וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני אליפות אירופה באתלטיקה: "כל הכסף הלך למכביה, נתקלנו בקשיים"

איגוד האתלטיקה קיים מסיבת עיתונאים לקראת אליפות אירופה דרג ג' שתצא לדרך בסוף השבוע הקרוב בישראל: "לא קיבלנו סיוע". עדיין לא ברור אם חנה קנייזבה תשתתף בתחרות

יוסי ציפקיס

ראשי איגוד האתלטיקה והאתלטים הישראלים קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים לקראת אליפות אירופה דרג ג' שתצא לדרך בישראל בסוף השבוע הקרוב. האליפות תתקיים בימים שבת וראשון הקרובים כש-11 נבחרות ינחתו במהלך השבוע בישראל ובסך הכול ישתתפו באליפות שתיערך בהדר יוסף למעלה מ-700 אתלטים.

אליפות אירופה לאומות נערכת בכל שנה למעט שנה אולימפית ולכן ב-2016 היא לא התקיימה. המהות של האליפות היא הניקוד של הנבחרת ולא של ספורטאי בודד. כל ספורטאי ינסה לקבוע שיא אישי, אבל העיקר בתחרות הוא הניקוד שאותו ספורטאי יעניק למדינה שלו.

יו"ר הוועדה המארגנת עו"ד אריק קוקס סיפר: "12 נבחרות תגענה להתחרות לכאן. אנחנו נראה פה הרבה מאוד מאבקים. כל מדינה תעשה את הטוב ביותר שלה. צריך לזכור שהמוקד של התחרות הזאת היא התחרות הקבוצתית. אני יכול להגיד לכם שזו תחרות מאוד מותחת. אתם תראו איזו התלהבות יש בין המתחרים. לפעמים אתלטים מנסים להגיע למקום הרביעי וחמישי, כי לפעמים זה מה שמכריע את התחרות הקבוצתית".

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. יוסי ציפקיס
עברה ניתוח. חנה מיננקו/יוסי ציפקיס

בנוגע למטרות של נבחרת ישראל אמר יו"ר הוועדה המארגנת: "נבחרת ישראל השתתפה שלוש פעמים בדרג הבכיר יותר, דרג ב', אף פעם לא הצלחנו לשרוד. המטרה של נבחרת ישראל היא לשרוד בדרג הזה".

עו"ד קוקס מתח ביקורת חריפה על רשויות המדינה שלטענתו לא סייעו למהלך הארגון ואמר: "נתקלנו בקשיים בתחרות הזאת. נתקלנו בהמון בעיות מצד הרשויות. עיריית תל אביב בונה את הוולודרום על מגרש האימונים. התירו אותנו ללא מגרש אימון. זה לא מאפשר לקיים תחרות ראויה. כל התקציבים הממשלתיים הלכו לירושלים למכביה.

"הדר יוסף נותר ללא תקציבים. אנחנו מקיימים תחרות כשהתנאים הפיזיים לא משופרים ביותר. גם משרד הספורט לא תרם את חלקו".

בנודע לספורטאים הישראלים עדיין לא ברור אם קופצת המשולשת חנה קנייזבה תשתתף בתחרות. קנייזבה מיננקו אמרה באירוע: "עברתי ניתוח, אני מקווה להתחרות, אבל אני והמאמן שלי עוד לא קיבלנו החלטה סופית. הגוף צריך להיות מוכן ונקבל החלטה בקרוב".

יו"ר האיגוד עמי ברן התייחס למצבה של הקופצת ואמר: "היא אחת הטובות בעולם. מאוד חשוב שהיא תקפוץ. היא גם מאוד רוצה. במידה ולא אנחנו ניאלץ למצוא פתרון אחר".

  • עוד באותו נושא:
  • אתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully