וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון משנה חלק מתכנית הרכש, עומרי אלטמן מתקרב למכבי חיפה

14.6.2017 / 14:03

הירוקים על טוני: "הלם מוחלט. הודענו לו שאם יתחרט נקבל אותו". קליין עשוי לחתום, פנייה מחודשת לגוטליב. בן הרוש ואלטמן זומנו לשיחות, הקשר כבר נועד עם שחר. תורג'מן זומן לאימונים

עריכה: מתן חדד

אחרי ההודעה הדרמטית של טוני אמש (שלישי), לפיה לא יגיע למועדון, במכבי חיפה נערכים ליום שאחרי. במועדון מתכוונים לכנס ישיבה דחופה בעקבות המצב, בה יוחלט באילו צעדים ינקוט המועדון לאור עזיבת המנהל הספורטיבי שכבר חתם על חוזה לשנתיים בסכום של כחצי מיליון יורו לעונה, אך נראה שלא יהיה מדובר בצעד יוצא דופן. על פי ההערכות במועדון, חיפה לא תמנה לטוני מחליף וגיא לוזון יהיה הסמכות המקצועית הבכירה וינהל בעצמו את מסע הרכש. "גיא עבד עם מנהל ספורטיבי ועבד גם 15 שנה בלעדיו. אנחנו סומכים עליו שיידע לבחור את השחקנים הנכונים", אמרו במועדון.

בשיחה בין שחר לספרדי, ביקש הבעלים כי זה יהיה שותף לצעדים הקרובים של המועדון, זאת משום שבידיו רשימת מועמדים למספר תפקידים. טוני הסכים והוא אמור לערוך שיחה נוספת עם לוזון (השניים מתקשרים רק באמצעות הודעות או מתורגמן), אך זאת תהיה כנראה הפעם האחרונה שהשניים יעבדו יחד. בחיפה סיפרו אתמול כי טוני לא מתכוון לעבוד במועדון אחר בעונה הבאה. "הזמן יוכיח שהסיבה האמיתית אינה קשורה בעובדה שרצה להישאר בחטאפה ולא להודעה של הנשיא שלהם", ציין גורם במועדון. "אין ספק שקיבלנו את ההודעה הזאת בהלם מוחלט. גיא פגש אותו בספרד ובמילאנו, הוא נסע במיוחד והם שרטטו יחד את תכנית הרכש לעונה הבאה. נמשיך באותו קו שהתחלנו, אבל ברור שההודעה הזאת משנה חלק מהתוכניות. הודענו לטוני שאם יתחרט נקבל אותו בזרועות פתוחות. זה המצב כרגע ואיתו נצטרך להתמודד".

המנכ"ל אסף בן דב נפגש עם מועמדים נוספים במדריד. בראוליו היה המועמד המוביל, אך בחיפה ויתרו על שירותיו מכיוון שאינו דובר אנגלית ומאוחר יותר, לאור הפיצוץ בעסקת רמון פלאנס, הוחלט להחתים מנהל ספורטיבי שאינו דובר את השפה. אגב, מקורבים לעסקת רמון פלאנס העריכו אתמול כי גם במידה וחיפה תפנה אליו, לא בטוח שירצה להגיע לאחר שהוחלט להחתים אדם אחר בעקבות העיכוב בהגעתו ארצה.

עוד בנושא

מכבי חיפה הודיעה: טוני לא יגיע "בעקבות בעיה משפחתית מורכבת"
נשיא חטאפה: "אם נעלה לליגה הראשונה, אני מאמין שטוני יישאר אצלנו"

קשר בני יהודה סער בנבנישיתי מול מגן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש. ברני ארדוב
לוזון רוצה אותו. עומרי בן הרוש/ברני ארדוב

אגב, אין זו הפעם הראשונה שבה טוני לא מגיע לקבוצה בה סיכם, אם כי הפעם מדובר בנסיבות אחרות. בשנת 2011, ניסתה אתלטיקו מדריד להחזיר את טוני לתפקיד המנהל הספורטיבי, אבל אחרי מגעים חשאיים די קצרים הוא החליט להישאר בחטאפה עם הנשיא הדומיננטי אנחל טורס שהוא גם חברו הטוב, ואפילו האריך את החוזה פעמיים. אתלטיקו מינתה אז את חוסה לואיס קאמינרו, ששיחק גם הוא עם טוני בשנות ה-90. אותו קאמינרו, אגב, הוא המועמד המוביל להחליף את טוני בחטאפה אם לא ימשיך. לפני שלוש שנים, ב-2014, הייתה לטוני עוד הזדמנות לשנות אווירה ולחתום בבטיס כמנהל ספורטיבי עם סמכויות נרחבות הרבה יותר, כשהמועדון הירוק מסביליה היה במשבר ופנה אליו בצורה נואשת. אנשי בטיס טענו בפברואר כי הושג סיכום עקרוני עם טוני, אך הוא שוב בחר בסופו של דבר להישאר בחטאפה.

לוזון עצמו סיפר למקורביו בקבוצה כי הוא לא מאושר מהמהלך, אך נראה כי הוא בהחלט מתכוון לשנות חלק מהתכניות של הספרדי ומעכשיו יקבל יותר סמכויות בהחתמת שחקנים. לוזון שוקל להחתים את פלוריאן קליין לו התנגד הספרדי באופן נחרץ. המאמן יבקש להחתימו, אם כי המגן האוסטרי מחזיק גם בהצעות נוספות. לוזון הטיל וטו על עסקת סטפן שצ'פוביץ', אותה דחה בזמן שהספרדי הציע להביא אותו לקבוצה. הוא מעדיף גם כעת את עומרי אלטמן על אופיר מזרחי, ורוצה גם את עומרי בן הרוש. כמו כן חודשה הפנייה לאדי גוטליב מהפועל תל אביב.

באשר לעומרי אלטמן, הקשר זומן היום לפגישה עם ראשי הקבוצה והוגשה לו הצעה רשמית בעל פה. במועדון מקווים לסגור את עסקת העברתו ביממה הקרובה. ההערכה היא שיחתום לארבע שנים. אלטמן נועד עם הנשיא יעקב שחר, בליווי סוכנו רונן קצב, והצדדים קרובים לסיכום. ההערכה היא שנושא אלטמן ייסגר עוד השבוע. "אנחנו לא צופים בעיות מיוחדות", אמר מקורב לעסקה.

לגבי דוידזאדה, במכבי חיפה קיבלו אתמול מידע כי גנט מוכנה להשאילו, אך העריכו כי ישחק בסופו של דבר במכבי תל אביב. אם המשא ומתן עם בן הרוש לא יצליח, חיפה תמשיך לנסות ולצרף אותו. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, בן הרוש ייפגש בסוף השבוע עם ראשי המועדון בניסיון לסגור את העסקה. עדיין אין סיכום על אורך החוזה או על סכומי הכסף, אבל נרשמה התקרבות בין הצדדים וההערכה היא שבפגישה העניין ייסגר. כזכור, חיפה פנתה לשני שחקני מכבי תל אביב, בן הרוש ואבי ריקן, כבר בחודש מרץ. ריקן הודיע כי הוא לא רוצה לשחק כמגן שמאלי וצבר דקות משחק שגרמו לו לסרב להצעה.

אחרי רז מאיר, גם החלוץ אלון תורג'מן זומן לפתיחת האימונים של מכבי חיפה ביום חמישי הבא. גיא לוזון מעריך את השחקן ומתלבט לגביו, והחליט לזמנו כדי לקבל החלטה סופית במהלך האימונים. כפי שפרסמנו לפני מספר שבועות, מאיר ותורג'מן הם השחקנים היחידים מבין המושאלים שעליהם המאמן בונה לעונה הבאה, והוא מתכוון לשחרר את סאן מנחם ואיסמעיל ריאן. סוכנו של מנחם ג'קי דהאן כבר שוחח עם מכבי חיפה והודיע להם כי במידה ויגיע מגן שמאלי, הוא יבקש לצאת לעונת השאלה. הפועל רעננה הביעה הביעה עניין במגן. במקרה ששמואל שיימן יעזוב את הפועל חיפה, גם היא תפנה אליו. שון ויסמן כנראה יושאל, כמו יניב בריק שחיפה אמורה להחתים שחקן בעמדה שלו.

עוד באותו נושא

מכבי חיפה הודיעה: טוני לא יגיע "בעקבות בעיה משפחתית מורכבת"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully