וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים תפגוש את באיירן מינכן וגלאטסראיי

6.7.2017 / 14:30

אחרי שהגיעה אשתקד עד לחצי גמר, אלופת ישראל הוגרלה לבית ב' יחד עם הגרמנים והטורקים, וגם עם רג'ו אמיליה האיטלקית, פוניבז' מליטא ובודוצ'נוסט ממונטנגרו. הכירו את היריבות

אוהדי הפועל ירושלים. מגד גוזני
צפוי להם חורף חם. אוהדי הפועל ירושלים/מגד גוזני

אחרי שהגיעה בעונה שעברה עד לחצי גמר המפעל, הוגרלה היום (חמישי) אלופת ישראל, הפועל ירושלים, לבית ב' במסגרת הגרלת שלב הבתים ביורוקאפ לעונת 2017/18. האדומים יפגשו את באיירן מינכן (גרמניה), גלאטסראיי (טורקיה), רג'ו אמיליה (איטליה), פוניבז' (ליטא) ובודוצ'נוסט (מונטנגרו).

קבוצתו של דייויד בלאט, דרושאפקה, הוגרלה לבית א' ותפגוש את אוניקס קאזאן (רוסיה), צדביטה זאגרב (קרואטיה), טורינו (איטליה), אנדורה (ספרד) ופריז (צרפת).

ההגרלה המלאה:

בית א': אוניקס קאזאן, דרושאפקה, צדביטה זאגרב, טורינו, אנדורה, פריז
בית ב': באיירן מינכן, גלאטסראיי, הפועל ירושלים, רג'ו אמיליה, פוניבז', בודוצ'נוסט
בית ג': קובאן, אלבה ברלין, ריטאס וילנה, בילבאו, לימוז', פרטיזן בלגרד
בית ד': גראן קנאריה, זניט סנט פטרסבורג, טופאש בורסה, טרנטו, אולם, וילבראן

"בשלב הזה של העונה אין הגרלה טובה או נוחה", אמר המאמן פוטיס קציקאריס. "יתר הקבוצות בבית כמונו, טרם השלימו את בניית הסגל ולכן קשה לחזות מה יקרה. עם זאת יש בבית שלנו כמה שמות אטרקטיביים ואני בטוח שלהאוהדים שלנו צפויה חווית כדורסל משובחת בארנה. המטרה היא קודם כל לעבור את השלב הזה ולהתקדם משם".

שלב הבתים הראשון יורכב מעשרה מחזורים, שייערכו בין ה-11 באוקטובר ל-20 בדצמבר. ארבע קבוצות מכל בית יעלו לשלב הבתים השני, הטופ 16, שיימשך שישה מחזורים, בין ה-3 בינואר ל-7 בפברואר. סדרות רבע הגמר, חצי הגמר והגמר ייערכו בשיטת הטוב מ-3.

seperator

הכירו את היריבות

גלאטסראיי:

את ההבדל בין היורוקאפ של העונה שעברה לזה של העונה הקרובה תחווה הפועל ירושלים כבר בשלב הראשון. עם שובן של הקבוצות הטורקיות למפעל, חוזרת גלאטסראיי - שזכתה בגביע רק לפני שנה. הזיכרון האחרון של הקהל הישראלי מגלאטסראיי אינו רחוק במיוחד: במהלך עונת היורוליג האחרונה היא הביסה את מכבי תל אביב 63:102, וזה היה בערך הישגה היחיד במסגרת הבכירה של היבשת.

גלאטסראיי נמצאת בעיצומה של מהפכה. בשל הירידה חזרה ליורוקאפ, הודיעו ראשיה כי התקציב יקוצץ במחצית, מעשרה מיליון יורו לכדי חמישה מיליון. המאמן ארגין עתמאן עזב בטונים צורמים אחרי חמש שנים והוחלף בידי ארמן קונטר, שאימן את גלא לפני 14 שנים וחוזר מלה מאן.

בגזרת השחקנים רב הנסתר על הגלוי, והחדשות הנשמעות מכיוון הקבוצה נוגעות בעיקר לאלה שעוזבים: אלכס טיוס, סינאן גולר, ג'ון דיבלר, אוסטין דיי וברונו פיטיפלדו עזבו, וגם ולדימיר מיצוב בדרך החוצה. אמיר פרלדז'יץ' צפוי להישאר, ומי יגיע? בינתיים, סמיח ארדן וראיין פירסון הוזכרו כמועמדים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן גלאטסראיי אלכס טיוס. GettyImages
בינתיים רשימת העוזבים גדולה מרשימת המצטרפים. טיוס/GettyImages

באיירן מינכן:

הפרויקט השאפתני של מועדון הפאר הגרמני מעט נתקע בשנתיים האחרונות, ללא הגעה לגמר הפלייאוף ועם שתי הדחות ברבע גמר היורוקאפ, ומנסה לחשב מסלול מחדש. המאמן סשה ג'ורג'ביץ' הנחית את בן ארצו הסרבי, הרכז סטפן יוביץ' שמגיע מהכוכב האדום בלגרד, בכפוף לבדיקות רפואיות שייאלץ לעבור בשל גבו הפגוע.

מאיק צירבס, שהושאל באמצע העונה החולפת לבאיירן ממכבי תל אביב, עשוי להמשיך לעונה נוספת. צלף השלשות בריידון הובס הגיע מאולם, ולדימיר לוצ'יץ', אלכס קינג ואנטון גאבל צפויים להמשיך, וסימן השאלה הגדול ביותר בקבוצה נוגע לניהאד ג'דוביץ', שסבל אשתקד מירידה חדה ביכולתו: בעונת 2015/16 קלע הפורוורד 12.4 נקודות למשחק ביורוליג ו-14.4 ביורוקאפ, והעונה העמיד רק 5.5 בערב.

סטפן יוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
הרכש הבולט. יוביץ'/GettyImages

רג'ו אמיליה:

סגנית אלופת איטליה ב-2015 וב-2016 רוצה לשבור את המחסום האירופי שלה: אשתקד לא השתתפה ביורוקאפ, כמו יתר הקבוצות ממדינתה, ובשנתיים שקדמו לה הודחה - ממש כמו ירושלים בשלב הראשון (2015) והשני (2016).

קבוצתו של המאמן המקומי מסימיליאנו מנטי לא הייתה פעילה במיוחד בשוק הבינלאומי עד עכשיו, והזר הבכיר היחיד שהחתימה הוא מייק מוזר, אקס הפועל חולון. בעונה החולפת שיחקו בה כמה שמות שמוכרים היטב לקהל הישראלי: אקס גליל עליון רימאס קאוקינאס בן ה-40 (שחזר במהלך העונה האחרונה מפרישה), אקס ירושלים וגליל ג'וואד וויליאמס ואקס מכבי ראשון לציון ובני הרצליה ג'וליאן רייט.

שחקן ז'לגיריס קובנה רימאס קאוקינאס. GettyImages
זוכרים אותו? קאוקינאס/GettyImages

לייטקאבליס פוניבז':

בעשור הקודם התרגלנו שהכדורסל הליטאי נשלט בידי ז'לגיריס קובנה וריטאס וילנה, כשגם נפטונאס קלאיפדה מנסה להפוך את ראש החץ למשולש, אבל העונה חל שינוי: לייטקאבליס פוניבז' עקפה את האלטרנטיבות והגיעה לגמר הפלייאוף ולגמר הגביע, כשהיא עוברת שלב אחד גם ביורוקאפ.

המאמן שהוביל את פוניבז' להצלחה, קאזיס מקסוויטיס, עבר לנפטונאס, ולייטקאבליס עדיין לא ביצעה שום החתמה לקראת העונה הקרובה. אשתקד שיחקו בשורותיה התאומים הוותיקים קשישטוף ודאריוש לברינוביץ'.

האחים קשישטוף, דריוש לברינוביץ'. GettyImages
התאומים ימשיכו? האחים לברינוביץ'/GettyImages

בודוצ'נוסט פודגוריצה:

11 עונות קיימת הליגה המונטנגרית, ובודוצ'נוסט זכתה באליפות בכל אחת ואחת מהן. ביורוקאפ חייה מעט יותר קשים: בשנתיים האחרונות היא לא עברה שלב, ואשתקד הפסידה בכל שמונת משחקיה.

המאמן הוותיק אלכסנדר דז'יקיץ' הגיע מפרטיזן בלגרד, ובקבוצה הוחתמו שני גארדים אמריקאים - קייל גיבסון ואקס הפועל חולון ג'יי.אר ריינולדס. סואד סהוביץ' הוא הקפטן של בודוצ'נוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully