וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חואן לאפורטה: "ברצלונה באמת רצתה את ג'ורדי. הוא יגיע לשם כמאמן"

21.6.2017 / 18:00

בראיון בלעדי לוואלה ספורט, מסביר חואן לאפורטה מדוע מכבי תל אביב הולכת לקבל מאמן מושלם. הבלוג של טוכמן על פתיחת הקיץ של הצהובים, כולל עוזר המאמן האמיתי של קרויף והצעירים שלא ששים להישאר למרות הכל

מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

1. יום ראשון מוקדם בבוקר, ג'ורדי קרויף מוביל את שחקני מכבי תל אביב למחנה האימונים הראשון שלו כמאמן הטרי של הקבוצה. באותה שעה בנתב"ג, שתי קומות מתחת, יוצא מהטרמינל חואן לאפורטה. הרבה שעות יש לקרויף עם מי שהיה הנשיא של ברצלונה בשנותיה היותר יפות בין 2003 ל-2010. לאפורטה גם היה חבר קרוב של יוהאן קרויף. בשדה התעופה הוא וג'ורדי לא נפגשו. קרויף טס לאוסטריה, לאפורטה עשה את הדרך לאשדוד. "אני רוצה שתדגיש שהגעתי לישראל הפעם רק בשביל לבקר את החבר שלי ג'קי בן זקן", הוא מפטיר בשעת לילה כשהוא מגיע לביתו של בן זקן.

אחרי יותר מחצי שנה במאסר בן זקן יצא ביום ראשון לחופשה ראשונה. 24 שעות בבית ולאפורטה, שותפו לעסקים בברצלונה, הגיע כדי לא לפספס את ההזדמנות לפגישה. "כשאני בא לישראל כולם מקשרים את זה לג'ורדי, אבל אני כאן מסיבות אחרות".

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. מכבי תל אביב, אתר רשמי
" רצו את ג'ורדי לאיזה תפקיד משני, והוא באופי שלו רוצה להיות מוביל וקובע"/אתר רשמי, מכבי תל אביב

חואן, הופתעת מההחלטה של ג'ורדי לעבור מתפקיד המנהל המקצועי לעמדת המאמן?

"בוא אספר לך סיפור. לפני כמה שנים יזמתי איזה משחק ותיקים של ברצלונה. הגיעו כמעט כל השמות הגדולים. ביניהם היה גם ג'ורדי. אני זוכר שהבטתי מהצד על כל השמות שהיו על המגרש ודווקא ג'ורדי היה זה שכיוון אותם. הוא היה הכי צעיר, אבל כל הזמן התעסק בטקטיקה באותו משחק. ג'ורדי בחור חכם. הוא יודע שזה זמן מתאים לעבור להיות מאמן ואני משוכנע שהוא זה שעשה את הבחירה בצורה עצמאית לחלוטין. אם ג'ורדי לא היה רוצה בכך, הוא לא היה מאמן עכשיו את מכבי תל אביב".

היתה לו באמת הצעה מברצלונה הקיץ?

"בוודאות, כן. אבל לא לתפקיד המאמן כרגע. רצו את ג'ורדי לאיזה תפקיד משני, והוא באופי שלו רוצה להיות מוביל וקובע. אני מקביל את זה למה שהיה עם קרלס פויול. גם את פויול רצו בברצלונה אחרי הפרישה, אבל לא לתפקיד מרכזי והוא לקח את זה אבל מהר מאוד ויתר על זה. הוא הבין שהוא לא יכול ליהנות מעשייה אמיתית בתפקיד שאתה לא באמת יכול להחליט ולקבוע. יש אנשים שרוצים להיות מובילים ולא משנה היכן. אני מכיר היטב את ישראל ויודע כמה טוב לחיות ולעבוד כאן. ג'ורדי עשה בחירה נכונה".

ג'ורדי יצליח במכבי תל אביב?

"אני משוכנע בכך ואני גם אגיד לך שאני משוכנע שבהמשך הוא יאמן את ברצלונה. אתה יודע מה זה קרויף מאמן את ברצלונה? אתה מבין איזו סגירת מעגל זו?".

הכרת את יוהאן קרויף כל כך טוב. מה הוא היה אומר לג'ורדי לו היה בחיים?

"לך בני ותיהנה מהתפקיד החדש שלך. יוהאן אהב את ג'ורדי והיה גאה מאוד על ההצלחה שלו עם מכבי תל אביב".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ז'ואן לפורטה, נשיא ברצלונה לשעבר. AP
"אני משוכנע בכך ואני גם אגיד לך שאני משוכנע שבהמשך הוא יאמן את ברצלונה. אתה יודע מה זה קרויף מאמן את ברצלונה? אתה מבין איזו סגירת מעגל זו?". חואן לאפורטה/AP

2. עד שקרויף יגיע לברצלונה כמאמן, יש לו קודם להצליח עם מכבי תל אביב. קרויף אמנם דיבר כאן במשך חמש שנים על חשיבות המנהל המקצועי, אבל כשהיתה לו הזדמנות לעשות בישראל תעודת פרו כמאמן הוא לקח לכל שיעור את דובר הקבוצה עופר רונן כדי שיתרגם לו ובמשך שבועות ארוכים ישב לשיעורים מתוך איזה סוג של אמונה שיום אחד הוא יצטרך את התעודה. חיים סילבס שעשה איתו את הקורס אמר כאן בעבר ש"קרויף הוא מאמן יותר טוב ממה שהוא מנהל מקצועי". היום הוא בדיוק סוגר שבוע בתפקיד, אבל את החומרים שמהם בנוי מאמן טוב עדיין לא מזהים במכבי תל אביב גם כיוון שהקבוצה מתאמנת עד עכשיו בסגל חסר מאוד כך שאת האני מאמין שלו קרויף עוד לא שטח בפני השחקנים.

שחקני מכבי תל אביב שרן ייני, שלומי אזולאי. מכבי תל אביב, אתר רשמי
השליח של ג'ורדי קרויף. שרן ייני/אתר רשמי, מכבי תל אביב

3. ביום בו מכבי תל אביב הציגה את מדיה החדשים, שרן ייני ניסה לנטרל כל מוקש שהושם בפניו ובפני דור מיכה שגם נבחר לייצג את המועדון. "אני יודע כבר מה קורה עם ג'ורדי, אבל אלה דברים שאני עוד לא יכול לדבר עליהם", אמר בטרם יצאה ההודעה הרשמית על הפיכתו של קרויף למאמן. לא במקרה דיבר ייני כך. "דני פויאטוס ודומינגו מארין הם בינתיים העוזרים של ג'ורדי, אבל עוזר המאמן האמיתי הוא שרן ייני", אמר שחקן במכבי תל אביב אתמול.

ייני הוא הקפטן, העוזר של קרויף במגרש ובחדר ההלבשה ויש שיגידו גם השליח. זה שאמור לכבות שריפות קטנות ולסגור פינות עבור המאמן. שחקן לא מרוצה, שחקן שחושש מהדקות שיקבל, ייני יהיה שם, בדרך כלל על פי בקשה של קרויף, כדי להרגיע את השטח ולשדר אופטימיות. במשחק האימון אתמול ייני שיחק בלם אבל זה רק כיוון שטל בן חיים, איתן טיבי וייגור פיליפנקה יצטרפו הערב. בהמשך יעבור ייני לשחק כקשר אחורי אחרי שאופיר דוידזאדה ישתלט על עמדת המגן השמאלי.

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן. מכבי תל אביב, אתר רשמי
יישאר במכבי? יונתן כהן/אתר רשמי, מכבי תל אביב

4. יונתן כהן ודור פרץ נראים בינתיים טוב באימונים. שני מושאלים שחוזרים הביתה, אבל לא בטוח שיישארו. אם זה תלוי במכבי תל אביב היא היתה משאירה את שניהם, אבל כהן ופרץ רוצים לשחק. העובדה כי כהן שיחק הרבה בבני יהודה ופרץ היה בורג מרכזי בהפועל חיפה, פתחה להם את העיניים. גם שלומי אזולאי ושון גולדברג נמצאים באותו המקום. ג'ורדי קרויף תמיד אמר שהוא בעד סגל גדול של 24 שחקנים ושהוא לא מפחד מבעיות של אגו ודקות משחק. העניין הוא שכל מי שיצא ממכבי ושיחק בעונה שעברה, לא רוצה לחזור למצב בו הוא מחלק דקות בין היציע לספסל.

"יהיה קשה מאוד לקרויף להשאיר את השחקנים שיצאו לשחק ונהנו מהעובדה שהם פקטור משמעותי", אמר השבוע גורם הבקיא בפרטים. "דור פרץ יעדיף לשחק בקבוצה פחות טובה אבל להיות כל הזמן על המגרש וכך גם יונתן כהן ואחרים". בכלל, יש במכבי תל אביב חצי ביטוי כזה המתייחס לשגיב יחזקאל. אפקט יחזקאל הוא נקרא. כל מי שחושש שהישארות שלו תוליד ישיבות ארוכות בחוץ מזכיר את יחזקאל שהיה רוב העונה שעברה ביציע. "אף אחד לא רוצה להיות שגיב יחזקאל. כולם מעדיפים לשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully