וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין פינקני מחפש נקמה: אורן יוסיפוביץ על השחקן הכי חשוב של מכבי חיפה

"הסקאוט הכי טוב בליגה" לא פחד מהגיל ומהרזומה, ומכבי חיפה התברכה במנהיג שהצעיד אותה כל הדרך לגמר. אורן יוסיפוביץ על הסנטר ששולט בכור ההיתוך הירוק, ועל הרצון שלו לנקום בהפועל ירושלים שחתכה אותו ב-2010: "זו הזדמנות, דברים כאלה אני לא שוכח"

one

במחצית המשחק אתמול בתל אביב, כשג'ון דיברתולומאו הירוק - השחקן הכי בולט בפלייאוף עד עכשיו - עוד היה עם אפס נקודות, סנטר מכבי חיפה קווין פינקני ניגש אליו ונזף: "מה אתה עושה, בן אדם?!".

דיברתו הנהן להסכמה, זרק "אתה צודק", והבטיח שינוי. השינוי הגיע בדמות 19 נקודות שלו במחצית השנייה, ומכבי חיפה לא הסתכלה לאחור בדרך לניצחון 74:85 ולדייט-גמר עם הפועל ירושלים.

"אני לא מתבייש להגיד למישהו שהוא משחק רע", סיפר פינקני לוואלה! ספורט בסיום המשחק. "אני קשה עם עצמי ולכן אני קשה גם עם אחרים. ג'וני לא הופיע, אז אמרתי לו את מה שצריך להגיד".

"הוא היה פשוט גדול עבורינו", החמיא בחזרה דיברתולומיאו. "הוא כל הזמן דואג שנהיה בשליטה, הוא רואה את הדברים בעיניים אחרות. אני תמיד שמח שהוא שם כדי לשמור על הגב שלי ולתת לי את העצות בזמן הנכון. גם כשהוא לא קולע במספרים גדולים, הוא עושה את הדברים שעוזרים לנו לנצח במשחקים".

אתמול פינקני שוב עשה את זה, ועוד איך. השחקן הכי חשוב של מכבי חיפה במשחק הנעילה של העונה הסדירה מול הפועל תל אביב (23 נקודות, 89% מהשדה, 12 ריבאונד, 2 חסימות) ובמשחק מספר 5 ברבע הגמר מול חולון (19 נקודות, 9 מ-9 מהקו, 12 ריבאונד), סיפק את הסחורה גם בהיכל עם תצוגת MVP של 20 נקודות, 9 ריבאונדים, סחיטת 7 עבירות, ולקינוח דפק גם שתי חסימות ב-35 דקות.

לא סתם בחר המאמן עופר רחימי לציין אותו במיוחד אחרי הדחת חולון. "הבן אדם פשוט שחקן חכם, מוכשר, בא לפה אחרי השיא שלו, מנהיג בחדר ההלבשה, קבלת החלטות מהטובות שראיתי, ריבאונדר מצוין. חבל שהוא יכול לקפוץ בערך כמוני. אם הוא היה יכול לקפוץ גבוה ממני, הוא היה ביורוליג היום".

עוד בנושא:

מכבי חיפה הביסה 74:85 את מכבי תל אביב ועלתה לגמר הפיינל פור
המהפכה הבאה של מכבי תל אביב: "מצדי שאף אחד לא יישאר"
עופר רחימי: "אני הולך לכותל, להגיד תודה ומשם נמשיך"
אריק שיבק: "כואב לי מאוד, באתי לפה כדי לנסות לקחת אליפות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הוא דווקא היה ביורוליג פעם. פעם גם היה בבוסטון סלטיקס. ב-2007 הוא חתם על שני חוזים לעשרה ימים כל אחד, והספיק לרשום שש הופעות במדים הירוקים, ולשתף פעולה עם רייג'ון רונדו וסבסטיאן טלפייר, שחזר אתמול לכותרות. מכבי חיפה היא הקבוצה ה-19 של הג'רנימן האמריקאי מקולטון, קליפורניה, וקשה להאמין שהוא הגיע לכרמל רק בינואר השנה. "הוא סבא, אבל הוא ה-איש, האקסטרה, הרוח שלנו", פרגן ווילי וורקמן.

כשפינקני עוד עסק בלהתקלח לאחר הניצחון, הבוס ג'ף רוזן קרן במסדרונות ההיכל. כששמעון מזרחי הגיע לומר לילה טוב, ג'ף החביא את החיוך כדי לתת כבוד. כשיו"ר מכבי תל אביב נעלם מהמקום, השיניים של רוזן חזרו לבהוק בגאווה. "היינו משחק אחד מהדחה והנה אנחנו בקרב אליפות עם ירושלים. איזה מסע!", אמר. "היו לנו הרבה קבוצות מיוחדות כאן, אבל אף פעם לא היתה קבוצה כזו". ופה גם יש לפינקני חלק, חתיכה מני רבות בפאזל המורכב הזה שהתגבש לו בצפון.

"אתה הסקאוט הכי טוב בליגה?", נשאל רוזן.

"לא, הסקאוט הכי טוב בליגה זה הבחור הזה", ענה הבוס, והצביע על האיש שלו, הארגנטינאי פרדי ברודסקי. "היי, פרדי, בוא לכאן!".

במסיבת העיתונאים ביקש רחימי לפרגן לברודסקי על שהביא את פינקני: "הוא הגיע לפה בכושר קטסטרופלי. הגענו לקרב באשדוד אחרי בעיות עם טוני מיטשל ופינקני נכנס למשבצת שלו והחבר'ה נתנו הופעה הירואית. אם הוא לא מגיע כנראה היינו מפסידים שם ואני לא הייתי פה היום".

ברודסקי נשען על הקיר במבוכה כששאלתי אותו איך מחליטים על הבאת סנטר מתבגר בן 33 ששיחק ב-18 קבוצות ב-12 שנים. "אני עוקב אחריו מ-2009", השוויץ הארגנטינאי. "הוא מבוגר ולא הגיע בכושר, אבל ידעתי שהוא בינגו עבורינו וידעתי שבסוף העונה הוא יהיה מוכן מבחינת כושר משחק. אני לא מביא שחקנים רק לפי העמדה שלהם אלא לפי ההתאמה שלהם לשיטה ולאופי הקבוצה. הוא נהדר, אין לו אגו, לא חשוב לו אם הוא קולע שתי נקודות או 25".

קווין פינקני שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מחפש נקמה. פינקני/ברני ארדוב

כל שחקני מכבי חיפה כבר יצאו מההיכל. שחקני מכבי תל אביב כבר מזמן לא היו שם. רק קווין פינקני נשאר בחדר ההלבשה הירוק, יושב בכיסא פינתי. הוא התלבש אט אט, הכניס לכל אוזן עגיל יהלום בגודל של סלע, מרח את עצמו בקרמים וסירק קלות את הזקן.

כשסוף סוף יצא, על האף משקפיים של ריי-בן ובידיים שקיות כאילו חזר מסייל במילאנו, שאלתי אותו על התחלופה המרובה של קבוצות בקריירה. "תמיד חושבים שזו אשמת השחקן", הוא ענה. "אנשים לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים. הגעתי לכאן ואני מנסה להיות המנהיג. יש לי רק עוד משחק להנהיג, עוד משחק אחד לעשות את זה".

כמו רוזן, פינקני גאה בקבוצה הזו, במיוחד בסגל המגוון. "אנחנו כמו הספרס", הוא אומר. "זה נהדר, יש פה הכול. ישראלים, מקסיקנים, איטלקים-יהודים, אמריקאים - זה עוזר לנו גם על המגרש". ואכן, מכבי חיפה הזו היא מן כור היתוך. בלייזר מהעמק, שמחון מגבעתיים, קופרברג ישראלי ממוצא רוסי, דיברתולומאו יהודי ממוצא איטלקי עם אזרחות אמריקאית, מנדס ולדס מקסיקני, ורגאס מוונצואלה, ופרימן ופינקני מייצגים את הדוד סם. "זו קבוצת האו"ם", צוחק רוזן. "אנחנו אוהבים את הלטינים ואת הדרום אמריקאים, זה סגל מיוחד".

עם ארבעה גמרים בעשור האחרון (2009, 2013, 2014, 2017) מכבי חיפה היא כבר לא שם שאפשר להתעלם ממנו. רוזן עדיין מסרב לכנות את הקבוצה שלו כאימפריה מקומית. "אימפריה זוכה באליפויות", הוא אומר לי, "אז בוא נחכה עם ההגדרה". ועם כל הצניעות של רוזן, מחלקת הכדורסל של מכבי חיפה, בבעלותו, מסבה נחת לאוהדים הירוקים בעיר - בשנים בהן קבוצת הכדורגל לא מספקת את הסחורה. "אני עוקב אחר קבוצת הכדורגל ומאחל לה לחזור לגדולתה", פינקני מראה בקיאות ופונה לאוהדי המועדון, "אבל אל תשכחו מהאנשים הקטנים, מהאחות הקטנה שלכם מהכדורסל. ואני רוצה שאותם אוהדים של הכדורגל יבואו ביום חמישי לראות גם אותנו".

קווין פינקני שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
בירושלים לא התרשמו. פינקני בתקופה בבירה/מגד גוזני

פינקני, אם-כן, עבר בין המון יעדים בקריירה: מצרפת, לפולין, לאריזונה, למסצ'וסטס, לאיטליה, לסלובניה, לרוסיה, לטורקיה, לפורטו ריקו, לדובאי, ללבנון, לוונצואלה וגם בפיליפינים היה. בין שלל היעדים יש קבוצה אחת שהוא לא שוכח - הפועל ירושלים.

ב-2009/10 האמריקאי נחת בבירה. העסק התחיל טוב אבל כשהקבוצה של גיא גודס הודחה מאירופה והפסידה לאשקלון בליגה, הזעזוע היה בדמות שחרורו של פינקני. הוא טוען שהיה בהלם ושעד היום אין לו מושג למה זה קרה. "באתי לעבודה, ואמרו לי ללכת", הוא אומר. במשחק האליפות השבוע יש לו אפשרות לנקמה קרה, והוא לרגע לא מנסה לגמד את המאורע.

"זו הזדמנות!", הוא אומר, והמבט הופך תקיף. "דברים כאלה אני לא שוכח. מצחיק איך שהכדורסל עובד - קבוצה חותכת אותך רגע לפני הפלייאוף וכמה שנים לאחר מכן אתה פוגש אותה בגמר; מצחיק איך שמעגלים נסגרים. גם כך יש לי מוטיבציה אדירה לקראת המשחק, אבל זה בהחלט מעצים את העניין".

ביום חמישי הוא גם ייאלץ להתמודד מול קבוצה עם גבוהים דומיננטיים כאמארה סטודמאייר וריצ'רד האוול. לא הפיקניק שעבר עליו אמש. "הסיכויים שלנו מצוינים", הוא לא מודאג מגודל האתגר. "הם קבוצה נהדרת, אנחנו קבוצה נהדרת. ביום חמישי השאלה תהיה מי רוצה את זה יותר, ולדעתי אנחנו רוצים את זה קצת יותר מהם".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully