וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף? ההסתבכות הכלכלית הגדולה ומבוכת הענק של בוריס בקר

26.6.2017 / 8:00

טניסאי העבר האגדי והמיליונר לשעבר, הוכרז כפושט רגל בשל חוב לבנק אנגלי ותקוע בבוץ. איך בילוי עם דוגמנית במסעדה לונדונית עלה לו ביוקר, האם הוא בדרך לעוד גירושין ולאן נעלם כל הכסף?

בוריס בקר טניסאי גרמני. GettyImages
עם הגביע של ווימבלדון ב-1985. בקר/GettyImages

בדרך כלל כשפותחים כתבה על ספורטאי עבר ענק כמו בוריס בקר ונפילתו, מחפשים סיפור גדול שיראה את גודל הנפילה. במקרה של בקר, אפשר היה לבחור בזכייה בווימבלדון ב-1985 כשהוא בן 17 בלבד (הצעיר ביותר. מי יכול להתקרב לזה בכלל עכשיו?), גם שתי זכיות נוספות בווימבלדון, שתיים באוסטרליה ואחת באליפות ארצות הברית גם היו יכולות לעשות את העבודה, כמו גם שתי זכיות בגביע דייויס עם גרמניה. גם רווחים של 18.3 מיליון יורו מטניס בקריירה ומשהו כמו 65 מיליון מספונסרים, חוזי פרסום ועוד מספרים את הסיפור.

בוריס בקר היה אחרון כוכבי העל בטניס הגרמני. לא רק זה, הוא גם היה פלייבוי, מעורר שערוריות, חם מזג על המגרש וצבעוני מאוד, מה שגרם גם לצהובונים הבריטים (וגם לבילד הגרמני כמובן) לחבב אותו מאוד ולהציב אותו בכותרות באופן קבוע, בעיקר את כל השערוריות בהן היה מעורב. ברביעי אחר הצהריים הם קיבלו עוד ממתק כשפורסם שבקר הוכרז כפושט רגל בשל חוב של 3.34 מיליון ליש"ט לבנק פרטי. "אני זוכרת שצפיתי בו במגרש המרכזי בווימבלדון וזה מה שמראה את הגיל שלי", אמרה השופטת בדיון כריסטין דרט לפני שהוסיפה: "לא קורה הרבה שספורטאי מקצועי מגיע עם חוב גדול מאז אוקטובר 2015. זה חוב היסטורי. מתקבל הרושם של אדם שתקוע עם הראש בחול".

עוד בנושא

בפעם התשיעית: רוג'ר פדרר זכה בטורניר הדשא בהאלה
בטורניר השני מאז הקאמבק: קביטובה זכתה בטורניר בירמינגהאם
אנדי מארי איכזב בקווינס: "ככה לא אוכל לזכות בווימבלדון"

בוריס בקר טניסאי עבר גרמני (שמאל) עם אשתו לילי. AP
בקר עם אשתו הנוכחית, לילי/AP

עורך דינו של בקר, ג'ון בריגס, הלך בבית המשפט על הגרסה של הנאיביות כשטען: "בוריס לא אדם מתוחכם בכל הנוגע לכספים. אני מבקש ממך להעניק לו סיכוי אמיתי אחרון לחזור לעצמו ולהתאושש. זה פשוט לקח זמן ארוך מהצפוי עבורו". אז איך לעזאזל בנאדם שהרוויח עשרות מיליונים במהלך חייו ועדיין מכניס סכומי כסף מכובדים ומעלה בפרשנות עבור BBC, יורוספורט וכלי תקשורת אחרים ואימן את נובאק דג'וקוביץ' במשך כמה שנים מגיע למצב של פשיטת רגל? על פי בילד, בקר הכניס במהלך חייו 150 מיליון יורו והיום נשאר עם מעט מאוד מכל זה וחוב לבנק ארבות'נוט לת'אם.

קודם כל ואולי לפני הכול, בקר שילם במהלך חייו המון כסף במסגרת הסכמי נישואין ויחסים משפחתיים בכלל. כבר במהלך הקריירה שלו אמר עליו המאמן שלו גינטר בוש: "כל הנשים ההיסטריות, המשוגעות האלה מחכות לו במשך שעות מחוץ לבתי מלון". בשנות ה-90' בקר נישא בפעם הראשונה לדוגמנית ברברה פלטוס. לשניים נולדו שני ילדים: נואה גבריאל (על שמם של טניסאי העבר יאניק נואה וחברו וסולן ג'נסיס פיטר גבריאל), ואליאס. הכול היה טוב ויפה עד ערב אחד במסעדה יפנית בלונדון בשנת 1999. בקר פגש שם את הדוגמנית הרוסייה אנג'לה ארמקובה ומשם קרה מה שקרה, או שטניסאי העבר ציין בעצמו באוטוביוגרפיה שלו: "הדוגמנית הסתכלה ישר עליי, נעצה בי מבט של ציידת שאמר :'אני רוצה אותך', תישאר עוד רגע. אז ראיתי אותה שוב, היא עברה פעמיים ליד הבר ושוב המבט הזה. קצת לאחר מכן היא עזבה את השולחן שלה והלכה לשירותים. הלכתי בעקבותיה, חמש דקות של סמול טוק ואז חיפשנו מקום בתא שירותים וניגשנו ישירות לעניינים".

אותו לילה עלה לבקר בסך הכול למעלה מ-26.2 מיליון דולר. הוא התגרש מפלטוס בהליך מכוער וארוך, שרובו היה דרך הטלוויזיה בגרמניה, ונאלץ לשלם לה 25 מיליון דולר כשהוא גם מאבד את דירת היוקרה שלו במיאמי ואת המשמורת על שני ילדיו. לאחר מכן, הוא נאלץ לשלם 1.2 מיליון דולר לאנג'לה ארמקובה, שבאותו לילה במסעדה גם נכנסה להיריון וילדה את ביתו וקיבלה ממנו את הכסף כדי לקנות בית בלונדון. הצרות של בקר לא נסתיימו שם. ב-2002 הוא הסתבך בהעלמת מס, שעלתה לו עוד שני מיליון דולר וכמעט גרמה לו להיכנס מאחורי סורג ובריח. בקר גם ניסה להקים עסקים, אתר אינטרנט של ספורט, מוצרי תזונה לספורטאים ואפילו היה שחקן פוקר מקצועני. כל אחד מהעסקים האלה היה כישלון חרוץ וגרם לו להפסדי כסף גדולים.

עוד באותו נושא

בוריס בקר: "נובאק דג'וקוביץ' הגשים את חלום חייו והאוויר יצא"

לכתבה המלאה
בוריס בקר טניסאי גרמני (ימין) עם יון טיריאק מאמנו הרומני לשעבר. AP
בקר עם טיריאק/AP

מעבר לכך, בקר תמיד חי את החיים הטובים. הוא קנה שלוש מכוניות מרצדס אחרי הפרישה ושמר על התחביבים היקרים שלו. אם יש משהו שבקר אוהב, חוץ מנשים יפות, זה טניס, פוקר ואלכוהול. אבל באלכוהול לא מדובר בוודקה שקונים בסופר, אלא במשקאות יקרים מאוד שרוכשים בפאבים יוקרתיים עם קוד לבוש של חליפות מחויטות בלונדון. ב-2008 בקר היה מאורס לאלסנדרה מאייר וולדן, אבל הם גם נפרדו, כך שמזה הוא יצא בזול יחסית. לא לקח הרבה זמן, למעשה רק עד 2009, עד שבקר נישא שוב, הפעם עם מנחת הטלוויזיה לילי קרסנברג ההולנדית. לשניים יש גם ילד. בימים האחרונים פורסמו ידיעות על כך שבום בום עלול לאבד גם את אשתו, שמתגרשת ממנו. עם זאת, בקר מיהר לצנן את העניינים כשפרסם בטוויטר ציוץ עם תמונה של אשתו והכיתוב: "יום הולדת שמח אהובתי! בזמנים הטובים וגם בקשים". לאחר מכן גם העלה תמונה איתה על מנת להזים את השמועות.

צריך לזכור שגם במצבו הכלכלי הנוכחי של בקר, עדיין יש לו אחוזת ענק במאיורקה, בה יש גם מגרש טניס, מגרש כדורסל ובריכת שחייה. בנוסף, הגרמני בן ה-49 יכניס בתקופה הקרובה עשרות אלפי דולרים עבור הפרשנות שלו בווימבלדון עבור BBC, כמו שעשה גם ביורוספורט גרמניה ברולאן גארוס. בראיון ל-Focus.de דיבר מי שכתב את הביוגרפיה של בקר כריסטיאן שומרס ואמר: "לרוע המזל, בוריס עשה המון טעויות במהלך הקריירה שלו, בעיקר מבחינה כלכלית ואחר כך גם בעסקים שלו אחרי הפרישה. הפרידה מאיון טיריאק (המיליארדר הרומני וטניסאי העבר, שהיה סוכנו של בקר, ר.פ.) הייתה טעות ענקית. לאחר מכן הנסיגה הכלכלית התבצעה צעד אחר צעד והיו לו יותר מדי יועצים בסביבה הקרובה שלו. בסופו של דבר הוא נשאר לבד. הוא עשה המון החלטות לא נכונות ואסור להתנהל כמו שהוא התנהל. היה לו גם חוסר מזל, אבל הוא היה חייב להתעורר ולעצור את עצמו באיזשהו שלב כדי לשאול שאלות. במקרים רבים הוא התנהל בצורה פזיזה, רצה לחוות דברים מענגים ומשמחים בלי לחשוב על ההשלכות. יהיה לו קשה מאוד לצאת מהתסבוכת עכשיו, הכול ציבורי ומנוהל בתקשורת. הוא יהיה חייב לשנות את אורחות חייו. הוה כבר לא משחק בווימבלדון ומרוויח שם מיליוני יורו, השנים האלה מאחוריו והוא לא יכול להתנהל ולחיות כאילו הוא עדיין שם".

ביום בו התקבלה החלטת בית המשפט, פרץ בקר בסדרת ציוצים בה כתב: "אני מופתע ומאוכזב שהבנק החליט לקיים את ההליכים האלה נגדי. כל העניין נוגע להלוואה אחת שלקחתי ושהייתי אמור לשלם במלואה בתוך חודש מהיום. זה מאכזב שלא הסכימו לדחות את השימוע שלי והוא נערך היום בלעדיי. ההכנסות שלי מפורסמות וידועות לכל והיה ברור שאני מתכוון להחזיר את הכספים הללו. אני מתכוון להגיש ערעור מיידי כדי לשנות את ההחלטה. בינתיים, אני מתרכז בעבודה שלי בווימבלדון כפרשן BBC ושאר מחויבויות בינלאומיות שיש לי. לכל האוהדים/תומכים/עוקבים שלי: אני מעריך מאוד את כל המילים שלכם!!! אני במשחק הזה כבר 32 שנה ואני מתכוון להמשיך להישאר עוד הרבה שנים. איך אומרים? אתה בידיים של אלוהים ברגע שאתה באמצע האוקיינוס או מול השופט, אבל החיים ממשיכים".

בוריס בקר טניסאי גרמני (ימין) עם שטפי גראף. GettyImages
בקר עם גראף בווימבלדון 1989, אחרי ששניהם זכו/GettyImages

במהלך השנים בקר הרוויח המון כסף מתחביב נוסף שלו: הימורים. הוא היה מעניק המלצות באתרי הימורים גדולים. אמנם נראה שהוא רק נתן את השם שלו לצורך העניין ולא באמת היה יושב ומכין המלצות להימורי ספורט, אבל כך או אחרת הוא הרוויח מזה הרבה כסף. כמו כן, צריך לזכור שבקר הוא ממש לא הטיפוס האופייני של כוכב ספורט שהגיע מכלום לגדולה והתבלבל מהתהילה שהחליפה ילדות קשה. בום בום הוא בן יחיד של שני הורים קתולים ואביו היה אדריכל שגם ייסד את מרכז הטניס בעיר בה התגוררו, ליימן. בסופו של דבר בקר הוא גם אדם חביב שתמיד מוכן לדבר, להתראיין ולהירתם למטרות צדקה.

עם זאת, גם כטניסאי בקר תמיד היה אמוציונלי מאוד. לפעמים זה בא לידי ביטוי בהשתטחויות על הדשא בווימבלדון וגרם לקהל לצאת מדעתו, אבל לפעמים גם נגמר ביריקה על שופט ובריסוק מחבטים. ג'ינג'י תמיד נשאר ג'ינג'י. השאלה אם הוא ייצא מהמצב הלא נוח אליו נכנס. אל תתפלאו אם בקרוב תראו אותו ממונה למאמן של טניסאי/ת בכיר בסבב כי הוא תמיד חזר בגדול וסיפק לצהובונים את ליטרת הבשר שלהם.

בוריס בקר טניסאי גרמני. GettyImages
תמיד משתטח, תמיד נותו שואו. בקר/GettyImages
בוריס בקר טניסאי עבר גרמני (שמאל) עם הלמוט קוהל. AP
בקר עם הקנלצר של גרמניה לשעבר, הלמוט קוהל, שהלך לעולמו לאחרונה/AP
  • עוד באותו נושא:
  • בוריס בקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully