וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעידוד הוועד האולימפי: מירי רגב תקים קרן לספורטאים אחרי פרישה

11.7.2017 / 16:35

השרה אימצה את הצעת גילי לוסטיג והורתה על הקמת קרן שתסייע לספורטאים שפרשו וסובלים ממצוקה כלכלית. אחרי שמשרד הספורט הודיע על כך, הוועד האולימפי פרסם הודעת הבהרה מתוקנת

שרת התרבות והספורט מירי רגב. צילום מסך
צעד חשוב. מירי רגב/צילום מסך

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב החליטה היום (שלישי) לאמץ את הצעת מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג ולהורות על הקמת קרן לספורטאי עלית פעילים ולספורטאי עלית שפרשו מפעילות ספורטיבית - כאלה שידם אינה משגת ואשר נמצאים במצוקה כלכלית.

ההחלטה הגיעה בעקבות דיון בועדת החינוך בכנסת בנושא מעמדם של ספורטאים ותיקים והיום שאחרי פרישתם, בו נכח מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי.

בדיון היום (שלישי) השתתפו גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, נטע ריבקין - יו"ר ועדת הספורטאים בהנהלת הוועד האולימפי בישראל ואנסטסיה גלושקוב. את ההצעה להקמת הקרן המיוחדת, כפי שגובשה בוועד האולימפי בישראל הציג בדיון לוסטיג. בוועד האולימפי הישראלי פועלים מאז החזרה מריו בפרויקט של "היום שאחרי".

גילי לוסטיג. קובי אליהו
דחף למהלך. גילי לוסטיג/קובי אליהו

במהלך הדיון נשמעו מקרים של ספורטאי עלית המתקשים להתקיים כלכלית. על פי הסיכום, מנכ"ל משרד התרבות והספורט יגבש את המתווה שיבטיח שהספורטאים והטיפול בהם ייעשה בדיסקרטיות כך שכבודם ומעמדם לא ייפגע. הקרן תפעל בדומה לקרן לאמנים במצוקה במימון משרד התרבות והספורט ובשיתוף עם מפעל הפיס. אמש, במהלך הדיון בועדת הכספים בכנסת הכריזה השרה רגב כי תקציב הקרן לאמנים במצוקה יוכפל השנה.

היום הוציא משרד הספורט הודעה בדבר הקמת הקרן. בהודעה לא צוין כי היוזמה להקמת קרן שכזו הייתה מצד הוועד האולימפי והמנכ"ל העומד בראשו גילי לוסטיג. בוועד האולימפי ראו את הדברים שיצאו ממשרד הספורט ומיד הוציאו הבהרה באשר לחלקו של הוועד האולימפי בהקמת הקרן. בוועד האולימפי ציינו כי ההודעה שלהם לא נועדה להתנגח במישהו, או לייצר קרב גרסאות, אלא אך ורק כדי לדייק את ההודעה של משרד הספורט, וכי כל מה שחשוב ומעניין זה רווחת הספורטאים ולכן הקמת הקרן על ידי השרה זה הדבר החשוב באמת.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה: "ספורטאי העלית של ישראל אשר ייצגו את מדינתנו בתחרויות הבינלאומיות ובאולימפיאדות, ראויים לכל אות והוקרה על הקרבת חייהם האישיים וייצוג מדינת ישראל בגאווה. עלינו להוקיר אותם ולעשות את מירב המאמצים במטרה לאפשר להם לחיות את חייהם בכבוד. מצער אותי לשמוע כי מדינת ישראל לא השכילה לתת להם את הכלים להמשיך ולפעול לקידום וטיפוח הספורט בישראל. אני רואה חשיבות רבה בתכנית האסטרטגית שגובשה על ידי הוועד האולימפי בשיתוף משרד התרבות והספורט לדאגה לעתיד ספורטאי העלית בישראל במהלך פעילותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully