וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הכמות, לא האיכות: סיכום הימים האחרונים בשוק ההחתמות ב-NBA

4.7.2017 / 15:30

מילסאפ יחנוך וישפר את יוקיץ' ושאר צעירי דנבר, גלינארי יחזיר את הקליפרס לרלוונטיות, טאקר ייתן לרוקטס את הקשיחות הנדרשת. אסף רביץ על המהלכים הבולטים בשוק ה-NBA, שהופכים את המערב לא רק לאיכותי במיוחד, אלא גם לעמוק ביותר

עריכה: מתן חדד

לאחר הטריידים הגדולים בשבועיים שלפני כן והבליץ של השעות הראשונות של הראשון ליולי, הימים הבאים של תחילת מועד ההחתמות היו רגועים מהצפוי. קרו הרבה דברים, אבל לא בקצב של שנה שעברה ולא בסדרי הגודל של החוזים שנחתמו מוקדם מאוד אז. כרגע, עושה רושם שכולם מחכים להחלטה של גורדון הייוורד האם לחתום בבוסטון, במיאמי או להישאר ביוטה, ואז כל שאר הדברים יוכלו להתארגן בהתאם. הנה סיכום הדברים המרכזיים שקרו בימים האחרונים.

עוד בנושא:

בכורה מבטיחה לפולץ וטייטום בליגת הקיץ, טי ג'יי ליף ממשיך להצטיין
לאורי נשאר בטורונטו, מילסאפ עובר לדנבר, כרמלו ליוסטון או קליבלנד?
דיווח: "לברון ג'יימס לא מנסה לגייס לקליבלנד שחקנים חופשיים"

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס, מול פול מילסאפ, אטלנטה הוקס. AP
חיזוק אדיר. מילסאפ עם יוקיץ'/AP

פול מילסאפ בדנבר

הנה עוד קבוצה מסקרנת ששווה פלייאוף נבנית במערב. השחקן האידיאלי לצד ניקולה יוקיץ' הוא שחקן שקולע מבחוץ ומהווה מטריה אווירית בהגנה, מישהו כמו סרג' איבקה. אבל מילסאפ הוא שחקן טוב ושלם יותר מאיבקה ודי בשקט הוא גם אחד משחקני הפנים ההגנתיים הטובים בליגה בשנים האחרונות, כזה שיכול לשמור על סוגים שונים של שחקנים, לנהל את ההגנה הקבוצתית וכשאין לידו חוסם בכיר לקחת על עצמו גם את התחום הזה. הוא בטח עדיף על אופציית קווין לאב, שהשילוב שלו עם יוקיץ' היה יוצר את ההגנה החלשה בליגה וכדי להביא אותו בטרייד דנבר הייתה צריכה לוותר על שחקנים טובים. זה רכש אדיר לנאגטס, שיהפוך את מאבקי הפלייאוף במערב העונה למיוחדים.

מילסאפ בן 32, מה שאומר שהוא יהיה בדעיכה כשהצעירים הבכירים של דנבר – יוקיץ', ג'מאל מארי וגארי האריס, יגיעו לשנות השיא שלהם. אבל הוא יאפשר להם לגדול ולצבור ניסיון פלייאוף ואולי אפילו ילמד את יוקיץ' קצת הגנה. יהיה מעניין לבדוק אם מייק מאלון בונה על מארי כפוינט גארד, מה שיאפשר לו לשחק לצד האריס. עם שני גבוהים עושי משחק כמו מילסאפ ויוקיץ', הרבה יותר קל לשלב בעמדת הרכז שחקן צעיר שהעמדה פחות טבעית לו.

עוד באותו נושא

דוראנט סיכם על הארכת חוזה בווריירס, גלינארי בדרך לקליפרס

לכתבה המלאה
קייל לאורי, טורונטו ראפטורס, מאוכזב. AP
אי אפשר לפרק קבוצה שמנצחת כל כך הרבה. לאורי/AP

טורונטו שומרת על הכוכבים

הקנדים בנו קבוצת עונה רגילה טובה וקבוצת פלייאוף בינונית פלוס, ונראה שמסאי יוג'ירי החליט שזה מספיק טוב כדי לשמור על הקיים. יוג'ירי הגיע לקיץ בידיעה שהשארת קייל לאורי וסרג' איבקה תהפוך את טורונטו לקבוצה שמשלמת מס מותרות באופן קבוע ואין לה יכולת להתחזק באופן משמעותי. הוא ינסה עכשיו להיפטר לפחות מאחד משני החוזים הדי גדולים ודי מיותרים של הקבוצה – של דמארה קארול או יונאס ולנצ'יונאס, כדי להימנע מתשלומים מוגזמים. זה לא יהיה קל כי קארול נראה גמור בעונה האחרונה ומשום שוולנצ'יונאס בחר זמן גרוע להיות סנטר כבד. הוא כנראה יצטרך לצרף את אחד הצעירים שיש לו בסגל כדי לשכנע קבוצה אחרת לספוג את אחד החוזים האלה.

הצעירים הם גם התקווה המרכזית של טורונטו לשיפור. נורמן פאוול הוא שחקן כנף עם מספיק יכולות כדי לקבל הזדמנות רצינית בחמישייה העונה, ג'ייקוב פלטל עשוי להיות סנטר שבנוי טוב יותר מוולנצ'יונאס לעידן החדש, בין לוקאס נוגיירה ופסקל סיאקם יכול להתפתח מחליף הגנתי ראוי לגבוהים ואם הרוקי או ג'י אנונובי יהיה בריא אולי גם הוא יצטרף לרשימת הפוטנציאלים. דרך נוספת לשיפור, שהופתעתי שלא נראה שיוג'ירי שקל הקיץ, היא החלפת מאמן. לאורי ודמאר דרוזן זקוקים לשיטה התקפית שתביא לידי ביטוי את היכולות שלהם גם בפלייאוף, ולא בטוח שלדווין קייסי יש את הפתרונות בתחום. בכל מקרה, קבוצה של יותר מ-50 ניצחונות במזרח נמצאת במרחק מעבר של לברון ג'יימס למערב וקצת מזל מהגמר, וזה לא משהו שהראפטורס היו יכולים להרשות לעצמם לפרק.

אנדרה איגודלה, גולדן סטייט ווריירס. AP
אול אין. איגודלה/AP

גולדן סטייט מוכנה לשלם הרבה מיסים כדי להשאיר את הוותיקים

קווין דוראנט נתן הנחה משמעותית מהצפוי העונה, אך גם איתה גולדן סטייט תשלם די הרבה מס מותרות לאחר ההחתמה מחדש של אנדרה איגודלה ושון ליבינגסטון על חוזים גבוהים שלא מאוד רחוקים מערך השוק שלהם. ההנחה של KD כנראה תיגמר בקיץ הבא, בו הוא יחתום על חוזה בסדר גודל דומה לזה של סטף קרי, שנה לאחר מכן קליי תומפסון יקבל העלאה משמעותית ושנה לאחר מכן דריימונד גרין.

בוב מאיירס ארגן את החוזים כך שבעוד שנתיים איגודלה ירוויח פחות והחוזה של ליבינגסטון יהיה מובטח חלקית, אך מדובר בכסף קטן ביחס לסך ההוצאות על משכורות ומיסים שיכול להגיע לאיזור ה-300 מיליון דולר עוד שנתיים. המסר הברור של בעלי הבית הקיץ הוא שהם מוכנים לשלם את הסכומים האלה, בין היתר כי הם בונים על כך שהרווחים יהיו הרבה יותר גדולים. אם גולדן סטייט אכן תגיע לסכומים האלה ותיעזר בכך כדי ליצור שושלת שתיקח אליפויות מרובות, זה יהיה הכישלון הגדול ביותר של תקרת המס הרכה והמיסוי הפרוגרסיבי, שעד כה דווקא הצליחה להרתיע את רוב הקבוצות.

פי ג'יי טאקר, טורונטו ראפטורס. GettyImages
עוד פיסה חשובה. פי ג'יי טאקר/GettyImages

יוסטון סוגרת פינות ובונה סגל מרשים

דריל מורי נשאר עם מעט מאוד מרחב תמרון לאחר הטרייד על כריס פול, בו ויתר, בין היתר, על שני הצעירים המבטיחים ביותר שלו ועל בחירת הסיבוב הראשון הקרובה שלו. אז הוא דאג להשאיר את ננה והשתמש ב-MLE כדי להחתים את פי ג'יי טאקר, שהיה היחיד בטורונטו שהוכיח בפלייאוף האחרון שניתן לצאת איתו למלחמה מול שחקני הכנף ההתקפיים המובילים. טאקר ייתן למייק ד'אנטוני אופציה להרכב נמוך עם שני פורוורדים הגנתיים (לצד טרבור אריזה). ננה, טאקר ואריק גורדון יוצרים ספסל איכותי שמשלים בדיוק את העמדות הנדרשות, ושמונה שחקנים שניתן לתת להם דקות משמעותיות בפלייאוף.

כרמלו אנתוני, ניו יורק ניקס. AP
שוב סחורה מבוקשת. כרמלו/AP

כרמלו אנתוני הופך לשם חם

הנה בשורה טובה לניקס: אחרי הטריידים על ג'ימי באטלר ופול ג'ורג', מלו נשאר השם הגדול ביותר שפנוי לטרייד. הקבוצות שפספסו את שני שחקני הכנף האיכותיים עובדות כרגע על שכנוע עצמי שבסיטואציה הנכונה אנתוני יכול להיות שחקן כנף ו/או סטרץ' 4 איכותי לקבוצה שחושבת בגדול. זה לא עד כדי כך מופרך, הוא הראה בנבחרת ארה"ב שהוא יודע לקחת תפקיד משני בהתקפה ועדיין להשיג הרבה נקודות, והיו ימים בהם הוא גם עבד בהגנה. יוסטון הוזכרה בהקשר שלו אבל קשה לראות איך זה קורה, גם קליבלנד הוזכרה וגם כאן כדי שמלו יגיע הם כנראה יצטרכו לוותר על אחד משני שחקני הפנים שלהם – קווין לאב או טריסטן תומפסון. בוסטון היא עוד מועמדת טבעית, אך אם היא תחתים את גורדון הייוורד יהיה לה קשה לגייס מספיק חוזים כדי להפוך את הטרייד לחוקי. בניקס כנראה יחכו עד שיבינו מי מקבל ההחלטות המרכזי בקבוצה, ויכול להיות שלחכות זה הדבר הטוב ביותר עבורם כרגע.

דנילו גלינארי, דנבר נאגטס, מול דיאנדרה ג'ורדן, לוס אנג'לס קליפרס. AP
תוספת כוח משמעותית. גלינארי מול דיאנדרה ג'ורדן/AP

דנילו גלינארי בדרך לקליפרס

דוק ריברס כנראה הצליח להביא לקליפרס שחקן כנף אידיאלי עבורו, לשם כך נוצר טרייד משולש שמעורבת בו אטלנטה שתיקח על עצמה את החוזה של ג'מאל קרופורד ובתמורה תקבל בחירת סיבוב ראשון. עם גלינארי, הגרסה הנוכחית של הקליפרס לא נראית רע כל כך. חמישייה של פטריק בברלי, אוסטין ריברס, גלינארי, בלייק גריפין ודיאנדרה ג'ורדן, עם לו וויליאמס כמחליף בכיר לצד סם דקר ומונטרזל הארל, זה סגל שיש לו פוטנציאל למשהו, ולא בטוח שריברס סיים לעבוד הקיץ. הקליפרס לא יהיו מועמדים לצמרת הגבוהה במערב, אבל בלייק בריא שמקבל את הבמה כפוינט פורוורד יכול להפוך את החבורה הזאת לטובה יותר ממה שאפשר לצפות במבט ראשון.

ג'יי ג'יי רדיק, לוס אנג'לס קליפרס. AP
פילי במסר. ג'יי ג'יי רדיק/AP

אורך החוזים לא פחות חשוב מהגודל שלהם

פילדלפיה החתימה את ג'יי ג'יי רדיק ואמיר ג'ונסון על חוזים גבוהים מאוד, אבל רק לעונה אחת. טום ת'יבודו הביא את טאג' גיבסון למינסוטה בחוזה גבוה לשנתיים. לאחר שמסיימים את רשימת הבכירים המורחבת, שאר השחקנים כנראה יצטרכו להתפשר או על גודל החוזים או על האורך שלהם. רדיק לא שווה 23 מיליון דולר לשנה, אבל בחוזה לעונה בודדת יש יתרונות חשובים לכמה קבוצות. פילדלפיה השתמשה במקום הפנוי שלה כדי להביא ותיקים עם השפעה חיובית על חדר ההלבשה, ושלחה מסר שהיא מסמנת את קיץ 2018, בו לרוב הקבוצות לא יהיה מקום מתחת לתקרה, כקיץ בו היא מתכננת לפעול בשוק החופשי. את רדיק היא תוכל להחתים על חוזה ארוך ונמוך יותר. ת'יבודו הביא את גיבסון לא רק כי הוא אוהב אותו ושחקנים מסוגו, אלא גם כי החוזה שלו יסתיים בקיץ בו קארל אנתוני טאונס וג'ימי באטלר יוכלו לקבל חוזים הרבה יותר גבוהים. קבוצות מחושבות יותר הקיץ, מה שמותיר עדיין הרבה שחקנים פנויים שלא קיבלו הצעות מוגזמות כמו בקיץ שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully