וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשא של השכן אפור יותר: יום המנוחה יצליח להציל את מצב הדשא בווימבלדון?

רוג'ר פדרר התלונן, ז'יל מולר התאכזב וגם ג'יימי מארי הופתע ממצב החול במשטח הירוק, שסבל משמש חזקה וחום. וגם: סיכום הטורניר של דודי סלע וניסיון להבין את השדרוג של דומיניק תים

AP

מערכה 1

זהו, השבוע הראשון בווימבלדון 2017 נגמר. שישה ימי תחרות, 224 משחקי יחידים ויחידות (112 בכל טורניר) ומאות אלפי צופים היו בשבוע הראשון במועדון הטניס של אולד אינגלנד. בצד של הגברים, המדורגים 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 16, 18 ו-24 בטורניר עדיין איתנו וישחקו בשמינית הגמר. אצל הנשים, המדורגות 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 21, 24 ו-27 ישחקו בשמינית.

זה היה שבוע עמוס ואינטנסיבי מאוד שרק היה מבוא לקראת השבוע הקריטי והקליימקס של הטורניר, שיגיע אחרי יום ראשון האמצעי. מזג האוויר בשבוע הראשון היה חם ולח מאוד עם שמש חזקה. משטחי הדשא די רעים ומלאי חול, כנראה בגלל מזג האוויר, וגם רוג'ר פדרר דיבר עליהם במסיבת העיתונאים המשועשעת שקיים אחרי הניצחון מול מישה זברב. "גם אני החלקתי היום פעם אחת", אמר השוויצרי, "לא הרגשתי שהמשטח לא בטוח או משהו, אבל אתה לא רוצה ששחקנים ירגישו כך כי ברגע שאתה מפחד מכך שלא תוכל לנוע באופן חופשי, אז אתה לא יכול לשחק. הדבר האחרון שאנחנו רוצים לראות זה פציעות איומות. יהיה מעניין לראות מה יעשו עם הדשא מחר (היום)".

ז'יל מולר מלוקסמבורג התלונן על איכות הדשא במגרש 18 (מגרש מרכזי יחסית) ואמר: "אולי זה בגלל מזג האוויר החם בשבוע לפני הטורניר, אין לי מושג. הרגשתי שהכדור לא קופץ טוב על המגרש. היה הבדל עצום בין מגרשי האימון למגרש 18". גם ג'יימי מארי, שהודח מטורניר הזוגות ביום שישי, אמר: "המגרשים השנה היו שונים בכך שיכולת לראות איפה אנשים דרכו, זה כאילו איזה ענק היה שם לפני כן. אני משחק כאן כבר הרבה מאוד שנים ומעולם לא ראיתי את המגרשים במצב שלא אומר שהוא גרוע, אבל לא טוב".

בהחלט יהיה מעניין לראות אם מארגני הטורניר יצליחו לעשות איזה נס לקראת יום שני ונראה קצת יותר ירוק בעיניים.

עוד בנושא

ווימבלדון: פדרר מול דימיטרוב בשמינית, דג'וקוביץ' נגד מנארינו
רוג'ר פדרר שבר את שיא הניצחונות בגרנד סלאם: "הקריירה שלי תיגמר בלי מירקה"
דודי סלע: "כשהתחלתי לזוז הרגשתי שהרגליים שלי מאוד כבדות"

מבט מלמעלה על אחד המגרשים בטורניר ווימבלדון. GettyImages
יהיה ירוק יותר? הדשא בווימבלדון/GettyImages

מערכה 2

בגיל 32 דודי סלע הוא טיפוס כן מאוד. הוא אומר ועושה את מה שהוא חושב שנכון ולא אכפת לו מכלום, פרט לאמת שלו. הקלישאה לפיה הוא המבקר הגדול ביותר של עצמו לא יכולה להיות נכונה למישהו כמו שהיא נכונה לגביו. במשחק מול גריגור דימיטרוב, גם בלי הפציעה המציקה במפשעה (שלשמחתו היא כנראה לא רצינית מדי), לא היה לו הרבה סיכוי והוא גם אמר שאפילו אם היה כשיר לחלוטין התוצאה אולי הייתה שונה, אבל הוא עדיין היה מפסיד. דימיטרוב פשוט היה גדול עליו.

גם עם ההפסד הזה, סלע סוגר טורניר מוצלח מאוד בסך הכול. יותר מאשר הכסף והנקודות (שני דברים חשובים מאוד), מה שחשוב זה ההישג המקצועי. הוא הרשים עם ניצחונות קשים מאוד מול שני טניסאים מנוסים וטובים כמו מרסל גרנויירס וכמובן ג'ון איזנר. הוא חזר לנצח בווימבלדון לראשונה מאז 2011 ועשה את זה פעמיים. באול אינגלנד קלאב, אגב, האו רשם את הישג השיא שלו בגרנד סלאם עם שמינית גמר ב-2009. סלע היה צריך לקרוע את התחת כדי להגיע למעמד כמו סיבוב שלישי מול שחקן כל כך חזק, והעובדה שניצח בשני משחקים כאלה קשים נותנת לו המון להמשך הדרך.

כרגע, הוא אומר בבירור שהוא רוצה וינסה להמשיך כמה שהגוף יסחוב. הוא שואב המון עידוד מההצלחה והפריחה של שחקנים ותיקים ממנו שפתאום נמצאים בשיא הקריירה, או לפחות משחקים מעולה, ומאמין שעם הגרלה טובה באחד הגרנד סלאמים הוא בהחלט יכול להשתחל לשלב גבוה, ועדיין יכול לכבוש פסגות חדשות בקריירה. היעד הריאלי שהוא מציב לעצמו הוא תמיד טופ 50 בעולם. אין שום סיבה שלא יהיה שם.

עוד באותו נושא

ווימבלדון: פדרר מול דימיטרוב בשמינית, דג'וקוביץ' נגד מנארינו

לכתבה המלאה
דודי סלע טניסאי ישראלי. רויטרס
עדיין יכול לכבוש פסגות חדשות. דודי סלע/רויטרס

מערכה 3

אם המשחק מול איזנר נתן הזדמנות לראות טכניקת הגשה הכי מושלמת שיכולה להיות ולא הרבה יותר מזה, הרי שבמשחק מול דימיטרוב אפשר היה ליהנות מדברים אחרים. הבולגרי בן ה-26, שמדורג כרגע במקום ה-11 בעולם, משחק בשלב הזה את הטניס הכי טוב ששיחק אי פעם (כך לפי סלע וגם מרכוס בגדאטיס, שחטף ממנו בראש בסיבוב השני).

אם המשחק מול איזנר היה שיעור בהגשות, הפעם זו הייתה שירה בתנועה. דימיטרוב בנוי לתלפיות ואתלט אדיר. הוא גמיש מאוד ומהיר בצורה שלא תיאמן. לא רק שהוא הצליח להגיע לכל כדור של סלע, הוא גם היה מספיק מהיר כדי למקם את עצמו בצורה מושלמת לפני הכדור ולחבוט בו כמו שהוא רוצה. בנוסף ליכולות הפיזיות האדירות שלו, אפשר היה לראות המון כישרון וטכניקה שכנראה היו צריכים לקחת אותו אפילו רחוק משהגיע. פורהנד חזק וכבד מאוד, בקהנד יד אחת מצוין, וולי, סרב ובעיקר החזרות מעולות. בניגוד לאיזנר, שלא הצליח להחזיר אפילו סרבים שניים ולא מהירים מדי, דימיטרוב החזיר את הסרבים של סלע באחוזים מטורפים (93%) וגם החזיר אותם עמוק וטוב, כך שהוא מיד עבר למתקפה.

בסיבוב הבא מחכה לדימיטרוב אחד בשם רוג'ר פדרר, שגם החמיא לבולגרי ואמר שהוא משחק את הטניס הכי טוב שלו כרגע ושהוא מצפה למשחק קשה מאוד. יהיה לדימיטרוב קשה מאוד לנצח את פדרר, במיוחד כיוון שהמשחק הוא במגרש המרכזי ועבור פדרר זה נחשב למשחק "ביתי", אבל גם כי השוויצרי משחק מעולה. מצד שני, אם דימיטרוב רוצה להגיע לגבהים שהכישרון והיכולות שלו צריכים לקחת אותו אליהם, הפתעה מול הגדול מכולם במגרש המרכזי בווימבלדון זה יופי של מקום להתחיל ממנו.

דודי סלע טניסאי ישראלי (מימין) עם גריגור דימיטרוב טניסאי בולגרי. רויטרס
התחנה הבאה - פדרר. גריגור דימיטרוב/רויטרס

מערכה 4

הייתה חבורה מכובדת של עיתונאים באזור ההמתנה ליד חדר ראיונות 2 לפני שסשה זברב הגיע לשם. הגרמני בן ה-20, שניצח 4:6, 4:6, 2:6 את סבסטיאן אופנר המפתיע ועדיין לא שמט מערכה בטורניר, איחר ב-20 דקות. העיתונאים הגרמנים התלחשו ביניהם ולכולם היה ברור שהאיחור הזה נובע מכך שהוא רוצה לראות את סוף המערכה הראשונה והמותחת בין אחיו מישה לפדרר. באופן מפתיע, או שלא, סשה ו-200 הסנטימטר שלו הגיעו ממש דקה אחרי סיום המערכה.

אחד העיתונאים הגרמנים התלונן כל הזמן שמעכבים אותו ביום עמוס ושאין לו זמן לזה. מעניין מה היה אומר על זה אלכסנדר זברב סניור, האבא של שני הטניסאים, שרץ ממגרש מספר 2 למגרש המרכזי כדי להספיק לשני המשחקים בזמן.

מערכה 5

דומיניק תים סיפק משחק מעולה מול ג'ארד דונלדסון האמריקאי ועלה לראשונה בקריירה שלו לשמינית הגמר בווימבלדון, טורניר בו לא הצליח לעבור את הסיבוב השני בשלושת ביקוריו בו. 40 דקות אחרי שנגמר המשחק, תים כבר הסתובב עם כפכפים באזור הראיונות כשהוא מעיין ארוכות בדף הסטטיסטיקה שהוצג לו משל היה צביקה שרף. האוסטרי בן ה-23, שמדורג 8 בעולם, הוא טיפוס מחושב מאוד, מעין מחשב אנושי. הוא גם תמיד לומד ויודע את ההגרלה בגרנד סלאם על בוריה, אפילו באזורים שלא רלוונטיים אליו בכלל.

טניסאי אוסטרי דומיניק תים. רויטרס
מחשב אנושי. דומיניק תים/רויטרס

את השינוי ביכולת שלו על הדשא השנה הוא מסביר בשינוי כללי. "אני חושב שאני שחקן טוב יותר מזה שהייתי בשנה שעברה", הוא אמר, "זה גם משתלם לי על דשא ומביא תוצאות. המשטח הזה הוא שונה מחימר (עליו תים תמיד היה מצוין, ר.פ.). על חימר אני יכול ללכת אחורה בהחזרות והכול, וזה לא אפשרי על דשא. לכן אני כל הזמן מנסה להיות אגרסיבי ולקחת את הכדור מוקדם יותר. הצלחתי לשכלל את כל הנשקים שלי השנה ועל דשא הכול שונה. עונת הדשא היה חלק קטן מאוד מהשנה ולכן קשה לך להתאמן על המשטח הזה יותר מדי ולהכין את עצמך אליו ספציפית".

ביום שני כבר מחכה למומחה החימר (שנתיים ברציפות בחצי גמר רולאן גארוס ושישה תארי ATP על חימר) משחק בדרגת קושי גבוהה בהרבה מול תומאש ברדיך שאוהב מאוד את הדשא. זה יהיה משחק מעניין ובעיקר חזק והתקפי מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully