וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ברקת בהשקת המכביה ה-20: "המכביה תתחולל בגאון בירושלים"

15.6.2017 / 7:00

המכביה ה-20 הושקה באירוע חגיגי, ראש העיר בירך: "שילוב יוצא דופן ומעורר השראה בין ירושלים למכביה". מורן סמואל, נטע ריבקין, ירדן ג'רבי, עומרי כספי, השחיין הצרפתי פביאן ז'ילו והמדליסט האולימפי האמריקאי אנתוני ארווין נבחרו להדליק את הלפיד

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מתן חדד

המכביה ועיריית ירושלים ערכו היום (שלישי) אירוע חגיגי להשקת המכביה ה-20, שתצא לדרך ב-4 ביולי וטקס הפתיחה שלה ייערך יומיים אחר כך באצטדיון טדי.

האירוע התקיים במלון ממילא בירושלים, במעמד ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי, נשיא תנועת מכבי העולמית יאיר המבורגר ויו"ר המכביה אמיר פלד. המדליסט האולימפי אריק זאבי הנחה את האירוע, בו השתתפו גם אורי ששון ונטע ריבקין, שנבחרה להיות אחת ממדליקי לפיד המכביה יחד עם מורן סמואל, ירדן ג'רבי, עומרי כספי, השחיין הצרפתי פביאן ז'ילו והמדליסט האולימפי האמריקאי אנתוני ארווין.

במכביה יחולקו 2,100 מדליות ב-33 ענפי ספורט שונים, בהם יתחרו כ-10,000 ספורטאים.

אורי ששון, נטע ריבקין, ניר ברקת, מסיבת עיתונאים לפתיחת המכביה. קובי אליהו
מדליקי הלפיד. נטע ריבקין עם אורי ששון/קובי אליהו

ראש העיר ניר ברקת: "מה שירושלים השיגה ב-50 שנות איחודה זה לא פחות מנס. ידעתי שהיא צריכה לחזור לבכורה בכל התחומים ולהפוך לעיר אטרקטיבית לציבורים רבים. ואכן ירושלים עוברת רנסנס תרבותי גדול, תנופה בתחום ההייטק ואחד הדברים שאני גאה בהם, יחד עם אנשי המכביה, זו התאוצה בתחום הספורט. היה לי ברור כבר לפני עשור שאנחנו חייבים לעשות את המהלך הטבעי ולעגן את המכביה בירושלים. אז זה היה חלום, אבל צעד אחר צעד, בזכות המכביה, העיר הניחה תשתית חסרת תקדים בשמונה השנים האחרונות וזה ווין-ווין קלאסי - לירושלים ולמכביה.

"אנחנו לא חוגגים רק 50 שנה לאיחוד ירושלים אלא גם את המכביה ה-20, בשילוב יוצא דופן ומעורר השראה. השקענו באצטדיון האתלטיקה המתקדם בארץ, שדרגנו מתקני ספורט רבים ברחבי העיר ואפשרנו למכביה להתחולל בירושלים בגאון. בעזרת השם, אחרי שנסיים את המכביה ה-20, נשב לשולחן השרטוטים ונתכנן את המכביה ה-21 בירושלים".

יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט: "המכביה זה אירוע הספורט הגדול ביותר שמדינת ישראל עושה, אבל הוא הרבה מעבר לאירוע ספורט. במציאות הנוכחית, בה הקהילות היהודיות ברחבי העולם נאבקות על הזהות שלהן, מדינת ישראל היא העוגן המשמעותי ביותר. העובדה שהאירוע קורה בירושלים תורם למכביה ולשגרת החיים בעיר הזה. סייענו בסכומים חסרי תקדים כדי להגדיל את התשתיות הקיימות - אם זה האצטדיון בגבעת רם ואם מגרשי הכדורגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אריק זאבי, אורי ששון מסיבת עיתונאים לפתיחת המכביה. קובי אליהו
אריק זאבי עם אורי ששון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully