וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבן ספאחיה: "אני זה שמקבל את ההחלטות במכבי תל אביב"

2.7.2017 / 15:35

הצהובים הציגו במסע"ת את המאמן החדש יחד עם עוזריו: "מכבי תל אביב היא אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הכדורסל האירופי, משמעות הצבע הצהוב היא ניצחון". גל מקל הוצע לגראן קנאריה

ברני ארדוב

אחרי עונה מאכזבת במיוחד, מכבי תל אביב שינתה את פניה בקיץ עם צוות מקצועי חדש לחלוטין. אחרי שנבן ספאחיה נחת בישראל, הצהובים הודיעו ביום שישי גם על מינויו של טל בורשטיין שחקן העבר לעוזר השני של ספאחיה יחד עם גיא גודס והיום השלושה ערכו מסיבת עיתונאים שבה הוצג הצוות המקצועי החדש.

בתוך גל הקאמבקים, גל מקל עשוי להיפרד ממכבי תל אביב. לוואלה! ספורט נודע כי הצהובים הציעו אותו לגראן קנאריה הספרדית ולא מעט גורמים לא מעוניינים שימשיך במועדון.

עוד בנושא:

באביב אתה תשוב בחזרה: על תופעת המאמנים החוזרים למכבי תל אביב
מכבי שוב תהיה מכבי: את מי הצהובים באמת צריכים להחזיר?
טייריס רייס סגר עקרונית במכבי תל אביב, כרם משעור על סף סיכום

נבן ספאחיה עם גיא גודס טל בורשטיין. ברני ארדוב
עידן חדש. נבן ספאחיה עם טל בורשטיין וגיא גודס/ברני ארדוב

נבן ספאחיה פתח ואמר: "שלום לכולם. אני מתרגש מאוד לראות את כולכם ולחזור. חזרתי הביתה, אני רואה את תל אביב כבית. הזמן חלף, אבל אני שמח לחזור מאוד לחזור לכאן. צפיתי במכבי ביורוליג, פחות בליגה. אני מוכן, יש איתי עוזרים שיודעים הרבה על הליגה. לגבי שינוים, יהיו הרבה. בשנים האחרונות מכבי לא הצליחה למרות שהיו מאמנים טובים על הספסל. כעת אני הגעתי".

על הגעתו של ג'ון דיברתולומיאו למועדון: "למועדון הזה יש מבנה. ניקולה מכהן כג'נרל מנג'ר, ואני מאמן ראשי. בסופו של דבר, אני הוא מי שיחליט את ההחלטות. ההחלטה להביא את ג'ון דיברתולמיאו הייתה שלי וכך ההחלטות ימשיכו להתקבל".

ספאחיה הוסיף: "מאמן פעם אחת, מאמן כל החיים. הייתי עוזר מאמן ב-NBA, אבל להיות מאמן מכבי תל אביב, אחת מהקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הכדורסל האירופי, זה הישג גדול. החלטתי לחזור לתל אביב למרות שזה יכול להיות "כאב ראש". הרגשתי שאני מוכרח לעשות זאת".

על השחקנים שהצטרפו: "הגעתי כדי לפתוח דף חדש. חלק מהשחקנים סיימו את חוזיהם, ואני מתרכז בשחקנים שעדיין אצלנו, אותם ננתח לעומק. אנחנו לא בלחץ. העבודה שלי באטלנטה עזרה לי כדי להבין טוב יותר את התפקיד שלי ואת הצורה הנכונה שבה צריך לעבוד".

"משמעותו של הצבע הצהוב הוא ניצחון. הליגה בישראל היא הלחם והחמאה, ולא משנה מה יקרה, צריך לנסות להשיג את האליפות והגביע. אירופה היא סיפור אחר. אני לא יכול להבטיח שנגיע לפיינל פור, אבל אנחנו ננסה להגיע לפחות לפלייאוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טל בורשטיין עם גיא גודס מכבי תל אביב עם נבן ספאחיה. ברני ארדוב
הצוות המקצועי החדש/ברני ארדוב

גיא גודס עוזר המאמן: "זו לא פעם ראשונה שאני יושב פה. הייתי בהרבה צוותים במכבי תל אביב, ואני שמח להיות שותף של נבן. עברו שנתיים מאז שהייתי פה. תמיד הלכתי לפי השכל ולא לפי רגשות. זה מיוחד בשבילי להיות במועדון כזה, בהיכל שבו אני מתנוסס על הרבה קירות. אני מקווה שתהיה לכולנו שנה טובה. העבר נשאר בעבר והיום אנחנו בסיטואציה שונה. הבנייה היא שונה לבנייה שהייתה כשאני הייתי פה. האנשים שמנהלים את מכבי כל השנים בחרו לזוז הצידה ולתת הזדמנות לאנשים אחרים. אנחנו ננסה לעשות זאת בצורה הכי טובה שיש".

"נבן התקשר אליי ושאל האם אהיה מוכן להיות עוזר המאמן שלו. בגלל שאנחנו חברים טובים כבר 12 שנה, בסופו של דבר הלכתי איתו. דברים השתנו, ורואים את זה בשטח. העניינים מתנהלים היום בצורה שבה כולנו יושבים ודנים ומחליטים את ההחלטות הכי טובות כדי להביא את מכבי לאן שהיא צריכה להגיע. בסופו של דבר נבן הוא המאמן, והוא צריך לקחת את ההחלטה שהוא שלם איתה".

גודס: "אחרי שנתיים שהייתי בררן בהחלטות שלי, הבנתי שיש מציאות שונה בשוק ואי אפשר להתכחש לכך. לפעמים צריך לקבל החלטה מהשכל ולא מהרגש והחלטתי ללכת לכיוון של להיות עוזר מאמן במכבי".

טל בורשטיין עם גיא גודס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שני העוזרים החדשים. גודס ובורשטיין/ברני ארדוב

טל בורשטיין שירשום בכורה כעוזר מאמן אמר: "זה בהחלט מרגש. זו חזרה הביתה, הפעם מאחורי הקלעים. אני בטוח שיש לי הרבה מה ללמוד אבל גם לא מעט ללמוד מהניסיון ומההבנה שלי כשחקן. מצפה לי המון עבודה ולמידה באופן אישי אבל אני בהחלט מצפה לזה".

"ראיתי מהצד כמו כל אוהד מכבי וחובב ספורט. איך הולכים לשקם את המועדון? צריכה להיות עבודה משותפת של כל הצוות. צריך להחזיר את המועדון לשנים הטובות שלו. מקצועיות, אופי וכימיה בין שחקנים לצוות אימון זה דברים שהולכים יחד, שנקראים קבוצה".

נבן ספאחיה עם גיא גודס טל בורשטיין. ברני ארדוב
חזר למקום מוכר. גיא גודס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully