וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט חוגגת אליפות, דיווח: לא תבקר בבית הלבן של טראמפ

בארה"ב טוענים שהווריירס יהפכו לקבוצה הראשונה שמחרימה את הנשיא המכהן. דוראנט זכה ב-MVP, עקץ את המבקרים וחגג עם האוהדים (הווידאו - בפנים). גרין: "רציתי להיכנס בכל מי שאמר עלינו חרא". קר הודה: "הלילה הזה שונה בגלל כל מה שעברתי העונה". וגם: מספרי המשחק

עריכת וידאו: מתן חדד

באופן מסורתי, כל אלופת NBA נוהגת לבקר בבית הלבן זמן מה לאחר הזכיה בתואר. גולדן סטייט ווריירס לא תעשה זאת, כך על פי דיווחים בארצות הברית, כמחאה על שלטונו של דונלד טראמפ. אם זה יקרה, תהיה גולדן סטייט הקבוצה הראשונה שנמנעת מביקור בבית הלבן בתקופת טראמפ - ולמעשה, הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמסרבת לבקר בבית הלבן אחרי אליפות, מאז שהמנהג החל ב-1924. כבר היו מקרים של ספורטאים בודדים שבחרו לסרב, אך לא קבוצות שלמות.

בגולדן סטייט טענו שעדיין לא קיבלו הזמנה, ויחליטו כשיקבלו. סטיב קר כבר ביקר באופן חריף את הנשיא הנוכחי ואמר לפני כחודש: "מישהו אי פעם חשב שהוא מנהיג גדול? להיות בריון לא עובד בתקופה הזו".

צפו בדוראנט חוגג עם האוהדים

"אתה אלוף", צעקה אמא של קווין דוראנט לבנה, "עשית את זה!". גולדן סטייט זכתה הבוקר (שלישי) באליפות וחגגה בביתה תואר שני תוך שלוש שנים אחרי שגברה 120:129 על קליבלנד והשלימה 1:4 בסדרת הגמר, אבל באופן טבעי העיניים הלכו על קווין דוראנט, אחד השחקנים הבולטים בליגה, שזכה בתואר ראשון בקריירה, ולאחר מכן אף הוכתר כ-MVP של סדרת הגמר. אמו של דוראנט, וונדה, חיבקה את בנה בסיום וצעקה לעברו: "תסתכל עליי, עשית את זה! אל תקשיב למה שאף אחד אומר, אתה אלוף".

קווין דוראנט עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר. GettyImages
וזו רק ההתחלה. דוראנט והווריירס/GettyImages

"לא יכולתי לישון יומיים", הודה בסיום דוראנט, שקלע 39 נקודות ב-70 אחוז מהשדה (14 מ-20), "הייתי עצבני, אבל עליתי למגרש ונתתי עבודה. היינו טובים הלילה. צריך להחמיא לקליבלנד, זאת קבוצה טובה, הם הקשו עלינו כל הערב".

דוראנט נשאל איך התחושה לנצח את לברון ג'יימס, לו הפסיד ב-2012 בגמר במדי אוקלהומה סיטי, ואמר: "הוא הבנאדם היחיד שהערצתי, תמיד אמרתי שהוא היחיד שיכול להסתכל לי עין בעין. אחרי המשחק אמרתי לו שעכשיו אנחנו תיקו, ננסה לעשות את זה שוב". דוראנט נשאל על אמו, ואמר: "היא ראתה אותי כילד, כמה עבדתי קשה, כמה השקעתי, היא תמיד הייתה שם, וזו הרגשה טובה לסגור מעגל".

עוד בנושא

גולדן סטייט השלימה 1:4 בגמר עם 120:129 ביתי על קליבלנד
לברון: "אישית עשיתי את הכל", לו: "בכינו בחדר ההלבשה"
הכי דומיננטיים שיש: מספרי העונה ההיסטורית של הווריירס

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס מול קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
"זו הרגשה טובה לסגור מעגל". דוראנט עם לברון/רויטרס

דוראנט הוסיף ש"זו חבורה נהדרת של שחקנים, קהילה נהדרת, אוהדים נהדרים, אני כל כך שמח להיות חלק מזה, אני כבר לא יכול לחכות לחגיגות. אמא, הבטחתי לך בגיל 8, עשינו את זה".

המאמן סטיב קר התבדח ואמר ש"אין לנו הרבה כישרון, זה בעיקר האימון", ואחר כך הוסיף ש"יש לי את העבודה הכי טובה בעולם. זו קבוצה כל כך מוכשרת, כל כך מסורה, כל כך לא אנוכית. אני רוצה להודות במיוחד למייק בראון ולכל הצוות שלי, שהמשיכו להניע את הספינה כשלא הייתי. מה הסוד שלנו? זה שילוב של כישרון, מחויבות, ומסירות של כל השחקנים".

דריימונד גרין סיכם: "למדנו מהטעויות שלנו. התאכזבנו בשנה שעברה, בעיקר אני. אבל אמרתי לכולם כבר בעבר שאם קווין דוראנט היה פרס הניחומים שלנו על ההפסד הזה, אני מקבל את הפרס בשמחה. קדימה, לפתוח קצת שמפניות".

עוד באותו נושא

הכי דומיננטיים שיש: מספרי העונה ההיסטורית של גולדן סטייט

לכתבה המלאה
גולדן סטייט ווריירס אלופת ה-NBA 2017. רויטרס
1:16 בפלייאוף, 2:31 ב-33 המשחקים האחרונים. האלופים/רויטרס

קליי תומפסון הוסיף: "יש לי את הקבוצה הכי טובה לצדי וככה יותר קל לעשות הגנה על כל מי שבא מולי. לא צריך התאמות כשמשחקים ליד קווין דוראנט. תראו מה הוא עשה לקבוצה שלנו. הוא הביא אותנו ל-1:16".

סטפן קרי אמר: "אנחנו מבורכים להיות כאן שלוש שנים ברצף. להחזיר את התואר הביתה זה נהדר. עשינו משהו מיוחד ואנחנו רוצים לעשות זאת שוב בעונה הבאה. איגודלה הוא השחקן הכי חכם על המגרש, הוא וטרן מושלם וזה היופי בקבוצה שלנו. הוא קלע סלים גדולים. אני לא יכול לחכות לנצח אותו במשחקי הגולף שלנו בקיץ".

קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס. AP
"רק שיהיה לכם ברור: זה לא הסוף מבחינתי". דוראנט/AP
קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס לצד אמא שלו וונדה. AP
עם אמא. דוראנט/AP

קווין דוראנט על לברון ג'יימס: "מרגיש נהדר לנצח אותו"

דוראנט: "נחמד להוכיח לשונאים מה אני שווה, אבל זה לא העיקר. אני רק רוצה להיות השחקן הטוב ביותר שאני יכול בכל יום. אני כל כך אוהב כדורסל וכל כך רציתי להשיג את האליפות הזו"

בהמשך שחקני האלופה הטרייה הרחיבו במסיבת העיתונאים. קווין דוראנט התייחס למסע שלו ושל חבריו העונה: "אני זוכר את היום הראשון של מחנה האימונים שלנו, לא ידעתי למה לצפות, לא ידעתי איך החבר'ה האלה על המגרש, איך הם באים ועובדים באימונים. רציתי להשתלב מהרגע הראשון ולהרים את הרמה. היו לי עליות וירידות העונה, אבל החבר'ה כאן עזרו לי. דריימונד אמר לי במהלך העונה להישאר עצמי, להמשיך לעבוד והכל יהיה בסדר. התקשיתי באותה תקופה, אבל יש לי חברים לקבוצה והם הרימו אותי. מדהים להיות כאן, עם השחקנים האלה".

על סיום המשחק: "נשארה דקה והתחלתי לחגוג ודריימונד ואיגודלה צעקו עליי להמשיך לשחק, כי נשאר עוד זמן. ואני רק חשבתי לעצמי 'אנחנו הולכים לזכות באליפות'. עשינו את זה ביחד, כקבוצה. כולם תרמו הלילה, פטריק מקאו, זאזה בפתיחה, לסטף לא היה משחק טוב במשחק 4 והפעם הוא שיחק כמו חיה. קוראים לנו 'סופר טים', אבל צריך אנשים שיעשו את העבודה.

"כשלקחתי את ההחלטה שלי בקיץ שעבר, היו הרבה דיבורים על מה אני צריך לעשות. זה נחמד להוכיח לשונאים מה אני שווה, אבל זה לא העיקר. אני רק רוצה להיות השחקן הטוב ביותר שאני יכול בכל יום. אני כל כך אוהב כדורסל וכל כך רציתי להשיג את האליפות הזו. אני יודע שזה לא הסוף ושיש לי עוד לתת, יש לי מטרה גדולה יותר עכשיו. רק שיהיה לכם ברור שזה לא הסוף מבחינתי.

"בחיים לא ראיתי מישהו כמו סטף. הדברים שאתם שומעים עליו, על ההקרבה שלו, חוסר האנוכיות, המחשבה על החברים לקבוצה, כל זה נכון. מדהים לראות סופרסטאר שלא אכפת לו משום דבר חוץ מאשר מהקבוצה. ברור שהוא רוצה לשחק טוב, אבל הקבוצה מעל הכל מבחינתו. הוא מיוחד".

ולסיום, דוראנט החמיא ללברון: "הוא סיים את הגמר עם ממוצע טריפל דאבל. מה עוד יש להגיד? מרגיש נהדר לנצח אותו, אבל אני בטוח שכבר בקרוב הוא יחזור לחדר כושר ויתחיל לעבוד. אני מעריך אותו כל כך. זה משחק ואנחנו נותנים הכל על המגרש, אבל אחר כך אנחנו מעריכים ואוהבים אחד את השני".

סטיב קר גולדן סטייט ווריירס. AP
"יש לי את העבודה הטובה בעולם". קר/AP
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. AP
דוראנט מעריץ. קרי/AP

סטיב קר: " הסיפור של קווין דוראנט מאוד מיוחד"

קר: "אני לא בטוח שבאמת היה חשש שהשחקנים שלנו לא יסתדרו ביניהם השנה. פשוט לתקשורת יש הרבה מקום למלא בסיפורים. יש לנו המון שחקנים מוכשרים, לא אגואיסטים"

בהמשך במסיבות העיתונאים סטיב קר הרחיב: "קודם כל אני רוצה לברך את קליבלנד. הם קבוצה מדהימה וזו הייתה סדרה נהדרת. חמישה משחקים לא עשו צדק לרמת התחרותיות בסדרה הזו. לפעמים נשארתי בהלם כשהסתכלתי על הכישרון ששתי הקבוצות שמו על המגרש. זה היה כדורסל ברמה גבוהה בצורה שלא תיאמן. היינו שבורי לב בסוף העונה שעברה, והשנה זה תורנו, אז אנחנו מאושרים.

"אני לא בטוח שבאמת היה חשש שהשחקנים שלנו לא יסתדרו ביניהם השנה. פשוט לתקשורת יש הרבה מקום למלא בסיפורים. יש לנו המון שחקנים מוכשרים, לא אגואיסטים, שידעו לשתף פעולה. הם התבגרו לאורך העונה, למדו לשחק אחד עם השני ורק הלכו והשתפרו.

"נהדר לנצח. היה לי את המזל להיות חלק מהרבה אלופות, כשחקן וכמאמן וזה אף פעם לא נמאס, אבל הלילה הזה שונה בגלל כל מה שעברתי העונה ברמה האישית. כל כך קשה לזכות באליפות וכשאתה עושה את זה, אתה משתחרר אחרי תשעה חודשים של עבודה קשה. לא רוצה להשוות לזכייה ב-2015, אבל ברור שאין כמו התחושה של לזכות באליפות לעיני הקהל הביתי שלך.

"אני מאושר עבור קווין ועבור כל השחקנים שלנו. כשקבוצה זוכה באליפות, לכל שחקן יש סיפור. הסיפור של קווין מאוד מיוחד, הייתה לו קריירה מדהימה עד עכשיו והוא לקח אותה לרמה הבאה עם הסדרה הזו. הוא היה דומיננטי כל העונה וכולם ידעו כמה הוא טוב בעשור שלו בליגה, אבל רק כשאתה זוכה באליפות אתה שובר איזו תקרה. אני מקווה שיש עוד אליפויות בדרך עבורו".

סטפן קרי דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס חוגגים. AP
עם כל הכבוד לרביעיית הכוכבים של גולדן סטייט: אנדרה איגודלה הוא השחקן עם מאזן הפלוס/מינוס הכי טוב בגולדן סטייט: 60/AP

המספרים

* זו האליפות החמישית בפרנצ'ייז של הווריירס, מקום רביעי בליגה לצד הספרס (אחרי בוסטון עם 17, הלייקרס עם 16 והבולס עם 6).

* הווריירס ניצחו 31 מ-33 המשחקים האחרונים של העונה.

* הווריירס סיימו את הפלייאוף במאזן 1:16. רק פילדלפיה 83' והלייקרס 01' הפסידו משחק פלייאוף בודד בדרך לתואר.

* סטיב קר הוא המאמן הרביעי בהיסטוריה עם שתי אליפויות בשלוש עונותיו הראשונות על הקווים (אחרי פיל ג'קסון, ביל ראסל וג'ון קנדלה).

* קווין דוראנט הוא השחקן השלישי בהיסטוריה שזוכה בטבעת אחת ומוכתר לפחות ארבע פעמים כמלך הסלים של הליגה, אחרי מייקל ג'ורדן ו-וילט צ'מברליין.

* דוראנט סיים עם כמות הנקודות השנייה אי פעם לשחקן בסדרת גמר שנגמרת בחמישה משחקים - 176 (אחרי ה-178 של אייברסון ב-2001).

* רק שישה שחקנים קלעו לפחות 30 נקודות בכל משחק בסדרת הגמר. קווין דוראנט הוא הראשון שעושה את זה מאז שאקיל אוניל 2002 (שעשה זאת גם ב-200). עוד ברשימה: האקים אולאג'ואן 1995, מייקל ג'ורדן 1993, ריק בארי 1967, אלג'ין ביילור 1962.

* עם כל הכבוד לרביעיית הכוכבים של גולדן סטייט: אנדרה איגודלה הוא השחקן עם מאזן הפלוס/מינוס הכי טוב בגולדן סטייט: 60.

* קווין דוראנט וסטף קרי הוא הצמד במקום השלישי בממוצעי נקודות (62.0) בסדרות גמר. לפניהם שאק וקובי ב-2002 (63.3 נקודות) וג'ורדן ופיפן ב-1993 (62.2).

* הווריירס פייבוריטים לאליפות גם בעונה הבאה לפי וגאס. קליבלנד במקום השני, בוסטון והספרס במקום השלישי יחד ובהמשך הרשימה נמצאות יוסטון, הקליפרס, וושינגטון, מילווקי, אוקלהומה סיטי וטורונטו.

דריימונד גרין: "רציתי להיכנס בכל מי שאמר עלינו חרא"

דריימונד: "כולם אמרו לי להיות רגוע, אימא שלי אמרה לי לא להתווכח עם השופט. חשבתי לעצמי 'זה כזה גרוע, שאפילו האיש במכולת אומר לי את זה?'"

אנדרה איגודלה: "זו לא נקמה, רק ניצול הזדמנות שחמקה מאיתנו בעונה שעברה. אתה לומד מהרגעים הקשים שאתה עובר. לא נבהלנו מהריצות שלהם, טיפלנו בכדור טוב ברבע הרביעי, סטף מסר רק פעם אחת ביד שמאל היום, זה מראה על התבגרות... אנחנו אחת הקבוצות הטובות אי פעם ואי אפשר לקחת את זה מאיתנו. הייתי כל כך לחוץ בשבועות האחרונים. סטיב קר שאל אותי לא מזמן 'איך זה מרגיש להיות המבוגר היחיד על הפרקט?' זו עבודה קשה ואתה צריך לקבל אותה באהבה. לפעמים אני גם רוצה להראות לאנשים מה אני מסוגל לעשות. זה קרה ב-2015 בגמר ואני שמח שזה קרה גם היום".

אגב, בארה"ב מדווחים שעלות בקבוקי השמפניה בחגיגות הם 180 אלף דולר. מדובר בגרסה מוגבלת של Moët Imperial Golden Luminous Magnum, שעלותה היא 1,200 דולר לבקבוק.

דריימונד גרין אמר: "ברבע השני פשוט התחלנו להשיג עצירות בהגנה, כמו שעשינו בשני המשחקים הראשונים בסדרה. כל הימים האחרונים אמרנו לעצמנו שאם רק נבוא ונשחק הגנה, ננצח, אבל זה לא קל, כי יש להם שחקנים אדירים בהתקפה. KD מדהים, חלק מהדברים שהוא עושה הם בלתי נתפסים. הוא ה-MVP, אנחנו האלופים, זה נהדר. הכנתי לעצמי נאום, רציתי להיכנס בכולם, כל מי שאמר חרא במהלך הסדרה, ריצ'רד ג'פרסון, ג'יי אר, כל מי שדיבר עלינו, אבל הם קבוצה אדירה ויש לי יותר מדי כבוד כלפיהם. הם אחת הקבוצות הכי אגרסיביות שפגשתי, במשחק 4 היה השיפוט הכי גרוע שראיתי, אבל הכל בסדר, הכל מובן. כולם אמרו לי להיות רגוע, אימא שלי אמרה לי לא להתווכח עם השופט. חשבתי לעצמי 'זה כזה גרוע, שאפילו האיש במכולת אומר לי את זה?' אז החלטתי לא להתעסק בשופטים, אלא רק במשחק. אני לא שונא אף אחד, לברון וקיירי מנהיגים גדולים בקבוצה שלהם. אם אני רואה שחקן יריב נופל לרצפה, למה שלא אעזור לו לקום? במשחק עצמו אני מנסה להעניש אותו, אבל לא מעבר לזה".

דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. AP
"במשחק 4 היה השיפוט הכי גרוע שראיתי, אבל הכל בסדר, הכל מובן". גרין/AP

ברצלונה מברכת

סטפן קרי: "כל הקיץ דיברנו על איך נוכל להיות עצמנו ולהסתדר"

סטפן קרי סיכם: "האווירה הייתה מדהימה והיכולת הייתה גבוהה. בשלוש הדקות האחרונות, התחושות היו מיוחדות. זה יוצא דופן לעשות את זה מול הקהל שלך. כל האזור פה תמך בנו, מאז עונת הרוקי שלי. KD לקח בשתי ידיים את ההזדמנות שלו בגמר. למדנו לשחק זה עם זה לאורך העונה. כל הקיץ דיברנו על איך נוכל להיות עצמנו ולהסתדר וזה נהדר לראות את התוצאות של זה. אני כל כך שמח עבורו. מעכשיו תקראו לקווין דוראנט 'אלוף'. אני שמח שבתור חבר לקבוצה עזרתי לו להשיג את המטרה שלו".

קווין דוראנט לא אוהב בירה

"הוא חלש?!". התגובה המהירה של נייקי לאליפות: פרסומת על דוראנט

סטפן קרי מעשן סיגר בשידור: "שמרתי אותו שנה שלמה"

אנדרה איגודלה גולדן סטייט ווריירס. AP
אנדרה איגודלה גולדן סטייט ווריירס/AP
קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס. AP
קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס/AP

דייויד ווסט בטירוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully