וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקהאם האיסלנדי: גילפי סיגורדסון, גיבור איסלנד ואחד הקשרים הטובים באנגליה

12.6.2017 / 14:00

הוא לא רק אשף הכדורים הנייחים שהיה מעורב במחצית משערי סוונסי בעונה החולפת, אלא גם רץ יותר מכולם בפרמיירליג ומנהיג את הנבחרת להישגים חסרי תקדים. הבלוג של יוכין תוהה האם כדאי לו לעזוב את הבית ולחזור לטוטנהאם חולמת להחזירו

גילפי סיגורדסון שחקן נבחרת איסלנד. GettyImages
שוב עשו את זה. גילפי סיגורגסון/GettyImages

השעון כבר הגיע אמש (ראשון) לדקה ה-90 כאשר גילפי סיגורגסון הגביה כדור קרן מדוד לראשו של הורדור מאגנוסון וניצח עבור איסלנד את המשחק הקריטי מול קרואטיה. חבורת הוויקינגים שוב עשתה את זה מול יריבה גדולה, בעוד סיגורדסון מתעלה במרכז המגרש אפילו על לוקה מודריץ'. 0:1 ענק סייעה לה לשמור על מאזן ביתי מושלם ולהיצמד ליריבה בפסגת הבית הצמוד, כאשר אוקראינה וטורקיה מפגרות בשתי נקודות. עוד מוקדם מאוד לדבר על כך, אבל הסקנדינבים עשויים להיות בדרך להעפלה היסטורית למונדיאל.

אם וכאשר זה יקרה, אי אפשר יהיה להגזים בהערכת תרומתו של סיגורדסון. הוא הרי היה זה שהציל את איסלנד כבר במשחק הביתי הראשון בקמפיין. היא היתה בפיגור 2:1 מול פינלנד בדקה ה-90, אבל הגבהה מושלמת נוספת סידרה את השיוויון של אלפרד פינבוגאסון, ועמוק בזמן הפציעות הושג גם שער הניצחון, במהפך סטייל יונייטד-99'. במוקדמות יורו 2016, הטורניר הראשון אליו העפילה איסלנד, היו לזכותו של כוכב סוונסי שישה שערים. הנבחרת המצוינת הזו בנויה קודם כל על עבודת צוות למופת, אך סיגורדסון הוא האמן שמנצח על התזמורת. ראיית המשחק שלו ומיומנותו בכדורים הנייחים מעניקות לאיסלנד ערך מוסף, אשר בלעדיו ההצלחה היתה פחותה באופן משמעותי.

עוד בנושא

אמש: גילפי סיגורדסון בישל את שער הניצחון ב-0:1 על קרואטיה
פאביו קאפלו מונה למאמן ז'יאנגסו הסינית, ירוויח 10 מיליו יורו לשנתיים
ידיעת ההעברות היומית: אנדרה סילבה סיכם במילאן, ג'ו הארט לווסטהאם?

גילפי סיגורדסון שחקן סוונסי סיטי. GettyImages
בלעדיו סוונסי היתה יורדת בוודאות. גילפי סיגורדסון/GettyImages

חיקה את בקהאם עוד בנעוריו

כולם יודעים עד כמה סיגורדסון אשף בתחומו, אך לא מסוגלים לנטרל אותו. האיסלנדי המחונן יצר בעונה החולפת 31 הזדמנויות הבקעה עבור סוונסי בכדורי קרן בלבד. הוא כבש תשעה שערים, והוסיף 13 בישולים (מתוכם שישה לראשו של פרננדו יורנטה) - המאזן השלישי בטיבו בפרמיירליג אחרי קווין דה בראונה וכריסטיאן אריקסן. לפיכך, הוא מעורב ישירות במחצית מ-45 שערי הזכות של הברבורים. ללא איש הקרח, סוונסי היתה יורדת בוודאות. באיתו, היא צברה 13 נקודות בחמישה המחזורים האחרונים בדרך להינצלות, ובמסגרת הריצה הזו חילצה נקודה מול מנצ'סטר יונייטד.

במשחק ההוא באולד טראפורד נוכחנו לראות את הדוגמא הטובה ביותר לחשש מהכדורים הנייחים שלו, כאשר אנדר הררה עמד על קו שערו לקראת הביצוע של האיסלנדי במטרה לגבות את השוער. דויד דה חאה גירש אותו משם, וסיגורדסון שלח מיד בעיטה אמנותית בדיוק למקום ממנו נעלם הבאסקי. האירוע הביזארי הפך ללהיט ברשת, וסיגורדסון נהנה במיוחד לכבוש שער חשוב בהיכל החלומות - הרי שם כיכב המודל המרכזי שלו לחיקוי עם כיבושים כאלה בדיוק.

כאשר גדל בכפר הקטן ליד רייקיאוויק, צפה סיגורגסון בכל שבוע בשידורי הליגה האנגלית, והתפעל במיוחד מדייויד בקהאם. הכדורים הנייחים של ספייס-בוי ריתקו אותו, והנער האיסלנדי התאמן שעות על גבי שעות בנסיון לשחזר אותו. "כדי להצטיין בכדורים נייחים חשוב לעבוד על כך באופן קבוע. חייבים להתאמן כל יום, והשיפור יגיע", הסביר סיגורדסון בזמנו. לא לחינם מכנים אותו במולדתו בקהאם האיסלנדי. הוא ידע שזו התכונה החזקה ביותר שלו, אבל התאהב גם בסגנון של פרנק למפארד. אם תרצו, מדובר בשילוב של שני הכוכבים האנגלים, כי סיגורדסון מעדיף לתפקד בעמדה מרכזית כמו גיבור צ'לסי, ולא באגף כמו בקהאם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ריאן גיגס שחקן מנצ'סטר יונייטד, עם דייויד בקהאם. GettyImages
המודל. דייויד בקהאם/GettyImages

"שחקן מושלם" עבור פוצ'טינו

כאן גם נעוץ יתרון תחרותי נוסף שלו. קשרים שמתרכזים בכדורים הנייחים, ניווט המשחק ומסירות עומק מרהיבות מתאפיינים לא פעם בהספק עבודה נמוך יותר בכל הקשור להגנה. אצל סיגורדסון המצב הפוך - אין שחקן בפרמייר-ליג שעשה קילומטרז' גבוה יותר מאשר האיסלנדי בעונה החולפת. הנתון הזה מדהים, קל וחומר בקבוצת תחתית. סיגורדסון לוקח את המשחק על עצמו בכל הפרמטרים האפשריים, והוא מגוון להפליא. על אף שרגלו הימנית חזקה יותר באופן ברור, הוא כבש ארבעה שערים דווקא בשמאל. ואם זה לא מספיק, הוא שלח למסגרת כמעט מחצית מנסיונות הבעיטה שלו. גם זה אחד המאזנים הטובים בליגה, והשני בטיבו בקרב קשרים אחרי דלה עלי.

לא פלא שסיגורדסון הפך לשם מבוקש מאוד בשוק ההעברות. אברטון ולסטר מוכנות לשלם 25 מיליון ליש"ט תמורת הכוכב בן ה-27 שנמצא בשיא הקריירה. במקביל, נפוצו גם הדיווחים על כך שטוטנהאם שוקלת להחזיר לשורותיה את השחק שעזב ב-2014 אחרי שנתיים פושרות בווייט הארט ליין. זה היה עניין של תזמון - אנדרה וילאש בואש וטים שרווד לא הצליחו לשלב את האיסלנדי במערך ודחקו אותו לאגף, והמכירה לסוונסי הושלמה ימים ספורים אחרי הגעתו של מאוריסיו פוצ'טינו. המנג'ר הארגנטיני הוצב בפני עובדה מוגמרת, ולא הספיק לבחון את השחקן לעומק. לו היה עושה זאת, סביר שהחלטתו היתה שונה.

"סיגורדסון יכול היה להיות שחקן מושלם עבורנו. הוא מראה את איכותו בכל המשחקים שלנו נגדו, לא רק כשחקן אלא גם כאדם. כולם זוכרים אותו כאן לטובה ומשבחים אותו", אמר פוצ'טינו בדצמבר. בעוד תג המחיר של רוס בארקלי עומד על 50 מיליון ליש"ט לפחות, התרנגולים רואים באיסלנדי אלטרנטיבה זולה יותר ומוכרת יותר, אבל כלל לא בטוח שכדאי לו לחזור ללונדון. ייתכן שאווירה שלווה מתאימה לו יותר, וכך סבור גם מאמנו הנוכחי פול קלמנט.

"גילפי שיחק בסוונסי בהשאלה, ואז עבר לטוטנהאם, אבל המהלך נכשל. הוזר חזר לכאן ופרח. אני מניח שהוא יקח זאת בחשבון. הוא לא יכול להרשות לעצמו חוויה מאכזבת נוספת בקבוצה בה יבלה זמן רב על הספסל ולא יצבור מומנטום חיובי. עדיף לו להישאר ולהיות המנהיג שלנו בדרך קדימה. אני מקווה להמשיך לעבוד איתו. מצד שני, אני באמת מקווה בשבילו שישחק בעתיד במועדון ענק באמת", אמר קלמנט שקיבל לידיו את הברבורים בינואר ועזר להם לשרוד, גם כאשר הסיכויים נראו קטנים בשלב מסוים.

גילפי סיגורדסון במדי טוטנהאם. AP
"כולם זוכרים אותו לטובה". סיגורדסון עם גארת' בייל/AP

טופח על ידי רוג'רס וראנגניק

קלמנט בונה את המשחק סביב הכישורים של האיסלנדי, וסיגורדסון מכיר היטב בחשיבות הקשר החיובי עם הבוס. במהלך הקריירה, היה לו מזל לעבוד עם אנשי מקצוע שמעריכים כוכבים מסוגו, אך גם מספר חוויות בעייתיות יותר. המזל האיר לו פנים עוד כאשר היה בן 15, כאשר סקאוטים של רדינג הבחינו בו בנבחרת הנערים. סיגורדסון הצטרף לאקדמיה, ועשה את הפריצה הגדולהבליגת המשנה ב-2009 בזכות ברנדן רוג'רס הצעיר ששאף ליישם את רעיונות טיקי טאקה שלו. זה היה השידוך המושלם, והחודשים עם רוג'רס חיזקו מאוד את בטחונו העצמי של הקשר.

הקדנציה של הצפון אירי התבררה כקצרה, אבל ב-2010 הופתע סיגורדסון לקבל הצעה מהופנהיים בנסיבות משונות למדי. בנו של המאמן ראלף ראנגניק למד ברדינג, הלך לכל משחקי הקבוצה, התלהב מאוד מהיכולת של האיסלנדי ודיווח על כל לאבא. משם הדרך לבונדסליגה היתה קצרה, וההרפתקה החלה ברגל ימין, אבל ראנגניק התפטר בזעם באמצע העונה אחרי שלואיז גוסטבו נמכר מאחורי גבו לבאיירן מינכן. עזיבתו עירערה את מעמדו של האיסלנדי בקבוצה כי המאמנים שבאו אחריו סמכו עליו פחות - ורוג'רס בא שוב לעזרתו עם השאלה לסוונסי בינואר 2012.

בחלוף חצי שנה, התקדם המנג'ר לליברפול, ואף שאף להחתים את האיסלנדי באנפילד, אבל התוכניות לא התממשו, וסיגורדסון מצא את עצמו דווקא בטוטנהאם. ההמשך ידוע, והסיוט נגמר כאשר גארי מונק, אשר שיחק לצידו של הקשר במשך חצי שנה, החזיר אותו לסוונסי כמאמן לפני שלוש שנים. ובעוד המועדון נקלע למשבר רציני עליו תוכלו לקרוא כאן, סיגורדסון הרגיש תמיד בבית. הוא כבש 11 שערים ב-2015/16, ושידרג את משחקו אפילו יותר בעונה החולפת, אחרי הופעה מצוינת באליפות אירופה. כעת הוא ניצב בפני הדילמה הגדולה - האם לנסות שוב מעבר אל הלא נודע, או לעבוד עם מאמן יציב בדמותו של קלמנט שמניח את יסודות הקבוצה שלו מחדש.

זו שאלה לא טריוויאלית, ואין פתרון אידיאלי - סיגורדסון יצטרך ללכת בעקבות הלב. כך או כך, סוגיית עתידו צפויה לעשות כותרות משמעותיות בממלכה בשבועות הקרובים, ובצדק. מדובר באחד הקשרים האיכותיים ביותר בליגה, ואת ההכרה הוא יקבל בכל מקרה - בין היתר בגלל הביצועים בנבחרת שחולמת על סנסציה חדשה, ועשתה צעד גדול מאוד לעבר היעד הנכסף. בזכותו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully