכה השנייה ואחרי המנוחה בין שתי המערכות אפשר היה לראות את העייפות על וויליאמס. הגוף שלה לא הגיב מספיק מהר לתנועות שהיה צריך לבצע, היא ניסתה לחסוך בתנועה ואפילו בין הנקודות היא נראתה מותשת לגמרי ושידרה תבוסתנות. מוגורוסה הצליחה לשבור אותה במשחקון הראשון של המערכה השנייה וזה פירק אותה לחלוטין. פתאום היא איחרה בצעד לכל כדור, החטיאה המון ואיבדה את הריכוז. נותרה רק שאלה של זמן עד שמוגורוסה תניף את התואר.

בסיום המשחק הגיעה וויליאמס למסיבת העיתונאים וסיפקה את כל פנתאון התשובות המתחכמות והעצבניות שניתן לספק, כולל הלהיט המוכר "מה הייתה השאלה?" ותשובות של "כן, היא הייתה טובה". זה ממשיך באיזושהי התנהלות תקשורתית ובכלל חיצונית די מוזרה שלה. מצד שני, אם זה מצליח לה כל כך טוב בגיל 37, מי אנחנו שנלין?

הטניסאית האמריקאית ונוס וויליאמס. רויטרס
שידרה תבוסתנות. ונוס וויליאמס/רויטרס

מערכה 4

שופטת הכיסא אווה אסדרקי היא אולי הטובה ביותר גם מבין הגברים וגם מבין הנשים, אבל השיפוט בגמר היה רע ולעיתים אפילו מביך. כבר במשחקון הראשון ונוס וויליאמס הגישה סרב שהיה רחוק מאוד מהקו ושופט הקו סימן שזה היה בפנים. מוגורוסה לקחה צ'לנג' וחשפה את הטעות האיומה.

כנראה שהטעות הזו הכניסה את כל המערכת שם לסחרור, וגרמה אסדרקי להתבונן כל הזמן לעבר שופטי הקווים השונים ולהנהן לעברם כדי להרגיע אותם שהכול בסדר. לאחר מכן קיבלנו עוד כמה טעויות די מביכות, כשבאחד המקרים הכריזו השופטים 'אאוט' על כדור שפגע בקו ואיבד את כל המעוף שלו בשל כך.בהמשך אירעו עוד שלל רגעים מביכים שלא ממש מתאימים למעמד. חבל כי בדרך כלל השיפוט במשחקים הגדולים הוא ברמה גבוהה בהרבה.

מערכה 5

פדרר או צ'יליץ'? מי ייצא מכאן היום עם הגביע הקדוש? הראש אומר שפדרר. גם אם בחצי הגמר היו לו כמה רגעים פחות טובים, הוא משחק טוב מאוד בטורניר וצ'יליץ' שיחק רע מול סם קוורי בחצי הגמר. גם הניסיון של מי שזכה בווימבלדון שבע פעמים אמור לעזור ל-RF, שבטח שמח מהעובדה שהוא פוגש יריב יחסית דומה לזה שפגש בחצי הגמר.

גם מאזן הראש בראש בין השניים נוטה לטובת פדרר עם 1:6, אבל כפי שכבר צויין, בפעם היחידה שצ'יליץ' ניצח זה היה במשחק ענק בחצי גמר אליפות ארצות הברית. בנוסף, ברבע גמר ווימבלדון בשנה שעברה הוא גרר את פדרר לחמש מערכות קשות וצמודות מאוד. קשה מאוד ללכת נגד פדרר גם כי הקהל פה פנאט מאוד לגביו והגמר ירגיש כמו משחק ביתי עבורו, בטח מול צ'יליץ' האמוציונלי.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
קשה להמר נגדו. רוג'ר פדרר/רויטרס

הקרואטי יהיה חייב כמובן להגיש מצוין כדי לשמור על משחקוני ההגשות שלו ולתסכל את פדרר עם הרבה אייסים. הוא יצטרך גם לשחק בצורה הרבה יותר עקבית מאשר שיחק בחצי הגמר. אם יבזבז מצבים כפי שעשה מול קוורי, הוא יפסיד בגדול מול פדרר, שלא ייתן לו את אותה כמות מצבים שקיבל מול האמריקאי.

קשה מאוד למגישים גדולים לשחק מול פדרר, כי הוא מצליח לקרוא את ההגשות שלהם ולהחזיר אותן עם חסימות עמוקות שמוציאות מהן את כל העוקץ. גם צ'יליץ' יודע לעשות את זה והוא הוכיח זאת לפרקים מול קוורי, בעיקר בזכות יכולת אקרובטית נדירה באופן כללי ובטח לשחקן בגובה שלו (1.98 מטר). הקרואטי מסוגל להתמתח בצורה אלסטית מאוד ולהגיע להגשות שרחוקות מאוד מהגוף שלו, בצורה שמפתיעה וגורמת ליריב לאבד שבריר שנייה בניסיון להבין איך קרה מה שקרה.

כדי לזכות בווימבלדון, צ'יליץ' יהיה חייב לעשות את כל זה בעשרות אחוזים טוב ממה שעשה מול קוורי. וגם אם יעשה זאת, נראה שפדרר הולך לזכות בגרנד סלאם ה-19 שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully