וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשא של הסוכן: מי פייבוריט בווימבלדון? גם הסוכנויות מבולבלות

1.7.2017 / 14:00

כבר הרבה זמן לא היה טורניר גרנד סלאם שנראה כל כך פתוח לפני שהחל וגם בסוכנויות ההימורים מבולבלים. מי ייקח את הגביע והצ'ק? כל מה שצריך לדעת על פדרר, נדאל, מארי ודג'וקוביץ' לקראת הטורניר

אוהדי טניס בריטים מעודדים את אנדי מארי. רויטרס
מארי עם הגביע בשנה שעברה/רויטרס

גם ותיקי ווימבלדון מתקשים ודאי לזכור טורניר פתוח כל כך כמו זה שיתחיל ביום שני. סוכנויות ההימורים לא ידעו עם מי ללכת והעניקו יחסים גבוהים מאוד בשבועות האחרונים. בימים האחרונים, הם הלכו חזק על רוג'ר פדרר והורידו את יחס הזכייה שלו ל-3 בלבד (בוויליאם היל), כשאחריו אנדי מארי (5), רפאל נדאל (7) ונובאק דג'וקוביץ' (7). לא רק בנשים, אלא גם בצד של הגברים קשה מאוד לדעת מי יזכה בתואר. לא זו בלבד שקשה לדעת מי יזכה, אלא שבווימבלדון ישחקו גם על המקום הראשון בעולם כשכל אחד מארבעת הראשונים (מארי, נדאל, ואוורינקה ודג'וקוביץ') יכול לסיים את הטורניר בפסגרת הדירוג העולמי. לכן, ניסינו לעשות לכם סדר ולבדוק איך כל אחד מהכוכבים מגיע לגרנד סלאם השלישי של השנה.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
איך הוא ירגיש? מארי/רויטרס

אנדי מארי - 1 בעולם

אנדי מארי חלם ורצה מאוד להיות מקום ראשון בעולם, בשביל זה הוא התיש את עצמו בשנה שעברה ושיחק באינספור טורנירים. ב-2017 מארי גילה שיש לכך מחיר והוא משלם אותו השנה

על פניו, כשנובאק דג'וקוביץ' מגמגם, רוג'ר פדרר נמצא חודש לפני יום הולדת 36 ורפאל נדאל מגיע אחרי רגע שיא בקריירה, אלוף השנה שעברה והמדורג ראשון בעולם היה אמור להיות הפייבוריט הבכיר לזכייה. אלא שלא כך. אפילו רחוק מאוד מכך. אנדי מארי חלם ורצה מאוד להיות מקום ראשון בעולם, בשביל זה הוא התיש את עצמו בשנה שעברה ושיחק באינספור טורנירים. ב-2017 מארי גילה שיש לכך מחיר והוא משלם אותו השנה.

הבריטי, אלוף ווימבלדון פעמיים (2013 ו-2016), זכה השנה רק בטורניר אחד וזה קרה בדובאי, שם המדורג הבכיר ביותר שניצח היה לוקא פוי שדורג אז במקום ה-15 בעולם. על החימר הוא לא הרשים עד רולאן גארוס, שם הגיע עד לחצי הגמר והיה נראה שהוא רק מחכה למשטחי הדשא האהובים עליו כדי לחזור לעצמו. אלא שאז הגיע הטורניר המועדף עליו בקווינס, בו זכה חמש פעמים בעבר, וגם שם הוא הודח כבר במשחק הראשון עם הפסד לג'ורדן תומפסון (90 בעולם). בנוסף לכל אלה, מארי גם סובל מפציעה טורדנית בשבועות האחרונים ולא ברור איך הוא יוכל להתמודד במשחקים קשים ופיזיים של חמש מערכות. לכן, קשה מאוד לראות בו פייבוריט. למרות המצב הגופני, מארי החליט באופן חריג לקיים שלושה אימונים ביום לפני הטורניר וטען שהוא מרגיש טוב.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי (ימין) עם טומי האס ובנותיו. רויטרס
נדאל עם טומי האס ובנותיו של הגרמני/רויטרס

רפאל נדאל - 2 בעולם

מה שלא יקרה, לנדאל ייקח קצת זמן להתרגל לקצב ולמהירות של הדשא. יש לו את כל הניסיון בעולם לעשות את המעבר בצורה חלקה, אבל זה לא יהיה פשוט

השור ממאיורקה חווה עונה חלומית על החימר והשלים זכייה בדסימה ברולאן גארוס, עוד פסגה בקריירה החלומית של הספרדי בן ה-31. עם זאת, ואולי אפילו בגלל זה, לנדאל יהיה קשה מאוד בווימבלדון. רפא אמנם התאמן הרבה על דשא במתחם במאיורקה שמארח טורניר נשים חדש, אבל לשחק הוא לא שיחק באף טורניר על המשטח הירוק. מה שלא יקרה, לנדאל ייקח קצת זמן להתרגל לקצב ולמהירות של הדשא. יש לו את כל הניסיון בעולם לעשות את המעבר בצורה חלקה, אבל זה לא יהיה פשוט.

קרלוס מויה, מאמנו של נדאל יחד עם טוני, אמר: "התנועה שונה על הדשא. אתה צריך לרדת נמוך יותר ולהיות אגרסיבי יותר. אתה גם צריך לקבל את זה שהנקודות יהיו קצרות יותר מאשר על חימר. בכל מקרה, אני משוכנע שנראה גרסה נהדרת של רפא". בין אם מדובר בדברים שנועדו לאוזניים של נדאל עצמו ובין אם מדובר במה שמויה באמת חושב, יהיה מסקרן מאוד לראות את הספרדי בווימבלדון. כך או אחרת הוא יהיה סיפור ענק.

הטור לאחר זכייתו של רפאל נדאל ברולאן גארוס

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
יעשה את זה בפעם השמינית? פדרר/GettyImages

רוג'ר פדרר - 5 בעולם

אפשר לומר בפה מלא שהטניס שם, הרצון רב מאי פעם וגם ברירת הטורנירים הקפדנית שהוא עושה יכולה להוכיח את עצמה כקריטית

קצת מוזר וקצת מפתיע, אבל בסוכנויות ההימורים מדובר במועמד המוביל לזכייה בתואר השמיני שלו בווימבלדון. מצד אחד זה נשמע תמוה ומוזר שטניסאי שיחגוג ב-8 באוגוסט את יום הולדתו ה-36 הוא הפייבוריט לזכייה. כמו כן, הוא לא זכה בווימבלדון מאז 2012 וקשה לראות אותו מתמודד מבחינה פיזית עם כל כך הרבה משחקים בעצימות כל כך גבוהה ובזמן כל כך קצר. בנוסף, צריך לזכור שבמצב הנוכחי, אין מצב בו אפשר לזכות בווימבלדון בלי לעבור לפחות שלושה שחקנים בכירים ברציפות.

מנגד, פדרר הוכיח השנה שהכול אפשרי כשזכה באליפות אוסטרליה וזכה במיאמי ובאינדיאן וולס לפני שיצא ל"פגרת" החורף שלו עד עונת הדשא. בשטוטגרט הוא אמנם נראה לא טוב והודח כבר במשחק הראשון שלו מול טומי האס, אבל בהאלה הוא כבר נראה מצוין, זכה בטורניר ודרס בגמר את סשה זברב. נכון לתחילת יולי 2017, אפשר לומר בפה מלא שהטניס שם, הרצון רב מאי פעם וגם ברירת הטורנירים הקפדנית שהוא עושה יכולה להוכיח את עצמה כקריטית. ועדיין, מי ישים את כספו עליו או נגדו?

פדרר יצליח שוב לעורר את הטירוף סביבו?

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
רוצה לסגור מעגל. דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' - 4 בעולם

יכול להיות שדווקא בגלל שווימבלדון 2017 נראה כמו טורניר כל כך פתוח, הקריירה של נולה תקבל עוד טוויסט עם זכייה בגרנד סלאם הראשון מאז רולאן גארוס 2016

בווימבלדון השנה "יחגוג" או יותר נכון יציין נובאק דג'וקוביץ' שנה לתחילת המשבר שלו. כמה רחוק נראה היום מה שקרה לפני שנה, אז הגיע נולה לווימבלדון כמדורג ראשון בעולם וכשהוא מחזיק בכל אחד מארבעת תארי הגרנד סלאם בהם זכה בזה אחר זה. מאז עברה שנה, ללא ספק הקשה ביותר שלו מאז עשה את קפיצת המדרגה האדירה בקריירה שלו ב-2011, ודג'וקוביץ' רשם נקודת שפל ברולאן גארוס כשחטף בייגל במערכה השלישית מול דומיניק תים ברבע הגמר.

יכול להיות שדווקא בגלל שווימבלדון 2017 נראה כמו טורניר כל כך פתוח, הקריירה של נולה תקבל עוד טוויסט עם זכייה בגרנד סלאם הראשון מאז רולאן גארוס 2016. מצד שני, אי אפשר באמת לסמוך על אנקדוטות כאלה כמשהו מקצועי, זה פשוט לא רציני. דג'וקוביץ' יקבל הפעם את אנדרה אגאסי לאורך כל הטורניר, בניגוד לרולאן גארוס שם האמריקאי עזב באמצע. כך או אחרת, הוא יהיה חייב להרים את הרמה שלו, ובעיקר את הבקהנד שלו. החבטה שהייתה העוגן שלו לאורך כל הקריירה, נראית רע השנה ופוגעת לו בביטחון. היתרון הוא שכבר בסיבוב הראשון אפשר יהיה לראות כיוון כללי לגבי הבקהנד. הבעיה של נולה היא שכבר בסיבוב השלישי מחכה לו כנראה מפגש עם חואן מרטין דל פוטרו.

על המשחק העצוב בקריירה של דג'וקוביץ'

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. רויטרס
יכול לעבור לפחות את רבע הגמר? ואוורינקה/רויטרס

סטן ואוורינקה - 3 בעולם

השוויצרי זכה בשלושה תארי גרנד סלאם ובצורה יפה: פעם אחת באוסטרליה, פעם אחת ברולאן גארוס ופעם נוספת באליפות ארצות הברית. בווימבלדון הוא מעולם לא עבר את רבע הגמר וגם אליו הגיע רק פעמיים (2014 ו-2015). המאזן שלו בווימבלדון די דל וכולל לא פחות מחמש הדחות כבר בסיבוב הראשון ו-12:18 במשחקים בלונדון. לכן, סוכנויות ההימורים לא ממש סופרות אותו כמועמד לזכייה בגרנד סלאם הרביעי שלו דווקא בווימבלדון 2017. לא ברור מה זה שגורם לוואוורינקה להיות חלש כל כך על דשא לעומת משטחים אחרים, הרי יש לו סרב עוצמתי ואת החבטות בעוצמה אולי הכי גבוהה בסבב. אבל הנתונים לא משקרים וכך גם לא ההדחה מטורניר ההכנה בקווינס כבר בסיבוב הראשון.

סשה זברב (12)/דומיניק תים (8)

שניים מהטניסאים הצעירים והמעניינים ביותר בסבב. נכון להיום, נראה שמבחינת שניהם הגעה לשבוע השני של הטורניר יהיה הישג גדול. זברב, שמעדיף מעט את החימר על פני הדשא, הוא גם שחקן טוב על המשטח הירוק והגיע לגמר בהאלה רק בשבוע שעבר. דומיניק תים הוא לא שחקן חימר מרשים במיוחד, בטח לא קרוב ליכולת שלו על חימר או אפילו על משטחים קשים, אבל כדי להיות שחקן בטופ של הטופ העולמי, כפי שהוא רוצה ויכול גם להיות, הוא חייב להתחיל להראות שיפור על המשטח הזה. בינתיים הוא נראה רע מאוד בעונת הדשא והודח מוקדם באנטליה ובהאלה. הישג בווימבלדון ייחשב למקפצה גדולה בשבילו.

סיפורו של סשה זברב
ושל דומיניק תים

דומיניק תים טניסאי אוסטרי מתחבק עם סשה זברב. Clive Brunskill, GettyImages
מי מהם יכול להגיע לשבוע השני? תים וזברב/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully