וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות שם כשזה קורה: הצ'אנס החד פעמי שמחכה לכספי בווריירס

5.7.2017 / 9:30

בזכות סגנון ואופי מתאימים, בזכות מאמן שאוהב להשתמש גם בשחקנים מקצה הספסל ובזכות היכולת לשחק בכמה עמדות, כספי יכול להפוך את ההזדמנות בגולדן סטייט לחוויה לא רק בתור צופה מהצד. רביץ על האתגר העצום והמודל לחיקוי שיעזור לו לצלוח אותו

צילום: אבי כהן עריכה: ניב מעוז

עומרי כספי הרוויח את ההזדמנות לשחק בגולדן סטייט. בשמונה העונות שלו בליגה הטובה בעולם הוא הוכיח שהוא שחקן NBA מן המניין, כשגם בתקופות הפחות טובות שלו, כמו בעונה שעברה, היה לו תפקיד בקבוצות שלו. בעונה הלפני אחרונה כספי נראה כמו שחקן משלים איכותי מאוד כשהוא מוצא את עצמו בסיטואציה טובה עבורו. זו היכולת שהוא ינסה לשחזר בקבוצה שהיא לא רק הטובה ביותר בעולם, אלא גם המהנה ביותר לשחק בה.

גולדן סטייט בחרה בכספי. ניתן להניח שעשרות שחקנים חופשיים כרגע היו קופצים על ההזדמנות לקחת חלק במה שעשויה להיות הקבוצה הטובה ביותר אי פעם. אני מאמין שכמעט כל שחקן שיודע שלא יקבל חוזה גדול היה מוכן לוותר על כסף ועל דקות משחק כדי להגיע לאוקלנד ולגעת בהיסטוריה. מאט בארנס, למשל, כנראה לא יחזור לקבוצה בה שיחק בחודשים האחרונים של העונה שעברה, למרות שהוא היה רוצה.

אנשי הווריירס ראו בכספי משהו שמתאים להם מבחינת אופי וסגנון, וניתן להבין למה. כספי עושה מה שבגולדן סטייט רוצים מכל השחקנים שלהם, הכוכבים ושחקני המשנה: הוא אוהב לרוץ, הוא נע ללא כדור, הוא קולע באחוזים סבירים שלשות חופשיות (כ-40 אחוזים בשנים האחרונות), הוא שומר על שטף המשחק, הוא מסוגל לשמור על כמה עמדות ולקבל שחקני חוץ מכל הסוגים בחילופים אוטומטיים. הוא גם נחשב לשחקן עם השפעה טובה בחדר ההלבשה, כזה שיביא אנרגיות בימים בהם לכוכבים אין כוח לעוד משחק בק-טו-בק באמצע מסע חוץ.

עוד בנושא

עומרי כספי יחתום לעונה אחת בגולדן סטייט תמורת חוזה מינימום
שמעון כספי לוואלה! ספורט: "זו התשובה לכל מי שפקפק בעומרי"
בארצות הברית משבחים את ההחתמה: "הנחישות שלו מדבקת"
יותר גדול מבניון? דרגו את ההעברות הישראליות הגדולות אי פעם
הדו קרב מול סטף קרי: בחזרה למשחק הגדול בקריירה של כספי

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול אנדרה איגודלה שחקן גולדן סטייט ווריורס. GettyImages
לא יהיה פשוט להשתחל לרוטציה. כספי מול איגודלה/GettyImages

עוד לפני הכוכבים הקבוצתיים שהוא ישחק לידם, היתרון הכי גדול עבור כספי הוא המאמן שהוא יפגוש בגולדן סטייט. סטיב קר אוהב רוטציות רחבות ונותן הזדמנויות להרבה מאוד שחקנים. בשנה שעברה הרוטציה הקבועה שלו כללה 11 שחקנים, שכולם קיבלו דקות משמעותיות ותפקיד אמיתי בדקות האלה. גם שחקנים שלא נכללו ברוטציה הקבועה, כמו ג'יימס מייקל מקאדו וקיוון לוני, קיבלו הזדמנויות רבות במהלך העונה, מקאדו קיבל הזדמנויות גם בפלייאוף, אפילו במהלך הגמר.

אך המקום של כספי ברוטציה הקבועה של קר רחוק מלהיות מובטח. הסגל של גולדן סטייט רחב מהנדמה. פרט לארבעת הגדולים, יש את הוותיקים אנדרה איגודלה, שון ליבינגסטון ודייויד ווסט שיקבלו את הדקות שלהם, יש את שחקן השנייה פט מקו שהפך לשחקן משמעותי יותר בפלייאוף, יש את הרוקי ג'ורדן בל שעשוי לתפקד כסנטר השלישי ויש את לוני שמכיר את המערכת ואולי ימשיך לקבל הזדמנויות למרות שלא הוכיח שיש לו מספיק מה לתרום.

בנוסף, לא מעט שחקנים משנה שעברה עוד עשויים לחזור. כרגע לא ברור מה התוכניות של הווריירס לגבי זאזה פאצ'וליה, ג'בייל מגי, איאן קלארק, בארנס ומקאדו. ומעבר לכל זה, יש לג'נרל מנג'ר בוב מאיירס עדיין את ה-MLE של כחמישה מליון דולר בו יוכל להשתמש כדי להביא שחקן משמעותי נוסף. לא בטוח שהוא יעשה את זה, גולדן סטייט גם ככה תשלם מס משמעותי העונה ובכל אחת מהשנים הבאות, בהחלט יכול להיות שמאיירס ירגיש שמה שיש לו מספיק לעכשיו וישמור את אופציית החיזוק להמשך העונה. עבור כספי, כמובן, זה יהיה עדיף.

עוד באותו נושא

עומרי כספי סיכם לעונה אחת בגולדן סטייט ווריירס

לכתבה המלאה
עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס עם סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
אז איך זה לשחק לצד השחקנים הטובים בעולם? כספי עם קרי/GettyImages

הפסקה הקודמת כללה שחקנים שמשחקים בכל חמש העמדות, כי עמדות הן כמעט חסרות משמעות בגולדן סטייט. על הנייר כספי ישמש בעיקר כסטרץ' 4, אך הוא יוכל לקחת חלק בהרכבים מסוגים שונים מאוד, כולל הרכבים נמוכים עם דריימונד גרין ואולי אפילו קווין דוראנט כסנטר. היתרון של כספי הוא הגמישות שהוא מספק בזכות השילוב של גובה וזריזות, הוא שיחק במהלך קריירת ה-NBA בעמדות 2-4 ובעולם של הווריירס ניתן אפילו לדמיין אותו משחק מדי פעם כחצי סנטר בהרכבים נמוכים מאוד.

גם אם לא יהיה פשוט להיכנס לרוטציה כשהסגל של גולדן סטייט יושלם, מה שבטוח זה שאצל קר הזדמנות תהיה לכספי. מי שהוא יוכל ללמוד ממנו זה איאן קלארק. הגארד הסולידי היה שחקן שולי ברוטציה של הווריירס לפני שנתיים, אך לעונה שעברה הגיע מוכן מהרגע הראשון ונראה מצוין כבר בתקופת ההכנה. הוא קלע את השלשות שלו, למד לנוע מאוד בחוכמה ללא כדור, עבד קשה בהגנה ולא לקח מה שלא נתנו לו. זה הספיק כדי להפוך אותו לשחקן קבוע בהרכבי הרבע השני והרביעי, קר המשיך לתת בו אמון ממש עד הרגע האחרון, עד המשחק האחרון של הגמר בו הידק את הרוטציה לראשונה בעונה והשאיר אותו מחוץ לה.

שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, איאן קלארק. AP
ככה עושים זאת נכון. איאן קלארק מקבל צ'פחה מדוראנט/AP

כספי ביכולת של לפני שנתיים, אצל ג'ורג' קארל בסקרמנטו, יוכל להיות גרסת הפורוורד של איאן קלארק. בעונה הרגילה אמורות להיות לו דקות גם אם לא ימצא דרך לרוטציה הקבועה. קר אמור להיות זהיר מאוד לגבי הדקות של איגודלה ולתת לו מנוחות רבות, גם הכוכבים יקבלו את המנוחות שלהם וכספי עשוי להיות תוכנית הגיבוי הראשונה למקרה שדריימונד גרין או קווין דוראנט (שהחמיץ 20 משחקים בעונה שעברה) נעדרים. קר מעדיף להכניס במצבים כאלה לחמישייה שחקן מחוץ לרוטציה כדי לא לבלגן את הדקות, אם כספי לא יהיה ברוטציה הוא יוכל להיות השחקן הזה.

כספי הרוויח חוויה שבודדים זוכים לה. הוא ישחק לצד סטף קרי, קליי תומפסון, קווין דוראנט ודריימונד גרין, הוא ישחק באחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה, הוא ייקח חלק בכדורסל מרהיב שלא בטוח שאי פעם ישוחזר, הוא כמעט בוודאות ישחק בפלייאוף (אם לא כחלק מהרוטציה אז בדקות הגארבג' טיים הארוכות שיש במשחקים של גולדן סטייט). השאלה שכרגע פתוחה היא אם זו תהיה רק חוויה, או גם חוויה שיש לו בה חלק עם משמעות. יש לו את היכולת לכך וגם תהיה לו הזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully