וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: גרבינייה מוגורסה אלופת הנשים עם 5:7, 0:6 על ונוס וויליאמס

המדורגת 14 בטורניר לא הותירה סיכוי לאמריקאית הוותיקה, חגגה גרנד סלאם שני בקריירה והפכה לספרדייה השנייה שזוכה באול אינגלנד קלאב, אחרי קונצ'יטה מרטינס (1994) המשתייכת לצוות שלה

אתר רשמי

גרבינייה מוגורוסה הלכה הערב (שבת) בדרכה של קונצ'יטה מרטינס, כשזכתה בטורניר הנשים של ווימבלדון לראשונה בקריירה. קונצ'יטה, המשתייכת כיום לצוות של מוגורסה, הייתה הספרדייה הראשונה שזכתה בווימבלדון ב-1994, כשניצחה את מרטינה נברטילובה שהייתה הטניסאית המבוגרת ביותר שהגיעה לגמר. 23 שנה אחרי, מוגורסה הפכה לספרדייה השנייה שזוכה באול אינגלנד קלאב, עם ניצחון 5:7, 0:6 על ונוס וויליאמס - הטניסאית השנייה הכי מבוגרת בגמר (כאמור אחרי נברטילובה שצפתה מהיציע). ההיסטוריה חוזרת.

האלופה החדשה גרבינייה מוגורוסה/GettyImages

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גרבינייה מוגורוסה טניסאית ספרדייה, גמר ווימבלדון 2017. רויטרס
הצילה שתי נקודות מערכה ודהרה לתשעה משחקונים ברציפות. גרבינייה מוגורוסה/רויטרס

לפני שנתיים, בגמר ווימבלדון הראשון שלה, מוגורסה נתנה פייט לסרינה וויליאמס אך נותרה בצד המפסיד. הפעם, בגמר הראשון תחת הגג הסגור ומול האחות הגדולה ששבה לגמר אחרי שמונה שנים ועוד בגיל 37, זה כבר היה היום שלה. המדורגת 14 בטורניר נחלצה מרגע בעייתי במשחקון ה-10, בו פיגרה 5:4 והיו לחובתה שתי אפשרויות שבירה, ומשם עלתה על הגל.

הספרדייה השיגה את השבירה הראשונה במשחק, ניצחה 5:7 במערכה הראשונה והשיגה תשעה משחקונים רצופים בדרך למערכה שנייה חלקה של 0:6. ונוס נראתה חסרת אונים במערכה השנייה והשיגה רק 18 נקודות מאז הרגע הקריטי במשחקון ה-10. היא ראתה את יריבתה חוגגת תואר ראשון בווימבלדון וגרנד סלאם שני בקריירה אחרי רולאן גארוס בשנה שעברה, כשבשני המקרים זה קרה על חשבון האחיות וויליאמס. מוגורסה היא הראשונה שעשתה זאת. מכל ההיבטים, מדובר באלופה ראויה.

גרבינייה מוגורוסה טניסאית ספרדייה, אלופת ווימבלדון 2017. רויטרס
הראשונה אי פעם שניצחה את שתי האחיות בגמר גרנד סלאם. גרבינייה מוגורוסה/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

ונוס לקחה את משחקון ההגשה הראשון שלה בזכות התרגשות של מוגורסה, שהחלה את ההגשות שלה עם שגיאה כפולה, אך הציגה יד רכה ליד הרשת והשוותה ל-1:1. גם במשחקונים הבאים הצליחו השתיים לשמור על ההגשות. במשחקון השישי השיגה ונוס אפשרות שבירה ראשונה בזכות חבטת העברה נהדרת, אך לא הצליחה לשבור והשוויון נשמר עם 3:3. מיד לאחר מכן השיגה מוגורוסה אפשרות שבירה משלה בעקבות שלוש שגיאות כפולות של ונוס בהגשה, אך האמריקאית נחלצה ועלתה ל-3:4. הספרדייה הסתבכה במשחקון ה-10 כשפיגרה 5:4 ולזכות יריבתה היו שתי אפשריות שבירה, אבל היא הפגינה הרבה אומץ ובעזרת חבטות כף יד משובחות איזנה ל-5:5. ההצלחה הזו תרמה לביטחון של מוגורוסה, שהשיגה נקודת שבירה שנייה במשחק, פספסה אותה, אך את השלישית כבר ניצלה עם שבירת בכורה ויתרון 5:6. במשחקון ההגשה שלה, המדורגת 14 בטורניר הפתיעה עם כדור קשתי שנכנס ונהנתה מטעות של ונוס כדי לקחת את המערכה עם 5:7.

נתוני המערכה הראשונה:

אייסים: 1:3 לוויליאמס
שגיאות כפולות: 2:4 לוויליאמס
נקודות שבירה: 0 מ-3 לוויליאמס, 1 מ-3 למוגורוסה
ווינרים: 9:12 לוויליאמס
שגיאות לא מחויבות: 10:15 לוויליאמס
סך נקודות: 38:41 למוגורוסה

ונוס וויליאמס טניסאית אמריקאית, גמר ווימבלדון 2017. רויטרס
הפספוס עלה ביוקר. ונוס וויליאמס/רויטרס

מערכה 2

התנופה של מוגורסה נמשכה עם שבירה מהירה, כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה. ונוס הצילה נקודה אחת, אך בשנייה ביצעה שגיאה כפולה והעניקה ליריבתה יתרון משמעותי, עליו שמרה כשעלתה ל-0:2. גם במשחקון השלישי השיגה מוגורסה שבירה בעזרת חבטת גב יד נפלאה, וגם ידעה לנצל אותה אחרי טעות בלתי מחויבת של וויליאמס. האמריקאית נזקקה לנס כדי לצאת מהבור העמוק הזה, אבל מוגורסה לקחה ראלי יפה והשיגה משחקון שביעי רצוף, לפני ששברה בפעם השלישית ל-0:5. את נקודת האליפות השיגה הספרדייה בחסות עין הנץ, מה שלא מנע ממנה לצאת מגדרה ולחגוג. יש אלופה חדשה בווימבלדון.

נתוני המערכה השנייה:

אייסים: 0:0
שגיאות כפולות: 0:1 לוויליאמס
נקודות שבירה: 0 מ-0 לוויליאמס, 3 מ-4 למוגורוסה
ווינרים: 5:5
שגיאות לא מחויבות: 1:10 לוויליאמס
סך נקודות: 12:26 למוגורוסה

גרבינייה מוגורוסה טניסאית ספרדייה, גמר ווימבלדון 2017. רויטרס
נקודת אליפות בחסות עין הנץ. גרבינייה מוגורוסה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully