וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס בראיון: "אעשה סדר בבני יהודה. לא תהיה החלטה שתונחת עליי"

"הבנתי שאם אעזוב את סכנין באמצע העונה זה יזיק לקריירה שלי. אני שמח שגם כשטעיתי, הקבוצה לא נפגעה". יוסי אבוקסיס מדבר על ההצלחה בסכנין, על הטעויות של ברק אברמוב ומבהיר כיצד יביא שקט לבני יהודה. ראיון

יוסי ציפקיס

בווידאו: חגיגות הזכייה בגביע של בני יהודה

ב-28 בנובמבר 2016, דקות ספורות אחרי ניצחון יוקרתי על בית"ר ירושלים, הותיר יוסי אבוקסיס את ראשי בני סכנין המומים. "אשקול את עתידי בימים הקרובים, הנסיעות לסכנין קשות לי", הצהיר המאמן.

שבועות לפני כן כבר דווח בכלי התקשורת על מעבר אפשרי של אבוקסיס לבני יהודה תוך כדי העונה, אלא שבהנהלת סכנין קיבלו מסרים הפוכים. ההצהרה הזו של המאמן טרפה את הקלפים והביאה לא מעט ריקושטים. אבוקסיס הבין והחליט לעצור את זה מיד. הוא התנצל בפני מוחמד אבו יונס והודיע בשיחה עמו: "אני נשאר בסכנין".

מכאן הדרך לפלייאוף העליון הייתה סלולה. המאמן הצליח שוב להצעיד את הקבוצה עם התקציב הנמוך למקום החמישי ובסיום העונה, הפעם ברוח טובה, הודיע על עזיבה לטובת החבר הטוב ברק אברמוב. "עשיתי טעות ואני מודה על כך", הוא מסביר כעת. "הבנתי שזה לא מהלך נכון לקריירה שלי לעזוב באמצע העונה".

עכשיו, רגע לפני שהוא מתחיל את ההרפתקה החדשה במועדון אותו הוא מכיר היטב, אבוקסיס התפנה לראיון מכל הלב. ההצלחה בסכנין, תחושת המיצוי, הטעויות של אברמוב, הווטו שלו על החלטות מקצועיות וגם על ההעפלה לאירופה שגורמת לו לאחר בהכנות.

עוד בנושא:

בן תורג'מן סיכם בבני יהודה, מאור קנדיל חתם לשלוש שנים נוספות
יוסי אבוקסיס: "נצרף רק שחקנים שנרגיש שייקחו את הקבוצה קדימה"
אוהדי בני יהודה פנו להתאחדות ולמנהלת: חקרו את התנהלות המועדון

מאמן בני סגכנין יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
"הבחירה בבני יהודה נראתה כהחלטה הכי נכונה בשבילי". יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב
"אני חושב שהוכחנו, סכנין ואני, שאפשר גם להיפרד יפה בכדורגל. גם היום אני מדבר עם אנשים שם מההנהלה ושחקנים מתקשרים אליי. לא צריך שכל עזיבה תהיה מגעילה"

יש לך איזושהי תחושת פספוס עם סכנין או משהו שאתה מתחרט עליו בתקופה שלך שם?

"לא חושב שאני מתחרט על משהו. אם הייתי עוזב באמצע העונה, אז אולי הייתי מתחרט על זה. בסך הכול סיימנו טוב את העונה, עם מאבק על כרטיס לאירופה בפלייאוף העליון. אני חושב שעשינו את המקסימום. מקום חמישי, פלייאוף עליון שנתיים ברציפות, חצי גמר גביע בעונה שעברה. עם התקציבים שהיו לנו והעובדה שהגעתי כשהקבוצה הייתה במקום ה-12, אני חושב שזו הצלחה וזה המקסימום שיכולנו להשיג. אם לא היו נפצעים לנו שחקנים בסוף העונה, אולי יכולנו להגיע למקום יותר גבוה בטבלה".

יכול להיות שעם התקציב של סכנין ועם התנאים שם אי אפשר, כמו שאתה אומר, להגיע גבוה יותר, ולכן החלטת לעזוב?

"לא חשבתי על זה. מבחינתי המרחק והאתגר הבא הם שגרמו לי לעזוב. תוסיפו לזה שברק אברמוב הוא חבר אישי שלי ומאוד רצה שאני אבוא לעבוד בבני יהודה, אז מבחינת כל השיקולים, זו נראתה ההחלטה הכי נכונה בשבילי. אני חושב שהוכחנו, סכנין ואני, שאפשר גם להיפרד יפה בכדורגל. גם היום אני מדבר עם אנשים שם מההנהלה ושחקנים מתקשרים אליי. לא צריך שכל עזיבה תהיה מגעילה. לפעמים יש מיצוי של שני הצדדים ופרידה יכולה לעשות טוב לשניהם. לא תמיד צריך לחפש את השלילי".

לא בטוח שסכנין, שנכשלה לאורך שנים, יכולה להצליח בלעדיך. בטח בטווח המיידי.

"אני לא יודע מה היה לפני. אני יכול להגיד שהיה לי שם חיבור טוב מהרגע הראשון שלי במועדון. אני חושב שמגיע קרדיט גדול גם לשחקנים וגם להנהלה של סכנין. השקט שנתנו לי שם. מבחינתי, כדורגל זה ממש לא הצגה של איש אחד. כשהכול מסביב שמתחבר טוב ועובד, אז יש הצלחה. זה לא משהו שאני משייך לעצמי, אלא לכל המועדון ביחד".

יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס. אדריאן הרבשטיין
"מגיע קרדיט גדול להנהלת סכנן שנתנה לי שקט". מוחמד אבו יונס/אדריאן הרבשטיין
"הבנתי שזה מהלך שלא טוב לקריירה שלי, אם אני אקום ואלך באמצע העונה. זה לא היה מעשה מכובד ובטח לא רציתי לתקוע אותם בלי מאמן ולעזוב כך את השחקנים שלי. אמרתי שטעיתי ואחרי יומיים הכול חזר למקומו"

אצל מאמנים קודמים, כל שחקן בית או כל כוכב שהיה יושב בחוץ, הדברים לא היו עוברים בשקט. אצלך קיבלו כל החלטה בהבנה. יש לך הסבר לזה?

"זה הכוח שההנהלה נתנה לי, ידעו שכל החלטה שלי גם באה ממקום נקי. לא משנה אם זה מקצועי או עבירת משמעת, הייתי הולך עם זה עד הסוף ולא מעגל פינות. פה שוב מגיע קרדיט להנהלה, כי יש מקומות שמהלכים לא עוברים לסדר היום. אני חושב שבזכות התוצאות הטובות נתנו לי את הגב, כי הבינו שזו הדרך הנכונה. לפעמים זה עבד יותר ולפעמים פחות, אבל קיבלתי גב שם מהנהלה".

ובכל זאת, אף מאמן לא קיבל כזה שקט לפניך. בטח במקום כזה עם כל כך הרבה מקורבים.

"זה נכון שלא פשוט להבין שם את המקום, אבל אני באתי ממקום נקי, בלי שום אג'נדה או דעות על שחקנים. כולם ראו שהכול מקצועי נטו ובגלל זה גם נתנו לי את השקט. בגלל זה גם אמרתי שלהנהלה עם אבו יונס ודוכי יש חלק גדול בהצלחה הזאת. הייתה כימיה טובה".

הופתעת מהתגובות לרצון שלך לעזוב באמצע העונה ומכל הרעש שנוצר?

"אני שמח שבסופו של דבר נשארתי. אני חושב שזה לא מאפיין את הקריירה שלי וזה משהו שברח לי. מבחינתי הבנתי שעשיתי טעות אחר כך ותיקנתי אותה מהר מאוד. התקשרתי לדוכי ואמרתי לו שזו הייתה טעות מצדי לעשות את המהלך הזה והתנצלתי. כמו כל בנאדם שטועה, צריך להודות בזה ולהמשיך קדימה".

מה גרם לך להתחרט?

"הבנתי שזה מהלך שלא טוב לקריירה שלי, אם אני אקום ואלך באמצע העונה. זה לא היה מעשה מכובד ובטח לא רציתי לתקוע אותם בלי מאמן ולעזוב כך את השחקנים שלי. אמרתי שטעיתי ואחרי יומיים הכול חזר למקומו ומשם הקבוצה רק השתדרגה. אני שמח שגם כשטעיתי, הקבוצה לא נפגעה".

יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין חוגג. אדריאן הרבשטיין
"באתי לסכנין ממקום נקי, בלי שום אג'נדה". יוסי אבוקסיס/אדריאן הרבשטיין
"בסופו של דבר הביאו אותי לבני יהודה כמאמן ולקבל את החלטות המקצועיות. לא תהיה החלטה שתונחת עליי. לא יהיה מצב כזה שיהיו החלטות בלי שאדע על זה בכלל. לא בשביל זה באתי"

אם לא היית חבר של ברק אברמוב ולאור כל הטעויות שנעשו שם העונה, לא היית חושש להגיע לבני יהודה?

"דיברנו על הקושי שהיה בסכנין לפני שהגעתי וכן הצלחנו שם. בבני יהודה, להבדיל, הבעלים הוא שנה ראשונה בכדורגל והוא לומד עדיין. אלונה ברקת עם תקציב של 30 מיליון כמעט ירדה ליגה, לאט לאט היא למדה ותראו עכשיו מה היא עושה לכל הליגה. אני חושב שבני יהודה, עם כל הטעויות שנעשו, סיימה את העונה עם גביע וזה יותר מהרבה קבוצות. ברגע שיש רצון טוב של הבעלים ושל כל המערכת ללמוד מטעויות, אז אין לי ספק שיהיה בבני יהודה יותר שקט. הרעש היחידי שיהיה, אני מקווה, הוא רק מבחינת כדורגל חיובי ובשורות טובות".

אתה תהיה מוכן לקבל התערבות מקצועית מצד הבעלים? כי לאורך כל העונה זה מה שקרה לא פעם בבני יהודה.

"דיברנו על זה וברגע שאני מגיע אז ההחלטות המקצועיות יעברו אליי. אני תמיד פתוח לשמוע את כולם ויש אנשים שיש להם עצות טובות ואני אקבל אותן באהבה. לפעמים אני מקבל גם טיפים מאפסנאים. אם זה רעיון טוב, לא משנה לי ממי זה בא. הכי גרוע זה להיות אטום ולחשוב שאתה יודע הכול. גם בסכנין, אם אבו יונס היה בא עם רעיון טוב אז הייתי לוקח אותו. בסופו של דבר הביאו אותי לבני יהודה כמאמן ולקבל את ההחלטות המקצועיות. לא תהיה החלטה שתונחת עליי. לא יהיה מצב כזה שיהיו החלטות בלי שאדע על זה בכלל. לא בשביל זה באתי. אני לא רוצה לדבר על מה שהיה. אני מאמין שאם יהיו תוצאות טובות, אז הכול יהיה הרבה יותר שקט".

זה לא רק החלטות מקצועיות, אלא גם נוכחות של ההנהלה בחדר ההלבשה. אלה דברים שיהיו מקובלים עלייך?

"כל דבר שבטעם טוב יהיה מקובל. בכל מקרה, נעשה סדר בכל דבר. כולם רוצים בהצלחת בני יהודה בסופו של דבר. באופן כללי צריך להבין שצריך להיות פחות אמוציונליים במשחקים ויותר שקולים. אי אפשר להפוך כל משחק לחיים ומוות. זה מה שצריך להשריש פה. זו הבעיה בכלל בארץ, שאתה הכי טוב בעולם אחרי ניצחון והכי גרוע אחרי הפסד".

ברק אברמוב, חגיגות הזכייה בגביע של בני יהודה. יוסי ציפקיס
"אני בטוח שהוא למד מהטעויות". ברק אברמוב/יוסי ציפקיס
"בני יהודה זה מקום מספיק מכובד ומספיק טוב לעשות עבודה טובה. אני לא מתכוון להגיד מגיע לי יותר או משהו בסגנון. מבחינתי בני יהודה זה מקום יותר מראוי"

המעבר לבני יהודה מבחינתך הוא שדרוג מקצועי? אתה לא חושב שאתה ראוי לאמן במועדון גדול יותר?

"ברגע שאני מסכם בקבוצה, אז מבחינתי היא הכי טובה בעולם. זה לא משנה איפה. בני יהודה זה מקום מספיק מכובד ומספיק טוב לעשות עבודה טובה. אני לא מתכוון להגיד מגיע לי יותר או משהו בסגנון. מבחינתי בני יהודה זה מקום יותר מראוי".

אפשר לעשות הצלחה גדולה יותר בבני יהודה מאשר בבני סכנין?

"כרגע עדיין קשה להציב מטרות. עוד לא בנינו את הסגל ולא החתמנו שחקנים, רק שחררנו הרבה. לא נביא שחקנים שלא יוכלו לשדרג אותנו ונצטער שהחתמנו אותם אחרי חודש רק בשביל להגיד שהחתמנו. אני מאמין שכאשר זה יקרה, נוכל להביא תוצאות טובות יותר בליגה מאשר מה שבני יהודה עשתה בעונה שעברה".

האמנת שתחזור לבני יהודה מתישהו?

"אתם יודעים איך זה בכדורגל. כשעזבתי לא חשבתי שאחזור, אבל הבעלים השתנו והשתנה שם הכול. אני מאוד שמח לחזור ומקווה שנצליח".

לא יהיה קשה לשחזר הצלחה כמו זו שהייתה העונה? בכל זאת, היה תואר ראשון אחרי עשרות שנים.

"בגדול בני יהודה צריכה להיראות טוב יותר לאורך כל השנה ממה שהיא נראתה בעונה שעברה. אני יכול להגיד שלקחת גביע אחרי כל העונה הזאת, זה משהו שמאוד שימח אותי עבור ברק כי אני יודע כמה הוא השקיע. בגדול אנחנו רוצים להיות בעונה הרבה יותר שקטה מקצועית בליגה. שוב, הגביע זה הישג ענק, אבל מבחינת זמנים והסגל זה לא ממש יוצא לנו טוב. אנחנו די בפיגור מבחינת שחקנים, אבל נצטרך להביא שחקנים שישדרגו אותנו ולא בלחץ של האוהדים. גם בעונה שעברה בסכנין התחלנו באיחור ובסוף העמדנו קבוצה טובה כי הייתה לנו סבלנות".

מה ברק אברמוב למד מהעונה הראשונה שלו בכדורגל?

"הוא למד כמה דברים. הוא הודה כמה פעמים שהוא טעה וזה הכי יפה לראות שמישהו טועה אז גם יודע להודות. הוא גם זכה בגביע המדינה אחרי המון שנים, ככה שהוא עשה גם כמה דברים טובים. אני בטוח שהוא למד מהטעויות של השנה שעברה ואנחנו צריכים להיות טובים יותר. אני יכול להבטיח לאוהדים שתהיה לנו קבוצה טובה וחזקה שתדע להתמודד מול הקבוצות בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully