וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליפות של "לאס בוקיטאס": הקאמבק של להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס

על רקע האליפות של הכחולים-צהובים בארגנטינה, בלטה גם הצלחתה של להקת הבנות שקמה מהקרשים והפכה לדבר הכי חם בדרום אמריקה. אורן יוסיפוביץ הגיע עד למפקדת מרטין כדי להבין את הסיפור המיוחד

באדיבות המצולמים

בנות להקת המעודדות של בוקה ג'ונירוס, "לאס בוקיטאס", עלו על כר הדשא במחצית המשחק. הן החלו, כהרגלן, לבצע את הכוריאוגרפיה מול אחד היציעים כשפתאום התחיל לטפטף. מהר מאוד הבינו הבוקיטאס שאלו לא השמיים אלא הממטרות. הן היו ספוגות מים וזה היה נראה כמו קלישאה ו-50 אלף איש בבונבונרה צחקו. וכשהמעודדות ניסו להימלט מהרטיבות בדרך לפיסת דשא יבשה יותר, אחת מהן - מיקלה - כמעט נפלה, ו-50 אלף איש בבונבונרה צחקו חזק יותר.

זה לא נגמר שם. גם במשחק הבא זה קרה, וגם בזה שלאחריו. אחרי שלוש הרטבות הג'נרל מנג'ר של לאס בוקיטאס, רוסיו מרטין, ביררה מה לעזאזל קרה. רק אז הסבירו לה: מאמן בוקה ג'וניורס, גיז'רמו בארוס שלוטו, רוצה מגרשים רטובים במשחקים. מאותה נקודה, הבוס של הקבוצה והבוס של הלקה היו מסונכרנים, ולמעודדות שלום; השבוע נודע: גם לבוקה.

הג'וניורים הבטיחו אליפות מספר 32 כבר במחזור הקודם אך כולם חיכו לחגיגות בבונבונרה, ביום ראשון האחרון, במחזור הנעילה מול סנטה פה.

"אצלנו כולם רגילים לתארים", אומרת המפקדת מרטין לוואלה! ספורט, "אבל כמה ששמחנו". שיחת הטלפון בין תל אביב לבואנוס איירס התבצעה ביום שלישי, והקול של רוסיו עדיין צרוד. היא לא מאשימה בכך את האלכוהול אלא את האקלים הקפריזי.

"זה היה מופרע, חולני, כמו תמיד", היא מספרת על החגיגות אחרי שריקת הסיום (1-2 לבוקה; צמד של בנדטו). "הופעות מאורגנות, מצעד סביב האוטובוס של השחקנים, הכול היה כל כך צבעוני". ואחרי המשחק כולם הלכו לחגוג ולהתפרע ליד האובליסק, שרים ושותים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס. באדיבות המצולמים
להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס/באדיבות המצולמים

לאביה של רוסיו קוראים לואיס, אבל הוא הרגיש שהשם זקן מדי עבורו, אז שינה את שמו למרטין דורי. הוא מחזיק בסוכנות דוגמנות ובחברת תקשורת וכבר 25 שנה שהוא תורם לבוקה ועובד עבור המועדון. לפני כחמש שנים, כשבבוקה רצו להחזיר לגדולה את להקת המעודדות של המועדון שנדמה בתקופה זו, הבוסים פנו לסניור מרטין. "קח את הבעלות על לאס בוקיטאס", ביקשו ממנו. במועדון העריכו שהקשר של מרטין לעולם הדוגמנות והתקשורת יספק את הסחורה. אחרי חמש שנים, אפשר לומר שצדקו.

מרטין אמר "כן", ומיד מינה את בתו רוסיו לעבוד עמו בשותפות. הוא אחראי על התחום הפיננסי, והיא מנהלת את המותג, את השיווק, את התקשורת, את הבנות. את האודישנים הם עושים ביחד, ובאודישן הראשון, ב-2012, הם בחרו את רוסיו מורה למאמנת-מעודדת. היא הסמכות המקצועית הבכירה, היא מחברת את הכוריאוגרפיות. "אין לה שום קשר לרודריגו מורה מריבר פלייט!", מרטין ממהרת לציין. מאז, שלוש פעמים בשנה מתקיימים אודישנים ללהקה. לכל אודישן נרשמות כ-300 בנות, כשדרישות הסף הן, לפי הבוסית:

- גיל: 18 עד 33
- עבר בריקוד מקצועי, אקרובטיקה, התעמלות אמנותית ו/או דוגמנות
- והכי חשוב: את חייבת להיות אוהדת בוקה. אם את לא אוהדת בוקה, אני מצטערת, אין לך מקום אצלנו

בסגל הבכיר ישנן 12 מעודדות, אבל בסגל הרחב יש יותר מ-20. פציעות, אילוצים, אתם יודעים איך זה, ומרטין צריכה לנווט בין כולן. וכיום, לפי רוסיו, "אנחנו להקת המעודדות הכי טובה בדרום אמריקה".

מעודדת של בוקה ג'וניורס. באדיבות המצולמים
המנהלת. מרטין/באדיבות המצולמים

ואלה שמות

1. רוסיו מורה (מאמנת-מעודדת, רקדנית ואקרובטית)
2. קלרה טריסי (רקדנית ושחקנית)
3. ולנטינה סראטה (דוגמנית וסטודנטית לרפואה)
4. לואנה וירולחיו (רקדנית וסטודנטית)
5. מרטינה נדאל (אקרובטית, סטודנטית לפסיכולוגיה)
6. מיקלה רומרו (רקדנית ודוגמנית)
7. קלרה ריבודו (רקדנית)
8. סופיה סלומון (רקדנית, שחקנית וסטודנטית)
9. נאיירה גאיטאן (רקדנית, דוגמנית וסטודנטית לפסיכולוגיה)
10. סופיה הררו (רקדנית, סטודנטית לכלכלה)
11. ברברה ריקו (רקדנית ושחקנית)
12. בלן נווארטה (רקדנית, סטודנטית לפסיכולוגיה)

להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס. באדיבות המצולמים
להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס/באדיבות המצולמים

זו היתה אחת המטרות לפני חמש שנים, כשאביה והיא רק הקימו את העסק. אבל יש עוד כמה. "רצינו להיות מופע המעודדות הטוב ביותר ביבשת, אבל בעיקר רצינו להפוך את האווירה סביב הכדורגל הארגנטינאי למשפחתית", היא אומרת. "בארגנטינה הכדורגל נראה יותר כמו מלחמה מאשר אירוע בידורי, אבל לאט לאט אנחנו רואים שזה מתקדם. יש עוד דרך ארוכה לפנינו, אבל עושים כאן את הדברים הנכונים, לדעתי".

התקרית ב-2015 יושבת לה חזק בראש. שמינית גמר הליברטדורס, משחק שני, הבונבונרה, סופרקלאסיקו, בוקה נגד ריבר. בעיקרון, אין יום שמרטין אוהבת יותר מאשר יום של סופרקלאסיקו. "כל אדם בעולם חייב לחוות את המשחק הזה פעם אחת בחייו", היא אומרת. "זה כמו משחק אליפות בלי קשר לאליפות. עבור כולם. גם עבורינו. כולנו במתח לקראת משחק כזה, אנחנו מכינות כוריגואגרפיות מיוחדות, מרגישים באוויר את היום הזה. והאנרגיה? אין מילים".

אבל זה היה יום פחות טוב.

"שיחקנו רע וכולם התחילו לפחד שריבר ידיחו אותנו. ישבנו ביציע והתכוננו למחצית השנייה ופתאום צעקו לעברנו 'אתן חייבות לצאת מפה!'. לא הבנו מה קרה, ואז גילינו שאחד החוליגנים של בוקה ריסס בגז פלפל את שחקני ריבר, והגז התפשט גם ליציעים". יותר מחצי הרכב של ריבר רוסס, גם בטריבונות אנשים סבלו מההשלכות והמשחק פוצץ. "אנחנו חיים במציאות עצובה", היא אומרת, "אבל אנחנו בעיצומו של תהליך בארגנטינה. בקרוב יאמצו פה לא רק את מבנה הליגות האירופיות אלא את שיטת האבטחה האירופית, ואז יהיה פה טוב יותר".

להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס. באדיבות המצולמים
להקת המעודדות של בוקה ג'וניורס/באדיבות המצולמים

בארגנטינה היו גם תלונות על מהות לאס בוקיטאס. היו שגרסו שהדבר משפיל את מעמד האישה. מרטין טוענת שהעניין השתנה מקצה לקצה. "כל החשיבה והחזון התהפכו", היא מנמקת. "זו היתה עבודה קשה אבל הראנו שאנחנו לא רק בנות שמציגות את הגוף שלהן לראווה לפני קהל גברי צמא. יש בנו המון כישרון. אנחנו רקדניות, אנחנו אקרובטיות, אנחנו ספורטאיות". ואכן, השנים האחרונות גרמו ללהקה להפוך לפופולרית, והרבה בנות מקומיות צעירות חולמות שיבוא יום וגם הן תתקבלנה ללהקה.

ומה הקשר עם הכדורגלנים, שאלתי את השאלה הסטיגמטית מכולן. "אני לא מאשרת ערבוב", היא אומרת. "אסור למעודדות להתקרב לשחקנים, ולהפך. כי אז כל העיתונאים שאוהבים להמציא דברים ממציאים דברים, והאוהדים מתחילים לכעוס עלינו - הם רוצים שהשחקנים של בוקה יתרכזו בכדורגל. אני רוצה שהקבוצה תזכה באליפות ושהלהקה שלנו תזכה להכרה. אני לא צריכה הסחות דעת".

מרטין משקיעה בשיווק הלהקה החוצה. המעודדות מגיעות גם למשחקי קבוצת הכדורסל של בוקה, בשנה שעברה הקימו פודקאסט משלהן וגם אקדמיה לבנות צעירות. בנוסף, יצאה לדרך תוכנית חברתית שמטרתה לעזור בשיקום של צעירים שהתמכרו לסמים. בקיץ שעבר רוסיו הגיעה לצרפת כדי ללמוד ממארגני יורו 2016 ומהנבחרות השונות - כיצד ניתן לשדרג את המותג עוד יותר. בימים אלו היא עובדת על פרויקט שיטיס את קבוצות הקטרגל של בוקה וריבר לסופר קלאסיקו ראווה ביפן. "הרעיון שלי הוא שיהיה בעתיד סיבוב הופעות של הסופרקלאסיקו", היא אומרת. טור שיגיע גם לתל אביב, היא מציינת. בלי קשר, הגעה של לאס בוקיטאס לישראל היא אחת השאיפות של מרטין. "אנחנו נשמח להביא לתל אביב את הרוח של בוקה, ונשמח גם שבחורות ישראליות ינסו להצטרף ללהקה שלנו".

האם ברגעים אלה יושב לו מיטש גולדהאר ותוהה: כל זה יכול להיות שלי?

הצבעים כבר פיקס. לך על זה.

"לאס בוקיטאס" בפייסבוק
"לאס בוקיטאס" באינסטגרם
"לאס בוקיטאס" בטוויטר

באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully