וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקון: על הבכורה של דן איינבינדר בהפועל באר שבע

במשחק אחד במדי באר שבע הספיק דן איינבינדר להשלים את מה שעשה בשתי עונות שלמות במכבי תל אביב. אורן יוסיפוביץ פגש בטרנר שחקן שהפעם נתן סיבות לכך שידברו עליו, כולל בכר ("יש לו אישיות, רוצים שינהיג"). וגם: מדוע התוצאה רעה, והטעות הטקטית של המאמן ואן דר מאייר

צילום ועריכה: קובי אליהו

אריק ואן דר מאייר הוא גרסה ידידותית במיוחד של פטר בוס. מאמן כדורגל הולנדי נטול שיער, לבוש מחויט, רק עם נעליים נוחות יותר. במסדרונות טרנר, אחרי שהפסיד עם הונבד שלו 2:1 לאלופת ישראל הפועל באר שבע, ואן דר מאייר היה מחויך מאוד. הוא חילק כיפים לשחקניו, התחבק עם עסקניו, ובמסיבת העיתונאים, כשאחד המקומיים החמיא לשוערו דויד גרוף - נכון שהוא נראה כמו שחקן שדה של סמפדוריה? - מאמן הונבד ביקש: "אל תשכחו את עשרת האחרים. דויד היה נהדר אבל זה היה מאמץ קבוצתי".

אלופת הונגריה המפתיעה אמנם הפסידה, אבל לא ראיתם שם יותר מדי אנשים עצובים. ואן דר מאייר? שמח עד הגג, נינוח לחלוטין. "זו תוצאה טובה כשמחכה לך משחק בית", אמר, הצטער על כך שמדובר במשחק ללא קהל, החמיא לאווירה הנהדרת בטרנר (בצדק) והוסיף שלא היה מופתע כלל מיכולת קבוצתו: "התאמנו, ראינו את כל הווידואים, ראינו את המינוסים של הקבוצה הזו".

"אילו מינוסים?" שאלתי.

"אגלה לך בשבוע הבא", ענה. "אבל אם תצפה שוב במשחק, אתה תראה מה המינוסים".

המינוסים לשיטתו הם שני מגני באר שבע, בן ביטון ומיהאי קורהוט. ההוראה לפני המשחק היתה לתת להם חופשיות לדהור קדימה. לסגור את האמצע, ולתת לשניהם חופש פעולה. המגן השמאלי, הונגרי כמו היריבה, דווקא ניצל את המרחבים לכמה גיחות, כולל אחת שהסתיימה בעבירה ובכדור חופשי אותו נגח ויטור (תודה, מאור) פנימה ו-0:1; המגן הימני גם מצא כמה מרווחים באגף אבל אחראי לגול המצמק, ביחד עם שיר צדק.

ואן דר מאייר, בכל אופן, היה מרוצה. הוא השוויץ שבבאר שבע לא היו מוכנים לחמישייה ההגנתית שלו (בבאר שבע דווקא אמרו: היינו מוכנים), שאוגו "לא עשה הרבה הערב", וש"הטקטיקה שלנו עבדה".

עוד בנושא:

הפועל באר שבע תגביר את המאמצים למציאת חלוץ: "היתה תחושת באסה"
מוקדמות ליגת האלופות: הפועל באר שבע גברה 1:2 על הונבד בטרנר
ברק בכר: "מה שחשוב זו התוצאה, בשבוע הבא אנחנו נעבור"

מאמן הונבד אריק ואן דר מאייר. ברני ארדוב
האמנם ניצח בקרב הטקטי? ואן דר מאייר/ברני ארדוב

אין ספק שההתנהגות של ואן דר מאייר ושחקניו בסיום מספרת את הסיפור. הונבד, אנדרדוג של פי 9 בסוכנויות ההימורים (לשם השוואה: מכבי פתח תקוה לא תקבל יחס כזה בטרנר, כנראה שגם בני יהודה לא), יצאה מהמשחק בשלום. ההולנדי לא שמח לשווא, התוצאה באמת טובה לו ורעה לבאר שבע. האדומים לא רק טובים על הנייר מהקולגות מבודפשט אלא גם אמש היו הרבה יותר דומיננטיים והיו צריכים לסיים את הערב עם רביעייה וכרטיס לסיבוב השלישי.

התוצאה הזו רעה מאוד עבור באר שבע, כי אתמול היו לה כל הסיבות להתפוצץ. מיגל ויטור היה נהדר, אוגו נותר בלתי עביר, מליקסון רקד ואנתוני וואקמה המשיך להיות הכדורגלן הטוב ביותר בישראל. בלט במיוחד הרכש החדש דן איינבינדר. כשקואנקה פצוע והחלוץ הזר עוד לא הגיע (והוא יגיע, אחרי אתמול הוא יגיע אפילו מהר יותר), כשמגני הגיבוי אפילו לא רואים סגל, כשחסרונו של בוזגלו מורגש (תארו לכם שהוא על הדשא לאחר ה-0:2, אוי, אוי…), וכשהוא צריך למלא את החלל העצום שהותיר הובאן, איינבינדר הוא טיקט הרכש של האלופה בחלון זה.

"הוא יכבוש היום", הבטיח לי שלמה וייס, שמסקר את באר שבע בוואלה! ספורט.

ומיד השבתי: "אין סיכוי, איינבינדר לא מהכובשים".

בדקה ה-52 המציאות ניצחה את העובדות.

במעל ל-50 משחקים במדי מכבי תל אביב בעונות סוזה ופאקו, איינבינדר כבש שער אחד לרפואה, וגם הוא שער רפאים - זהבי פשוט פספס את הכדור והקרוס של דן חדר לרשת - במשחק חסר חשיבות מול קרית שמונה לאחר שהובטחה האליפות. והנה, במשחק אחד בנגב הקשר השווה את הטוטאל מימיו בצהוב-כחול, ועוד עם עקב מהסרטים.

עוד באותו נושא

מוקדמות ליגת האלופות: הפועל באר שבע גברה 1:2 על הונבד בטרנר

לכתבה המלאה
שחקני הפועל באר שבע מודים לקהל. ברני ארדוב
זה היה צריך להיגמר עם רביעייה/ברני ארדוב

וכן, יש כאן גם רצון לתיקון. איינבינדר לא שוכח את הסוף העגום בקרית שלום, והמעבר לבאר שבע בא גם כדי להוכיח - לו אבל גם לאלו שלא האמינו בו.

"כשהתאמנתי לבד במסגרת של מכבי תל אביב, כל כך רציתי שמישהו ייכנס למסיבת העיתונאים וישאל 'מה קורה עם דן איינבינדר?'", אמר בראיון לוואלה! ספורט ב-2015. "השם שלי לא נוצץ וסקסי, בקושי מצליחים לבטא את השם שלי נכון, אני יותר מדי מופנם וג'נטלמן - אז קל לא להתייחס ולשכוח. כל כך רציתי שמישהו ייכנס וישאל - איפה השחקן הזה?… זה משהו שאני תמיד אקח איתי, החודש-חודשיים האלה שהתאמנתי לבד והייתי מחוץ למסגרת. זה הציק לי מאוד. פתאום אף אחד לא זוכר שהייתי חלק מההצלחה. זה כאב לי מאוד".

אז הנה, אחרי גול כזה - מבישול-על של וואקמה - היום כן עוסקים באיינבינדר. לפי הניידות שלו במגרש, אולי העונה גם ישכיח את העובדה שבשיר השחקן שלו במכבי אוהדיו תהו "מתי תיתן איזה גול?".

"אימנתי אותו בקרית שמונה, יש לו אישיות, בבית"ר היה מנהיג והכוונה שגם כאן הוא יהיה אחד המנהיגים", אמר לי בכר כששאלתי אותו על הסיפתח של איינבינדר. "אני שמח שהוא הגיע, ראו היום את הפוטנציאל שלו, עובד, חכם, מחויב. אני חושב שזה רכש מצוין להפועל באר שבע".

לא רק איינבינדר. בכלל, שחקני באר שבע לא נראו לרגע כמו חלק ממשחק של 12 ביולי. רובם היו חדים מאוד לשלב זה של העונה, ואחרי ה-0:2, אם היו באמת רוצים, היו מפרקים את הונבד בתוך דקות. מול יריבה כזו, בערב כזה, עם ארסנל כזה, לא מסיימים ב-1:2 שברירי. וזו בדיוק הסיבה לכך שבשקלול הכול, אם אתמול היה מבחן, באר שבע נכשלה בו.

כשבכר התיישב מאחורי שולחן הנואמים הפניתי אותו לאמירת ואן דר מאייר לפיה מצא פגמים בבאר שבע.

"נראה בשבוע הבא", אמר, וסינן עוד כמה מילים במצב רוח נקמני. והנה, נרשמה שגיאה טקטית קשה של ההולנדי - לעצבן את בכר האגו-טקטי, ככה, ועוד בחום הזה של יולי? ראה הוזהרת.

orenjos@walla.co.il

דן איינבינדר הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"רכש מצוין להפועל באר שבע". איינבינדר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully