וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי דייט על המגרש: הזוגות שהכירו והתחתנו בזכות משחקי המכביה

25.6.2017 / 16:32

ג'ורדן ולזלי שלכטר, ייצגו את נבחרות הגברים והנשים בכדורסל של ארה"ב ולפתע נוצר קליק, דב כץ, שחקן טניס שולחן בריטי, חיכה למונית ומצא בה את אהבת חייו, ג'ין, קפטן נבחרת הג'ודו האמריקאית, פגש בטקס הפתיחה את אינסה, מהמשלחת הרוסית. האהבות שנולדו במשחקי המכביה

מירקה ואוורינץ' לצד רוג'ר פדרר. GettyImages
מה שטוב לפדרר, טוב לכולנו/GettyImages

מה שטוב לרוג'ר פדרר, טוב גם לנו. אל טורניר הטניס שהתקיים במסגרת המשחקים האולימפיים, שנערכו בסידני בקיץ 2000, הגיע רוג'ר פדרר בתור טניסאי די צעיר (רק בן 19) ודי אלמוני (הוא לא היה בין 16 המדורגים). על משטח הטניס באוסטרליה סיפק פדרר הצעיר, לימים הטניסאי הטוב והגדול בכל הזמנים לדעת רבים, הופעה מרשימה והשאיר מאחור יריבים מגרמניה, סלובקיה, שבדיה ומרוקו, לפני שנכנע בחצי הגמר לטומי האס, הגרמני המצוין. לצערו של פדרר, הוא הפסיד גם במשחק על מדליית הארד בטורניר ונותר ללא המדליה האולימפית. אלא שהוא יצא מהמשחקים האולימפיים הללו עם משהו הרבה יותר משמעותי: זוגיות.

במקביל לטורניר הטניס לגברים, נערך גם טורניר הטניס של הנשים ובו שיחקה מירקה ואורינק, אז בת 22. היא הפסידה בקלילות כבר בסיבוב הראשון של הטורניר שלה (וגם בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות לנשים), מה שנתן לה זמן להתחבר לפדרר ולעזור לו בין המשחקים. החיבור הזה נמשך עד היום. השניים התחתנו ב-2009 במולדתם שוויץ ומירקה ניצבת לצד רוג'ר לכל אורך הקריירה, מגיעה לכל משחק ומחזיקה אותו עם הראש למעלה כבר כמעט שני עשורים.

אירועי ספורט גדולים הם הזדמנות מצוינת לספורטאים לייצר קשרים חדשים, חברתיים, אבל גם רומנטיים. המקרה של פדרר הוא רק אחד מתוך רבים בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים וגם המכביה לא שונה במובן הזה - במשך השנים נולדו בה לא מעט זוגות. כך למשל, סיפורו של דב כץ, שחקן טניס שולחן בריטי, שפגש בתל אביב במהלך האימונים לקראת המכביה ב-2009 את פרי דיאן. "היא התגוררה בתל אביב והמתינה למונית שירות, אבל כשאחת הגיעה לא היה מקום וכך יצא לנו לשוחח קצת", סיפר כץ ל"ג'ואיש ניוז", "אחרי המכביה, נשארתי בתל אביב לעבוד והיא ביקרה בבריטניה שישה שבועות לאחר מכן". השניים התארסו בחיפה כשנה וחצי לאחר המכביה והתחתנו זמן קצר לאחר מכן.

עוד זוג שהכיר במהלך המכביה של 2009 הוא ניל טיילור ואבי פיניק. ניל ניהל את תחרויות האתלטיקה באותה מכביה מטעם המשלחת הבריטית והתגורר במנצ'סטר באותה עת. באחת מגיחותיו ללונדון במסגרת ההכנות לאירוע, הוא פגש בפיניק, שחקנית כדור-רשת, שהייתה פעילה בעמותה לעזרה ליהודים להגיע מוכנים למשחקים. מאז השניים כבר הספיקו להינשא: "לא האמנתי שמצאתי בחורה שמתעניינת בספורט והיא לא האמינה שמצאה יהודי מצפון אירלנד", סיפר טיילור.

ויש גם כאלה שלא מנצלים את המכביה להיכרות עצמה, אלא לחתונה, לא פחות. כך קרה לג'ורדן ולזלי שלכטר, שני שחקני כדורסל שייצגו את נבחרות הגברים והנשים של ארצות הברית במכביה ה-17. השניים נפגשו במשחקי המכביה הפן אמריקאיים, לשם הוריה הלחוצים של לזלי החליטו לרשום אותה. "הם רצו שאמצא בעל", היא סיפרה לאתר המכביה הרשמי. הבעל הזה התגלה כג'ורדן, שקיווה להפוך לכדורסלן ב-NBA באותם ימים. בסופו של דבר, השניים התייצבו יחד מתחת לחופה במהלך המשחקים בקיץ 2005. כנראה שזה עבד, כי הנשים האמריקאיות זכו בזהב והגברים במדליית הכסף.

במכביה של 2005 נפגשו גם שני שחקני נבחרות הכדורעף של אוסטרליה, בק ואדם ג'וזף. כנראה שהמכביה עשתה להם טוב, כי בדיוק ארבע שנים לאחר מכן, ב-2009, אדם הציע לבק נישואין. ב-2013, במכביה הקודמת, הם חזרו לסיבוב שלישי במשחקים, הפעם עם בנם בן השנה וחצי, גארי.
ויש גם זוג אמריקאי-רוסי. ג'ין, קפטן נבחרת הג'ודו האמריקאית למכביה ה-19, שפגש בטקס הפתיחה את אינסה, מהמשלחת הרוסית. הוריו של ג'ין היגרו ממינסק לארצות הברית, אולם דאגו שהוא ילמד מהם לדבר רוסית, מה שעזר לו ולאינס ליצור קשר על כר הדשא באצטדיון טדי, כבר בטקס הפתיחה. משם המשיכו השניים לדייט ביפו ובסופו של דבר, הזוגיות הזו הפכה לחתונה ולשניים אף נולדה ילדה, מילנה דורה.

לקינוח, נלך אחורה, הרבה אחורה. ב-1953, ברני קאן היה שחיין הגב היהודי הבכיר בארצות הברית. הוא השתכנע במהרה להגיע למכביה שנערכה בקיץ ההוא, זכה בקלות מרשימה במדליית הזהב במשחה שלו, שבר שיא מכביה ובעיקר, פגש במסיבה מיוחדת לכבוד המכביה את יהודית תמיר, חיילת משוחררת. האהבה פרחה, יהודית עשתה את דרכה לארצות הברית והשניים התחתנו, נולדו להם שתי בנות ולבסוף גם התגרשו. "זו מכביה בלתי נשכחת. בטח מבחינתי", הודה קאן לפני כמה שנים. נותר רק לראות כיצד האהבה תפרח גם במכביה ה-20.

וואלה! NEWS בשיתוף המכביה
  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully