וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאסימונים מתחילים ליפול: סיכום שבוע הדראפט ב-NBA

23.6.2017 / 15:25

מינסוטה הימרה נכון והפכה לקבוצת העתיד הקרוב, שיקגו קיבלה תמורה לא רעה עבור ג'ימי באטלר, הלייקרס וברוקלין ממזערות ובניגוד לניקס, לדוויט הווארד עוד יש תקווה. אסף רביץ מנתח

AP

שבוע הדראפט כלל כמה מהלכים מאוד מעניינים, שהגדול בהם התרחש במהלך הדראפט עצמו. הימים שלפניו כללו, פרט לדברים שקרו, גם כמה שמועות מסקרנות במיוחד שלא התממשו, אך הסיטואציה הייחודית של כמה קבוצות לקראת הקיץ הופכת את סיכוי ההתממשות של חלק לא מבוטל מהשמועות הללו לדי גבוה. הנה תמונת מצב זריזה של הקבוצות המעניינות ביותר של הימים האחרונים, אלה שפעלו וגם כמה מאלה שלא:

עוד בנושא:

שיקגו נפרדת מג'ימי באטלר, טי ג'יי ליף: "ישראל עזרה לסגנון שלי"
מרקל פולץ נבחר 1 בדראפט, ג'ימי באטלר עובר משיקגו למינסוטה
דיווח: סן אנטוניו מציעה את אולדריג' תמורת בחירת טופ 10 בדראפט
קוסם להם: לונזו בול מגיע ללייקרס כדי להחזיר את הקסם של מג'יק

seperator

מינסוטה

יש דברים שקודם עושים ואז חושבים איך להתארגן מולם. טום ת'יבודו זיהה הזדמנות להביא את ג'ימי באטלר, עם חוזה לעוד שנתיים, בלי לוותר על קארל אנתוני טאונס ואנדרו וויגינס, והוא קפץ עליה. הוא השתמש לשם כך בכל שאר הנכסים העתידיים שלו ובמקום הפנוי מתחת לתקרת השכר שהוא דאג לשמור עליו - נכס לא מוערך דיו שפעמים רבות הוא זה שמאפשר טריידים כאלה. אם פילדלפיה יצאה מהשבוע הזה כקבוצת העתיד ובוסטון כקבוצת ההווה+עתיד, מינסוטה היא עכשיו רשמית קבוצת העתיד הקרוב. השלישייה הזאת לא פחות איכותית מאף שלישייה בליגת ה-28, זו שלא כוללת את גולדן סטייט וקליבלנד, ומדובר בשחקנים בני 27, 22 ו-21.

ת'יבודו יצטרך להמשיך לעבוד כדי לבנות סביבם את הקבוצה הנכונה, ובשלב הראשון הוא יצטרך להחליט האם שתי הצלעות הנוספות בחמישייה – ריקי רוביו וגורגי ג'נג - הם השחקנים הנכונים עבורו. לחמישייה כזו תהיה בעיית ריווח רצינית. ארבעה מהחמישה אמנם קולעים שלשות באחוזים סבירים, בעיקר אם השיפור בקליעה של רוביו מהחצי השני של העונה שעברה יתברר כאמיתי, אבל יריבות ישמחו להמר על הזריקות האלה, לצופף את הצבע ולהקשות על החדירות של וויגינס ובאטלר ועל משחק הפוסט של טאונס. יכול להיות שהיכולת של השלושה האלה ורוביו ליצור מצבי זריקה, לעצמם ולאחרים, תאפשר להתקפה לזרום גם מול הגנות צפופות.

הנקודה החשובה היא שלת'יבודו יש כעת שנתיים לבנות קבוצה ולהבין כמה הוא יכול לשלם ולמי, עד שבאטלר מסיים חוזה וטאונס מסיים את חוזה הרוקי. רוביו וג'נג הם שחקנים טובים שנכנסים לשנות השיא בקריירה שלהם והחוזים שלהם נוחים באקלים השכר הנוכחי, ניתן יהיה להשתמש לפחות באחד מהם כדי לחזק את הצוות המסייע ולהקיף את השלישייה החדשה בקלעי חוץ. עד אז, נמניה בייליצה וטיוס ג'ונס ינסו להוכיח שיש להם מקום ברוטציה של קבוצה שחושבת בגדול. מלבדם, אין ממש ספסל כרגע.

עוד באותו נושא

מרקל פולץ נבחר 1 בדראפט, ג'ימי באטלר עובר משיקגו למינסוטה

לכתבה המלאה
מאמן מינסוטה טימברוולבס טום ת'יבודו עם ג'ימי באטלר. AP
הסיפור הגדול של הלילה. באטלר ות'יבודו שוב ביחד/AP

שיקגו

קשה להתלונן על התמורה שהבולס קיבלו על באטלר, קבוצה שבפירוש הולכת לבנייה מחדש לא יכולה לבקש הרבה יותר משלוש בחירות לוטורי עם פוטנציאל גבוה מאוד. כריס דאן התחיל להראות בסוף העונה שעברה מה הוא מסוגל בתחום האסיסטים וההאסל, עכשיו הוא מקבל קבוצה שתיבנה סביבו ובהחלט יכול להתברר כפוינט גארד שניתן לבנות סביבו קבוצה. זאק לאבין ולאורי מרקנן הם שניים מקלעי החוץ המבטיחים בעמדות שלהם. הם יצטרפו לצעירים שכבר יש לשיקגו – בובי פורטיס, פול זיפסר וכריסטיאנו פליסיו, להם היו רגעים יפים בפלייאוף, כדי ליצור סגל צעיר שיכול להתפתח למשהו. יש גם אוסף פוינט גארדים צעירים, אך רובם לא שכנעו והופכים למיותרים עם ההגעה של דאן.

אך לצד החבורה הצעירה, פרד הויברג יצטרך להבין מה לעשות עם דווין וויד, רייג'ון רונדו ורובין לופז, שחקנים שלא ממש קשורים לבנייה מחדש. וויד ורונדו נכנסים לשנה האחרונה שלהם בחוזה, מה שיכול להפוך אותם אטרקטיביים לקבוצות שירצו לפנות מקום מתחת לתקרת השכר בקיץ הבא וגם לכאלה שחושבות בגדול ורוצות להמר על שחקן ותיק שבמקרה הגרוע יעזוב אחרי שנה. אני מניח שהנהלת הבולס לא תמהר לחפש טריידים על השלושה ולא תמהר לקחת חוזים ארוכי טווח בתמורה, היא יכולה לחכות להצעות טובות ובמקרה הכי גרוע להעביר איתם שנה ואז לתת לצעירים את הבמה באופן רשמי.

שחקן מינסוטה טימברוולבס כריס דאן. AP
עתיד מבטיח. דאן/AP

לוס אנג'לס לייקרס

הטרייד שנערך לפני מספר ימים בין ברוקלין ללייקרס היה טרייד של הנהלות שעסוקות במזעור נזקי ההנהלות הקודמות. בצד של הלייקרס, זה הצורך הבוער להיפטר מהחוזים הדביליים של טימופיי מוזגוב ולואל דנג כדי להשאיר בחיים את הפנטזיה הריאלית של החתמת לברון ג'יימס בקיץ הבא לצד פול ג'ורג'. כדי להעלים את מוזגוב מהספרים, מג'יק ג'ונסון היה מוכן לוותר על אחד השחקנים המבטיחים ביותר שלו. בלייקרס כנראה לא האמינו בדיאנג'לו ראסל, לא כגארד מוביל ולא כשחקן שיכול לשחק לצד לונזו בול הייחודי. אל תופתעו אם מג'יק יוותר על כישרון צעיר נוסף כדי להיפטר גם מהחוזה של דנג ויחפש טרייד גם לג'ורדן קלרקסון, שמספיק מבטיח כדי שקבוצות ירצו לקחת אותו לבד או אפילו להיות חלק מטרייד על ג'ורג'.

הצורך להיפטר מהחוזים האלה קיים בשני המסלולים האפשריים של הלייקרס. הראשון הוא לפנות מספיק מקום מתחת לתקרה בקיץ כדי להחתים גם את לברון וגם את ג'ורג' כשחקנים חופשיים, השני הוא להביא את ג'ורג' בטרייד ואז להחתים את לברון בקיץ. המסלול הראשון מפתה כי כך הלייקרס לא יצטרכו לוותר על עוד צעירים, אך מסוכן כי ג'ורג' עשוי להגיע לסיטואציה שיהיה לו קשה לעזוב, כולל האפשרות שיחבור ללברון בקליבלנד. הסיפור הזה רק מתחיל.

נשיא לוס אנג'לס לייקרס מג'יק ג'ונסון. AP
זו רק ההתחלה. מג'יק/AP

ברוקלין

הנה עוד קבוצה שמשתמשת בחוכמה במקום הפנוי שלה מתחת לתקרת השכר. בברוקלין יודעים ששחקנים בכירים לא יתקרבו אליהם בשוק החופשי, אז הם השיגו פוטנציאל לאחד כזה כשהסכימו לספוג את החוזה של מוזגוב. דיאנג'לו ראסל יקבל את המפתחות לקבוצה עם כמה צעירים אתלטיים שיחכו שהוא יפעיל אותם וקצב מהיר במיוחד. הטרייד הזה הופך את ראסל לתקווה הגדולה של ברוקלין, לשחקן שיכול להציל את המועדון הזה בטווח הקרוב. כדי לעמוד בציפיות הוא יהיה חייב לשפר את יכולת החדירה והסיום בצבע, זו יכולת שבלעדיה אי אפשר להפוך לגארד בכיר ב-NBA.

בוסטון יכולה להיות מרוצה מכך שברוקלין, שתיתן לה את הבחירה שלה גם בשנה הבאה, ויתרה בטרייד הזה על ברוק לופז, השחקן שהוביל אותה למעט הנצחונות שהשיגה בעונה החולפת, מה שאומר שהסיכוי של הנטס להישאר הקבוצה החלשה בליגה רק עלה. לופז הגיע ללייקרס, עוד קבוצה שאולי תיתן לבוסטון את הבחירה שלה בקיץ הבא, אבל לא בטוח שלוק וולטון ייתן לו יותר מדי דקות על חשבון הצעירים.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס דיאנג'לו ראסל. AP
המושיע? דיאנג'לו ראסל/AP

שארלוט

יש גם קבוצות שרוצות להצליח עכשיו, גם אם אין להן סיכוי להתמודד על התואר. עצוב שדוויט הווארד הגיע לשלב בקריירה בו הקבוצה שלו צריכה לשלם בחירת דראפט גבוהה יותר כדי שקבוצה אחרת תיקח אותו, אך לדוויט עדיין יש ערך. סטיב קליפורד מכיר אותו והשיטה שלו מתאימה בדיוק לשחקן מסוגו, כשישחק סביב ארבעה שחקני חוץ כמו שהוא אוהב. שארלוט גם הופתעה לגלות את הקלע הטהור מאליק מונק מחכה לה במקום ה-11 בדראפט. מונק עשוי להשתלב ברוטציה של קבוצה שפתאום נראית בדרך הבטוחה בחזרה לפלייאוף במזרח, בטח כשחלק מהקבוצות שמעליה מתפרקות.

שחקן שארלוט הורנטס מאליק מונק. AP
מגניבות הדראפט. מונק/AP

אינדיאנה

אינדיאנה לא עשתה בדראפט שום דבר חוץ מלהפוך לחובבת ציון, אבל היא אחת המרוויחות הגדולות של ההתפתחויות האחרונות. האופן בו עתידו של פול ג'ורג' נשזר בזה של לברון הופך את ג'ורג' להרבה יותר אטרקטיבי ממה שאמור היה להיות שחקן במצבו. לאחר שאופציית ג'ימי באטלר ירדה מהפרק, קליבלנד אמורה לראות בג'ורג' מי שאולי יהיה קו ההגנה האחרון בנסיון להשאיר את לברון, הלייקרס אמורים להתאמץ למנוע ממנו להגיע לקליבלנד וגם בוסטון עם ערימת הנכסים הלא נגמרת שלה נמצאת בתמונה. היו דיבורים בין הפייסרס לסלטיקס במהלך הדראפט, אך באינדיאנה בחרו נכון לא לפעול עדיין ולתת לשלוש האלה לריב ולהגדיל את הקופה במשחק הפוקר שלהן.

עבור טי ג'יי ליף יהיה הכי טוב אם אינדיאנה תלך לבנייה מחדש ותמצא דרך לוותר על ת'אדיוס יאנג במהלך הטרייד העתידי. יש הגיון מקצועי בשילוב שלו עם מיילס טרנר. הכי גרוע מבחינתו יהיה אם אינדיאנה תקבל את קווין לאב.

פול ג'ורג', אינדיאנה פייסרס. AP
בינתיים אינדיאנה פועלת נכון. ג'ורג'/AP

ניו יורק

הבשורה הטובה מבחינת אוהדי הניקס היא שכלום לא קרה הלילה. הבשורה הרעה היא כל מה שהוביל לכך שטרייד על קריסטאפס פורזינגיס הפך לאופציה ריאלית. הכישרון הלטבי מתחיל לגלות סימני חוסר שביעות רצון ואף מרדנות במועדון הכושל אליו הוא נקלע, כאשר עיקר הבעיה כרגע טמונה בפיל ג'קסון בחנות חרסינה שמנהל את העסק. ג'קסון יכול לבנות סגל עם אופק אמיתי, בעיקר אם ישתמש נכון בערך הטרייד שעוד יש לכרמלו אנתוני (ערך שיגדל אחרי שאינדיאנה תבצע טרייד על פול ג'ורג'), אבל היחס שלו לשחקנים הבכירים הוא סיבה מרכזית לכך שהשחקנים האלה רוצים לעזוב ואף אחד אחר לא ממש רוצה להגיע לניקס. זה הולך להיות עוד קיץ קשה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully