וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי עבודה: מאחורי ההצלחה של עופר רחימי וג'ון דיברתולומאו

20.6.2017 / 17:15

חוזהו של המאמן הוארך בזכות הקשר המיוחד עם השחקנים, הגארד שצפוי לעבור למכבי תל אביב צמח והתפתח כנגד רוב הסיכויים. וגם: הכישלון הנשכח עם הזרים והשינויים בצוות הניהולי

one
עוד לפני הפן הטקטי, גורמים בחיפה מצביעים על פן נוסף, חשוב לא פחות מבחינתם: "עופר הוא מאמן שונה בענף. הוא אדם צנוע ללא גינונים וללא שום דיסטנס. הוא מאוד קרוב לשחקנים שלו. לא תמצא שחקן שלא אוהב את עופר"

1. פחות משבוע חלף מאז ההפסד הכואב בגמר הפיינל פור להפועל ירושלים, ומכבי חיפה כבר בהכנות לקראת העונה הבאה. כמו בשש השנים האחרונות, גם הפעם לעופר רחימי, שלפני קצת פחות מחודש קיבל באופן רשמי את ההודעה הצפויה על הארכת חוזהו בעונה נוספת, יהיה חלק משמעותי בבניית הסגל. לא רק התוצאות הובילו את ג'ף רוזן לקבל את ההחלטה הזאת, אלא גם ההתנהלות שלו בימים הפחות טובים שהגיעו קצת לפני סיום העונה. רחימי אייש בחיפה את תפקיד עוזר המאמן השני בעונת האליפות, ובמקביל עבד במשרת חשב בחברת היי טק. לאחר עזיבתו של רמי הדר בתום עונת 2015/16 ,קיבל את המושכות והפך למאמן הראשי.

"העלייה של חיפה לפיינל פור רשומה על שם איש אחד - עופר רחימי", מפרגן גורם בסביבת הירוקים. "למרות שבחלק גדול מהעונה הקבוצה שיחקה עם חמישה זרים, היא היתה אחת מקבוצות הזרים הגרועות בליגה, אם לא הגרועה שבהן". גם המספרים מסכימים: חיפה דורגה במקום ה-11 ביעילות הזרים, אשתקד דורגה אחרונה, ובשנה שלפני כן במקום ה-10. "רחימי הוא מהמאמנים הטקטיים הטובים בליגה ובסדרה הוא הצליח לגבור טקטית על דן שמיר, שזה לא דבר פשוט בכלל", אומרים בחיפה.

אולם עוד לפני הפן הטקטי, גורמים בחיפה מצביעים על פן נוסף, חשוב לא פחות מבחינתם: "עופר הוא מאמן שונה בענף. הוא אדם צנוע ללא גינונים וללא שום דיסטנס. הוא מאוד קרוב לשחקנים שלו. לא תמצא שחקן שלא אוהב את עופר. מקצועית, הוא מקפיד גם לעבוד איתם באופן אישי על שיפור היכולות שלהם. הוא שיפר את הקליעה של יפתח זיו ועבד עם ג'ון דיברתולומאו על החדירה".

ומה לגבי בחירת השחקנים בשנים האחרונות? גורמים בחיפה מספרים: "בחיפה המאמן לא בוחר את הזרים. הבעלים, באמצעות הסקאוט פרדריקו ברוצקי, בוחר את הזרים כמעט באופן בלעדי, מגמה שהתגברה בשנים האחרונות, ועל כל הצלחה כמו גרגורי ורגאס או אייק אופייבו הם מביאים גם לא מעט כשלנות מוחלטים שנחשבים לזרים מביכים, מהגרועים בליגה, דוגמת ראשון פרימן, ג'אריד פיימוס, לירוי היקרסון ודויד קוביאן. ההצלחה של רחימי היא קודם כל בבחירת הישראלים. הוא בחר את הישראלים של חיפה בחמש השנים האחרונות".

גורם נוסף סבור: "אם נשים בצד את מכבי תל אביב, חיפה היא מקבוצות הישראלים הטובות בליגה אם לא הטובה שבהן. לא מעט ישראלים נתנו שם את עונת הפריצה שלהם שהפכה להם את הקריירה. דגן יבזורי אחרי עונה בחיפה הפך לאחד הישראלים הטובים בליגה והגיע למכבי תל אביב, גל מקל אחרי עונה בחיפה הגיע ל-NBA, אלכס צ'וברביץ' לא הצליח באף בקבוצה למעט חיפה, חנן קולמן עשה בחיפה את הפריצה הגדולה והפך לאחד הישראלים המבוקשים בליגה בגיל מאוחר. בשנתיים האחרונות המגמה הגיעה לשיא כשחיפה מציגה שלושה מהישראלים הטובים בליגה - עמית שמחון, שחוזר על ידי ירושלים במהלך העונה, עוז בלייזר ומעל כולם ג'ון דיברתולומאו, האיש שניצח עבור רחימי את הסדרה מול חולון ועליו מתקוטטות עכשיו מכבי תל אביב והפועל ירושלים".

עוד בנושא:

וויל קלייברן חתם לשנתיים בצסק"א מוסקבה: "נרגש מאוד"
דיווח: "מכבי תל אביב שוקלת להגיש לז'ואן פלאסה הצעה"
אמארה סטודמאייר: "אולי אחתום בקבוצת NBA שזקוקה למנהיג ותיק"
הפועל תל אביב: עמית בן דוד מונה לעוזרו של דני פרנקו

עופר רחימי מכבי חיפה. ברני ארדוב
"העלייה של חיפה לפיינל פור רשומה על שם איש אחד - עופר רחימי"/ברני ארדוב
"הדר שם לעצמו מטרה להפוך את הכישרון ההתקפי של ג'וני לשחקן שמשחק בשני צידי המגרש. ג'וני, שהגנה הייתה מבחינתו המלצה עד שהגיע לחיפה, הפך לאחד השומרים הטובים בליגה"

2. גיבור נוסף של הירוקים הוא מי שנבחר לבסוף ל-MVP של ליגת העל, ג'ון דיברתולומאו. הגארד נמצא על סף סיכום במכבי תל אביב, והמריא בסוף השבוע שעבר בחזרה לארצות הברית, שם צפוי להמשיך בשיחות עם הצהובים. דיברתולומאו הגיע לארץ למבחנים במהלך הסדרה נגד הפועל אילת לפני שנתיים. ארנון שירן ועידו קוזיקרו רצו להחתים את מורן רוט לעוד שנה, אבל לבסוף הכל התהפך. "שוכנעתי על ידי הסקאוט אורי ברנע, שמשמש כסוכנו של השחקן", נזכר עופר רחימי. "הוא אמר לי שדיברתולומאו הוא הדבר הבא בכדורסל הישראלי ולקח על עצמו להטיס את השחקן. התרשמתי מהמשחקים שראיתי בספרד. בלי ברנע לא היה דיברתולומאו. הוא שכנע אותי שהוא יהיה מהישראלים הטובים בליגה למרות שהגיע מספרד, ולא מהליגה הראשונה. ג'ף השתכנע להביא אותו. רמי הדר התרשם ממנו כמוני. הוא שומר בחסד וזה היתרון שלו, מעבר לזה שהוא שחקן מוכשר, שחקן ברמה מאוד גבוהה, לוחם שנמצא בכל מקום, ויש לו יכולת לשחק את הפיק אנד רול".

השחקן שהה שבועיים בחיפה במבחנים, התרשם מהעיר ושותף בשני משחקים. "אחרי אימון אישי עם רחימי, רמי הדר צפה בשחקן ששיחק 3 על 3 עם צעירי חיפה. לאחר האימון הדר ביקש להחתים את דיברתולומאו מיידית", מספרים במועדון. גורם נוסף מספר: "הדר שם לעצמו מטרה להפוך את הכישרון ההתקפי של ג'וני לשחקן שמשחק בשני צידי המגרש. ג'וני, שהגנה הייתה מבחינתו המלצה עד שהגיע לחיפה, הפך לאחד השומרים הטובים בליגה. רמי הדר שיפר את ההגנה שלו, רחימי נתן לו את הביטחון להוביל ולייצר".

רחימי מוסיף: "הגנתית ומבחינת תפוקה למשחק הוא מהמרשימים בליגה. הוא התקדם ושיפר המון אלמנטים במשחק שלו, צבר המון ביטחון, וצריך לזכור שהוא היה פצוע כל הסיבוב הראשון. אחת הסיבות שהסיבוב הראשון שלנו היה קשה מאוד זו הפציעה של ג'וני ביד. הוא היה מגובס לאורך תקופה ארוכה".

עוד באותו נושא

אמארה סטודמאייר: "אולי אחתום בקבוצת NBA שזקוקה למנהיג ותיק"

לכתבה המלאה
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
" רמי הדר שיפר את ההגנה שלו, רחימי נתן לו את הביטחון להוביל ולייצר". דיברתולומאו/קובי אליהו

3. במקביל לעבודה המקצועית שהחלה, מכבי חיפה ערכה בימים האחרונים שינויים ניהוליים שאמורים לקדם את הקבוצה. סגן היושב ראש ארנון שירן הודיע על עזיבת הקבוצה, לאחר שניהל את העבודה השוטפת של חיפה בישראל מול ג'ף רוזן שיושב בארצות הברית. שירן אף היה נציג הירוקים במנהלת הליגה לאורך כל התקופה.

אמש הודיעו הירוקים על מינויו של אסף רוזנבלט למנכ"ל הקבוצה. רוזנבלט בן ה-39 הוא איש עסקים מנוסה ובעלי משרד רואי החשבון "רוזנבלט", לו סניפים בחיפה וברמת גן. כמו כן קודם בן לוי לתפקיד סמנכ"ל השיווק של המועדון. לוי בן ה-32 יפקח על גיוס נותני חסויות, מכירת כרטיסים ומהלכי השיווק של המועדון. לוי יחל את עונתו הרביעית במערכת, לאחר ששימש כמנהל השיווק והמכירות.

מי שישמש כנציג הירוקים במנהלת הליגה הוא עו"ד מיקי ספרן, בן 48, שבמקביל ימשיך לשמש כיועץ המשפטי של המועדון. בנוסף, ספרן יהיה אחראי על הקשר וקידום שיתוף הפעולה בין המועדון לבין מחלקת הנוער, המנוהלת על ידי אילן בק. ספרן הוא שותף במשרד עורכי הדין ש. פרידמן ושות', להם משרדים בחיפה ובתל אביב.

"המינויים של אסף, בן ומיקי מחזקים את הצוות העסקי שלנו, תוך שאנחנו ממשיכים את האתגר של יצירת הכנסות מכדורסל, בחיפה והסביבה", אמר ג'ף רוזן לאחר סבב המינויים. "כל השלושה מביאים הרבה אנרגיות, מחויבות ותשוקה למכבי חיפה ואוהדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully