וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזן: "היינו משחק מהדחה, מדהים", שמחון: "יש הזדמנות לאליפות"

13.6.2017 / 8:59

חגיגות במכבי חיפה אחרי הניצחון על מכבי תל אביב. ג'ון דיברתולומיאו נשאר צנוע: "אנחנו פשוט אוהבים לשחק אחד עם השני. העונה הבאה? אני מחכה לאימון הבא". הבעלים: "התוכנית המקורית היא לא ללכת לאירופה"

one

בפעם הרביעית בתשע העונות האחרונות, חזרה אמש (שני) מכבי חיפה לגמר הפיינל פור אחרי ניצחון 74:85 על מכבי תל אביב, והיא תתמודד נגד הפועל ירושלים בגמר ביום חמישי במטרה לזכות באליפות שנייה עבור המועדון. הירוקים שלטו והוליכו לאורך כל המשחק, ולמעט קאמבק אחד של מכבי תל אביב במהלך הרבע השני, היתרון של הקבוצה של עופר רחימי לא הוטל בספק לאורך כל המשחק. קווין פינקני היה האיש של חיפה עם 20 נקודות ו-7 ריבאונדים, כשג'ון דיברתולומיאו קולע את כל 19 הנקודות שלו במחצית השנייה וגרגורי ורגאס מוסיף שורה סטטיסטית פנטסטית של 14 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.

"המפתח היה לשמור על הכדור, שמרנו על הכדור טוב", אמר דיברתולומיאו בסיום והתייחס לקליעות הנהדרות של קבוצתו, "המשכנו לשחק ביחד ולבטוח אחד בשני, אנחנו אוהבים לשחק אחד עם השני, יודעים איך לחדור לסל ולהוציא את הכדור לקליעות טובות וזאת הייתה הדרך שלנו לניצחון. התקשיתי לאורך המשחק, הם קפצו עליי כל הזמן, אבל אני מודה לחברים שלי לקבוצה שידעו למצוא אותי ובטחו בי, אני שמח שידעתי לנצל את זה". הגארד המתאזרח הוזכר לאורך כל התקופה האחרונה כמועמד לחיזוק מכבי תל אביב והפועל ירושלים, אך אמש סירב לדבר על כך, "העונה הבאה? זה הדבר הכי רחוק מהמחשבות שלי, אני שמח שניצחנו את מכבי תל אביב בחצי הגמר, אני חושב על האימון ולהתכונן למשחק נגד ירושלים".

עוד בנושא:

מכבי חיפה חגגה עם 75:84 על מכבי תל אביב
עופר רחימי: "אני הולך לכותל, להגיד תודה ומשם נמשיך"

עוז בלייזר שחקן מכבי חיפה (אמצע) עם עמית שמחון, ג'ון דיברתולומאו. ברני ארדוב
הירוקים ידהימו גם את ירושלים?/ברני ארדוב

גיבור נוסף של המשחק היה כאמור פינקני, שבכמה מהלכים הזכיר את ימיו בכדורסל האירופי מלפני עשור, "עשיתי הכל כדי שהקבוצה תנצח, המטרה הראשונה שלנו הייתה להגיע לפלייאוף, ואז המטרה השנייה הייתה להגיע לגמר. ידעתי שאם אעשה את כל מה שאני יכול, להגיע לכדורים האבודים, אז יהיה לנו סיכוי טוב לעשות זאת". עמית שמחון, שקלע 10 נקודות ב-21 דקות הוסיף: "דיברנו על זה שאנחנו צריכים להיות מרוכזים במשך 40 דקות, להצמד לתוכנית המשחק שלנו כל אחד שהיה על המגרש נתן 200 אחוז. אמרנו לעצמנו שאנחנו צריכים לזרוק זריקות טובות, שמח שהכדורים נכנסו, עם זה הגיע הביטחון, והניצחון. היה לנו המון מה להפסיד, אנחנו יודעים שיש לנו הזדמנות לנצח ולזכות באליפות, זה מה שראיתם היום, המלחמה הזאת בשביל הניצחון".

במרכז החגיגות של הירוקים באזור חדר ההלבשה היה הבעלים ג'ף רוזן. האמריקאי שלקח את מכבי חיפה לפני עשור בליגה השנייה והוביל אותה למעמד של קבוצה גדולה בכדורסל הישראלי נמצא בארץ כבר כחודש, ולפי דבריו, "השחקנים פשוט לא רוצים שאני אלך הביתה". בסיום נראה רוזן שמח מתמיד, "הגענו לכאן כי אנחנו קבוצה נהדרת, אני גאה בשחקנים האלה, גאה במאמן, גאה בעונה הזאת. היינו משחק אחד מהדחה, ואנחנו כאן במלחמה על האליפות נגד ירושלים. המאמן שלנו הוא בחור מאמין באיש הגדול למעלה, והקבוצה היא סביב המאמן הזה, והעיר סביב הקבוצה, אנחנו גאים להיות בגמר".

למרות ההצלחה והעלייה לגמר, נראה כי מכבי חיפה עדיין תיבחר שלא לשחק באירופה בעונה הבאה, בשל העלויות הכספיות ומסע המשחקים בארצות הברית. אליפות של הירוקים תקנה לה את האפשרות לשחק ביורוקאפ, כשגם הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות נמצא בפתחה, אך הדברים הללו לא בדיוק מרגשים את רוזן, "התוכנית המקורית שלנו הייתה לא ללכת לאירופה, אבל אנחנו צריכים לחשוב על זה עכשיו מחדש. לא למדתי את המפעלים השונים, אני אשב עם שמואל פרנקל ועדלי מרכוס ונראה".

בחיפה יחלו היום במכירת הכרטיסים לקראת הגמר, לאחר הישיבה בין הקבוצות למנהלת הליגה, כשהמטרה של הירוקים היא להביא כ-4,000 אוהדים ליד אליהו ביום חמישי. עמית שמחון יגיע בשעות הצהריים כדי למדוד את טבעת האליפות באירוע רשמי של מנהלת הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully