וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למונדיאל ברוסיה: "17 פועלים נהרגו באצטדיונים"

דוח של ארגון Human Rights Watch"" מצא ליקויים חמורים בתנאי העסקה של הפועלים בהקמת האצטדיונים לקראת הטורניר. שר הספורט של רוסיה לא מתרגש: "אנחנו עושים הכול נכון בשיטה שהוכיחה את עצמה". שריפת ענק פרצה באצטדיון בוולגוגרד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידה הכלכלית בסנט פטרסבורג, 2 ביוני 2017. רויטרס
מבטיח אירוח ברמה הגבוהה ביותר. פוטין/רויטרס

שנה בדיוק לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל ברוסיה, שריפת ענק פרצה היום (רביעי) באצטדיון המוקם בעיר וולגוגרד ואמור לארח ארבעה משחקים במסגרת הטורניר היוקרתי.

תושבים המתגוררים בסמוך לאתר הבנייה פרסמו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים בהם נראה עשן כבד המכסה חלק גדול מהאצטדיון. עם זאת, המשרד לטיפול במצבי חרום ברוסיה פרסם הודעה תמוהה בה נאמר כי: "מכבי האש החלו בכיבוי השריפה בשעה 06:46 בבוקר והאש כובתה לחלוטין בשעה 06:49". לטענת מכבי האש השריפה נגרמה בשל כשל טכני ולא נגרם כל נזק לתשתיות במקום.

נציגת החברה הבונה את האצטדיון מריה רודנקו נשאלה האם המצב אינו כה גרוע כפי שנראה בתמונות והשיבה: "כן. האש כובתה בערך חמש דקות אחרי שנדלקה. אין נפגעים בנפש. העבודות להקמת האצטדיון נמשכות כסדרן".

השריפה באצטדיון בוולגוגרד. כובתה תוך 3 דקות?

האירוע בוולגוגרד התרחש שעות אחדות לאחר שארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" האשים את רוסיה בהפרה בוטה של זכויות פועלי בניין המועסקים בהקמת האצטדיונים שאמורים לארח את הטורניר. על פי דוח של הארגון בשישה פרויקטים של הקמת אצטדיונים נתגלו הפרות של זכויות עובדים. בחלק מהמקרים העובדים קיבלו את שכרם באיחור רב ובחלק אחר שולם שכר חלקי בלבד. בנוסף, אולצו הפועלים לעבוד בטמפרטורה של מינוס 25 מעלות.

על פי מידע שנאסף על ידי הארגון לפחות 17 פועלים נהרגו בעבודות ההקמה של האצטדיונים. מרבית הפועלים המועסקים באתרי הבנייה הם זרים שהגיעו לרוסיה ממדינות אסיה התיכונה, ביילורוס ואוקראינה.

עם זאת ברוסיה לא מתרגשים כשהתקשורת הממסדית ממשיכה להתעלם לרוב מהטענות לאי סדרים חמורים בתהליך הקמת האצטדיונים ובהכנות הכלליות לאחד האירועים החשובים בספורט העולמי. שר הספורט של רוסיה פאבל קולובקוב התייחס לאחרונה להכנות של ארצו למונדיאל ואמר: "לקראת אירוע כזה, דאגה תמיד יש, אבל חשש אין. זאת כי אנחנו עושים הכול נכון בשיטה שהוכיחה את עצמה. בעמדות מפתח נמצאים אנשים שכבר היו אחראים בעבר על אירועים גדולים".

גם הנשיא פוטין נשמע בטוח בעצמו והכריז: "נעשה כל מה שאפשר כדי שהמתקנים ותנאי האירוח ברוסיה לכמות גדולה כזו של אוהדים תהייה ברמה הכי גבוהה שרק אפשר. יש טעם להעניק אירוח מונדיאל למדינות שיש להן לאן לשאוף ורוצות לעשות קפיצת מדרגה. אנחנו רוצים להגיע לרף הכי גבוה שרק אפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully