וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומלו ופול: החיבור החלומי בין לוקאקו לפוגבה במנצ'סטר יונייטד

12.7.2017 / 6:30

לוקאקו ממש לא שומר טינה למוריניו, אך הסיבה המרכזית למעברו לשדים האדומים הייתה החברות הקרובה עם הקשר הצרפתי. בלוג הקיץ, והפעם: מיכאל יוכין על מה עומד מאחורי המעבר הגדול בפרמיירליג

צילום מסך

המלפפון: שימו לב לאמין האריט בן ה-20, הכוכב הצרפתי החדש של שאלקה שנרכש מנאנט תמורת 10 מיליון יורו. הוא עשוי להיות התשובה האיזורית האולטימטיבית לעוסמאן דמבלה.

הצנון: המעבר המסתמן של קלצי איהנאצ'ו ללסטר מאכזב. הניגרי בהחלט ראוי להזדמנות הוגנת להוכיח את עצמו במנצ'סטר סיטי.

עוד בבלוג הקיץ:

היחס המזלזל כלפי מאמן בני סכנין ז'אירו סווירסקי
השנה האחרונה באשליית חן עזרא
רק אנחנו מפסידים: המעבר של גידי קאניוק לאוזבקיסטן
שובר את השוק: משמעות הבחירה של אצילי במכבי תל אביב

שחקני מנצ'סטר יונייטד פול פוגבה, רומלו לוקאקו. רויטרס
המהלך הכי גדול בכדורגל העולמי הקיץ. לוקאקו כבר מריץ דחקות עם פוגבה/רויטרס

סיפור של קיץ

המעבר של רומלו לוקאקו למנצ'סטר יונייטד הוא, נכון לעכשיו, הסיפור הגדול ביותר של הקיץ, ויש לו שני היבטים. ראשית – עצם העובדה כי אחד החלוצים הטובים ביותר בעולם, וסקורר מוכח שמכיר את הליגה האנגלית מבפנים, מצטרף לקבוצה עם סגל עשיר שזקוקה בדיוק לשחקן כמוהו הופכת את השדים האדומים למועמדים רציניים מאוד לזכיה באליפות. סוכנויות ההימורים כבר הורידו את היחסים על כך, ויונייטד עקפה את צ'לסי בדירוג הסיכויים. כעת היא שניה רק ליריבה העירונית מנצ'סטר סיטי. שנית, העלילה מאחורי ההחלטה של כל המעורבים מרתקת, כי הרי עד לפני מספר ימים נדמה היה כי הבלגי נמצא בדרכו הבטוחה לשוב לסטמפורד ברידג'. כיצד נרקם המהפך? יש לכך כמה סיבות ששופכות אור על השיקולים של שחקנים בבחירת הקריירה, וגם על שיקולי המועדונים.

חשוב להבין כי היתה זו ברירת מחדל בין לוקאקו לאלבארו מוראטה. החלוץ הספרדי נמצא בשוק אחרי שמאס בישיבה על הספסל בקדנציה השניה בריאל מדריד, ומחירו דומה לזה של הבלגי. לוקאקו היה לכאורה בדרך לצ'לסי, נחשבה יונייטד באופן טבעי לפייבוריטית להחתים את מוראטה. ז'וזה מוריניו מכיר את שניהם מקרוב. הוא זה שהיה שותף להחלטה למכור את לוקאקו מצ'לסי לאברטון בקיץ 2014, והוא גם זה שהעניק למוראטה את הופעת הבכורה בסנטיאגו ברנבאו עוד ב-2010 ושילב אותו לעתים רחוקות על אף שהוא השתייך אז בעיקר לסגל של ריאל מדריד ב'. על פניו, הספרדי אמור לכאורה לרצות לעבוד איתו יותר מאשר הבלגי, אך בפועל המציאות שונה.

מדוע? כי לוקאקו, כך מסתבר, דווקא העריך את העובדה כי מוריניו איפשר לו לעזוב ולשחק על בסיס קבוע, במקום לייבש אותו על הספסל. בזכות המעבר לגודיסון פארק הפך החלוץ לכוכב אמיתי. אז נכון, זה בהחלט יכול היה לקרות גם בסטמפורד ברידג', אבל המנג'ר העדיף אז את דייגו קוסטה, ואי אפשר לומר שההימור הזה לא השתלם. בטווח הארוך, ניתן להגדיר את ההחלטה כטעות מבחינת המועדון, כי צ'לסי קיבלה תמורת לוקאקו 28 מיליון ליש"ט בלבד, וכיום הוא שווה פי שלושה, אבל על המחדל הזה משלמת צ'לסי, ולא מוריניו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הנה משהו משעשע שפוגבה ולוקאקו כבר הספיקו לעשות יחד

כדאי לשים לב לדקויות האלה, כי הפורטוגלי היה ונשאר מאמן לשלוש שנים. גומרים, הולכים. הוא לא מעוניין להותיר אחריו יסודות מוצקים, אלא לזכות בתארים כאן ועכשיו. אם הבעלים מוכן לבזבז על הדרך סכומים לא שפויים ולקנות עבורו את ההצלחה, הרי שזה נהדר. עכשיו הוא סבור, ובצדק רב, כי לוקאקו ישפר מאוד את סיכוייו להביא אליפות בעונה הקרובה. הבלגי מפנים את זה, כי הוא מכיר את המנג'ר מקרוב. "קשה לסרב למוריניו", הוא אמר, כי כאשר מוריניו קורא לך, סימן שהוא מאמין בכך ברגע הנתון, ולא כהשקעה לעתיד. אם הוא ויתר על לוקאקו לפני שלוש שנים, אבל מעוניין בו עכשיו, זהו סימן מובהק להתקדמותו המקצועית של השחקן.

לוקאקו הצהיר גם כי התקשה לסרב למנצ'סטר יונייטד עצמה, וזו אמירה חזקה כאשר האלטרנטיבה היא צ'לסי. מסתבר כי עבור כדורגלנים מסוימים, וייתכן שהם רבים מאוד, המותג של יונייטד תמיד יהיה מושך ונוצץ יותר, ולא משנה כמה כסף ישפוך רומן אברמוביץ'. זוהי כוחה של מסורת אשר נרכשת במשך עשורים, והיא משמעותית יותר מכל פייר פליי פיננסי. בתודעת האוהדים והשחקנים כאחד, מנצ'סטר יונייטד תמיד תהיה גדולה יותר מהמועדונים שקנו הצלחה בעידן המודרני – וזאת למרות שהשדים האדומים מתנהלים ומנוהלים כיום אפילו יותר גרוע מצ'לסי ופוגעים בכדורגל יותר ממנה.

לוקאקו מתפייט כיום: "כאשר שיחקתי מול מנצ'סטר יונייטד ודרכתי באולד טראפורד, הרגשתי כמו ילד. אתה מרגיש את האווירה, וזו פשוט ברכה. אני מחכה בקוצר רוח למשחק הראשון כשחקן יונייטד באיצטדיון הזה. אני באמת נרגש". הוא גם הוסיף: "אני גר במנצ'סטר, ולכן עברתי המון ליד אולד טראפורד בדרכי למרכז העיר. יום אחד אמרתי לאמא שאשחק שם בסופו של דבר. זו היתה התחושה. אי אפשר לא להסיר את העיניים מהאצטדיון הזה".

הנקודה הבולטת כאן היא מקום מגוריו של הבלגי. אם הוא מאושר בביתו, הרצון לעזוב אותו קטן, והוא יעדיף קבוצה שלא מצריכה זאת. לונדון נחשבת לעיר מושכת הרבה יותר, אך מתברר כי עבור אנשים כמו לוקאקו דווקא מנצ'סטר מתאימה יותר. חשוב מכך, זו העיר בה גר אחד החברים הקרובים ביותר שלו, פול פוגבה, וכאן נעוצה כנראה הסיבה החשובה ביותר לתפנית בעלילה.

רומלו לוקאקו שחקן צ'לסי. GettyImages
שכח את הספסול ממוריניו. לוקאקו במדי צ'לסי/GettyImages

העובדה כי השניים מיודדים ידועה, אך מעטים מאוד הכירו את עוצמת הקשר, והוא הוחצנה מאוד בימים האחרונים. בראיון ל-ESPN, סיפרו לוקאקו ופוגבה כי הם מעריצים זה את זה עוד מהיותם ילדים. הצרפתי הודה שהוא עוקב אחרי הבלגי מגיל 13, בעוד אביו של לוקאקו נתקל בביצועים של פוגבה כאשר השניים היו בני 15, וסיפר על כך לבנו בהתלהבות. הם נפגשו באקראי כאשר שניהם ישבו ביציע במשחק בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד בעונת 2011/12, והחיבור היה מיידי. "התחלנו לדבר והחלפנו טלפונים. ידענו שהעונה שלאחר מכן תהיה העונה שלנו. ואכן, פול עבר ליובנטוס והצליח. אני הלכתי בהשאלה לווסט ברומיץ' והתחלתי לשחק בקביעות בפרמיירליג. והנה אנחנו כאן", נזכר לוקאקו.

החברות פרחה גם כאשר הם התגוררו במדינות שונות. מאז שב פוגבה למנצ'סטר בקיץ שעבר, הם נפגשים מספר פעמים בשבוע, מבלים זה בביתו של זה, ויוצאים לאכול ביחד. זה נדיר יחסית עבור שני כוכבים שמעולם לא שיחקו זה עם זה, אבל ברור שיש ביניהם כימיה פנומנלית, והם חלמו על האיחוד במשך שנים. פוגבה לא מסתיר שפעל נמרצות לצירופו של לוקאקו. "אם יש לי אפשרות לדחוף לכך, ברור שאעשה זאת", הוא אומר. השפעתו של הצרפתי חשובה אפילו יותר בהתחשב בעובדה כי הוא שיחק עם מוראטה ביובנטוס ומכיר אותו מקרוב. מוריניו, שמכיר בחשיבות ההרמוניה בחדר ההלבשה, לא יכול היה להתעלם מכך.

תולדות החברות בין פוגבה ולוקאקו בסרטון של שתי דקות

גם עבור לוקאקו היווה החיבור עם חברו שיקול כבד משקל, אולי אפילו מכריע. לכן, כאשר רואים את השניים מתלוצצים מול המצלמות ומראיינים בשקיקה זה את זה, אי אפשר להתעלם מהתחושה שזה הולך להיות חיבור חלומי בין הקשר היקר בהיסטוריה לאחד החלוצים היקרים בהיסטוריה.

כל הצדדים בסיפור הזה הכירו היטב את האלטרנטיבה, ובחרו באופציה המועדפת מבחינתם בעיניים פקוחות. מוריניו אמר לעצמו: "אני מכיר מקרוב את לוקאקו ואת מוראטה, ואני בוחר במודע את לוקאקו". פוגבה אמר לעצמו: "אני מכיר מצוין את לוקאקו ואת מוראטה, ואני בוחר במודע את לוקאקו". לוקאקו אמר לעצמו: "אני מכיר מבפנים את צ'לסי ומכיר את מוריניו, ובוחר במודע את מוריניו". אין ביניהם סודות. כל הקלפים מונחים על השולחן. זה המצב האופטימלי. וזה אומר שהעתיד עשוי להיות ורוד מאוד.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully